Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Οι τρεις ψαράδες που έλαβαν την ελληνική ιθαγένεια μιλούν για τη ζωή τους και τις δραματικές στιγμές στο Μάτι
Αποκλειστικό

Οι τρεις ψαράδες που έλαβαν την ελληνική ιθαγένεια μιλούν για τη ζωή τους και τις δραματικές στιγμές στο Μάτι

Ένας Αλβανός και δύο Αιγύπτιοι ψαράδες έγιναν κυριολεκτικά «αλιείς ανθρώπων», σώζοντας εθελοντικά και με αυτοθυσία δεκάδες πυρόπληκτους στο Μάτι και τη Ραφήνα στην ολέθρια φωτιά της 23ης Ιουλίου 2018. Φέτος, η πολιτεία τούς τίμησε με την ελληνική ιθαγένεια και πολύ σωστά: τέτοιους συνέλληνες θέλουμε.

Ήταν από τα πρώτα καλά νέα της χρονιάς: στις 2 Ιανουαρίου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απέδωσε τιμητικά, «για τις εξαιρετικές υπηρεσίες που πρόσφεραν», την ελληνική ιθαγένεια στους τρεις μετανάστες ψαράδες Ιμπραχίμ Μούσα Μαχμούντ, Εϊμάτ Ελ Χαμίσι και Ερβίν Τζέκα Γκάνι, οι οποίοι, αψηφώντας τον κίνδυνο, διέσωσαν πολλές δεκάδες πυρόπληκτους στο Μάτι και τη Ραφήνα, που είτε είχαν καταφύγει στην ακτή είτε βούτηξαν στη θάλασσα για να γλιτώσουν. Δηλαδή, έγιναν στην κυριολεξία «αλιείς ανθρώπων» και σωτήρες τους με έναν τρόπο ρεαλιστικότερο από τους μακρινούς «βιβλικούς» συναδέλφους τους!

 

Ενθυμούμενος να μιλάνε γι' αυτούς ήδη από το ρεπορτάζ που έκανα τότε στις πληγείσες περιοχές, όπου τόσες ζωές χάθηκαν, τους αναζήτησα – είναι άλλωστε ήδη «φίρμες» στην ευρύτερη περιοχή, με την καλή έννοια, εννοείται. Μας καλοδέχτηκαν, μας άνοιξαν την καρδιά τους, μας είπαν για την τρομερή εκείνη νύχτα, μας φίλεψαν, μας κάλεσαν, τέλος, με την πρώτη ευκαιρία να ψαρέψουμε παρέα. Ζουν όλοι στη Νέα Μάκρη πολλά χρόνια τώρα, όπου ήταν ήδη πρόσωπα οικεία και αγαπητά, γνωρίζονται κιόλας μεταξύ τους.


Άνθρωποι απλοί, αξιοπρεπείς, φιλότιμοι, σκληροί βιοπαλαιστές, «δεμένοι» τόσο με τη θάλασσα –ένα μεγάλο καΐκι ιδιόκτητο ή συνεταιρικό είναι ό,τι ποθούν περισσότερο‒ όσο και με τη νέα τους πατρίδα, αφού εδώ μεγάλωσαν και πρόκοψαν, ευτύχησαν, χάρη σ' εκείνη τους την αποκοτιά, να γίνουν και επίσημα Έλληνες πολίτες. Κάτι που επιδίωκαν χρόνια τώρα, καθώς αποτελεί κιόλας για εκείνους σημαντικό εφόδιο, αλλά που σίγουρα δεν είναι το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο.

 

Εύχονται, δε, να υλοποιηθεί η με αφορμή την επιβράβευσή τους υπουργική υπόσχεση περί απλοποίησης των διαδικασιών απόκτησης ιθαγένειας, ώστε να επωφεληθούν χιλιάδες άλλοι μετανάστες, που επίσης τη δικαιούνται.

 

Ιμπραχίμ Μούσα Μαχμούντ, 45 ετών

Πρώτη, θυμάμαι, ανέβασα μια κοπέλα, ο πατέρας της οποίας κιόλας βρήκε το τηλέφωνό μου και με πήρε μέρες μετά να με ευχαριστήσει. Η μεγαλύτερη, όμως, ικανοποίησή μου ήταν οι αγκαλιές και τα «ευχαριστώ» των μικρών παιδιών. Φωτο: Aggelos Barai
Πρώτη, θυμάμαι, ανέβασα μια κοπέλα, ο πατέρας της οποίας κιόλας βρήκε το τηλέφωνό μου και με πήρε μέρες μετά να με ευχαριστήσει. Η μεγαλύτερη, όμως, ικανοποίησή μου ήταν οι αγκαλιές και τα «ευχαριστώ» των μικρών παιδιών. Φωτο: Aggelos Barai

 

«Κατάγομαι από τη Δαμιέτη, στο Δέλτα του Νείλου. Έχω τέσσερα αδέλφια και δύο αδελφές, όλοι εκεί. Έφυγα μετανάστης στα 16 μου με πρόσκληση ενός μεγαλύτερου ξαδέλφου που δούλευε σε καΐκι στους Φούρνους της Ικαρίας. Δηλαδή ήρθα νόμιμα, "κανονικά" που λένε. Με τα πολλά κατέληξα στη Νέα Μάκρη, όπου ρίζωσα.

 

Με τους ντόπιους εδώ είχα εξαρχής πολύ καλές σχέσεις, όπως και με τους Έλληνες γενικότερα. Ταιριάζουμε σε πολλά οι δύο λαοί, είχαμε εξάλλου στενές επαφές από την αρχαιότητα ακόμα, ποτέ δεν ένιωσα ξένος εδώ. Νεότερος, ξέρεις, είχα ταξιδέψει κι αλλού στην Ευρώπη. Έχω πάει Σουηδία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Ιρλανδία... Δουλειές υπήρχαν και καλές, έλα όμως που δεν "κόλλαγα" με τίποτα εκεί. Έτσι, στο τέλος ξαναγύρισα.


Άφησα την Αίγυπτο για να βρω μια καλύτερη τύχη αλλά και για να γνωρίσω τον κόσμο παραέξω – όμορφος ο τόπος μου, αλλά φτωχός, και με στένευε. Ψάρευα με τους δικούς μου από μικρό παιδί στη θάλασσα και στο ποτάμι – επτά στους δέκα συγχωριανούς μου είναι ψαράδες. Δεν είναι εύκολη δουλειά, ειδικά όταν έχεις ανάποδο καιρό, ούτε βέβαια τα δίχτυα γεμίζουν πάντα.

 

O υπουργός, με αφορμή τη βράβευσή μας, είπε ότι θα απλοποιηθεί η διαδικασία για την ιθαγένεια γιατί υπάρχουν πολλοί σαν κι εμένα που επιθυμούν την υπηκοότητα και τη δικαιούνται, κρίμα είναι να ταλαιπωρούνται τόσο.

 

Αβέβαιο είναι και το εισόδημα – τα τελευταία χρόνια δούλευα σε επαγγελματικό καΐκι, έβγαζα καλό μισθό, με ένσημα κι απ' όλα, αφότου όμως σταμάτησα από κει είμαι με το μεροκάματο, που εξαρτάται κι αυτό από την ψαριά. Ναι, θέλω κάτι μονιμότερο, ακόμα περισσότερο όμως ένα ψαράδικο, δικό μου ή συνεταιρικό. Δύσκολα θα άλλαζα επάγγελμα. Μακριά από τη θάλασσα θα 'μουνα σαν ψάρι στη στεριά. Ένα γερό σκαρί να το δουλέψω και μια καλή νύφη να φτιάξουμε οικογένεια και να προσέχουμε ο ένας τον άλλον, αυτό ζητάω!


Το πρωί εκείνης της ημέρας γυρνούσαμε, θυμάμαι, από νυχτέρι και σαν πιάσαμε λιμάνι μου λέει το αφεντικό: "Μαχμούντ, σήμερα έχω γενέθλια, κόπιασε το μεσημέρι σπίτι στη Ραφήνα που θα κάνουμε γιορτή". Έτσι κι έγινε. Νωρίς το απόγευμα είδαμε καπνό πάνω στο βουνό, αλλά δεν ανησυχήσαμε ιδιαίτερα.

 

Ήμασταν το πρώτο καΐκι που προσέγγισε την παραλία στο Μάτι. Φτάνοντας εκεί, το τοπίο ήταν εφιαλτικό, αλλόκοτο, ο καπνός είχε σκεπάσει την επιφάνεια της θάλασσας, δεν το είχα ξαναδεί αυτό. Φωτο: Aggelos Barai
Ήμασταν το πρώτο καΐκι που προσέγγισε την παραλία στο Μάτι. Φτάνοντας εκεί, το τοπίο ήταν εφιαλτικό, αλλόκοτο, ο καπνός είχε σκεπάσει την επιφάνεια της θάλασσας, δεν το είχα ξαναδεί αυτό. Φωτο: Aggelos Barai

 

Γυρνώντας σπίτι, έβλεπα τη φωτιά να αγριεύει, όπως και ο αέρας. Μου τηλεφωνεί τότε πάλι και μου λέει "πέρα στο Μάτι καίγονται, έχει έρθει ένας μες την απελπισία και ψάχνει τη γυναίκα του, μια Κατερίνα, έλα μήπως τη βρούμε!". Κατεβήκαμε οι τρεις μας στο λιμάνι, όπου ήδη γινότανε πανικός, φωνάζοντας "Κατερίνα". Εν τέλει τη βρήκαμε, βλέποντας όμως την κόλαση ολόγυρα και πόσος ακόμα κόσμος κινδύνευε τρέξαμε αμέσως να βοηθήσουμε, παρά τον κίνδυνο. Ταυτόχρονα, ειδοποίησα όσους άλλους ψαράδες ήξερα, μέχρι ανάρτηση στο fb έκανα ‒ κάνανε πολλοί το ίδιο και είχε ανταπόκριση.

 

Ήμασταν το πρώτο καΐκι που προσέγγισε την παραλία στο Μάτι. Φτάνοντας εκεί, το τοπίο ήταν εφιαλτικό, αλλόκοτο, ο καπνός είχε σκεπάσει την επιφάνεια της θάλασσας, δεν το είχα ξαναδεί αυτό. Φλόγες σχεδόν μέχρι το νερό, εκρήξεις, φωνές αγωνίας, τι να σου λέω. Είχε κύμα, κάψα, μπουχό, δεν βλέπαμε καλά, δυσκολευόμασταν και ν' ανασάνουμε, ήμασταν όμως αποφασισμένοι. Μετά από ώρες προσπαθειών καταφέραμε να διασώσουμε συνολικά 73 ανθρώπους, ανάμεσά τους πολλά παιδιά, καθώς και τέσσερις σκύλους. Μερικοί είχαν εγκαύματα, άλλοι φώναζαν ή έκλαιγαν. Πολλούς τους τραβούσα ο ίδιος από το νερό με το ένα χέρι – δεν ξέρω πού βρήκα τόση δύναμη.

 

Πρώτη, θυμάμαι, ανέβασα μια κοπέλα, ο πατέρας της οποίας κιόλας βρήκε το τηλέφωνό μου και με πήρε μέρες μετά να με ευχαριστήσει. Η μεγαλύτερη, όμως, ικανοποίησή μου ήταν οι αγκαλιές και τα "ευχαριστώ" των μικρών παιδιών.


Όχι, δεν μπορούσα να φανταστώ ποτέ ότι θα έπαιρνε τέτοια δημοσιότητα αυτό που κάναμε και ότι θα μας τιμούσαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός. Ήταν μεγάλη η τιμή και η ιθαγένεια ακόμα μεγαλύτερη! Ήθελα χρόνια να την αιτηθώ, όμως η διαδικασία μού φαινόταν βουνό. Χάρηκα, μάλιστα, που ο υπουργός, με αφορμή τη βράβευσή μας, είπε ότι θα απλοποιηθεί γιατί υπάρχουν πολλοί σαν κι εμένα που επιθυμούν την υπηκοότητα και τη δικαιούνται, κρίμα είναι να ταλαιπωρούνται τόσο».

 

Βίντεο του Ιμπραχίμ Μούσα Μαχμούντ από την επιχείρηση διάσωσης

 

Ερβίν Τζέκα Γκάνι, 35 ετών

Μαθαίνοντας ότι το Μάτι είναι στις φλόγες και ότι στην ακτή έχουν εγκλωβιστεί πολλοί άνθρωποι, τρέχω, παίρνω τη βάρκα, βάζω πάνω ντάνες μπουκάλια και μαζί τον γιο μιας φίλης και κατευθυνόμαστε προς τα κει, προσέχοντας μην κοπανήσουμε στις ξέρες.Φωτο: Aggelos Barai
Μαθαίνοντας ότι το Μάτι είναι στις φλόγες και ότι στην ακτή έχουν εγκλωβιστεί πολλοί άνθρωποι, τρέχω, παίρνω τη βάρκα, βάζω πάνω ντάνες μπουκάλια και μαζί τον γιο μιας φίλης και κατευθυνόμαστε προς τα κει, προσέχοντας μην κοπανήσουμε στις ξέρες.Φωτο: Aggelos Barai

 

«Κατάγομαι από τη Λούζνια και ήρθα στην Ελλάδα 23 χρόνια πριν, με τα πόδια! Είχε προηγηθεί ο μεγάλος μου αδελφός, αργότερα φέραμε και τους γονείς. Ήτανε δύσκολα τότε, υπήρχε κυνηγητό πολύ από την αστυνομία, εκμετάλλευση, κατατρεγμός. Η απόκτηση άδειας παραμονής, εργασίας κ.λπ. ήταν κανονικός γολγοθάς, ειδικά τότε. Όμως δουλειές υπήρχαν πολλές και η ζήτηση για εργατικά χέρια ήταν μεγάλη.

 

Προσαρμόστηκα πολύ γρήγορα, αφού Έλληνες κι Αλβανοί είμαστε κοντοσυγγενείς. Τη γλώσσα την έμαθα εμπειρικά, σχολείο δεν έβγαλα, προηγούνταν, βλέπεις, η επιβίωση. Ξεκίνησα μεροκάματα σε οικοδομές στην Αττική, όταν όμως έμαθα ότι ζητούσαν ψαράδες εδώ, στη Νέα Μάκρη, αμέσως ενδιαφέρθηκα γιατί λατρεύω τη θάλασσα και είχα πολλή αγάπη από μικρός στη φύση, στο κυνήγι και στο ψάρεμα.

 

Μου αρέσει επίσης ν' ανακαλύπτω νέους κόσμους και η απεραντοσύνη της θάλασσας είναι για μένα ο πιο ιδανικός. Ήρθα που λες, βρήκα δουλειά σε ψαράδικο, νοίκιασα ένα σπιτάκι και από τότε έριξα άγκυρα εδώ. Δουλεύω μεροκάματα, απέκτησα και μια μικρή βάρκα που ελπίζω κάποτε ν' αλλάξω μ' ένα πελαγίσιο καΐκι. Με τους ντόπιους, όχι, δεν είχα γενικά ποτέ θέματα. Έχω πολλές φιλίες, με εκτιμούν και τους εκτιμώ...

 

Κανείς δεν μας ευχαρίστησε τότε, αλλά δεν νομίζω ότι ήταν από αχαριστία, οι άνθρωποι τα είχαν εντελώς χαμένα.

 

Ψάρι βγαίνει, αν και όχι όσο παλιά, έχουμε και μεγάλο ανταγωνισμό με τα γρι γρι και τις ανεμότρατες που σαρώνουν όλο τον βυθό. Έπειτα, έχει πέσει πολύ η κίνηση μετά τις φωτιές, πού να τα πουλήσεις τα ψάρια, δεν έρχονται επισκέπτες, τι να δούνε, μισοκαμένα σπίτια και καρβουνιασμένα κούτσουρα; Θα τα ξαναφτιάξουμε όλα, όμως, πού θα πάει, θα γίνει πάλι το μέρος τουριστικό, οι άνθρωποι μόνο που χαθήκανε δεν ξαναγυρνάνε...

 

Την ημέρα που έγινε το κακό ήμασταν με τον κυρ-Γιάννη, το αφεντικό μου, στη θάλασσα και κατά τις 4 το μεσημέρι μου κάνει "λένε για έκτακτα φαινόμενα, πρέπει να γυρίσουμε". Ώσπου να μαζέψουμε δίχτυα κι εργαλεία, ο καιρός είχε αλλάξει. Αέρας πολύς, αντάρα και στο βουνό απέναντι προς Νέο Βουτζά, καπνός που πήγαινε στον Θεό. "Κάτι καίγεται κει πάνω" λέει ο κυρ-Γιάννης, πού να φανταστούμε...

 

Δέσαμε στη Νέα Μάκρη και πήγαμε να ξεκουραστούμε γιατί την άλλη μέρα θα πηγαίναμε τουρίστες βαρκάδα. Ανοίγοντας την τηλεόραση, συνειδητοποιώ ότι η κατάσταση ήταν πραγματικά σοβαρή. Ανήσυχος, βγήκα, καβάλησα το μηχανάκι και πήγα να δω τι γίνεται. Φλόγες, καπνοί, η λεωφόρος Μαραθώνος από το Ζούμπερι και κάτω κλειστή, αστυνομία και πυροσβεστικές να πηγαίνουν πάνω-κάτω, κόσμος να τρέχει αλλόφρονας να σωθεί...

 

Ντρεπόμουν αρχικά να πάω στη βράβευση, να βγω στις εφημερίδες και τα κανάλια, «σιγά», λέω, «τι έκανα». Από την άλλη, όμως, θα δίναμε το καλό παράδειγμα. Φωτο: Aggelos Barai
Ντρεπόμουν αρχικά να πάω στη βράβευση, να βγω στις εφημερίδες και τα κανάλια, «σιγά», λέω, «τι έκανα». Από την άλλη, όμως, θα δίναμε το καλό παράδειγμα. Φωτο: Aggelos Barai

 

Μαθαίνοντας ότι το Μάτι είναι στις φλόγες και ότι στην ακτή έχουν εγκλωβιστεί πολλοί άνθρωποι, τρέχω, παίρνω τη βάρκα, βάζω πάνω ντάνες μπουκάλια και μαζί τον γιο μιας φίλης και κατευθυνόμαστε προς τα κει, προσέχοντας μην κοπανήσουμε στις ξέρες. Όσο πλησιάζαμε, τόσο δυσκόλευε η αναπνοή. Δεν λαμπάδιαζαν, βλέπεις, μόνο δέντρα αλλά και πλαστικά, μέταλλα, ελαστικά, ντεπόζιτα καυσίμων, αμάξια και σπίτια ολόκληρα.

 

Η πρώτη εικόνα που είδα ήταν κάποια νέα παιδιά με τα εσώρουχα μόνο να προσπαθούν να ανεβάσουν σε ένα φουσκωτό μια ηλικιωμένη. Η βάρκα είναι μικρή, μόλις 4,5 μήκος, χωράγανε μόλις πέντε τη φορά, κι αυτό με πολλή προσοχή ‒ μπορεί στον πανικό τους να την τούμπαραν. Άμα δεν ήξερες από θάλασσα και πλεούμενα, δεν θα τα 'βγαζες πέρα!

 

Όσους παραλαμβάναμε, τους μεταφέραμε σε σκάφη του Λιμενικού. Σώσαμε έτσι από το σούρουπο που ξεκινήσαμε μέχρι τις 3:30 το επόμενο πρωί καμιά πενηνταριά άτομα. Όχι, κανείς δεν μας ευχαρίστησε τότε, αλλά δεν νομίζω ότι ήταν από αχαριστία, οι άνθρωποι τα είχαν εντελώς χαμένα.


Ντρεπόμουν αρχικά να πάω στη βράβευση, να βγω στις εφημερίδες και τα κανάλια, "σιγά", λέω, "τι έκανα". Από την άλλη, όμως, θα δίναμε το καλό παράδειγμα. Είναι έπειτα και η ιθαγένεια ένα εφόδιο σημαντικό, κάτι που ήθελα καιρό να βάλω μπρος, αλλά η γραφειοκρατία και το χάσιμο χρόνου με αποθάρρυναν. Μεγάλη χαρά πήρε η Τζέσικα, η 8χρονη κορούλα μου. "Μπράβο, βρε μπαμπά" μου είπε και με φίλησε, κι ας μην αντιλαμβανόταν τι ακριβώς είχε συμβεί».

 

Εϊμάτ Ελ Χαμίσι, 47 ετών

Δεν περίμενα τέτοιες τιμές, το καθήκον μας κάναμε. Όμως η ιθαγένεια είναι υπόθεση μεγάλη, για την οικογένειά μου καταρχάς. Φωτο: Aggelos Barai
Δεν περίμενα τέτοιες τιμές, το καθήκον μας κάναμε. Όμως η ιθαγένεια είναι υπόθεση μεγάλη, για την οικογένειά μου καταρχάς. Φωτο: Aggelos Barai

 

«Όταν πρωτοήρθα στην Ελλάδα, στα 17 μου, με τον πατέρα μου να δουλέψουμε στα ψαράδικα, δεν είχα ξαναβγεί από την Αίγυπτο και, φυσικά, δεν ήξερα γρι ελληνικά, όμως με καλοδέχτηκαν και μου φέρθηκαν όμορφα. Είχαν δουλέψει ήδη εδώ τα μεγαλύτερα αδέλφια μου, κάνανε κάποιο κομπόδεμα και γύρισαν πίσω να τακτοποιηθούν. Έκανα Ικαρία, Σάμο, Χανιά, Βόλο και την τελευταία εικοσαετία έχω εγκατασταθεί στη Νέα Μάκρη.

 

Εδώ ανοίξαμε σπιτικό με την Ελληνίδα γυναίκα μου, την Ελένη, με την οποία γνωριστήκαμε ένα βράδυ στη Λούτσα. Ήταν αρραβωνιασμένη με κάποιον παπά, αλλά δεν ταιριάζανε. Μεταξύ μας δημιουργήθηκε αγάπη, οπότε ζήτησα το χέρι της με τα ομορφότερα λόγια που ήξερα και το κέρδισα, αφού πρώτα έπεισα τους δικούς της ότι δεν επρόκειτο να την κλέψω και να την πάω στη χώρα μου! Με συμπάθησε, βλέπεις, και η πεθερά μου, που μας υποστήριξε κιόλας πολύ στην αρχή. Παντρευτήκαμε με πολιτικό γάμο και αποκτήσαμε τρία παιδιά, τον Διονύση, τη Μαρία και την Ελπίδα.

 

"Ελπίδα" βάφτισα και το καΐκι που αξιώθηκα πριν από κάποια χρόνια να πάρω με δάνειο, ανοίγοντας πια δική μου δουλειά. Πολλοί που με ξέρανε όταν έκανα μεροκάματα με συνεχάρησαν. Ε, τώρα ήταν και κάποιοι που βγάλανε φθόνο, πώς κατάφερα εγώ, ένας μετανάστης, να "νοικοκυρευτώ". Τελικά, όμως, έγινα απόλυτα δεκτός σε αυτό τον κύκλο, έχω πια δική μου πελατεία και συνεργάζομαι άριστα με τους άλλους καϊκτσήδες, δεν υπάρχει φαγωμάρα. Είναι, βέβαια, δύσκολο το ψωμί του ψαρά, ειδικά τον χειμώνα. Νοίκια, υποχρεώσεις, διατροφή, έξοδα παιδιών... Δεν παραπονιέμαι, όμως, δεν με ξεχνάει η θάλασσα.

 

Όχι, δεν ψαρεύουμε μαζί με την Ελένη, την πειράζει το νερό, έρχεται όμως και βοηθά στο λιμάνι! Ο γιος μας, ο Διονύσης, το 'χει με το ψάρεμα και τις τεχνικές δουλειές γενικά, αντίθετα με τις κόρες, που είναι περισσότερο των γραμμάτων.

 

Χτύπησα κι εγώ σε διάφορα σημεία, μου κάψανε κάτι κουκουνάρια την πλάτη, φοβήθηκα την ασφυξία, όμως η ζωή είναι ζωή, η αγάπη αγάπη, θα το ξανάκανα, χωρίς δεύτερη σκέψη.


Μαύρη μέρα ήταν εκείνη της φωτιάς, δεν ξεχνιέται. Ήμουν εδώ, στο λιμάνι, πάνω στον Αρμενιστή, το καΐκι του καλού μου φίλου του Γιάννη του Αθηνού, όταν έστειλε σήμα το Λιμεναρχείο σε όσα πλεούμενα μπορούσαν να πάνε για βοήθεια σε Ραφήνα - Μάτι. Πέρα στο Κόκκινο Λιμανάκι πανικός, η προσέγγιση δύσκολη κι ευτυχώς που ο μανιασμένος εκείνος αέρας ήτανε στεριανός και όχι νοτιάς ή γαρμπής, διαφορετικά δεν θα πιάναμε ποτέ στεριά και τα θύματα θα αυξάνονταν.

 

Από την πολλή μαυρίλα δεν βλέπαμε κιόλας την τύφλα μας, μια απόσταση 20' από το Κόκκινο Λιμανάκι μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας, όπου αφήναμε όσους βγάζαμε, την κάναμε σε 60', "ψάχνοντας". Το παλέψαμε μέχρι το ξημέρωμα και γλιτώσαμε τελικά 48 άτομα, κυρίως παιδιά.

 

Θυμάμαι ακόμα μια υπέρβαρη ηλικιωμένη με καμένη πλάτη που είδαμε και πάθαμε να την τραβήξουμε πάνω, αφού ούτε να την ακουμπήσουμε δεν μπορούσαμε, και μια άλλη, νεότερη γυναίκα που έβαλε στο καΐκι κάποια παιδιά –άγνωστο αν ήταν δικά της–, ύστερα ανέβηκε κι εκείνη, έμαθα όμως ότι αργότερα κατέληξε, είχε μάλλον προβλήματα αναπνευστικά...


Χτύπησα κι εγώ σε διάφορα σημεία, μου κάψανε κάτι κουκουνάρια την πλάτη, φοβήθηκα την ασφυξία, όμως η ζωή είναι ζωή, η αγάπη αγάπη, θα το ξανάκανα, χωρίς δεύτερη σκέψη.

 

Στη Νέα Μάκρη ανοίξαμε σπιτικό με την Ελληνίδα γυναίκα μου, την Ελένη, με την οποία γνωριστήκαμε ένα βράδυ στη Λούτσα. Φωτο: Aggelos Barai
Στη Νέα Μάκρη ανοίξαμε σπιτικό με την Ελληνίδα γυναίκα μου, την Ελένη, με την οποία γνωριστήκαμε ένα βράδυ στη Λούτσα. Φωτο: Aggelos Barai


Τόσα χρόνια στην Ελλάδα Έλληνας πια νιώθω κι εγώ, δίχως, βέβαια, να λησμονώ την καταγωγή μου. Επισκέπτομαι την πατρίδα καμιά φορά, έχουμε ταξιδέψει και με την Ελένη, στενοχωρήθηκα όμως που δεν κατάφερα να πάω στις κηδείες των γονιών μου.


Όχι, ρατσισμό δεν έχω νιώσει εδώ, όμως ένα βράδυ, κάπου τέσσερα χρόνια πριν, τα χρειάστηκα. Ήτανε λίγο πριν ξημερώσει και πήγαινα μέσα στην ερημιά με τα παραγάδια να ετοιμάσω το καΐκι, όταν ξαφνικά βλέπω καμιά δεκαριά αμάξια να κατεβαίνουν τη δημοσιά με κάτι μαυροντυμένους τύπους μέσα – μερικοί φοράγανε μπλουζάκια της Χ.Α., δεν βγαίνανε όμως αυτοί μπροστά.

 

Κατεβαίνει τότε ένας φουσκωτός, με δείχνει και δύο άλλοι έρχονται κατά πάνω μου. Λέει ο ένας "να, κάτι τέτοιοι τρώνε το ψωμί μας" και κάνει να με χτυπήσει, αλλά ο άλλος τον σταματά, "άσ' τον, πάει για μεροκάματο". Με ρώτησαν πού δουλεύω, απάντησα ότι έχω δικό μου καΐκι και Ελληνίδα σύζυγο και τότε με άφησαν να φύγω. Δεν τους ξαναείδα ποτέ, ούτε μαθεύτηκε να πείραξαν κάποιον άλλο μετανάστη στην περιοχή...


Δεν περίμενα τέτοιες τιμές, το καθήκον μας κάναμε. Όμως η ιθαγένεια είναι υπόθεση μεγάλη, για την οικογένειά μου καταρχάς. Είχα, ξέρεις, ξεκινήσει ήδη τις διαδικασίες, αλλά το τρέναρα συνεχώς. Έτσι όπως βιοπορίζομαι πού να βρεθεί χρόνος να κάτσω να μάθω ανάγνωση, γραφή –ξέρω ελληνικά μόνο προφορικά‒, Ιστορία κ.λπ. και να πληρώσω παράβολα 800 ευρώ, που, αν χάσω τις προθεσμίες, πρέπει να καταβάλω πάλι από την αρχή; Ίσως αυτά να χρειάζονται, δεν λέω, είναι όμως για νέα παιδιά, όχι για ανθρώπους της ηλικίας μου. Κι όμως, έχουμε ζήσει πολύ περισσότερο στην Ελλάδα παρά στη χώρα όπου γεννηθήκαμε».

Μαθήτευσε στο Εργαστήρι Δημοσιογραφίας και το αθηναϊκό underground press. Ως επαγγελματίας γραφιάς συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τις εκδόσεις Τερζόπουλος, τον ΔΟΛ, την Ελευθεροτυπία, το free press Metropolis, τα περιοδικά 01, 10% και Υποβρύχιο. Ανήκει στην συντακτική ομάδα της Lifo. Έχει επίσης ασχοληθεί με επιμέλειες κειμένων και εκδόσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

100 νεκροί – Δεν Ξεχνώ
Το μεγάλο γεγονός του 2018 στη χώρα μας, το μεγαλύτερο γεγονός της δεκαετίας, ίσως και της σύγχρονης εποχής, είναι το μαζικό θανατικό στο Μάτι.
Μια κτηνιατρική κλινική έσωσε δεκάδες ζώα από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού
Όταν συνέβαινε η εθνική τραγωδία στο Μάτι, υπήρχαν κάποιοι που σκέφτηκαν και φρόντισαν τα παράπλευρα θύματά της: τα ζώα.
Συγκλονιστική μαρτυρία άντρα που επιβίωσε από την πυρκαγιά στο Μάτι και έμεινε 78 μέρες στη ΜΕΘ
Ο Δημήτρης Φιλιππής κατάφερε να επιβιώσει και ακόμη παλεύει
Κάηκε έχοντας σώσει τα εγγόνια του - Η ιστορία του 100ου νεκρού από την πυρκαγιά στο Μάτι
Ο 73χρονος κατέληξε, σήμερα, ύστερα από «μάχη» τεσσάρων μηνών και τριών εβδομάδων
«Να μη γίνουν Έλληνες ποτέ»
Παρόλο που οι Αλβανοί και οι Αλβανίδες μπήκαν σε οικογένειες, γειτονιές ή παρέες Ελλήνων και ανήκουν εκεί, η κοινωνία μας παραμένει βαθιά ρατσιστική απέναντί τους.
Η απίστευτα συγκινητική μικρή ταινία του Θοδωρή Παπαδουλάκη «Οι επισκέπτες»
Μια ακόμα εξαιρετικού μικρού μήκους ταινία με τίτλο "Επισκέπτες" παρουσιάζει ο πολυβραβευμένος σε Ελληνικά και Διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Θοδωρής Παπαδουλάκης.
Η πρώτη αγωγή εναντίον του Δημοσίου για τη φωτιά στο Μάτι - Zητούν 1,4 εκατ.ευρώ
Oι συγγενείς θύματος ζητούν να τους επιδικαστεί το ποσό του 1.450.315 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση για ψυχική οδύνη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H 81χρονη windsurfer από την Κεφαλονιά που σκίζει το Ιόνιο με την σανίδα και το πανί της
Μια γυναίκα-παράδειγμα ζωντάνιας και αισιοδοξίας που μας δείχνει ότι τα πάντα είναι δυνατά φτάνει να έχουμε πάθος γι αυτό που κάνουμε
Αθήνα: Η πόλη του θορύβου
Ο θόρυβος από τη δυνατή μουσική των νυχτερινών μαγαζιών και την κίνηση στους δρόμους αποτελεί μία από τις κύριες πηγές ηχορύπανσης στο κέντρο της Αθήνας. Πόσο κακό μπορεί να προκαλέσει τελικά στην υγεία των Αθηναίων;
Η μέρα που εγκαινιάστηκε η Εξέδρα Μουσικής στην πλατεία Μιαούλη της Ερμούπολης
Η κατασκευή της εξέδρας έγινε με τέτοιο τρόπο που από μόνη της λειτουργεί ως ηχείο.
Γαλάζιες σημαίες: Είναι αυτές όντως οι καλύτερες παραλίες της Ελλάδας;
Eίναι κατάλληλες ή ακατάλληλες οι παραλίες που έχουν λάβει «Γαλάζιες Σημαίες» και ποιες είναι οι μετρήσεις τις οποίες θα πρέπει να εμπιστεύονται οι πολίτες;
Καραβάνι με καμήλες στην Άμφισσα γύρω στο 1920
Mια συνηθισμένη εικόνα στην ελληνική ενδοχώρα του 19ου αιώνα.
Φόβος, παράνοια και «επικοινωνιακή διαχείριση» του Τσερνόμπιλ στην Ελλάδα του 1986
Στη Σχολή Ραψίματος και Κεντήματος Singer στο Μαραθώνα το 1927
Οι περισσότερες γυναίκες φορούσαν ακόμα παραδοσιακές ενδυμασίες
Πάνος Καζάκος: «Ο ΣΥΡΙΖΑ αμφισβήτησε τους καταστατικούς μύθους της χώρας»
Με μεγάλη εμπειρία σε ποικίλες θέσεις, σημαντικό έργο και παρεμβάσεις, ο ομότιμος καθηγητής του Καποδιστριακού Πάνος Καζάκος είναι ο κατάλληλος άνθρωπος, ως οικονομολόγος, για να μας εξηγήσει τι πήγε λάθος στα χρόνια της κρίσης, πού βρισκόμαστε και τι προμηνύει το μέλλον.
Η «Νεράιδα» στην αποβάθρα της Ντάπιας
Το διάσημο πλοίο που έχει πρωταγωνιστήσει σε πλήθος ελληνικών ταινιών αλλά και στην ταινία «Το Παιδί και το Δελφίνι».
Θα καταστρέψουν οι ανεμογεννήτριες τα Άγραφα;
Αυτό το ερώτημα θέσαμε στον Παναγιώτη Γιαννόπουλο, επιστήμονα, φυσιολάτρη, δεινό ορειβάτη και μέλος της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Αθήνας για τη Σωτηρία των Αγράφων και του Δικτύου Φορέων και Πολιτών για την Προστασία των Αγράφων
Η ιστορία του «Μοσχάνθη», ενός από τα πιο γνωστά μεταπολεμικά πλοία στις γραμμές των Κυκλάδων
Ναυπηγήθηκε το 1913 στη Σκωτία ως θαλαμηγός
Αρχαία Κόρινθος
Κι ένα επίμετρο από την Βασιλική Πλιάτσικα: Η υπερώριμη ποιότητα της Αρχαίας Κορίνθου
Η Σκιάθος υποδέχεται τον Αγγλικό Στόλο το 1926
Φιλόξενοι αλλά ανορθόγραφοι...
Κώστας Πελετίδης: «Ποτέ οι κοινωνίες δεν προχώρησαν με τους "προσκυνημένους"»
Ο δήμαρχος Πατρέων, γνωστός και ως «κόκκινος» δήμαρχος, μιλά στη LiFO μετά τον εκλογικό του θρίαμβο.
Βαγγέλης Χατζής: ο μοναδικός μονόχειρας πυγμάχος του κόσμου γεννήθηκε στη ραδιενεργή βροχή του Τσερνόμπιλ
41 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar σκύλος 12.1.2019 | 13:29
Αυθόρμητα πήραν τα καΐκια στα οποία δουλεύουν ή πήγαν με εντολή των καπεταναίων τους.

Αν έγινε το 2ο, γιατί δεν μαθαίνουμε τα ονόματα και αυτών για να τους σφίξουμε το χέρι;

Ο Παυλόπουλος ορθός βράβευσε τους μετανάστες αλλα αφού κράτησε στην αφάνεια τα αφεντικά τους, τουλάχιστον ας τους πληρώσει τα πετρέλαια που πλήρωσαν για να πανε στο Μάτι καθώς και τους μισθούς των βραβευθέντων...
Δυστυχώς, η αναγνωστική ικανότητα και η δυνατότητα κατανόησης κειμένου μειώνονται στην εποχή μας και εσύ αποτελείς χαρακτηριστικό παράδειγμα (εκτός κι αν απλά τρολάρεις)

Εχουμε και λέμε:
Ο Ερβίν Τζέκα Γκάνι πήγε με τη βάρκα του, ο Εϊμάτ Ελ Χαμίσι είναι ο ίδιος το αφεντικό του καϊκιού.
Αστοχία σχολίου 2 στα 3, ήτοι 66,66%...
avatar σκύλος 12.1.2019 | 20:46
Άρα 3 ήταν οι βάρκες που ετρέξαν να σώσουν κόσμο στο Μάτι και το 66.66% ήταν βάρκες αλλοδαπών!

Άρα πλειοψηφία οι αλλοδαποί, άρα αυτοί κερδίζουν το βραβείο Πάκη και όχι το 1/3.

Άλλος αδυνατεί να καταλάβει μου φαίνεται...
Προς δεύτερο σκυλίσιο σχόλιο:

Δικαιώνεις ακόμα περισσότερο την κρίση μου περί των δυνατοτήτων κατανόησης του γραπτού λόγου που διαθέτεις (ή για τον εντελώς βασικό χαρακτήρα της τρολιάς σου):

Εδώ δεν επρόκειτο για ένα άρθρο γενικά περί των όσων προσέτρεξαν με βάρκες να βοηθήσουν τους καιόμενους, αλλά για την απονομή υπηκοότητας σε 3 αλλοδαπούς με ηρωική στάση.
Προφανώς και υπήρξαν και πολλοί άλλοι ημεδαποί που προσέτρεξαν και αυτοί, αλλά αυτοί, απλούστατα, δεν χρειάζονται διόλου την υπηκοότητα γιατί την απέκτησαν με την γέννησή τους.
avatar σκύλος 14.1.2019 | 12:06
''Εδώ δεν επρόκειτο για ένα άρθρο γενικά περί των όσων προσέτρεξαν με βάρκες να βοηθήσουν τους καιόμενους, Πηγή: www.lifo.gr''

Αυτό ακριβώς!

''Δικαιώνεις ακόμα περισσότερο την κρίση μου περί των δυνατοτήτων κατανόησης του γραπτού λόγου που διαθέτεις (ή για τον εντελώς βασικό χαρακτήρα της τρολιάς σου): Πηγή: www.lifo.gr''

Τρικυμία εν κρανίω!
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 12.1.2019 | 18:49
Αυθόρμητα ή κατόπιν "εντολής";

Οι άνθρωποι ήταν σχετικά σαφείς:

...Μου τηλεφωνεί τότε πάλι (το αφεντικό) και μου λέει "πέρα στο Μάτι καίγονται, έχει έρθει ένας μες την απελπισία και ψάχνει τη γυναίκα του, μια Κατερίνα, έλα μήπως τη βρούμε!". Κατεβήκαμε οι τρεις μας στο λιμάνι, όπου ήδη γινότανε πανικός, φωνάζοντας "Κατερίνα". Εν τέλει τη βρήκαμε, βλέποντας όμως την κόλαση ολόγυρα και πόσος ακόμα κόσμος κινδύνευε τρέξαμε αμέσως να βοηθήσουμε, παρά τον κίνδυνο. Ταυτόχρονα, ειδοποίησα όσους άλλους ψαράδες ήξερα, μέχρι ανάρτηση στο fb έκανα ‒ κάνανε πολλοί το ίδιο και είχε ανταπόκριση.

...Μαθαίνοντας ότι το Μάτι είναι στις φλόγες και ότι στην ακτή έχουν εγκλωβιστεί πολλοί άνθρωποι, τρέχω, παίρνω τη βάρκα, βάζω πάνω ντάνες μπουκάλια και μαζί τον γιο μιας φίλης και κατευθυνόμαστε προς τα κει (...) Όσους παραλαμβάναμε, τους μεταφέραμε σε σκάφη του Λιμενικού.

..."Ελπίδα" βάφτισα και το καΐκι που αξιώθηκα πριν από κάποια χρόνια να πάρω με δάνειο, ανοίγοντας πια δική μου δουλειά. (...) Ήμουν εδώ, στο λιμάνι, πάνω στον Αρμενιστή, (σ)το καΐκι του καλού μου φίλου του Γιάννη του Αθηνού, όταν έστειλε σήμα το Λιμεναρχείο σε όσα πλεούμενα μπορούσαν να πάνε για βοήθεια σε Ραφήνα - Μάτι.

_______

Οι 170 άνθρωποι που βοήθησαν στο να περισυλλεχθούν, προφανώς, δεν σώθηκαν από μία "απλή" διεκπεραιωτική διάθεση απ'την μεριά αυτών των 3 αυτών ανθρώπων. Διότι "εντολή" μπορεί να πάρεις το τι θα κάνεις όμως είναι ένα άλλο θέμα και από το να φυλάς τον κώλο και να δρας άκρως επιλφυλακτικά μέχρι να κινδυνεύεις να πνιγείς (να καείς ή να πεθάνεις από τις αναθυμιάσεις) εσύ ο ίδιος, υπάρχει μία μεγάλη απόσταση.
_______

Επιπλέον:

"Εξάλλου, μετά από αίτημα που έθεσαν οι ψαράδες (Σύλλος ψαράδων Ν. Μάκρης) να δοθεί υπηκοότητα για τρεις αλλοδαπούς συναδέλφους τους που ζουν στην Ελλάδα περισσότερα από 22 χρόνια και με κίνδυνο της ζωής τους ρίχτηκαν στη μάχη για να σώσουν ζωές, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι ήδη έχει δώσει σχετική εντολή στο υπουργείο Εσωτερικών".

https://www.tanea.gr/2018/09/04/politics/government/tsipras-i-politeia-tha-anagnorisei-tin-aytothysia-ton-psaradon-sto-mati/

"Ψαράδες από το Μάτι
Πρόκειται για Έλληνες και ξένους ψαράδες οι οποίοι με αυτοθυσία έπεσαν στη θάλασσα προκειμένου να σώσουν και να περισυλλέξουν όσους είχαν μπει στο νερό για να σωθούν από τη φωτιά".

https://politik.gr/γιατί-διάλεξε-τη-συγκεκριμένη-παρέα-γ/
avatar σκύλος 12.1.2019 | 20:40
Η ουσία του σχολίου μου είναι γιατί δεν βραβεύτηκαν όλοι όσοι έτρεξαν με τις βάρκες τους στο Μάτι αλλά βραβεύτηκαν μόνο οι μετανάστες.

Επαναλαμβάνω ΟΡΘΩΣ βραβεύτηκαν οι μετανάστες και ΟΡΘΩΣ δοθήκαν οι άδειες παραμονής!

Η μερική όμως βράβευση και η μερική προβολή όσων έσωσαν κόσμο στο Μάτι, είναι αποτέλεσμα ειδικής πολιτικής ατζέντας, που απέχει από τα πραγματικά γεγονότα και αφαιρεί κομμάτια από την πραγματικότητα!
avatar ثانوس 13.1.2019 | 09:13
Μα δε δόθηκαν απλές άδειες παραμονής: δόθηκαν ελληνικές ιθαγένειες, στους ίδιους και (εικάζω, από τα λεγόμενα του ενός), στα μέλη των οικογενειών τους.
Σιγά το βραβείο βέβαια, η ελληνική ιθαγένεια με τις νέες ρυθμίσεις του νόμου δίνεται απο δω κι απο κει, ανοίξτε αν θέλετε ένα τυχαίο Τεύχος Β’ του ΦΕΚ.
avatar Ramon Ramone 13.1.2019 | 10:00
Εγώ πάλι έχω την εντύπωση ότι η ουσία του αρχικού σχολίου σου βρίσκεται από το "τουλάχιστον" και μετά...
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 13.1.2019 | 13:29
"Ήμουν εδώ, στο λιμάνι, πάνω στον Αρμενιστή, (σ)το καΐκι του καλού μου φίλου του Γιάννη του Αθηνού, όταν έστειλε σήμα το Λιμεναρχείο σε όσα πλεούμενα μπορούσαν να πάνε για βοήθεια σε Ραφήνα - Μάτι"

Ο Γιάννης ο Αθην(αί)ος που αναφέρει ο Εϊμάτ Ελ Χαμίσι (και που εικονιζεται στο κέντρο της φωτό, στην συνάντηση με τον Παυλόπουλο https://goo.gl/images/mmWsEGπου) είναι ο πρόεδρος του συλλόγου Νέας Μάκρης. Ο πρόεδρος φαίνεται στο βίντεο εδώ:
https://www.tanea.gr/2018/09/04/politics/government/tsipras-i-politeia-tha-anagnorisei-tin-aytothysia-ton-psaradon-sto-mati/ να συνομιλεί και να "αιτείται", κατά την συνάντησή την ηγεσία, την πολιτογράφηση των εν λόγω μεταναστών (αν και το "μήνυμα" φαίνεται να είχε ληφθεί από πρίν, διότι μάλλον αυτοί οι άνθρωποι, εκτός απο "εξυπηρετητές μίας πολιτικής ατζέντας", μάλλον λέω, έπραξαν -όντως- εξαιρετικά).

Ειδού και το απόσπασμα του σχετικού ΦΕΚ:

"Τιμητική πολιτογράφηση των αλλοδαπών ΕΛ ΧΑΜΙΣΙ ΕΜΑΝΤ του ΙΜΠΡΑΧΙΜ, ΜΟΥΣΣΑ ΜΑΧΜΟΥΝΤ του ΕΛΣΑΙΕΝΤ και ΤΖΕΚΑ ΓΚΑΝΙ του ΝΤΟΥΡΙΜ. Με το από 7.12.2018 προεδρικό διάταγμα που εκδόθηκε μετά από πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών και σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 13 του ν. 3284/2004. «Περί κυρώσεως του Κώδικα της Ελληνικής Ιθαγένειας» (ΦΕΚ 217 Α’), τo π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α' 160) και το γεγονός ότι οι αλλοδαποί ΕΛ ΧΑΜΙΣΙ ΕΜΑΝΤ, ΜΟΥΣΣΑ ΜΑΧΜΟΥΝΤ και ΤΖΕΚΑ ΓΚΑΝΙ προσέφεραν εξαιρετικές
υπηρεσίες στην Ελλάδα, καθώς την 23η Ιουλίου 2018 κατά την καταστροφική πυρκαγιά που ξέσπασε στο Μάτι Αττικής, οι συγκεκριμένοι αλλοδαποί, έσπευσαν, ανάμεσα στους δεκάδες Έλληνες ψαράδες, αυτοβούλως με αυτοθυσία, αψηφώντας τον κίνδυνο, να σώσουν και έσωσαν δεκάδες συμπολίτες μας, μεταξύ των οποίων και πολλά παιδιά, των οποίων οι ζωές κινδύνευσαν. Η αυταπάρνηση και η εξαιρετική συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο των συγκεκριμένων μεταναστών που διαβιούν μάλιστα νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα επί σειρά ετών, συνιστούν πράξεις που εμπίπτουν τόσο στη γραμματική διατύπωση του νόμου περί προσφοράς εξαιρετικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, όσο και στο πνεύμα του και συνεπώς συντρέχει η προϋπόθεση εφαρμογής της ανωτέρω διάταξης του άρθρου 13 «τιμητική πολιτογράφηση» του ν.3284/2004. Πολιτογραφούνται τιμητικώς ως Έλληνες πολίτες οι αλλοδαποί ΕΛ ΧΑΜΙΣΙ ΕΜΑΝΤ του ΙΜΠΡΑΧΙΜ γεννηθέντας την 18-9-1968 στην Ντουμιάτ της Αιγύπτου, ΜΟΥΣΣΑ ΜΑΧΜΟΥΝΤ του ΕΛΣΑΙΕΝΤ γεννηθέντας την 5-3-1972 στην Δαμιέτη της Αιγύπτου και ΤΖΕΚΑ ΓΚΑΝΙ του ΝΤΟΥΡΙΜ γεννηθέντας την 13-12-1983 στην Λούσνιε της Αλβανίας".

Η μόνη "υποκρισία" αφορά όχι στο γεγονός της μη βράβευσης όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων που συνέβαλαν, ελλήνων και μη ελλήνων, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, στην διάσωση των πυρόπληκτων, άλλωστε οι βραβεύσεις είναι συμβολικές παντού στον κόσμο, αλλά στο γεγονός ότι συνδυάζουμε αυτά κι όχι μόνον: https://www.thepressproject.gr/article/105323/Mutilini-Thammenoi-sto-xioni-oi-prosfuges-sti-Moria με τις λαμπρές βραβεύσεις.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 13.1.2019 | 14:13
Η ιθαγένεια δόθηκε, βάσει ΦΕΚ, στους 3 κυρίους μόνον (εξυπακούεται ότι τα τέκνα του 3ου κυρίου έχουν -αυτομάτως εκ της γεννήσεως- την ελληνική ιθαγένεια).
F1.8 F1.8 12.1.2019 | 15:20
Ακόμη ένα πολύ καλό άρθρο από τον κύριο Αντωνόπουλο. Τα μικρόψυχα σχόλια που ακολουθούν συνήθως τη δουλειά του τα συνηθίζει κανείς, αλλά ακόμη δεν μπορώ να χωνέψω τον πρόσφατο χαρακτηρισμό του σαν αντίθετο άκρο του Στέφανου Χίου.
Τι θα δούμε ακόμη μέχρι τις εκλογές...
Ashton Heston III Ashton Heston III 12.1.2019 | 17:34
Εάν όντως ο συγκεκριμένος σχολιαστής εννοούσε κυριολεκτικά ότι ο κύριος Αντωνοπουλος είναι το αντίθετο άκρο του Χίου, τότε ο χαρακτηρισμός είναι αισχρός (δεδομένου τι εστί Χίος) και εξωφρενικός (δεδομένου του πόσο καλά είναι συνήθως τα άρθρα του συγκεκριμένου αρθρογράφου--ασχέτως εάν συμφωνεί ή δεν συμφωνεί κανείς μαζί του ιδεολογικά) και θα έπρεπε να ζητήσει συγνώμη. Όντως απορώ--γιατί ο συγκεκριμένος σχολιαστής γράφει συνήθως αξιόλογα σχόλια.
F1.8 F1.8 12.1.2019 | 20:15
Ακριβώς επειδή είναι άξιο απορίας, ζητήθηκε διευκρίνιση, από το χρήστη Μαύρος Γάτος αν θυμάμαι καλά, και η απάντηση ήταν αμετακίνητη.
avatar Ramon Ramone 12.1.2019 | 22:42
Εγώ πάλι δεν εκπλήσσομαι...
Ashton Heston III Ashton Heston III 12.1.2019 | 23:16
Φαίνεται πως από πολλούς δεξιούς, κεντρώους ή φιλελεύθερους έχει γίνει μια παρανόηση: άλλο να πει κάποιος πως η 17Ν/ένοπλη αριστερά και η Χρυσή Αυγή είναι τα δύο άκρα και ως τέτοια δεν διαφέρουν μεταξύ τους (είναι δολοφονικές οργανώσεις μίσους). Και άλλο να θεωρεί πως όλοι οι αριστεροί είναι ακραίοι, όλοι οι κομμουνιστές είναι φασίστες κλπ. Το τελευταίο είναι εντελώς βλακώδες, λυπάμαι. Διαφωνώ με την εξιδανίκευση της Αριστεράς αλλά όχι και να δαιμονοποιήσουμε όλους τους αριστερούς.
avatar Γράφων 14.1.2019 | 17:06
Παραποίηση ειδήσεων (ή καθολοκληρία ψευδείς ειδήσεις) + κλείσιμο του ματιού / ανοχή στη βία = κακή δημοσιογραφία.

Κακή ποιοτικά; Όχι, κακή σε βαθμό που αλλάζει την έννοια της δημοσιογραφίας και την καθιστά κάτι μεταξύ hate speech και πολιτικής προπαγάνδας.

Παρακαλώ μην το συσχετίζετε με τις εκλογές. Τα κόμματα δεν τα συμπάθησα ποτέ.

Δεν υπάρχει καμιά δαιμονοποίηση της Αριστεράς ή των αριστερών. Όποιος δεν γουστάρει τη βία και ξέρει υποτυπώδη ιστορία μπορεί να δει όμως μεθοδεύσεις που ξεφεύγουν από ένα "ατιμέλητο" γράψιμο ή έστω από ένα lapsus linguae ή έναν βερμπαλισμό.

ΥΓ Αυτό είναι ένα καλό άρθρο αλλά μόνο ο atman φαίνεται να ασχολείται με αυτό. Οι υπόλοιπο είχαν πιο δημιουργικές... ενασχολήσεις. Τα σέβη μου.

ΥΓ2 "Η αλήθεια είναι μια μικροαστική εμμονή (Β. Ι. Λένιν)" κι εγώ είμαι μικροαστός.
Ashton Heston III Ashton Heston III 15.1.2019 | 02:29
Γράφοντα, κλείνει μεθιδικά/μεθοδευμένα το μάτι στην βία ο αρθρογράφος της παρούσης στήλης; Δεν μου έχει δημιουργηθεί αυτή η εντύπωση. Είναι ακραίος σε βαθμό που να μην δικαιούται να ομιλεί για τον Χίο; Ο λόγος που σχολίασα μετά τον F1.8 είναι γιατί τελευταία όλο και πιό πολύ βλέπω μια απαξίωση ο,τιδήποτε αριστερού στο ελληνικό ίντερνετ ακόμα από ανθρώπους που θεωρούσα αρκετά πληροφορημένους και ώριμους. Αναμφίβολα ο (αριστερός) Τσίπρας και η συριζέικη αριστερά φταίνε απολύτως γι αυτόν το εξευτελισμό και την απαξίωση (και δεν φταίνε μόνο αυτοί, βεβαίως βεβαίως--υπάρχει και η άκρα αριστερά). Όμως το να απαξιώνουμε έναν ολόκληρο πολιτικό χώρο και να τον ταυτίζουμε με τα πιό κυνικά (Σύριζα) ή ακραία του τμήματα δεν νομίζω πως είναι ούτε σωστό ούτε σκόπιμο.
avatar Γράφων 15.1.2019 | 08:02
@ ashton

Α. Ουδέποτε είπα ότι δεν δικαιούται να ομιλεί. Είπα ότι τα ελατήρια της κριτικής με βάζουν σε σκέψεις.

Β. Όχι δεν φταίει ο Τσίπρας για την απαξίωση της αριστεράς όπως δεν φταίει ο Μιχαλολιακος για την ακροδεξιά. Οι πολίτες, η βάση της Δημοκρατίας, φταίνε.

Φταίνε όσο αρέσκονται να παραποιούν την ιστορία για να συμφωνεί αυτή με τις πολιτικές τους θέσεις, πχ ότι η Ελλάδα έχει καταδικαστεί στο ΕΔΔΑ για την μη αναγνώριση μακεδονικής μειονότητας.

Φταίνε όσοι θεωρούν την αστυνομία "ένστολα μαντροσκυλα του κρατους" και μετά απορούν για το που πήγε η ασφάλεια στους δρόμους.

Φταίνε όχι με ποινική έννοια. Με πολιτική. Το γεγονός οτι είμαστε εξοικειωμένοι με αυτά δεν αλλάζει κάτι. Ή το γεγονός ότι μπορεί να τα λένε άνθρωποι με τους οποίους ακούμε την ίδια μουσική ή έχουμε και κάποιες κοινές ευαισθησίες.

Γ. Έτσι όπως στο ποινικό δίκαιο υπάρχει το blue collar crime και το white colar crime έτσι και στο δημόσιο λόγο υπάρχουν αυτοί που τα βάζουν, πέραν του δέοντος μέτρου, με μονάδες και αυτοί που αντιμάχονται, πέραν του δέοντος μέτρου, αξίες και θεσμούς.

Συνήθως οι μεν είναι στρατευμένοι στο κέρδος και οι δε σε μια ιδεολογία. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω ποιος κάνει μεγαλύτερη βλάβη. Αυτό που ξέρω είναι ότι όσοι βάλλουν κατά θεσμών και αξιών μένουν πάντα στο απυρόβλητο διότι δεν υπάρχει προσωποποιημένο θύμα.

Αν πιστεύουμε ότι η δημοσιογραφία που απαξιώνει, οχι ασκεί κριτική που είναι υποχρέωση της, θεσμούς (και αξίες δευτερευόντως) δεν δημιουργεί θύματα πλανομεθα πλάνη οικτρά.

Εγώ βλέπω μια χώρα διαλυμένη, από αριστερούς, δεξιούς και κεντρωους, οι οποίοι δείχνουν συστημική εχθρότητα έναντι των θεσμών.

Αλλά όλοι μαζί, συνασπισμενοι, είναι κηνσορες όταν προσβάλλεται ένα φυσικο πρόσωπο.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 15.1.2019 | 18:00
CASE OF OURANIO TOXO AND OTHERS v. GREECE
ΕΔΔΑ

Σ' αυτήν την υπόθεση η Ελλάδα, πράγματι, καταδικάστηκε για παραβίαση του Άρθρου 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
(δλδ την Ελευθερία του συνέρχεσθαι και συνεταιρίζεσθαι) κι όχι για τη μη αναγνώριση μακεδονικής μειονότητας. Παρ'ολ'αυτά υπάρχουν κάποιες γκρίζες (;) διατυπώσεις στο κείμενο:


"9. The political party Ouranio Toxo (Rainbow), founded in 1994, has regularly taken part in elections since that date. Its declared aims include the defence of the Macedonian minority living in Greece. (...)

40. The Court considers that mention of the consciousness of belonging to a minority and the preservation and development of a minority's culture cannot be said to constitute a threat to “democratic society”, even though it may provoke tensions (see Sidiropoulos and Others, cited above, p. 1615, § 41). The emergence of tensions is one of the unavoidable consequences of pluralism, that is to say the free discussion of all political ideas. Accordingly, the role of the authorities in such circumstances is not to remove the cause of tension by eliminating pluralism, but to ensure that the competing political groups tolerate each other (see Plattform “Arzte fur das Leben”, cited above, p. 12, § 32, and Serif v. Greece, no. 38178/97, § 53, ECHR 1999-IX).

41. In the instant case the Court observes that the Ouranio Toxo party is a lawfully constituted party, one of whose aims is the defence of the Macedonian minority living in Greece. Affixing a sign to the front of its headquarters with the party's name written in Macedonian cannot be regarded as reprehensible or considered to constitute in itself a present and imminent threat to public order. The Court accepts that the use of the term vino-zito certainly aroused hostile sentiment among the local population. Its ambiguous connotations were liable to offend the political or patriotic views of the majority of the population of Florina. However, the risk of causing tension within the community by using political terms in public does not suffice, by itself, to justify interference with freedom of association".

...οπότε στο 9. έχουμε αναφορά "στους δηλωθέντες σκοπούς του Ουρανίου Τόξου που περιλαμβάνουν την υπεράσπιση της μακεδονικής μειονότητας εν Ελλάδι".
και στο 41. έχουμε αναφορά "σ' έναν εκ των σκοπών του Ουρανίου Τόξου που είναι η υπεράσπιση της μακεδονικής μειονότητας εν Ελλάδι".
Ο τρόπος διατύπωσης στα συγκεκριμένα αποσπάσματα δείχνει πως γίνεται χρήση ή αποδοχή της γλώσσας των αιτούμενων που ομιλεί για μακεδονική μειονότητα εν Ελλάδι απ' το ΕΔΔΑ.

Αν η διατύπωση αυτή ήταν εκ παραδρομής ή όχι δεν το γνωρίζω προσωπικά.
avatar Γράφων 16.1.2019 | 13:02
Αγαπητό Βλαχάκι,

(α) "Refusal to register association disproportionate to objectives pursued." http://www.hrcr.org/safrica/freedom_assoc/sidiropoulos_greece.html

Όλα τα άλλα είναι άχρηστα. Εξάλλου ΑΥΤΟ ΛΕΕΙ και το ΙΔΙΟ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΟΜΟΦΩΝΑ:
Holds that there has been a violation of Article
11 (συνεταιρίζεσθαι) of the Convention;
Holds that it is unnecessary to rule on the complaints under Articles
6 § 1 (δικαίωμα στην απονομή δικαιοσύνης),
9 (δικαίωμα στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή),
10 (δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης)and
14 (απαγόρευση διακρίσεων) of the Convention;

http://hudoc.echr.coe.int/app/conversion/pdf/?library=ECHR&id=001-58205&filename=001-58205.pdf

(β) Άρα το ότι ο κος Βοσκόπουλος "[έ]χει φτάσει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), διεκδικώντας επίσημη αναγνώριση της μειονότητας και των δραστηριοτήτων της – υποθέσεις που κερδήθηκαν, με την Ελλάδα να μη συμμορφώνεται" είναι απλό ψέμα.

(γ) Όταν στο ίδιο κείμενο αναφέρονται οι "αυτόχθονες Μακεδόνες" και μετά διευκρινίζεται ότι εκ παραδρομής μπήκε ο όρος "αυτόχθονες" και ότι έχει ήδη διαγραφεί αλλά δεν έχει διαγραφεί μιλάμε για παραποίηση της αλήθειας και όχι για μία ερμηνεία της.

(δ) Κόμμα Ουράνιο Τόξο υπάρχει (άλλο ψέμα ότι η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί). Στις εκλογές όσο κατέβαινε έπαιρνε από 1.200 - 2.600 ψήφους στο νομό Φλώρινας. Το γήπεδο του Σπόρτιγκ χωράει 2.500. Έχεις πάει ποτέ στο γήπεδο του Σπόρτιγκ; Να πούμε ότι του Ουράνιο Τόξο έχει συνεργαστεί εκλογικά με την ΟΑΚΚΕ και ακτιβιστές ομοφυλόφιλους (τα απομεινάρια του ΑΚΟΕ). Εξού και ο έρως τινών ακτιβιστών με τα Σκόπια.

(ε) Ακριβώς ίδια παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων (αρ. 11, δικαίωμα στο συνεταιρίζεσθαι) έχει λάβει χώρα και από τα Σκόπια σε βάρος Ορθοδόξων, η οποία βέβαια αποσιωπάται συστηματικά.

https://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-serbias/21413-edda-ametakliti-i-apofasi-gia-nomimopoiisi-tis-arxiepiskopis-axridos

(στ) Με απλά λόγια είναι ΨΕΜΑ (fake news η όπως αλλιώς θες) ότι υπάρχει καταδίκη της Ελλάδας στο ΕΔΔΑ για μη αναγνώριση μακεδονικής μειονότητας.

Το ότι η Ελλάδα δεν είναι ένα φυσικό πρόσωπο να φωνάξει τον δικηγόρο της και να κάνει μια μήνυση δεν σημαίνει ότι κανείς δεν βλάπτεται όταν λέμε ψέματα για την Ελλάδα. Δες μια γενιά εξαγριωμένων παιδιών που καίνε σημαίες με πάθος θεωρώντας ότι η χώρα τους είναι κάτι σαν Γκουαντάναμο.

(ζ) Επίσης, σε κάποιες έννοιες, όπως ο νόμος, δεν χωρά fluidity. Δεν είναι όλα, όπως στις κοινωνικές επιστήμες, υποκειμενικά και ρευστά. Υπάρχει η ανάγκη για βεβαιότητα και ασφάλεια δικαίου.

(η) Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα του "άλλα μου λεν τα μάτια σου και άλλα η καρδιά σου".

Φτάνει με την παραποίηση εννοιών, λέξεων, νόμων, κανόνων. Έτσι όπως δεν κάνει να λέμε ότι η τάδε γύρισε ροζ βίντεο ενώ δεν ήταν η ίδια (που έτσι κι αλλιώς δικαίωμά της είναι) δεν κάνει να λέμε ότι η Ελλάδα έχει καταδικαστεί για κάτι που δεν έχει καταδικαστεί προκειμένου να βγάζουμε ό,τι συμπέρασμα μας βολεύει και να κάνουμε πωλήσεις στο εδικό κοινό μας.

Αυτό είναι αυτό που λένε οι τραμπιστές "εναλλακτική πραγματικότητα". Συγγνώμη, αλλά η πραγματικότητα είναι μία.

Ζητώ συγγνώμη για το σεντόνι αλλά ήταν αναγκαίο. Και λίγα λέω όμως.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 17.1.2019 | 02:23
(α, β) Τις αποφάσεις τις γνωρίζω, είναι σαφείς αλλά κι αυτό που ανέφερα εγώ σχετικά σαφές είναι θεωρώ: Το ΕΔΔΑ δεν "αμφισβητεί" τον αυτοπροσδιορισμό των αιτούμενων (η δουλειά του δεν είναι κι αυτή, βέβαια) και το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται ένα περιθώριο ευρύτερης ερμηνείας του πράγματος -ενδεχομένως και προφανώς- ανάλογα και με το τι συμφέρει τον καθένα. Δεν παίρνω θέση σε αυτό, απλά το αναφέρω ως fact, πώς θα το δουν κάποιοι άνθρωποι.

(γ) Το "αυτόχθονες" δεν αντιλαμβάνομαι πού ενοχλεί. "Αυτόχθων" κατά Δημητράκο: ο γηγενής, ιθαγενής, εντόπιος και κατά Τριανταφυλλίδη: ο γεννηθής και κατοικών στον ίδιο τόπο με τους προγόνους του.

(δ) ΟΑΚΚΕ, ΑΚΟΕ, ΑΚΟΑ... Αυτόν ξεχάσαμε: http://www.kathimerini.gr/1000917/opinion/epikairothta/politikh/h-anyparkth-meionothta
Φυσικά και υπάρχει το "Ουράνιο Τόξο".
Το κάτωθι είναι που έχει "φάει πόρτα".
2η ΕΔΔΑ:
AFFAIRE MAISON DE LA CIVILISATION MACÉDONIENNE ET AUTRES c. GRÈCE
2015
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-155822

(ε) Κακώς, αλλά είναι ελαφρώς εκτός θέματος (εκτός κι αν πάμε με τη λογική μία σου μία μου κ.λπ.).
MOC, SOC, BOC η σαπουνόπερα. Αχ, εκτός απ' την Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή της Αχρίδας, είχε και η Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία - Αρχιεπισκοπή Αχρίδας τα θέματά της, αλλά βλέπω πως "υιοθετήθηκε" απ'την ΒΟC και λύσσαξε η SOC (βλ.http://orthochristian.com/109158.html), που μου θυμίζει ότι θέλω να πάω στην Αχρίδα αλλά και στα Голем Град και Qyteti i Vogël.

(στ) Ψέμα, λάθος-παρανόηση-ανακρίβεια, τραβηγμένη απόδοση, αφήνω ένα κάποιο περιθώριο. Δεδομένου, όμως, ότι κάτι μάλλον δεν ευσταθεί, πρέπει να διορθώνεται. Βάσει των νεότερων τάσεων δεν νομίζω ότι το κάψιμο σημαίας είναι τσι μοδός. Θεωρείς, πράγματι, ότι τα παιδιά που "καίνε τις σημαίες με πάθος" φτάνουν σ' αυτό το σημείο από μία, ψευδή ή λάθος, απόδοση απόφασης του ΕΔΔΑ; Θεωρείς ότι όσοι το διαβάσουν θα μετατραπούν, ξαφνικά, σε φανατικούς Βόρειο Μακεδονόφιλους; Γιατί δεν μας πιάνει η ίδια μιρμιρίαση για την λάμψη της απόλυτης- αδιαπραγμάτευτης αλήθειας που έχει να κάνει με τις "δικούς" μας χειρισμούς στην υπόθεση, αλλά το παίζουμε οι αγνές παρθένες του μακεδονικού ζητήματος; Αλήθεια, ναι. Συμφωνώ 100% πες τα όλα όμως. Για γκουαντάναμο, δεν ξέρω, αλλά ίσως αυτοί που έχουν αντιμετωπίσει τα όποια θέματα είναι πιο αρμόδιοι να εκφέρουν άποψη νομίζω.

(ζ) (!) Με το μπαρδόν κιόλας, αλλά το ότι κάποιος είναι π.χ. μελαχρινός δεν σημαίνει ότι ο συνομιλητής πρέπει να φέρνει στην συζήτηση, δια πάσαν νόσον, ένα παράδειγμα με μελαχρινούς, κάθε φορά.

avatar Γράφων 17.1.2019 | 09:26
Οι αποφάσεις των δικαστηρίων είναι δεσμευτικές μόνο ως προς ό,τι αναφέρουν στο διατακτικό τους. Επίσης τα δικαστήρια αποφασίζουν μόνο για θέματα που αφορούν την αρμοδιότητά τους.

Τα λοιπά είναι φιλολογία.

Ελπίζω να το κλείσαμε αυτό.

Επίσης, δεν υπάρχει "μία ψευδής ή λάθος απόδοση απόφασης του ΕΔΔΑ". Υπάρχει μία συνειδητή διαστρέβλωση της πραγματικότητας προς χάριν εναλλακτικών ορισμών της (από τον ανύπαρκτο όρκο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στους αυτόχθονες Μακεδόνες και από το η Ηριάννα είναι "Πανεπιστημιακός" -με Πι κεφαλαίο- στη λανθασμένη εναλλαγή χρήσης των ακρωνυμίων ΔΣΕ και ΕΛΑΣ, τα παραδείγματα είναι άπειρα).

Άρα δεν είναι μία περίπτωση. Είναι συστηματική, καθολική και σε πάρα πολλά ζητήματα. Δεν είναι τυχαίο που τα απομεινάρια του ΑΚΟΕ συνεργάστηκαν με το Ουράνιο Τόξο.

Όπως δεν είναι τυχαίο ότι άντρες καλούνται να πουν "παρούσα".

Ζητώ συγγνώμη αλλά αναφέροντας το fluidity δεν ήθελα να "πετάξω μπηχτή" για εσένα αλλά να κάνω ευθέως μνεία στο σύνθημα του φετινού gay pride, του οποίου έχει υπεραμυνθεί ο αρθρογράφος.

Δεν είναι ανάγκη να λέμε ψέματα σε όλα τα θέματα προκειμένου να νομοθετηθεί ο γάμος ατόμων του ιδίου φύλου.

Το σύνθημα πρέπει να είναι "καλύτερη αστυνομία" όχι "καθόλου αστυνομία".

Ξύπνιος είσαι, ας μην πετάμε άλλο την μπάλα στην εξέδρα.
avatar Γράφων 17.1.2019 | 12:11
Και ένα τελευταίο.

Αν θες να χτυπήσεις τη ΧΑ πρέπει να χτυπήσεις και την αριστερή αμετροέπεια (για να το πω ευγενέστατα και διακριτικότατα) που τροφοδοτεί τον μύλο του μίσους της.

Όσο περισσότερο λέγονται αριστερά ψέματα τόσο περισσότερο κάποιοι θα αγκαλιάζουν την απολυταρχικότητα. Όσο λοιδωρείται το δικαίωμα του Έλληνα στον εθνικό αυτοπροσδιορισμό τόσο θα αυξάνουν αυτοί που θα λένε "δεν πειράζει να πέσει και καμιά φάπα" (διότι αυτή ακριβώς είναι η λογική του Χίου).

Τα δύο άκρα δεν είναι θεωρία. Είναι αλληλοεξαρτώμενη σχέση.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 17.1.2019 | 22:05
Για μία ακόμη φορά οι αποφάσεις είναι σαφείς. Για μία ακόμη φορά δίδω το ενδεχόμενο "πάτημα" της "παρεξήγησης", ευχαριστεί αυτό το λεξιλόγιο καλύτερα; Διαφωνώ, όμως, ότι τα πράγματα είναι πάντοτε ασπρόμαυρα, ακόμη και στο νομικό πεδίο. Η "ερμηνεία" των Νόμων ίσως συμπεριλαμβάνει και ολίγη ...φιλολογία generally speaking. Οπότε η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί με την πρώτη και τη δεύτερη απόφαση του ΕΔΔΑ, που ήδη αναφέρθηκαν (σιδηρόπουλος και στέγη). Πάμε παρακάτω.

Φυσικά και διαφωνώ με την εκούσια χρήση λαθεμένης πληροφορίας, για πολλούς λόγους. Πάντως αυτό με την Ηριάννα το είδα σε αρκετά site και αναπαράχθηκε έτσι. Πολλοί απλά δεν θα το έψαξαν. Κάπως ελλάσονος σημασίας, νομίζω, επί του πρακτέου θα πει κάποιος είμαι υπέρ της αθώωσης της Ηριάννας εάν είναι Πανεπιστημιακός, είμαι κατά της  αθώωρης της Ηριάννας εάν είναι υποψήφια διδάκτωρ της φιλοσοφικής; Για το ΔΣΕ και ΕΛΑΣ, δεν θα το ψάξω τώρα, αλλά έχω την αίσθηση ότι σου είχε απαντήσει.
Ο άλλος στην ερτ είπε: "Συγκέντρωση το Σάββατο, σήμερα, για την επέτειο της Απελευθέρωσης της Αθήνας από την Ελληνική Αστυνομία“, να τον κρεμάσουμε από ένα ψηλό κλαδί.

Κόλλημα με την σχωρ'μένη την ΑΚΟΕ, εγώ λέω ότι και για την 5η Ολομέλεια του ΚΚΕ οι ακτιβιστές ομοφυλόφιλοι πάλι φταινε ..."Όπως δεν είναι τυχαίο ότι άντρες καλούνται να πουν "παρούσα"/
Δεν είναι ανάγκη να λέμε ψέματα σε όλα τα θέματα προκειμένου να νομοθετηθεί ο γάμος ατόμων του ιδίου φύλου.".

...και κάπου εδώ χάνω το σήμα, αρχίζουν τα χιόνια, παρακαλώ καλέστε το 0 στο καντράν του τηλεφώνου σας. (Ε, μα και εσύ βρήκες άτομα, τώρα, να τους γκρινιάξεις για το "Παρούσα").

Σε καληνυχτώ με μερικές αφίσες/ συνθήματα ακόμη: https://goo.gl/images/woH9L2.
https://goo.gl/images/yv5Xym
https://goo.gl/images/Z8oUZ3
https://goo.gl/images/qkAJje

Και πάω να φτιάξω κοτόσουπα.
avatar Γράφων 18.1.2019 | 07:34
Διαφωνώ με τις κρεμάλες. Ειμαι υπέρ πιο σύγχρονων τρόπων απόδοσης δικαιοσύνης.

Περί συνθημάτων:
Αυτοί που έκαψαν της Marfin και σκότωσαν τρεις ανθρώπους και ένα κυοφορουμενο φώναζαν το σύνθημα "φάτε τους πλουσιους".

Μαντεψε ποιος έχει γραψει άρθρο με το σύνθημα αυτό σαν τίτλο.

45 χρόνια μετά το Πολυτεχνείο και 75 μετά τα Δεκεμβριανά κούρασε αυτό το αστείο. Η ακροαριστερά έχει πολύ περισσότερο αιμα στα χερια της από την ακροδεξιά για να ανέχομαι συγκαλυμμένη ή ευθεία στήριξη.

Γι αυτό σου λεω: όχι άλλα "δεν κατάλαβα, δεν ειδα, δεν μου ειπαν".
avatar Γράφων 18.1.2019 | 15:36
Νομίζω ότι η εποχή της αθωότητας, και δη για τους επαγγελματίες του είδους, έχει παρέλθει.

Ο Χίος δεν είναι καλτ.

"Τα δεν κατάλαβα, δεν μου είπαν, έτσι το είδα κάπου" δεν έχει καμία αθωότητα στις μέρες μας.

Το "Φάτε τους Πλούσιους" δεν έχει καμία πλάκα. Είναι αυτό που ακούστηκε από τους εμπρηστές της Marfin λίγο πριν καούν ζωντανοί τρεις άνθρωποι.

Εγώ για τους ομοφυλόφιλους λέω ό,τι και για την 5η Ολομέλεια. Δεν μπορούν να παίζουν το χαρτί του "τι έχω τραβήξει..." για να είναι στο απυρόβλητο όταν λένε ή κάνουν χοντράδες.
"Τι θα δούμε ακόμη μέχρι τις εκλογές... "

Νομίζω ότι καλά θα κάνουμε να κοιτάζουμε προς τα αισιόδοξα, ενθαρρυντικά νέα, όπως οι 3 νέοι συμπολίτες μας.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 12.1.2019 | 19:18
Κάποιοι απ' όσους τα λένε αυτά -βάζω στοίχημα ότι- δεν θα άντεχαν ούτε μία ώρα "κοπρολαλίας" του εν λόγω "δημοσιογράφου", κλεισμένοι σε ένα δωμάτιο, μόνοι, μαζί με τη φωνή και τα λεχθέντα του "δημοσιογράφου".
avatar Ramon Ramone 13.1.2019 | 23:36
https://www.lifo.gr/articles/opinions/216070/o-xoyligkanismos-tis-diplanis-portas
avatar atman 14.1.2019 | 01:05
Εγω θα ελεγα οτι ειναι απο τις σπανιες φορες που ενα αρθρο του ειναι καλο, γιατι ειναι μια απο τις σπανιες φορες που υπαρχουν πραγματικα γεγονοτα, πραγματικοι ανθρωποι και οχι μια εξιστορηση ή αφηγηση η οποια εργαλειοποει και γεγονοτα και ανθρωπους
Ashton Heston III Ashton Heston III 14.1.2019 | 06:42
Επειδή έγραψα για το "πόσο καλά είναι τα άρθρα" του κυρίου Αντωνόπουλου: Σαφώς και κατά την γνώμη μου δεν είναι αντικειμενική δημοσιογραφία (ούτε ο ίδιος ο σρθρογραφος πιστεύω να νομίζει, ή να επιχειρεί κάτι τέτοιο). Ο αρθρογράφος έχει σαφή ιδεολογία η οποία χρωματίζει απολύτως τα άρθρα του, τα οποία είναι βασικά opinion editorials με στοιχεία ρεπορτάζ. Δημιουργούν όμως έναν χρήσιμο προβληματισμό, και δείχνουν πως σκέφτεται ένα μεγάλο τμήμα των ενεργών πολιτών της χώρας. Πιστεύω ότι είναι ειλικρινής προσπάθεια και από αυτήν την άποψη την εκτιμώ και συνήθως την διαβάζω (αν και σπανίως συμφωνώ). Μπορεί να συμφωνώ σαφώς περισσότερο με άλλους (που διαβάζω πχ στην Καθημερινή) όμως ούτε και αυτούς θα τους χαρακτήριζα αντικειμενικούς.
Ashton Heston III Ashton Heston III 14.1.2019 | 07:18
Σε τελική ανάλυση, συμφωνώ πως το σημερινό άρθρο της στήλης αναδεικνύει πρωτογενείς πηγές τις οποίες αγνοούν (ή επιλέγουν να αγνοήσουν) άλλοι αρθρογράφοι και άλλα έντυπα--κάτι που του προσδίδει μεγαλύτερη κατά την γνώμη μου αξία από άλλα κείμενα του αρθρογράφου.
avatar Ramon Ramone 14.1.2019 | 16:16
@ Ashton Heston III

Συγχαρητήρια για τα σχόλια σου. Με τον συγκεκριμένο αρθρογράφο διαφωνώ καθέτως αρκετά συχνά και αρκετές φορές είμαι αρκετά αιχμηρός απέναντι του. Αν κάτι έχω να του "προσάψω" όσον αφορά την υπόθεση της πυρκαγιάς στο Μάτι είναι ότι, πέρα από το επιτόπιο ρεπορτάζ, δεν θυμάμαι να έγραψε ένα άρθρο γνώμης τις ημέρες που ακολούθησαν για όλα αυτά που ακολούθησαν, εν αντιθέσει με τους περισσότερους - αν όχι όλους - τους αρθρογράφους της Lifo, ακριβώς επειδή θα ήθελα να διαβάσω και την δική του γνώμη. Αν έχω λάθος, παρακαλώ τον ίδιο να με διορθώσει και ζητώ προκαταβολικά συγνώμη. Αυτό δεν αλλάζει το ότι δεν μπορώ εν προκειμένω να μην συμφωνήσω μαζί σου.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 14.1.2019 | 19:30
Ashton Heston III
14.1.2019 | 06:42

Καλά τα λες ashton.
Δεν θα έπρεπε, όμως, αυτά να είναι αυτονόητα από τους κ.κ. αναγνώστες, στοιχειώδους iq, ανεξαρτήτου ιδεολογικής κατεύθυνσης; Προφανή δεν είναι; Εκτός κι αν είθισται, κάτω απ' τ' άρθρα των λεγόμενων σοβαρών/ σκεπτόμενων/ αξιοπρεπών δεξιών να γίνονται συγκρίσεις με Chios και να ευελπιστούν, επιθετικώς, οι αριστεροί σχολιαστές ότι ο αρθογράφος θα "δεξιο-αλλαξοπιστίσει" πάραυτα, οπότε πάω πάσο and i rest my case.
Ashton Heston III Ashton Heston III 15.1.2019 | 02:43
βλαχάκι (14.1.2019 | 19:30), πολλούς δεξιούς αρθρογράφους τους λένε στα σχόλια από κάτω φασίστες επί μονίμου βάσεως τα τελευταία (πολλά) χρόνια, για τον δε Γεωργιάδη, πχ, υπάρχει ολόκληρη βιομηχανία ειδήσεων όχι και τόσο αντικειμενικών (και του έχουν κάψει το μαγαζί του κάμποσες φορές). Βασικά κάποια στιγμή θα πρέπει οι σώφρονες άνθρωποι και από τις δύο πλευρές του πολιτικού φάσματος να πουν enough! (και να ξαναρχίσουν να συζητούν όπως πριν από την Κρίση). Γιατί αλλιώς θα έχουμε σοβαρά προβλήματα τα επόμενα χρόνια.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 15.1.2019 | 08:16
Οκ then και κακώς.
Η κοκορομυαλιά δεν είναι αποκλειστικό φαινόμενο. Βέβαια, μερικά παραδείγματα θα ήταν καλά, αν σου βρίσκονται εύκαιρα: δεν το αμφισβητώ, αλλά επειδή δεξιό τύπο χάζευα παλαιότερα, που έπεφτε στα χέρια μου, σε φυσική μορφή (κι όχι ηλεκτρονικό με σχολιασμό), θα ήθελα να το δω λίγο συγκρισιακά. Δεν είμαι υπέρ της άσκοπης χρήσεως της λέξης φασίστας, αλλά αναγνωρίζω ότι και η μη, ας το πούμε, ορθότερη χρήση της λέξης δεν είναι παντού το ίδια.

Έξυπνος μπορεί να είναι, αλλά αρνούμαι να συμπεριλάβω τον Άδωνη στην "κατηγορία" σοβαρός/αξιοπρεπής δεξιός. Ο τηλεοπτικός του χρόνος, άλλωστε, ως έξαλλος τελάλης που έκανε/κάνει(;) (δεν βλέπω tv εδώ και χρόνια) λες και του έχουν πιάσει τα you know what με καρυοθραύστη και τα στριφογυρνούν, παρέα με τους Λιακό και Πλεύρηδες πατηρ και νεότερο κ.λπ. μου έχει δημιουργήσει μόνιμη αποστροφή. (Δεν είμαι, σαφώς, υπέρ των γκαζακίων, αλλά υπέρ της εφαρμογής του αντιρατσιστικού, όπου προκύπτει, σε όχι εκδικάσεις παρωδία).
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 14.1.2019 | 21:31
Μουσικόθηκα :-)
https://youtu.be/I1JueZ_BQwc
πάμε μαέστρο!
Ashton Heston III Ashton Heston III 16.1.2019 | 05:00
Αγαπητό βλαχάκι, παραδείγματα δεν έχεις παρά να διαβάσεις κάτω από σχόλια του Γεωργελέ (παλιά, εκεί γύρω στα 2010-2016, γιατί δεν γράφει συχνά πιά) ή σχόλια στο site του Αρκά πχ. Τον Άδωνη, όχι, δεν θα καθίσω να τον υποστηρίξω, μπορεί και το κάνει μιά χαρά μόνος του και με το παραπάνω αν με εννοείς. Θα δείξει εάν η στροφή που που έχει τα τελευταία 7 περίπου χρόνια σε πιό μετριοπαθείς θέσεις είναι ειλικρινής. Πάντως ανέκαθεν συμπαθούσα άτομα όπως πχ ο Κωνστ. Μητσοτάκης που τολμούν να είναι μισητά από έναν τύπο Έλληνα που αντιπαθώ--και που ξέρουν, βέβαια να επιχειρηματολογούν και να είναι ουσιαστικοί στον λόγο τους. Άλλο βέβαια ο Κωνστ. Μητσοτάκης και άλλο ο Γεωργιάδης. Όμως το γεγονός ότι είναι τόσο μισητός από όλους αυτούς τους αντιπαθέστατους συριζοαυριανιστές totally intrigues me lately).
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 17.1.2019 | 02:26
Δοθέντος χρόνου θα το τσεκάρω.
Για μένα οι "εχθροί" των "εχθρών" δεν είναι απαραίτητα φίλοι, πάντως :-)
Ashton Heston III Ashton Heston III 17.1.2019 | 23:46
"Απαραίτητα", ούτε και για μένα. Ούτε ενεργώ συνήθως από πίκα, άλλωστε και τον Τσίπρα από πίκα τον ψηφίσανε κάμποσοι και δες τι έχουνε πάθει έκτοτε. Μακριά λοιπόν από μένα τέτοιες λογικές (όσο μπορώ).
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή