Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
 

«Μπλε Κομήτης», το νέο ελληνικό περιοδικό κόμικς

O Γιώργος Γούσης και ο Δημοσθένης Παπαμάρκος κάνουν την πιο ευχάριστη έκπληξη του φθινοπώρου.
M. HULOT
Ο Γιώργος Γούσης, φωτογραφημένος στο δημιουργικό χάος του γραφείου του... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η τελευταία φορά που κυκλοφόρησε περιοδικό κόμικς στα περίπτερα ήταν πριν από επτά χρόνια, όταν το «mov.» έκανε την απόπειρα να αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες της «Βαβέλ». Το μεγάλο κοινό των κόμικς όμως, και το πιο νεανικό, είχε συσπειρωθεί γύρω από το «9» της «Ελευθεροτυπίας», που για δέκα χρόνια έγινε το φυτώριο από το οποίο αναδείχτηκαν καινούργια ταλέντα και πυροδοτήθηκε μια νέα άνθηση των άλμπουμ και των graphic novels. Η «Βαβέλ», το «Παρά Πέντε» και το «9» συνεχίζουν να αποτελούν σημεία αναφοράς για τα κόμικς στην Ελλάδα, γιατί από τη δεκαετία του '80 μέχρι και το τέλος των '00s δημιούργησαν δύο γενιές φίλων και κουλτούρα του κόμικ. Μετά το 2010 υπήρξε το απόλυτο χάος. Όχι επειδή έπαψαν να δημιουργούνται νέα πράγματα ή λόγω έλλειψης ταλέντων –μια επίσκεψη στο Φεστιβάλ Comicdom μπορεί να σε πείσει για το αντίθετο– αλλά επειδή τα τελευταία εφτά χρόνια δεν κατάφερε κανείς να οργανώσει το (θαυμάσιο) υλικό που υπάρχει, να δώσει βήμα ώστε να φανεί ο νέος δημιουργός και κίνητρο για να δημιουργήσει η παλιότερη γενιά που έφτιαξε τη σκηνή στην Ελλάδα.

 

Η έλλειψη μέσου, δηλαδή εντύπου, που να ενημερώνει τους φίλους του είδους τι κυκλοφορεί και να δίνει δείγματα υλικού υψηλού επιπέδου ήταν ο βασικός λόγος που το κόμικ δεν είναι πλέον αυτό που ήταν κάποτε. Από το 2010 μέχρι σήμερα φαίνεται ότι τα κόμικς έχουν παρακμάσει και αποτελούν υπόθεση ενός κοινού πολύ ειδικού, κυρίως μεγάλης ηλικίας, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το Comicdom συγκεντρώνει τεράστιο αριθμό επισκεπτών κάθε χρόνο, κυρίως νεαρής ηλικίας, και τα νούμερα είναι ανοδικά. «Το κοινό υπάρχει, δεν έχει όμως μόνιμη πληροφόρηση ως προς το τι συμβαίνει, κάτι σταθερό που να οργανώνει όσα υπάρχουν και να παρουσιάζει νέα πράγματα. Έτσι, δεν μπορείς να μιλάς για σκηνή, έχει χαθεί αυτό» λέει ο Γιώργος Γούσης, ο καλλιτέχνης που έχει σχεδιάσει τον Ερωτόκριτο, τη μεγαλύτερη εκδοτική επιτυχία σε graphic novel των τελευταίων χρόνων και ένας από τους πιο γνωστούς Έλληνες δημιουργούς κόμικς σήμερα. Ο λόγος που έχουμε συναντηθεί είναι μια είδηση που ήρθε ως ευχάριστη έκπληξη με το ξεκίνημα του φθινοπώρου, ότι πριν από το τέλος του μήνα θα κυκλοφορήσει ένα νέο περιοδικό κόμικς, το πρώτο μετά το κλείσιμο του «mov.» και του «9». Το όνομά του, «Μπλε Κομήτης στην τροχιά των κόμικς». Ο Γιώργος είναι ο αρχισυντάκτης.

  

Το πρόβλημα με τα κόμικς στην Ελλάδα δεν είναι το σκίτσο, είναι ότι τα πιο πολλά σενάρια είναι εντελώς αφελή, χαζά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Το πρόβλημα με τα κόμικς στην Ελλάδα δεν είναι το σκίτσο, είναι ότι τα πιο πολλά σενάρια είναι εντελώς αφελή, χαζά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Το πρώτο εξώφυλλο του νέου περιοδικού κόμικς από τον Παναγιώτης Πανταζή
Το πρώτο εξώφυλλο του νέου περιοδικού κόμικς από τον Παναγιώτης Πανταζή

 

Έρχονται παιδιά 18 και 19 χρονών που δεν θέλουν να ακούσουν ούτε συμβουλές, σε βρίζουν αν τολμήσεις να τους αλλάξεις την ιστορία. Δεν μαθαίνεις ποτέ έτσι, δεν βελτιώνεσαι.


«Θα είναι διμηνιαίο περιοδικό, για να μπορούμε να ελέγχουμε την ποιότητα όσων ιστοριών προπαραγγέλνουμε» λέει. «Θα έχει μόνο ελληνικές δουλειές, πρωτότυπες, που θα φτιάχνονται για μας. Θέλουμε να είμαστε 5-6 μήνες μπροστά για να έχουμε χρόνο να τις επιμελούμαστε». Εξηγεί ότι η ύλη του περιοδικού θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος κόμικ, μια κύρια ιστορία που θα εκτείνεται σε 16-20 σελίδες και αρκετές μικρότερες, μέχρι και μονοσέλιδα στριπ. «Στο πρώτο τεύχος, που θα έχει 64 σελίδες, το μεγάλο στόρι είναι μια διασκευή που έχει κάνει ο Πέτρος Ζερβός στην Παραλογή του Δημοσθένη Παπαμάρκου, το έμμετρο κείμενο του Γκιακ. Είναι η μάχη του Χάρου με τη χήρα. Έχει επίσης μια ιστορία του Μιχάλη Διαλυνά σε σενάριο του Δημοσθένη, ένα sci-fi στόρι με κύριους χαρακτήρες ρομπότ. Έχω κάνει κι εγώ μια "μεσαίου μήκους" ιστορία με πρωταγωνιστή τον ντετέκτιβ από το στριπάκι του ΦΙΛ ΠΩΤ που υπήρχε στο "9". Φυσικά, το περιοδικό θα έχει χώρο για άγνωστους και πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς. Αυτός είναι ο στόχος μας, να μαζέψουμε όλους τους φίλους των κόμικς από τρεις γενιές, που σήμερα δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Υπάρχουν αυτοί που διάβαζαν τα παλιά κόμικς και θα δουν το περιοδικό με μια νοσταλγία, η δικιά μου γενιά που πρόλαβε τα περιοδικά κόμικς στο μεταίχμιο, λίγο πριν χαθούν, και υπάρχουν και οι πιτσιρικάδες που θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν θα το αγκαλιάσουν. Για μας, πρωτίστως έχει σημασία να δημιουργηθεί ένας άξονας που να βγάζει το κόμικ προς τα έξω, στο ευρύ κοινό, μια κοινότητα. Εδώ και χρόνια δεν έχεις δει κανέναν νέο σχεδιαστή, πρέπει να πας να τον ψάξεις στο Comicdom, κι ακόμα κι αν βρεις κάποιον που σου αρέσει, μένει εκεί, δεν υπάρχει συνέχεια. Δεν περνάει στο ευρύ κοινό για να έχουν κι οι άλλοι κίνητρα να ψάξουν ή να δημιουργήσουν».

 

Σχολιάζουμε πόσο δύσκολη είναι η θέση του αρχισυντάκτη σε ένα τέτοιο περιοδικό, που θα πρέπει να κρίνει δουλειές άλλων δημιουργών, ειδικά όσον αφορά τους ανθρώπους που δεν δέχονται την κριτική. «Πρέπει να κάνεις επιλογή και επιμέλεια σε ιστορίες, να μην είναι απλώς ό,τι στείλει ο καθένας. Υπάρχουν κάποια στάνταρ για να έχει υψηλό επίπεδο το περιοδικό. Μπορεί να συναντήσεις και ανθρώπους που δεν θέλουν να ακούσουν ούτε συμβουλές, νευριάζουν αν τολμήσεις να τους αλλάξεις την ιστορία. Δεν μαθαίνεις ποτέ έτσι, δεν βελτιώνεσαι. Υπήρχαν παιδιά που έφεραν αδύναμες ιστορίες και τους ζήτησα να επέμβω για να τις καλυτερέψουμε μαζί, όχι επειδή είμαι ειδικός, αλλά επειδή έχω κάποια εμπειρία στον χώρο – και αυτός είναι ο ρόλος του editor σε ένα περιοδικό. Κάποιος μου είπε "αυτό που θα βγει δεν θα είναι δικό μου, θα το έχεις φτιάξει εσύ", κάτι το οποίο είναι λάθος, η κριτική και η επιμέλεια στη δουλειά σου είναι πάντα εποικοδομητική ακόμα και αν δεν συμφωνείς με αυτά που ακούς, το τρίτο μάτι που λέμε. Από την άλλη, συνάντησα και ακριβώς το αντίθετο, ανθρώπους πρόθυμους πολύ στη συζήτηση και την βοήθεια σε οποιοδήποτε επίπεδο, ακόμα και καταξιωμένους ανθρώπους του χώρου, μεγαλύτερους σε ηλικία από εμένα. Αυτό με έφερε σε αμηχανία, γιατί σίγουρα δεν ήξερα περισσότερα από αυτούς, όμως τους ενδιέφερε να δει κάποιος της ιδέα τους από άλλη οπτική, έμαθα από αυτούς ότι πρέπει να έχεις τα αφτιά σου ανοιχτά προς πάσα κατεύθυνση. Το πρόβλημα με τα κόμικς στην Ελλάδα δεν είναι το σκίτσο, είναι ότι τα πιο πολλά σενάρια είναι εντελώς αφελή, χαζά».

 

Ο «Μπλε Κομήτης», εκτός από κόμικς, θα περιέχει και ένα πρωτότυπο διήγημα με εικονογράφηση, μία συνέντευξη και νέα από τον χώρο των κόμικς. «Στο τέλος του τεύχους θα υπάρχει και μια ιστορία που θα είναι από ερωτική έως πορνό, και εννοείται ότι στον "Μπλε Κομήτη" όλα επιτρέπονται» λέει ο Γιώργος.


Πριν φύγει τον ρωτάω πώς του φαίνεται το νέο υλικό που έχει δει, αν υπάρχουν δουλειές που έχει ξεχωρίσει. «Υπάρχουν 10-15 άτομα που μπορείς να τα εμπιστευτείς, ότι θα κάνουν κάτι αξιόλογο, κάτι που να έχει αυτοτέλεια και να είναι ωραίο εικαστικά και ως σενάριο. Μέσα από τα μαθήματα που κάνω έχω δει πολλά νέα ταλέντα, δεν έχουν τρόπο όμως να δείξουν τη δουλειά τους και μπορεί και να μην τους μάθεις ποτέ γιατί είναι πολύ δύσκολο να καθίσουν να σχεδιάσουν 100 σελίδες για να βγάλουν ένα βιβλίο. Αυτήν τη στιγμή τόσα ταλέντα γύρω μας είναι αόρατα. Με τον "Μπλε Κομήτη" τους δίνουμε κίνητρο να δημιουργήσουν και να μαζέψουν υλικό για αυτόνομη κυκλοφορία. Με 4-5 καλές ιστορίες μπορούν να βγάλουν άλμπουμ. Είμαι πολύ περίεργος να δω τι υλικό θα έρθει τους επόμενους μήνες».

 

 SLIDESHOW: ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

Πέτρος Ζερβός
Πέτρος Ζερβός
Στέλλα Στεργίου
Στέλλα Στεργίου
Μιχάλης Διαλυνάς - Δημοσθένης Παπαμάρκος
Μιχάλης Διαλυνάς - Δημοσθένης Παπαμάρκος
Μιχάλης Διαλυνάς - Δημοσθένης Παπαμάρκος
Μιχάλης Διαλυνάς - Δημοσθένης Παπαμάρκος
Παναγιώτης Μητσομπόνος
Παναγιώτης Μητσομπόνος
Ευάγγελος Ανδρουτσόπουλος
Ευάγγελος Ανδρουτσόπουλος
Γιώργος Φαραζής - Γλυκερία Πατραμάνη
Γιώργος Φαραζής - Γλυκερία Πατραμάνη
Γιώργος Γούσης
Γιώργος Γούσης

 

Ο «Μπλε Koμήτης» κυκλοφορεί στα περίπτερα και στα βιβλιοπωλεία την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βαβέλ: ένα περιοδικό θρύλος για τα κόμιξ (και όχι μόνο)

ΈντυπαΒαβέλ: ένα περιοδικό θρύλος για τα κόμιξ (και όχι μόνο)

Aπό εδώ ξεκίνησαν όλα. Ένα κείμενο- φόρος τιμής στο περιοδικό με την τεράστια επιρροή στα 80's
16.5.2017
Η Νίκη Τζούδα, η θρυλική συνεκδόκτρια της Βαβέλ, αυτοβιογραφείται

Οι ΑθηναίοιΗ Νίκη Τζούδα, η θρυλική συνεκδόκτρια της Βαβέλ, αυτοβιογραφείται

Μια από τις σπάνιες και σίγουρα πιο εξομολογητικές συνεντεύξεις της αθόρυβης κυρίας που δημιούργησε το πιο ανοιχτόμυαλο περιοδικό των ΄80s
16.5.2017
Κόμιξ, ομοφυλοφιλία και αναρχία στα 80s

Lgbtqi+Κόμιξ, ομοφυλοφιλία και αναρχία στα 80s

Οι προβοκάτσιες του Σπάιντερμαν και οι ερωτικές προκηρύξεις του Δημήτρη Παπαιωάννου.
14.1.2016
Ο Ερωτόκριτος σε graphic novel για τη γενιά του Game of Thrones

Γραφικές ΤέχνεςΟ Ερωτόκριτος σε graphic novel για τη γενιά του Game of Thrones

Ο Δημοσθένης Παπαμάρκος και ο Γιώργος Γούσης εξηγούν πώς μετέτρεψαν το κλασικό ιπποτικό μυθιστόρημα σε ένα εξαιρετικό ελληνικό fantasy.
5.4.2016
Πέθανε ο πολυβραβευμένος σκιτσογράφος Γιάννης Καλαϊτζής

ΕλλάδαΠέθανε ο πολυβραβευμένος σκιτσογράφος Γιάννης Καλαϊτζής

Γνωστός για τις πολιτικές του γελοιογραφίες και τα σκίτσα του σε Ελευθεροτυπία, Βαβέλ Εφημερίδα των Συντακτών και πολλά ακόμη έντυπα
12.2.2016
H ζωή του Nick Cave σε graphic novel

Γραφικές ΤέχνεςH ζωή του Nick Cave σε graphic novel

O Γερμανός σχεδιαστής Reinhard Kleist δημιουργεί ένα μείγμα βιογραφίας και μυθοπλασίας, σε ένα ταξίδι στον παράξενο κόσμο του Αυστραλού τραγουδοποιού
6.9.2017
Πλάνητας λίθος: Η Ιστορία των Αυτομόλων, μιας άγνωστης κοινότητας Ελλήνων στρατιωτών στην Αρχαία Αίγυπτο

ΑναγνώσειςΠλάνητας λίθος: Η Ιστορία των Αυτομόλων, μιας άγνωστης κοινότητας Ελλήνων στρατιωτών στην Αρχαία Αίγυπτο

Πώς συνδέονται με τον Καβάφη, τους Αιγυπτιώτες πρόσφυγες και ένα σπάνιο υποείδος της τζαζ μουσικής; Η συναρπαστική ιστορία που δημοσιεύεται για πρώτη φορά στη LIFO, είναι του Δημοσθένη Παπαμάρκου, ιστορικού και διακεκριμένου συγγραφέα του «Γκιακ».
25.12.2016
Red Rosa: 'Ενα graphic novel της Kate Evans

ΑλμανάκRed Rosa: 'Ενα graphic novel της Kate Evans

Και ένα επίκαιρο σχόλιό της για τις αγγλικές εκλογές.
18.6.2017
Λίγη ώρα με την σαρωτική Μαρζάν Σατραπί στην Αθήνα

ΒιβλίοΛίγη ώρα με την σαρωτική Μαρζάν Σατραπί στην Αθήνα

Όταν θυμώνει, βρίζει βαριά και στα φαρσί, κι όταν βρίσκεται στη Γερμανία, καπνίζει τα ελληνικά τσιγάρα Santé ως ένδειξη αντίστασης στη στάση των Γερμανών απέναντι στην Ελλάδα. Η Γαλλοϊρανή καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr λίγο πριν εμφανιστεί στη Στέγη.
4.12.2016
Έρωτας, πολιτική και μαγεία στα διηγήματα του Μάρκες― συν ένα κόμικ για τη ζωή του

ΒιβλίοΈρωτας, πολιτική και μαγεία στα διηγήματα του Μάρκες― συν ένα κόμικ για τη ζωή του

Τόσο τα διηγήματα όσο και το αυτοβιογραφικό «Γκάμπο» ξαναθυμίζουν γιατί ο ονειρικός κόσμος του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες αποτυπώνει με τον πιο πιστό τρόπο μια αδιανόητη και ξέφρενη γιορτή με έναν και μόνο προσκεκλημένο: τον ίδιο τον άνθρωπο
22.9.2016

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα πρωτότυπο event γεφυρώνει τη μουσική με τα κόμικς με αναπάντεχο τρόπο

Γραφικές Τέχνες Ένα πρωτότυπο event γεφυρώνει τη μουσική με τα κόμικς με αναπάντεχο τρόπο

«Still Frames/Animated Music»: Οκτώ κομίστες και τρία συγκροτήματα συναντιούνται απόψε στον συναυλιακό χώρο του six d.o.g.s
13.9.2018
Ο αφανής ήρωας πίσω από τα διάσημα εξώφυλλα του Andy Warhol για το Interview

Γραφικές Τέχνες Ο αφανής ήρωας πίσω από τα διάσημα εξώφυλλα του Andy Warhol για το Interview

Ένα νέο λεύκωμα τιμά τη δουλειά του Richard Bernstein που επί δεκαετίες αποδίδεται λανθασμένα στον ίδιο τον Warhol
13.9.2018
Οι αρχαίοι Έλληνες όπως τους είδε ένας Ισπανός εικονογράφος

Γραφικές Τέχνες Οι αρχαίοι Έλληνες όπως τους είδε ένας Ισπανός εικονογράφος

Ο Tiago Majuelo παντρεύει το αρχαίο ελληνικό στυλ με σύγχρονα πολιτιστικά σύμβολα και δημιουργεί ένα ενδιαφέρον οπτικό παιχνίδι
6.9.2018
Όλοι μιλούν για την πρώτη μεγάλη εικονογράφηση του Ilya Milstein

Γραφικές Τέχνες Όλοι μιλούν για την πρώτη μεγάλη εικονογράφηση του Ilya Milstein

Ο illustrator που εικονογράφησε για τους New York Times μια ιδανική μέρα στην Νέα Υόρκη των 80s μιλά στο LIFO.gr
31.8.2018
Letterheads 2018: London Calling – Στην πιο μεγάλη διοργάνωση lettering του καλοκαιριού

Γραφικές Τέχνες Letterheads 2018: London Calling – Στην πιο μεγάλη διοργάνωση lettering του καλοκαιριού

Ο Βασίλης «Merlin Graffiti» Δαμαλής βρέθηκε στη διεθνή συνάντηση των ανθρώπων που αγαπούν τις custom γραμματοσειρές, την τυπογραφία και την καλλιγραφία και μοιράζεται την εμπειρία του
24.8.2018
Οι «γυναικωτοί» του Alarma!

Γραφικές Τέχνες Οι «γυναικωτοί» του Alarma!

Η ασύλληπτη καλτ του μεξικανικού περιοδικού Alarma!, με τραβεστί, πτώματα και τροχαία
10.8.2018
Οι αυθεντικές εικονογραφήσεις για τους «Πέντε Φίλους» της Enid Blyton

Γραφικές Τέχνες Οι αυθεντικές εικονογραφήσεις για τους «Πέντε Φίλους» της Enid Blyton

H Eileen Soper εμπλούτισε με τις εικόνες της τις πρώτες, συλλεκτικές εκδόσεις της δημοφιλούς σειράς παιδικών βιβλίων, τη δεκαετία του '50
28.7.2018
Υπομονή: Ένα συγκινητικό graphic novel για μία ιστορία παντοτινής αγάπης

Γραφικές Τέχνες Υπομονή: Ένα συγκινητικό graphic novel για μία ιστορία παντοτινής αγάπης

Στο νέο του εικονογραφημένο βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οξύ, ο Daniel Clowes στήνει ένα σκηνικό απόγνωσης σε μία Αμερική όπου η φτώχεια κυριαρχεί
23.7.2018
Γιατί ένα αντικοινωνικό φινλανδικό καρτούν λατρεύτηκε από τους Κινέζους χίψτερ;

Γραφικές Τέχνες Γιατί ένα αντικοινωνικό φινλανδικό καρτούν λατρεύτηκε από τους Κινέζους χίψτερ;

Ο τρόπος που περιγράφει τις κοινωνικές φοβίες τους και τον τρόμο τους μπροστά σε οποιασδήποτε μορφής συναναστροφή έχει γίνει το απόλυτο viral στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης
18.7.2018
 Ένα  γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου

Γραφικές Τέχνες Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου

Λήσταρχοι, άλογα, όπλα, βία και εκδίκηση σε ένα κόμικ που θα κυκλοφορήσει σε 5 τεύχη
7.7.2018
Τα χρώματα της Ίριδας: Οι Έλληνες κομίστες δηλώνουν... παρούσες

Γραφικές Τέχνες Τα χρώματα της Ίριδας: Οι Έλληνες κομίστες δηλώνουν... παρούσες

Η Βάλια Σκουρτσή γράφει για τους Έλληνες κομίστες που δηλώνουν δημιουργικά τη διαφορετικότητά τους
6.6.2018
«Ντίσκο Αυτοκτονία»: Ένα φανζίν γεμάτο με θλιμμένο ελληνικό trash

Γραφικές Τέχνες «Ντίσκο Αυτοκτονία»: Ένα φανζίν γεμάτο με θλιμμένο ελληνικό trash

Πώς το ελληνικό cult εμπνέει τον πολυτάλαντο Γιώργο στο περιοδικό, τη μουσική και τα graphic novels του
23.5.2018
Τα καυστικά, «αναρχικά» σκίτσα του The Rabbit Knows

Γραφικές Τέχνες Τα καυστικά, «αναρχικά» σκίτσα του The Rabbit Knows

Μέσα από τη σειρά των σκίτσων «Αναρχία στην Νοσταλγία», o αυτοδίδακτος σκιτσογράφος παραδέχεται πως το μόνο που ξέρει είναι ότι δεν ξέρει απολύτως τίποτα
19.5.2018
Ποιες γραμματοσειρές κρύβονται στους πιο διάσημους λογότυπους της ψηφιακής ζωής;

Γραφικές Τέχνες Ποιες γραμματοσειρές κρύβονται στους πιο διάσημους λογότυπους της ψηφιακής ζωής;

Τι είναι εκείνο που πραγματικά διαχωρίζει ένα σπουδαίο λογότυπο από μια γραμματοσειρά; Μερικές φορές, τίποτα απολύτως.
4.5.2018
Nικόλαος Βεντούρας εχάραξεν

Γραφικές Τέχνες Nικόλαος Βεντούρας εχάραξεν

Μια ανέκδοτη συνομιλία με τον κορυφαίο Έλληνα χαράκτη Νικόλαο Βεντούρα
21.4.2018