Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Η Μελισσάνθη Μάχουτ και ο Μάικλ Αντωνάκος υποδύονται την Κασσάνδρα και τον Αλέξιο στην πιο πρόσφατη εκδοχή του Assassin’s Creed Odyssey.  Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Gadgets & Games

Αυτοί είναι οι δύο Έλληνες που έδωσαν τις φωνές τους στο Assassin’s Creed Odyssey

Η Μελισσάνθη Μάχουτ και ο Μάικλ Αντωνάκος μιλάνε για την εμπειρία του να υποδύεσαι έναν χαρακτήρα που πρωταγωνιστεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή video game παγκοσμίως

Και οι δύο ηθοποιοί έχουν στενή σχέση με τον Καναδά. Η Μελισσάνθη Μάχουτ έχει γεννηθεί στο Τορόντο και μεγαλώσει στην Αθήνα ενώ ο Μάικλ Αντωνάκος γεννήθηκε στην Αθήνα και στην ηλικία των τριών ετών μετακόμισε με την μητέρα του στην Αλμπέρτα του Καναδά. Δεν ξέρω αν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό του εργατικού δυναμικού της Ubisoft, της εταιρείας παραγωγής της σειράς Assassin's Creed, έχει σαν βάση επίσης τον Καναδά αλλά λίγη σημασία έχει μια και το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση ήταν να βρεθούν ηθοποιοί που να έχουν τουλάχιστον Ελληνική καταγωγή. Κι αυτό γιατί η δράση του νέο βιντεοπαιχνιδιού Assassin's Creed Odyssey (η πιο πρόσφατη εκδοχή του σούπερ πετυχημένου Assassin's Creed) διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα κι είναι εμπνευσμένη απ' την Οδύσσεια.


Tο παιχνίδι ξεκινά με την έναρξη του Πελοποννησιακού Πολέμου το 431 π.Χ, ο οποίος βρίσκει αντιμέτωπους Αθήνα και Σπάρτη. Δόθηκε μεγάλη προσοχή στην αποτύπωση της Αρχαίας Αθήνας αφού δίνεται η δυνατότητα στον παίκτη να περιηγηθεί σε γειτονιές, όπως εκείνη των αγγειοπλαστών – στον Κεραμεικό δηλαδή – , των μαρμαροτεχνιτών ή των υφαντουργών και να δει γλύπτες να εργάζονται, ρήτορες να αγορεύουν στην Πνύκα, παράσταση τραγωδίας στο Θέατρο του Διονύσου και φυσικά ένα από τα κομβικά σημεία του παιχνιδιού την μεγαλοπρεπής Ακρόπολη.

 

Για όσους δεν γνωρίζουν το Assassin's Creed είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές στον χώρο του gaming που μετράει ήδη δεκάδες εκατομύρια πωλήσεις ετησίως ενώ η εταιρεία παραγωγής της, η Ubisoft, θεωρείται από τις σημαντικότερες παγκοσμίως με ετήσιο τζίρο που φτάνει τα 2 δις δολάρια τον χρόνο.


Εκτός από την Αρχαία Αθήνα, μπορεί επίσης να μεταβεί στο Μαντείο των Δελφών, στην Πελοπόννησο ή να καταπλεύσει σε ελληνικά νησιά, όπως την Κρήτη, τη Χίο, και τη Λέσβο και να ανέβει στην Μακεδονία.


Για όσους δεν γνωρίζουν το Assassin's Creed είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές στον χώρο του gaming που μετράει ήδη δεκάδες εκατομύρια πωλήσεις ετησίως ενώ η εταιρεία παραγωγής της, η Ubisoft, θεωρείται από τις σημαντικότερες παγκοσμίως με ετήσιο τζίρο που φτάνει τα 2 δις δολάρια τον χρόνο.

 

«Εγώ υποδύομαι την Κασσάνδρα και o Μάικλ τον Αλέξιο. Είμαστε ουσιαστικά το ίδιο πρόσωπο» μου λέει η Μελισσάνθη προσπαθώντας να μου εξηγήσει τι ακριβώς συμβαίνει στο παιχνίδι. «Η Ubisoft για πρώτη φορά δίνει την ευκαιρία στον παίκτη να διαλέγει αν ο ήρωας με τον οποίον θα παίζει θα είναι άντρας ή γυναίκα και το Odyssey, όπως δηλώνει άλλωστε και ο τίτλος του, είναι η ιστορία ενός ήρωα και του κυριολεκτικού και μη ταξιδιού που κάνει προς αναζήτηση απαντήσεων, της ίδιας του της ταυτότητας και του λόγου ύπαρξης του σε αυτόν τον κόσμο.

 

Η Ubisoft για πρώτη φορά δίνει την ευκαιρία στον παίκτη να διαλέξει αν ο ήρωας με τον οποίον θα παίζει θα είναι άντρας ή γυναίκα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Ubisoft για πρώτη φορά δίνει την ευκαιρία στον παίκτη να διαλέξει αν ο ήρωας με τον οποίον θα παίζει θα είναι άντρας ή γυναίκα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

»Είχα την τύχη να συνεργαστώ με την εταιρία την προηγούμενη χρόνια για κάποιους μικρούς ρόλους στο Assassin's Creed Origins. Κάποια στιγμή λοιπόν, δέχομαι ένα τηλεφώνημα από την ατζέντισσα μου, η οποία μου λέει ότι ζήτησαν να με δουν και για ένα άλλο πρότζεκτ που ετοίμαζε η εταιρεία, αλλά αυτή τη φορά από την ομάδα της Ubisoft Quebec. Ξεκίνησε λοιπόν μια διαδικασία ακροάσεων μια στην Αθηνά, άλλη στο Λονδίνο και την τελευταία στο Κεμπέκ, όπου και έγινε η καθοριστική συνάντηση με τον Μάικλ ο οποίος σε εκείνη την φάση είχε ήδη επιλαγεί ως Αλέξιος και αρχίσει γυρίσματα» μου λέει η Μελισσάνθη.

 

Ο Μάικλ από την άλλη, που έχει πλέον σαν βάση του το Βανκούβερ, κάνει καριέρα κυρίως ως voice actor. «Είναι μια ενδιαφέρουσα δουλειά» μου λέει και συνεχίζει «εξαρτάται πολύ ανάλογα και με το είδος που κάνεις. Δηλαδή, για τους ηθοποιούς φωνής υπάρχει ο τομέας της διαφήμισης, των καρτούν, των βιντεοπαιχνιδιών και της μεταγλώτισσης. Εγώ τα κάνω όλα.

 

»Αν με ρωτάς για τα βιντεοπαιχνίδια μπορώ να πω πως η διαδικασία μοιάζει πολύ με αυτήν που ακολουθεί ένας ηθοποιός του κινηματογράφου ή της τηλεόρασης. Προσπαθείς δηλαδή να είσαι όσο πιο ρεαλιστικός γίνεται μόνο που στην προκειμένη περίπτωση χρειάζεται να μάθεις να υποδύεσαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο και να γεμίζεις τις σκηνές με ήχους που να εκφράζουν συναισθήματα γιατί δεν υπάρχει κάμερα που να καταγράφει, για παράδειγμα, τις εκφράσεις του προσώπου σου».

 

Προσπαθείς να είσαι όσο πιο ρεαλιστικός γίνεται μόνο που στην προκειμένη περίπτωση χρειάζεται να μάθεις να υποδύεσαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο και να γεμίζεις τις σκηνές με ήχους που να εκφράζουν συναισθήματα γιατί δεν υπάρχει κάμερα που να καταγράφει, για παράδειγμα, τις εκφράσεις του προσώπου σου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Προσπαθείς να είσαι όσο πιο ρεαλιστικός γίνεται μόνο που στην προκειμένη περίπτωση χρειάζεται να μάθεις να υποδύεσαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο και να γεμίζεις τις σκηνές με ήχους που να εκφράζουν συναισθήματα γιατί δεν υπάρχει κάμερα που να καταγράφει, για παράδειγμα, τις εκφράσεις του προσώπου σου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

Βέβαια, οι ηθοποιοί, εκτός από το φωνητικό κομμάτι χρειάστηκε να εργαστούν και πάνω στην καταγραφή της κίνησής τους, αυτό που στη γλώσσα της δημιουργίας των βιντεοπαιχνιδιών ονομάζεται motion capture ή σε συντομογραφία mocap.

 

«Το mocap είναι ένα ιδιαίτερο είδος υποκριτικής. Φτάνεις στη δουλειά το πρωί και φοράς κάτι ολόσωμες φόρμες. Έπειτα, πάνω στις στολές, τοποθετούνται φωσφόριζε markers για να διαβάζει ο υπολογιστής τις κινήσεις του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου σου και τέλος φοράς κάτι ειδικές κάμερες που εφαρμόζουν στο κεφάλι και έχουν μικρόφωνα. Όταν ξεκινά το γύρισμα βρίσκεσαι σε ένα άδειο δωμάτιο με props από αφρό για όπλα. Είναι ένας κόσμος της φαντασίας σου. Χρησιμοποιείς πολύ περισσότερο το σώμα σου ως μέσο έκφρασης σε αυτό το είδος υποκριτικής. Στην ουσία οι παραγωγοί μπορούν να βάλουν το σώμα σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Είσαι σαν μια κινούμενη μαριονέτα» λέει ο Μάικλ.

 

«Πρέπει να πω ότι το κοστούμι του mocap είναι και γεμάτο με velcro. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι είναι πολύ δύσκολη η σωματική επαφή με κάποιον άλλον γιατί πολύ απλά μετά δεν μπορείς να ξεκολλήσεις, στην κυριολεξία! Όποτε σε σκηνές που ήταν συναισθηματικά φορτισμένες, μετά από κάποια επανένωση, θάνατο ή ανακοίνωση θλιβερού γεγονότος, όταν εμείς, ως ο/η ήρωας/-ίδα, έπρεπε να αποχωρήσουμε δημιουργώντας ένα δραματικό κρεσέντο, ήταν απλά αδύνατον γιατί παίρναμε μαζί μας οποίον άτυχο προσκολλήθηκε πάνω στο κοστούμι μας κατά τη διάρκεια» εξηγεί γελώντας η Μελισσάνθη.

 

Οι ηθοποιοί, εκτός από το φωνητικό κομμάτι χρειάστηκε να εργαστούν και πάνω στην καταγραφή της κίνησής τους, αυτό που στη γλώσσα της δημιουργίας των βιντεοπαιχνιδιών ονομάζεται motion capture ή σε συντομογραφία mocap. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Οι ηθοποιοί, εκτός από το φωνητικό κομμάτι χρειάστηκε να εργαστούν και πάνω στην καταγραφή της κίνησής τους, αυτό που στη γλώσσα της δημιουργίας των βιντεοπαιχνιδιών ονομάζεται motion capture ή σε συντομογραφία mocap. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

«Επιπλέον έπρεπε να αντιγράψουμε ο ένας τις κινήσεις του άλλους ώστε να δείχνουν ίδιες στα μάτια των παιχτών. Όταν η Μελισσάνθη πραγματοποιούσε μία κίνηση, εγώ έπρεπε να κρατάω σημειώσεις του τι βλέπω σαν παρατηρητής ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις» προσθέτει ο Μάικλ.

 

Το παιχνίδι είναι ίσως το μεγαλύτερο σε διάρκεια στην ιστορία της εταιρείας. «Σκέψου ότι η μέση ταινία μεγάλου μήκους έχει σενάριο των 180 περίπου σελίδων κι εμείς είχαμε σενάριο 250-300 σελίδων την εβδομάδα!» λέει η Μελισσάνθη.

 

Η έρευνα για το παιχνίδι διήρκεσε περίπου τρία χρόνια και σε αυτό το κομμάτι εργάστηκαν αρκετοί ιστορικοί με μεταπτυχιακό πάνω στην ελληνική ιστορία.


«Την πρώτη φορά που επισκεφτήκαμε το στούντιο στον Καναδά, θέλοντας να μας δώσουν μια γεύση του τι είχαν στο νου τους για το τελικό προϊόν, μας έδειξαν ένα πρόχειρο δείγμα. Ήταν μόνο μια πρώτη γεύση του κόσμου του παιχνιδιού που είχαν συνθέσει μετά από μήνες ερευνάς και επισκέψεις σε διάφορα μέρη της Ελλάδας για να πάρουν όσο περισσότερο πιο ακριβείς πληροφορίες μπορούσαν για την τοπογραφία της χωράς. Πραγματικά θυμάμαι να μου πέφτει το σαγόνι. Ακόμα και τότε στο τόσο πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Τώρα δε, βλέποντας το ολοκληρωμένο, θεωρώ απίστευτο το πως έχουν καταφέρει να αποτυπώσουν τα χρώματα, το φως, την φύση και την αίσθηση που σου αφήνει η χωρά αυτή. Ακόμα πιο συναρπαστικό για μένα είναι το γεγονός ότι μπορείς να έχεις μια ολοκληρωμένη πια εικόνα του πως ήταν μέρη όπως η Ακρόπολη, οι Δελφοί, η Ολυμπία. Είχα συνηθίσει τόσο να βλέπω αυτά τα μνημεία ως υπέροχα απομεινάρια ενός άλλου κόσμου και ξαφνικά μπορώ να τα δω ολόκληρα και λειτουργικά».

 

Οι ηθοποιοί, εκτός από το φωνητικό κομμάτι χρειάστηκε να εργαστούν και πάνω στην καταγραφή της κίνησής τους, αυτό που στη γλώσσα της δημιουργίας των βιντεοπαιχνιδιών ονομάζεται motion capture ή σε συντομογραφία mocap. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Οι ηθοποιοί, εκτός από το φωνητικό κομμάτι χρειάστηκε να εργαστούν και πάνω στην καταγραφή της κίνησής τους, αυτό που στη γλώσσα της δημιουργίας των βιντεοπαιχνιδιών ονομάζεται motion capture ή σε συντομογραφία mocap. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η ιστορία, όπως σημειώθηκε και παραπάνω, ξεκινάει με μια Ελλάδα στο χείλος του Πελοποννησιακού πόλεμου. «Μοιραία αυτό δείχνει μια μόνο πτυχή του κόσμου αυτού και έναν πολιτισμό που δέχεται ένα μεγάλο πλήγμα. Ακόμα και εκεί όμως οι δημιουργοί του προσπάθησαν να εμπλουτίσουν το παιχνίδι με αναφορές στη φιλοσοφία, την πολίτικη, την μυθολογία και να δώσουν στον παίκτη την επιλογή να εξερευνήσει και αυτή την πλευρά του κόσμου αν το επιθυμεί» συμπληρώνει η Μελισσάνθη.


Όλοι οι διάλογοι στο βιντεοπαιχνίδι γίνονται στα αγγλικά όμως τα αγγλικά προφέρονται με έντονη ελληνική προφορά ενώ πολλές φορές ακούγεται και η λέξη «μαλάκας». Αν και το παιχνίδι πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 5 Οκτωβρίου για τα PS4, Xbox One και PC και αναμένεται, τουλάχιστον στην Ελλάδα, να καταρρίψει κάθε ρεκόρ πωλήσεων παιχνιδιών Assassin's Creed, στο youtube έχουν ήδη κυκλοφορήσει πολλά βίντεο από παίκτες που έχουν αναρτήσει το δικό τους gameplay.

 

 

Assassin's Creed Odyssey

 

 

Assassin's Creed Odyssey: Gamescom 2018 - Kassandra Cinematic Trailer

 

 

Assassin's Creed Odyssey: Power of Choice Trailer

 

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Αρχαία Ελλάδα ζωντανεύει στο Assassin's Creed Odyssey
Ένα από τα πιο δημοφιλή franchises στον χώρο των videogames κυκλοφορεί με φόντο τον αρχαίο ελληνικό κόσμο της κλασικής περιόδου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Yeezy και iPhone: Τα ιερά δισκοπότηρα του καταναλωτισμού σήμερα σαρώνουν την παγκόσμια αγορά - ταυτόχρονα
Δύο από τα πιο εμβληματικά καταναλωτικά προϊόντα του 21ου αιώνα, κάνουν σήμερα για πρώτη φορά ταυτόχρονη προσπάθεια να αδειάσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς εκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη.
Η Αρχαία Ελλάδα ζωντανεύει στο Assassin's Creed Odyssey
Ένα από τα πιο δημοφιλή franchises στον χώρο των videogames κυκλοφορεί με φόντο τον αρχαίο ελληνικό κόσμο της κλασικής περιόδου
Μια πρωτότυπη έκθεση στο V&A του Λονδίνου για την κουλτούρα των videogames
«Videogames: Design/ Play/ Disrupt»: Τα πάντα για τον συναρπαστικό κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών και τις κοινότητες των φανατικών οπαδών τους
Στο «Detroit: Become Human» τα ανδροειδή μας μαθαίνουν πώς να γίνουμε άνθρωποι
Το νέο παιχνίδι της Quantic Dream θα μπορούσε να είναι ένας μακρινός απόγονος μιας ιστορίας του Phillip K. Dick ή ακόμα και τρία διαφορετικά επεισόδια ενός διαδραστικού Black Mirror. Στην πραγματικότητα είναι μία διαφορετική προσπάθεια της βιομηχανίας των videogames
To νέο τρέιλερ του Red Dead Redemption 2 εντείνει την αγωνία των gamers
Το νέο τρέιλερ για το Red Dead Redemption 2 κατέφτασε σήμερα το πρωί, δίνοντας μας μια εντυπωσιακή ματιά στο όραμα της Rockstar για την Άγρια Δύση στο τέλος του 19ου αιώνα.
To God of War παίρνει άριστα!
Ένα έπος γεννημένο από τις στάχτες. Μια τραγική ιστορία επιβίωσης και προστασίας ξετυλίγεται σε ένα βίντεο παιχνίδι που έρχεται να αλλάξει όλα όσα γνωρίζαμε για το είδος. To God of War είναι μια μοναδική εμπειρία, ένα τεχνολογικό αριστούργημα που θέτει νέα πρότυπα για το μέλλον της ψηφιακής διασκέδασης.
Η Apple ανακοίνωσε τα νέα της «κόκκινα» iPhone 8 και 8 Plus
Η Apple συνεργάζεται με το PRODUCT (RED), έναν οργανισμό που παλεύει για την καταπολέμηση του HIV και του AIDS στην Αφρική και παρουσιάζει τα δύο τελευταία κινητά της σε «κόκκινες» ειδικές εκδόσεις.
Το νέο Mac Pro δεν έρχεται πριν το 2019
H Apple σχεδιάζει την κυκλοφορία του νέου Mac Pro για το 2019.
Οι Noema Games φιλοδοξούν να αλλάξουν το gaming στην Ελλάδα
Μια παρέα νέων παιδιών από τη Θεσσαλονίκη σχεδιάζουν το δικό τους point-and-click adventure game με τίτλο «Aurora: The lost medallion» και έχουν στόχο την παγκόσμια αγορά
Sea of Thieves: To απόλυτο «πειρατικό» παιχνίδι
Άγνωστα νησιά με χαμένους θησαυρούς, γαλέρες και τρεχαντήρια, πειρατές και ταβερνιάρηδες και όλα τα απαραίτητα στοιχεία που συνθέτουν μια καλή πειρατική περιπέτεια υπάρχουν στο εθιστικό «Sea of Thieves».
Η Microsoft θέλει να φτιάξει το «Netflix των παιχνιδιών» – H Sony και η Nintendo θα την αφήσουν;
H Microsoft σχεδιάζει να μεταφέρει την gaming εμπειρία σε όλους μέσω μιας ενιαίας streaming υπηρεσίας.
Παίξαμε στη LIFO το Far Cry 5 και η αδρεναλίνη χτύπησε κόκκινο
Λίγο πριν το Far Cry 5 κυκλοφορήσει επίσημα, παίξαμε τις πρώτες ώρες αντίστασης στην άγρια αίρεση του Joseph Seed και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την τελική έκδοση ενός παιχνιδιού που επάξια κερδίζει τον τίτλο ενός από τα καλύτερα της χρονιάς.
To Narcos γίνεται βιντεοπαιχνίδι
H διάσημη σειρά του Netflix θα μεταφερθεί σύντομα στις παιχνιδοκονσόλες.
Μια όμορφη απάντηση στο βίντεο του Τραμπ για τη βία των video games
H εταιρεία Games for Change στέλνει τη δική της απάντηση στο βίντεο του Τραμπ και του Λευκού Οίκου σχετικά με τη βία των video games, το οποίο τονίζει την ομορφιά των παιχνιδιών.
Γιατί ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγορεί τα βιντεοπαιχνίδια;
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ γνωρίζει ότι οι πιο ολοκληρωμένες προσεγγίσεις για τη μείωση της εγκληματικότητας απαιτούν και χρόνο και χρήμα και ενδέχεται να συνοδεύονται με πολιτικές δαπάνες βραχυπρόθεσμα. Αντίθετα, το να περάσει την ευθύνη στα βίαια βιντεοπαιχνίδια είναι κάτι πολύ πιο εύκολο.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή