Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
DESIGN

H άνοδος και η πτώση των ξενοδοχείων Ξενία

Όταν οι ξένοι ανακάλυπταν την αθωότητα του ελληνικού καλοκαιριού

Τα ξενοδοχεία «Ξενία» ήταν μέρος ενός κρατικού προγράμματος το οποίο στόχευε την ανάδειξη του φυσικού κάλλους της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο, υπό την εποπτεία του Ε.Ο.Τ. Το πρόγραμμα είχε τεθεί σε λειτουργία από το 1953 έως το 1967 (αμέσως πριν από την άνοδο της Χούντας, καθώς, με βάση την εφαρμογή του σχεδίου Μάρσαλ, στην Ελλάδα ο τουρισμός αποτελεί μια από τις κινητήριες δυνάμεις για την ανάκαμψη της οικονομίας).

 

Το πρόγραμμα των κρατικών ξενοδοχείων «Ξενία» προαναγγέλλει μια σειρά ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων (ξενοδοχεία, μοτέλ, Τουριστικά Περίπτερα και οργανωμένες πλαζ), κατά μήκος των Εθνικών Οδών, αρχαιολογικών χώρων ή σημείων εξαίρετου φυσικού κάλλους. Έπειτα από την εφαρμογή αυτού του σχεδίου η εικόνα της Ελλάδας μεταφέρεται σε όλη την Υφήλιο.

 

Τα κρατικά «Ξενία», τα τουριστικά περίπτερα, τα μοτέλ, οι οργανωμένες παραλίες και τα camping του Ε.Ο.Τ, οι εγκαταστάσεις του Αστέρα (Βουλιαγμένη, Γλυφάδα, Ρόδος), οι παραθεριστικοί οικισμοί κι οι λουτροπόλεις αποτελούν τον παράδεισο της βαλκανικής χερσονήσου.

 

Τα κρατικά «Ξενία», τα τουριστικά περίπτερα, τα μοτέλ, οι οργανωμένες παραλίες και τα camping του Ε.Ο.Τ, οι εγκαταστάσεις του Αστέρα (Βουλιαγμένη, Γλυφάδα, Ρόδος), οι παραθεριστικοί οικισμοί κι οι λουτροπόλεις αποτελούν τον παράδεισο της βαλκανικής χερσονήσου.

 

Το 1958 ο Άρης Κωνσταντινίδης κτίζει το πρώτο Ξενία στην Άνδρο, το οποίο δημιουργεί τομή στην τυπολογία των ξενοδοχείων που κτίζονται από τον Ε.Ο.Τ. Το 1960 αρχίζει το 1ο πενταετές πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης της χώρας. Βασικές αρχές του η ανάδειξη όχι μόνο των μνημείων της χώρας, αλλά και του φυσικού τοπίου, η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού (πλαζ, σπορ, κρουαζιέρες), η τουριστική ανάπτυξη νέων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα κυρίως, ενώ απευθύνεται πλέον όχι μόνο στα υψηλά αλλά και στα μεσαία κοινωνικά στρώματα. Η Ελλάδα αρχίζει να προβάλλεται στο εξωτερικό με αφίσες και διαφημιστικά φυλλάδια επώνυμων καλλιτεχνών. Οι ξένοι ανακαλύπτουν την αθωότητα του ελληνικού καλοκαιριού.

 

Ξενία Άνδρου τη δεκαετία του 1970. Έργο του Άρη Κωνσταντινίδη (1958)
Ξενία Άνδρου τη δεκαετία του 1970. Έργο του Άρη Κωνσταντινίδη (1958)

 

Τα «Ξενία» σχεδιάστηκαν με κοινόχρηστους χώρους να μπορούν να φιλοξενήσουν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών από αυτόν των ενοίκων. Ήταν λογική της αρχικής σχεδίασης, ώστε το ξενοδοχείο να δέχεται και περαστικούς ή κατοίκους της ευρύτερης περιοχής στο πλαίσιο της καλύτερης ένταξης του ξενοδοχείου στο περιβάλλον του.

 

Τέλη της δεκαετίας του '80, το κράτος αποδείχτηκε ανίκανο στον ρόλο του ξενοδόχου, οι απαιτήσεις στην τουριστική αγορά διαφοροποιήθηκαν και τα «Ξενία» πήραν το δρόμο της μιζέριας και της εγκατάλειψης. Το τελευταίο «Ξενία» υπό κρατική λειτουργία έκλεισε το 1997 στο Παλιούρι. 

 

Το Ξενία στη Χίο
Το Ξενία στη Χίο

 

Ξενία Μεσολογγίου. Έργο του Ιωάννη Τριανταφυλλίδη (1958)
Ξενία Μεσολογγίου. Έργο του Ιωάννη Τριανταφυλλίδη (1958)

 

Το Ξενία στα Χανιά που έχει πλέον κατεδαφιστεί.
Το Ξενία στα Χανιά που έχει πλέον κατεδαφιστεί.

 

To Ξενία Ιωαννίνων µελετήθηκε από τον Φίλιππο Βώκο και οικοδοµήθηκε από τον Άρη Κωσταντινίδη το 1959. Είχε δοµηµένη επιφάνεια 4.800 τ.µ., 60 δωµάτια και 113 κλίνες. Το 1985 παραχωρήθηκε από τον ΕΟΤ στο Δήµο Ιωαννίνων και πλέον έχει κατεδαφιστεί.
To Ξενία Ιωαννίνων µελετήθηκε από τον Φίλιππο Βώκο και οικοδοµήθηκε από τον Άρη Κωσταντινίδη το 1959. Είχε δοµηµένη επιφάνεια 4.800 τ.µ., 60 δωµάτια και 113 κλίνες. Το 1985 παραχωρήθηκε από τον ΕΟΤ στο Δήµο Ιωαννίνων και πλέον έχει κατεδαφιστεί.

 

Ξενία Καλαμπάκας
Ξενία Καλαμπάκας

 

Ξενία Ναυπλίου. Έργο του Ιωάννη Τριανταφυλίδη (1961)
Ξενία Ναυπλίου. Έργο του Ιωάννη Τριανταφυλίδη (1961)

 

Η παραλία του Ξενία στο Ναύπλιο .
Η παραλία του Ξενία στο Ναύπλιο .

 

Το Παλιούρι βρίσκεται στη Χαλκιδική. Μερικά χιλιόμετρα βορειότερα του οικισμού βρίσκεται η παραλία «Χρούσου» όπου εκεί τοποθετείται το ομώνυμο Ξενία Παλιουρίου, έργο του αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη, το οποίο αποτέλεσε την τελευταία ξενοδοχειακή μονάδα που λειτούργησε υπό αυτή την ονομασία. Ανεγέρθη το 1962 και αποτέλεσε πόλο τουριστών έως τα τέλη της δεκαετίας του '80, όπου και ξεκίνησε η παρακμή καθώς νέες και πιο σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες είχαν κατασκευαστεί στην ευρεία περιοχή της Κασσάνδρας.
Το Παλιούρι βρίσκεται στη Χαλκιδική. Μερικά χιλιόμετρα βορειότερα του οικισμού βρίσκεται η παραλία «Χρούσου» όπου εκεί τοποθετείται το ομώνυμο Ξενία Παλιουρίου, έργο του αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη, το οποίο αποτέλεσε την τελευταία ξενοδοχειακή μονάδα που λειτούργησε υπό αυτή την ονομασία. Ανεγέρθη το 1962 και αποτέλεσε πόλο τουριστών έως τα τέλη της δεκαετίας του '80, όπου και ξεκίνησε η παρακμή καθώς νέες και πιο σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες είχαν κατασκευαστεί στην ευρεία περιοχή της Κασσάνδρας.

 

Ξενία Παλιουρίου Χαλκιδικής. Έργο του Άρη Κωνσταντινίδη (1962)
Ξενία Παλιουρίου Χαλκιδικής. Έργο του Άρη Κωνσταντινίδη (1962)

 

Το ξενοδοχείο «Ξενία» στην Πάτμο και ο κόλπος του Γροίκου. Το άλλοτε σύμβολο της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού, που χτίστηκε το 1960 υπό τις οδηγίες του αρχιτέκτονα Μίλτου Δάλλα.
Το ξενοδοχείο «Ξενία» στην Πάτμο και ο κόλπος του Γροίκου. Το άλλοτε σύμβολο της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού, που χτίστηκε το 1960 υπό τις οδηγίες του αρχιτέκτονα Μίλτου Δάλλα.

 

Το Ξενία στον Βόλο, δεκαετία 1960-70.
Το Ξενία στον Βόλο, δεκαετία 1960-70.

 

Το Ξενία στη Μύκονο. Έργο του του Άρη Κωνσταντινίδη (1960)
Το Ξενία στη Μύκονο. Έργο του του Άρη Κωνσταντινίδη (1960)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία
Ένας νεαρός art director, ο Νίκος Γεωργόπουλος, ταξιδεύει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία
'Αρης Κωνσταντινίδης στα Γιάννενα
Αρχαιολογικό Μουσείο, Ξενία, καφετέρια "'Οασις".
20 φωτογραφίες απ' το Motel Xenia - παραλία Καρτερού, Ηράκλειο Κρήτης
Τα Ξενἰα του Άρη Κωσταντινίδη, μια παραβολή για την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική
Το θρυλικό μοντέλο του '40 της General Motors που ενθουσιάζει μέχρι και σήμερα τους λάτρεις του αυτοκινητιστικού ντιζάιν
Ένα μουσείο σε σπιράλ σχήμα που μοιάζει σαν να βγαίνει μέσα από το έδαφος
Το μουσείο ρολογιών «Living» της Audemars Piguet στην Ελβετία κρύβει την ιστορία δύο αιώνων πάνω στην τέχνη του ρολογιού
Οι πίνακες του Τομάς Σάντσες είναι η επιτομή της χαλάρωσης μέσα από την ομορφιά της φύσης
O Κουβανός ζωγράφος αποδεικνύει πώς ο διαλογισμός μπορεί να αποτελέσει κίνητρο δημιουργίας έργων υψηλής τέχνης
Χαζεύοντας τη νότια Καλιφόρνια από ψηλά, μέσα από μια μαγευτική έπαυλη
Ένα αρχιτεκτονικό τρίπτυχο που εξυμνεί τη γοητεία των απλών κατασκευαστικών υλικών.
Το Μουσείο Ντιζάιν του Ελσίνκι
Designmuseo
Αυτή η τεράστια αλεπού «σπάει» το γκρίζο, αστικό περιβάλλον του Ρότερνταμ
Το πάντρεμα της φύσης με τον urban χαρακτήρα μιας μεγαλούπολης
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική
Το «Bamboo Eye» στην περιοχή Yanqing του Πεκίνου σου κεντρίζει το ενδιαφέρον για τον συνδυασμό της υψηλής αισθητικής και του σεβασμού προς το περιβάλλον
Μια παλιά ανθρακαποθήκη στο Λας Βέγκας πωλείται σήμερα έναντι 18 εκ. δολαρίων
Η πολυτελής κατοικία διαθέτει όλες τις ανέσεις και ξεχωρίζει για την πολύχρωμη διακόσμηση και την ιστορία της.
Βρίσκοντας το αρχιτεκτονικό σημείο G κάπου ανάμεσα στις Άλπεις
Χαζεύοντας την ορεινή θέα της βόρειας Ιταλίας μέσα από μια πισίνα
Ένας αρχιτεκτονικός αστερισμός στον Ειρηνικό Ωκεανό θέλει να καθαρίσει και να αποκαταστήσει το υδάτινο οικοσύστημα
Στόχος του πρότζεκτ «Εn·cap·su·lat·ing» είναι να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους γύρω από το θέμα των πλαστικών αποβλήτων στους ωκεανούς
Ένας σπιράλ πύργος παρατήρησης «ελίσσεται» στον ουρανό της επαρχίας Jiangxi στην Κίνα
Το εμβληματικό κτίριο που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να φαίνεται σαν φυσική προέκταση του εδάφους
Μέσα στην ζούγκλα της Κόστα Ρίκα βρίσκεται ένα εντυπωσιακό resort
Εκεί που η πυκνή βλάστηση συναντά το τσιμέντο και το γαλάζιο της πισίνας μοιάζει να ενώνεται με τα κρυστάλλινα νερά της χώρας
Το πιο καλειδοσκοπικό νηπιαγωγείο στον κόσμο βρίσκεται στην πόλη Τιανσούι της Κίνας
Μίνιμαλ αισθητική, πολύχρωμα κομμάτια γυαλιού και dreamy αρχιτεκτονική συνθέτουν το πιο ευχάριστο σχολικό περιβάλλον για τους μικρούς μαθητές
 Ένα «βασιλικό» σπίτι στη μέση ενός καταπράσινου δάσους
Λίγα χιλιόμετρα έξω από το Πόρτλαντ του Όρεγκον θα βρεις έναν ξύλινο παράδεισο με θέα το δάσος.
Ένα installation του 1972 αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία αυτού του πανύψηλου σπιτιού στη Μελβούρνη
Η γεωμετρική αρχιτεκτονική του «Towers Road House», που χτίστηκε για τον Αυστραλό δισεκατομμυριούχο Daniel Besen και δεν έμεινε ποτέ εκεί
9 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Ramon Ramone 15.9.2019 | 12:37
Πέρα από κάποιες περιπτώσεις όπου η αρχιτεκτονική των Ξενία ήταν σε πλήρη αντίθεση με την αισθητική του μέρους όπου βρίσκονταν (πράγμα που έκανε εξαιρετικά δύσκολη την αποδοχή τους από τους ντόπιους, πχ Άνδρος), τα περισσότερα, για όσους τα θυμούνται, ήταν εξαιρετικά δείγματα μοντερνισμού και αρχιτεκτονικού κάλλους με τις λιτές, γεωμετρικές τους γραμμές και εντάχθηκαν αρμονικά στο τοπίο, αστικό ή μη. Το ότι αφέθηκαν να παρακμάσουν και να απαξιωθούν, είτε για να παραχωρηθούν σε ιδιώτες που εξευτέλισαν εν πολλοίς την ιστορία και την αισθητική τους με τις κατοπινές τους παρεμβάσεις, είτε για να κατεδαφιστούν, είναι όνειδος για την χώρα. Οφείλουμε, όλοι μας, ένα νοερό συγγνώμη στον Κωνσταντινίδη και τους υπόλοιπους.
"Το ότι αφέθηκαν να παρακμάσουν και να απαξιωθούν, είτε για να παραχωρηθούν σε ιδιώτες που εξευτέλισαν εν πολλοίς την ιστορία και την αισθητική τους με τις κατοπινές τους παρεμβάσεις, είτε για να κατεδαφιστούν, είναι όνειδος για την χώρα"

Ελα όμως που δεν ταίριαζαν διόλου πλέον στην κυρίαρχη κλικιάρικη αισθητική του πούρο-τζιπ-αστακομακαρονάδα-μαιζονέτα-δίμετρο "πιπίνι"...
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 15.9.2019 | 18:05
Δυστυχώς είχα μία απαράδεκτη διαμονη, προσφάτως, σε (πρώην) ξενία. Δεν μου είχε ξαναματατύχει τέτοιο πράγμα. Sui generis, με την καθόλου charming έννοια, ιδιοκτησία και βάζω μία τελεία εδώ.
avatar Γράφων 15.9.2019 | 21:13
Ο,τι πιο κοντινό στο πρωτότυπο το Theoxenia Ανδρίτσαινας.

Με τα καλά του και τα καλά του. Είναι όπως ήταν τότε. Ακριβώς. Καρφί δεν έχει μπει από τότε...
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 16.9.2019 | 07:28
...Μα το L' embarquement pour Cythère σε σταυροβελονιά καμβά κι όλο το ροκοκό πάνθεον με γκομπλέν σε πίνακες με σπασμένα τζάμια, μα την σαλεμένη μελαχροινή βερσιόν της Βίκη Σταμάτη με το μάτι που γυαλίζει:
Όχι, όχι και πάλι ΟΧΙ, μόνο στους εχθρούς μου θα το πρότεινα και δη την χειρότερη πτέρυγα (την ανατολικιά).
avatar Γράφων 16.9.2019 | 10:39
Έχω διαμείνει και να το θέσω διακριτικότατα ήταν πολύ... ατμοσφαιρικά. Μόνο που δεν βγήκε ο Λουγκόζι.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 16.9.2019 | 11:51
Ποιος Λουγκόσι άνθρωπέ μου; Ο Βλαντ ο Ανασκολοπιστής της Βλαχίας θα έβγαινε σε λίγο με ολίγον τι απ' το πολωνικό περιβάλλον του Sanatorium pod Klepsydra, sans the drugs.

Αίσχος!
''ΞΕΝΙΑ'' ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (1959)
1. Αρχιτεκτονική Μελέτη: ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Ε.Ο.Τ. δια του κ. Φιλίππου Βώκου, Αρχιτέκτονος και Στελέχους της Υπηρεσίας.
2. Επίβλεψις: ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Ε.Ο.Τ. δια του κ. Σταμέλου Βερδεσοπούλου, Αρχιτέκτονος και Στελέχους της Υπηρεσίας.
3. Κατασκευή: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ''ΔΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ''.
4. Προϋπολογισμός: 11.000.000 δρχ.
Τας Επιπλώσεις εξετέλεσεν η Α.Β.Ε.Ε. "ΑΘΗΝΑΙΟΣ - ΒΑΡΑΓΚΗΣ".

''ΞΕΝΙΑ'' ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΙΙ (1961)
1. Αρχιτεκτονική Μελέτη: ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Ε.Ο.Τ. δια του κ. Ιωάννου Τριανταφυλλίδου, Αρχιτέκτονος και Στελέχους της Υπηρεσίας.
2. Στατική Μελέτη: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ''ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ'' δια του κ. Επαμεινώνδου Περικλέους Τριανταφυλλίδου, Πολιτικού Μηχανικού Ε.Μ.Π. και Εργολήπτου Δημοσίων Έργων.
3. Επίβλεψις: ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Ε.Ο.Τ. δια των κ. κ.:
α) Αρχιτεκτονικά και Στατικά: Γεράσιμος Α. Λιβαδάς, Πολιτικός Μηχανικός.
β) Ηλεκτρομηχανολογικά:
i. Γεώργιος Νικολακάκος, Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος
ii. Ανδρέας Σιδέρης, Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος.
4. Κατασκευή: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ" δια των κ.κ.:
α) Επαμεινώνδας Περικλέους Τριανταφυλλίδης, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων, Εργοταξιάρχης.
β) Ανδρέας Κολυτός, Εργοδηγός.

"ΞΕΝΙΑ" ΑΝΔΡΟΥ (1956).
Κατασκευή: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
"ΞΕΝΙΑ" ΧΙΟΥ
Κατασκευή: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΖΑΚΑ.
ΟΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ''ΞΕΝΙΑ'' ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Κατασκευή: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΜΑΡΓΩΜΕΝΟΥ.
"ΞΕΝΙΑ" ΧΑΝΙΩΝ
Κατασκευή: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΣΤΑΥΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
"ΞΕΝΙΑ" ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
Κατασκευή: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΤΟΥ.
''ΞΕΝΙΑ'' ΝΑΥΠΛΙΟΥ
Κατασκευή: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ''ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ''.
''ΞΕΝΙΑ'' ΒΟΛΟΥ
Κατασκευή: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΣΣΙΟΠΟΥΛΟΥ.
''ΞΕΝΙΑ'' ΜΥΚΟΝΟΥ
Κατασκευή: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ''ΤΕΧΝΙΚΗ''.
Citellus citellus Citellus citellus 16.9.2019 | 09:38
Τα Ξενία σχεδιάστηκαν ώστε να συστήσουν την Ελλάδα στους ξένους και να θέσουν τις βάσεις για να γίνει ο τουρισμός ένας μεγάλος πυλώνας της οικονομίας. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι το έργο τους το επιτέλεσαν τέλεια, και οι γκρίνιες για την υποτιθέμενη παραμέληση τους από το κράτος είναι ατοπες. Όπως αναφέρεται σωστά και στο άρθρο, το κράτος δε θα μπορούσε να συνεχίσει να κάνει τον επιχειρηματία σε μια τόσο περίπλοκη και γρήγορα εξελισσομενη αγορά, ούτε και χρειάζονταν. Αυτό που έπρεπε να είχε γίνει ήταν να είχαν ιδιωτικοποιηθεί από το 90', ώστε το κράτος να έπαιρνε ένα καλό αντίτιμο αντί του πινακιου φακής που πιάνουν σήμερα. Ενδεχομένως με πολεοδομικούς περιορισμούς για να διατηρηθεί ο αρχιτεκτονικός τους χαρακτήρας, πράγμα εύκολο. Η ιδεολοληψια όμως του να κρατάμε τα πάντα κρατικά και ας ζημειωνεται το κράτος από το να δουλεύει η αγορά και να ωφελείται το κοινό ταμείο μας πήγε δεκαετίες πίσω και σε αυτόν το τομέα.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή