Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία

0

Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος που ζει και εργάζεται με έδρα το Λονδίνο κάνει μια απόπειρα να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία. Το εγχείρημά του γίνεται στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ, που ο ίδιος αποκαλεί Time travel branding, και μέσα από το οποίο διερευνά τις οπτικές ταυτότητες του παρελθόντος.

Η ιδέα για τον σχεδιασμό της φαντασιακής ταυτότητας των Ξενία του καρφώθηκε στο μυαλό όταν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να δουλέψει για έναν φανταστικό «πελάτη» ταξιδεύοντας πίσω στο παρελθόν. Και κάπως έτσι προέκυψαν τα ξενοδοχεία Ξενία που μετέφρασαν όσο τίποτ' άλλο τις αξίες του μοντερνισμού στο ελληνικό τοπίο.

Ο κ. Γεωργόπουλος μεταξύ άλλων εφάρμοσε μια φαντασιακή λογοτύπηση πάνω σε χρηστικά αντικείμενα που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών της Βρετανίδας Polly Brown, συνεργάτιδάς του σε αυτό το πρότζεκτ. Όπως είναι λογική οποιαδήποτε απόπειρα σχεδιασμού έγινε μετά από μελέτη της οπτικής και γραφιστικής γλώσσας που χρησιμοποιήθηκε από τα Ξενία το διάστημα 1951-1974.

Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα.

«Έπρεπε να κάνω εκτεταμένη έρευνα στο ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της Ελλάδας εκείνης της εποχής για να μπορέσω να καταλάβω τις σχεδιαστικές επιλογές πίσω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις, την σήμανση των κτιρίων, τα διαφημιστικά φυλλάδια των Ξενία κ.ο.κ.. Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα. Αυτό σήμαινε, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έπρεπε να σχεδιάσω πράγματα που σήμερα θεωρούνται λάθος.

Έπαιρνα με μανία τηλέφωνο στο ΤΑΙΠΕΔ για να μάθω από τα αρχεία τους ποιο ήταν το τηλέφωνο και ο ταχυδρομικό κώδικας του Ξενία στις Σπέτσες το 1964 για να το βάλω στις κάρτες. Τελικά το βρήκα από μία καταχώρηση εποχής του περιοδικού «Αρχιτεκτονική» που μου έδωσε η αρχιτέκτονας Μυριάνθη Μούσσα» εξηγεί ο κ. Γεωργόπουλος.

Η φωτογράφιση έγινε στο ανακαινισμένο πρώην Ξενία στον Πόρο. «Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα και την ίδια στιγμή περίεργη εμπειρία. Το ξενοδοχείο το ίδιο είχε μία «στοιχειωμένη» ατμόσφαιρα που έμοιαζε φουτουριστική και την ίδια στιγμή παρελθοντική. Περάσαμε τρεις μέρες που βρισκόμασταν μέσα σε αυτή την κατάσταση ενώ την ίδια στιγμή, δημιουργούσαμε ένα πρότζεκτ με το ένα πόδι σε ένα φανταστικό παρελθόν και το άλλο σε ένα φαντασιακό παρόν» δηλώνει η Polly Brown σχετικά με την εμπειρία της φωτογράφισης.

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος. Φωτο: Polly Brown

Info:

To πρώτο κεφάλαιο του κεφαλαίου του πρότζεκτ Time travel branding με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο.

Design
0
Μερόπη Κοκκίνη

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η βιρτουόζος του χρώματος India Mahdavi παρουσιάζει το καινούργιο της λεύκωμα

Design / India Mahdavi: Η διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας, σχεδιάστρια και σκηνογράφος έρχεται στην Αθήνα

Με την αφορμή των εγκαινίων της νέας της έκθεσης στην Carwan Gallery του Πειραιά, η βιρτουόζος του χρώματος θα παρουσιάζει επίσης το καινούργιο της λεύκωμα στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της

Design / Ενριέτα Χάουαρντ: Αποκαταστάθηκε η εντυπωσιακή βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β'

Η Ενριέτα Χάουαρντ ξέφυγε από τα νύχια του μέθυσου, σπάταλου πρώτου συζύγου της και από τα καθήκοντά της ως ερωμένης του Γεωργίου Β', για να χτίσει ένα καταφύγιο μέσα σε ένα μικροσκοπικό κλασικό τοπίο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
39’ λεπτά με το δίδυμο του Myran

Design / Myran: Το δίδυμο που σύστησε το σκανδιναβικό design στην Αθήνα

Ο Σουηδός Martin Olofsson εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όταν η πόλη αναγνώριζε μόνο το ιταλικό design. Μαζί με την Αγγελική Παπαβασιλείου είδαν μέσα στα χρόνια της πανδημίας τους Αθηναίους να ανακαλύπτουν μερικά από τα πιο εμβληματικά αντικείμενα του σκανδιναβικού design και να ανανεώνουν τους καναπέδες τους μαζικά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η εμβληματική Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας ανοίγει στο κοινό στις 17 Σεπτεμβρίου 2022

Design / Η εμβληματική Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας ανοίγει σύντομα για το κοινό

Η BnF ανοίγει τις πόρτες της σε αναγνώστες, ερευνητές, λάτρεις της Ιστορίας, της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και σε επισκέπτες που επιθυμούν να μελετήσουν τους θησαυρούς των εγκυκλοπαιδικών συλλογών που δημιούργησαν οι βασιλείς της Γαλλίας από το τέλος του Μεσαίωνα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο οίκος Balenciaga ντύνει ολόκληρο το κατάστημά του με ροζ faux γούνα

Design / Ο οίκος Balenciaga ντύνει ολόκληρο το κατάστημά του με ροζ faux γούνα

Ο οίκος μόδας Balenciaga μεταμόρφωσε το κατάστημά του στη Mount Street στο Λονδίνο καλύπτοντας το εσωτερικό με faux γούνα σε έντονη ροζ απόχρωση και δημιουργώντας μια μαξιμαλιστική διακόσμηση, με αφορμή το λανσάρισμα της συλλογής «Le Cagole».
THE LIFO TEAM

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ