10 λόγοι που δεν πρέπει να χάσετε το φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

10 λόγοι που δεν πρέπει να χάσετε το φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Το ντοκιμαντέρ «Μαριάν & Λέοναρντ: Λόγια αγάπης» αφηγείται ένα μεγάλο έρωτα: αυτόν του Λέοναρντ Κοέν με την Νορβηγίδα μούσα του Μαριάν Ιλέν.
0

1. 

Έναρξη με τον θρυλικό έρωτα του Λέοναρντ Κοέν - Λήξη με ατρόμητες γυναίκες στη θάλασσα

Ταινία έναρξης: Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019, Ολύμπιον

Η αυλαία του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα ανοίξει με το ντοκιμαντέρ Μαριάν & Λέοναρντ: Λόγια αγάπης / Marianne & Leonard: Words of Love του Νικ Μπρούμφιλντ, που αφηγείται ένα μεγάλο έρωτα: αυτόν του Λέοναρντ Κοέν με την Νορβηγίδα μούσα του Μαριάν Ιλέν. Έναν έρωτα που έγραψε ιστορία, γέννησε τραγούδια και τους ένωσε για πάντα. Ένα ταξίδι έμπνευσης που ξεκινά τη δεκαετία του '60 από την Ύδρα, όπου έζησαν μαζί για δέκα χρόνια, και μένει αθάνατο μέσα τα τραγούδια όπως το So Long Marianne και το Bird on the Wire που έγραψε για εκείνη.


Η κοινή ζωή του αγαπημένου Καναδού μουσικού και της μούσας του έντυσε και το οπισθόφυλλο του άλμπουμ Songs from a Room. Οι πορείες τους διαχωρίστηκαν για τα επόμενα χρόνια, όμως η βαθιά τους αγάπη δεν χάθηκε ποτέ. Όταν εκείνη αρρώστησε το 2016, ο Κοέν την αποχαιρέτησε με τον δικό του(ς) τρόπο. Ο ίδιος πέθανε 4 μήνες αργότερα.

Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Νικ Μπρούμφιλντ παρουσιάζει εδώ μια ιστορία που νιώθει πολύ προσωπική. Ο ίδιος έτρεφε για τη Μαριάν Ιλέν βαθιά αγάπη. Τη γνώριζε από το 1968 όταν βρέθηκε στην Ύδρα ως νεαρός φωτογράφος. Έγινε φίλος της, αλλά και εραστής της. Μοιραία έκανε ένα ντοκιμαντέρ που κλείνει μέσα του τον παλμό μιας σχέσης ζωής.

Ταινία λήξης: Κυριακή 11 Μαρτίου 2019, Ολύμπιον

Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται με ένα ντοκιμαντέρ που υμνεί με αξιοθαύμαστο τρόπο τη δύναμη της γυναίκας: το φιλμ Maiden του Άλεξ Χολμς το οποίο αφηγείται το χρονικό ενός παράτολμου θαλάσσιου άθλου γένους θηλυκού που συνέβη το 1989.

Εκείνη τη χρονιά, ένα αποκλειστικά γυναικείο πλήρωμα συμμετείχε στον αγώνα ιστιοπλοΐας «The Whitbread Round the World Race», τον πιο επώδυνο του είδους στον κόσμο. Οι κίνδυνοι, πολλοί. Τα ρίσκα, πολλαπλά. Πέρα από τη θάλασσα, αυτές οι γενναίες γυναίκες έπρεπε να ξεπεράσουν διάφορα εμπόδια: τον θεσμοθετημένο σεξισμό, τον χλευασμό από τα ΜΜΕ, τις εσωτερικές αμφιβολίες, αλλά και τη βαθιά υποτίμηση των συναθλητών τους.

Μια δοκιμασία-πρόκληση και μαζί μια κινηματογραφική αλληγορία για το θάρρος και την αυταπάρνηση, που αποθεώνει το μεγαλείο της γυναικείας θέλησης.

 

«Maiden» Official Trailer (2019)

2.

Ρατσισμός στην Αμερική του Τραμπ – η φωτιά καίει ακόμα

Εσύ, τι θα κάνεις όταν ο κόσμος πάρει φωτιά; / What You Gonna Do When the World's on Fire?

του Ρομπέρτο Μινερβίνι (Ιταλία, ΗΠΑ, Γαλλία, 2018)

Το καλοκαίρι του 2017, μια σειρά από στυγερές δολοφονίες Αφροαμερικανών πολιτών στον αμερικανικό Νότο ανέσυρε σκοτεινές εικόνες από το χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Ένας στοχασμός πάνω στο φλέγον θέμα των φυλετικών διακρίσεων, επίκαιρος όσο ποτέ στην Αμερική του Ντόναλντ Τραμπ.

Ένα ντοκιμαντέρ φτιαγμένο από μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές του νέου ανεξάρτητου σινεμά, για εκείνους που βρίσκονται στο περιθώριο σχεδόν από τη γέννησή τους και δέχονται απρόκλητα σαρωτική βία σε όλα τα επίπεδα. Για εκείνους που νιώθουν πολίτες δεύτερης κατηγορίας στην ίδια τους τη χώρα.

 

What You Gonna Do When the Workd's on Fire? - Official Trailer (2018)

3.

Carte blanche στον Λούι Ψυχογιό

Το 21ο Φεστιβάλ δίνει carte blanche στον βραβευμένο με Όσκαρ ελληνικής καταγωγής Αμερικανό σκηνοθέτη Λούι Ψυχογιό, ο οποίος με αυτή την αφορμή θα τιμηθεί με τον Χρυσό Αλέξανδρο και θα παρουσιάσει στη Θεσσαλονίκη 10 αγαπημένα του ντοκιμαντέρ.

Μεταξύ αυτών και το Earthlings του Σον Μόνσον (ΗΠΑ, 2005) που συντάραξε και εξακολουθεί να συνταράζει το κοινό όπου κι αν προβάλλεται.

Μια ταινία-σοκ σε αφήγηση του Χοακίν Φίνιξ που αποκαλύπτει με κρυφές κάμερες εικόνες φρίκης για την εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο. Μια ταινία για θεατές με γερό στομάχι. Οι δημιουργοί του προειδοποιούν ότι οι σκηνές που περιέχει είναι από τις πιο σκληρές που έχουν βγει ποτέ στη οθόνη και είναι αληθινές. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί θεατές ύστερα από την προβολή της, επαναθεώρησαν την κρεατοφαγία.

Το φεστιβάλ εντόπισε μια σπάνια κόπια μέτριας ποιότητας και θα την παρουσιάσει για πρώτη φορά σε μεγάλη οθόνη στην Ελλάδα, σε ειδική δωρεάν προβολή στην αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος.

 

Earthlings - Trailer

4.

Μια οικογενειακή ιστορία από την Ουκρανία, διαφορετική από τις άλλες, συγκλονίζει με τη δύναμη και την ευαισθησία της

Ο μπαμπάς μου είναι ο αδελφός της μαμάς μου / My Father Is My Mother's Brother

του Βαντίμ Ίλκοφ (Ουκρανία, 2018)

Ο Τόλικ, μουσικός της underground ουκρανικής σκηνής, έχει αναλάβει χρέη πατέρα για τη μικρή κόρη της αδελφής του, η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά της λόγω προβλημάτων ψυχικής υγείας.

Ένα ντοκιμαντέρ που φιλοτεχνεί ένα πορτρέτο διπλής όψης: αφενός ενός ανήσυχου καλλιτέχνη, αφετέρου ενός ιδιόμορφου οικογενειακού τριγώνου, που καταλήγει –όλως παραδόξως– να βρίσκει ισορροπία.

Μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης, που αναδεικνύει την εύθραυστη ομορφιά που κρύβεται πίσω από σιωπές, βλέμματα και ανεπαίσθητες κινήσεις.

 

My father is my mother's brother - Trailer

5.

Ενδοοικογενειακή βία στις ΗΠΑ σήμερα

Εξ αίματος / Blood Kin

του Ραμίν Μπαράνι (ΗΠΑ, 2018, έγχρωμο, 26')

To 2009, η κοινότητα της μικρής επαρχιακής πόλης Ρεντ Όουκ στο Τέξας συγκλονίζεται από μια υπόθεση πατροκτονίας. Ο τότε 15χρονος Όστιν Έβερσολ, που είχε υποστεί μακροχρόνια ψυχολογική και σεξουαλική κακοποίηση στα χέρια του πατέρα του, καταδικάζεται στην εξωφρενική ποινή κάθειρξης 40 ετών.

Ο διάσημος ανεξάρτητος Αμερικανός σκηνοθέτης Ραμίν Μπαράνι (99 σπίτια) περνά στο ντοκιμαντέρ αγγίζοντας ένα θέμα-ταμπού. Συνομιλεί με τον δράστη καθώς και με άλλα μέλη της οικογένειας, αποφεύγοντας την εύκολη κριτική και τα ευχολόγια. Αντιθέτως, στοχάζεται χαμηλόφωνα και διακριτικά, αφήνοντας τον πόνο να γλιστρήσει από τα τρεμάμενα λόγια και βλέμματα.

10 λόγοι που δεν πρέπει να χάσετε το φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Ο διάσημος σκηνοθέτης Ραμίν Μπαράνι συνομιλεί με τον δράστη καθώς και με άλλα μέλη της οικογένειας, αποφεύγοντας την εύκολη κριτική και τα ευχολόγια.

6.

Το φετινό Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ προβάλλεται δωρεάν στο 21ο ΦΝΘ

Free Solo

των Ελίζαμπεθ Τσάι Βασαρέλι & Τζίμι Τσιν (ΗΠΑ)

To Ελ Καπιτάν είναι ένας γρανιτένιος μονολιθικός σχηματισμός στο Εθνικό Πάρκο Γιοσέμιτι, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Ο μονόλιθος των 900 μέτρων θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον πλανήτη για κάθε αναρριχητή, εξαιτίας της κάθετης κλίσης του.

Ένα αγωνιώδες ντοκιμαντέρ που καταγράφει τον αδιανόητο άθλο του Άλεξ Χόνολντ, ο οποίος σκαρφάλωσε στην κορυφή χωρίς τη βοήθεια σκοινιών ή προστατευτικού εξοπλισμού, υπογράφοντας ένα από τα σπουδαιότερα κατορθώματα στην ιστορία της αναρρίχησης.

 

Free Solo

7.

Τα πάντα για τη ρέγκε, μέσα από την ιστορία της θρυλικής δισκογραφικής Trojan Records

Rudeboy: Η ιστορία της Trojan Records / Rudeboy: The Story of Trojan Records

του Νίκολας Τζακ Ντέιβις (Ηνωμένο Βασίλειο, 2018, έγχρωμο, 85')

Η συναρπαστική ιστορία της θρυλικής βρετανικής δισκογραφικής εταιρείας Trojan Records, που σύστησε σε ολόκληρο τον κόσμο τους μεθυστικούς ήχους της τζαμαϊκανής μουσικής κληρονομιάς.

Συνδυάζοντας αρχειακό υλικό με πρόσφατες συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών μιας συναρπαστικής εποχής, το ντοκιμαντέρ ερμηνεύει τη διαδρομή της Trojan Records στο πλαίσιο των ριζοσπαστικών κοινωνικών και πολιτισμικών αλλαγών που συντελέστηκαν στις δεκαετίες του '60 και του '70.

Με το τελικό επιμύθιο να υπενθυμίζει εμφατικά πως η μουσική έχει τη μαγική δύναμη να μεταμορφώνει ζωές, κατεδαφίζοντας διαχωρισμούς και προκαταλήψεις.

 

Rudeboy: The Story of Trojan Records

8.

Ο πιο ασυμβίβαστος –σε θεματολογία και στυλ– ντοκιμαντερίστας της Κίνας είναι ο Γουάνγκ Μπινγκ

Πικρό ψωμί / Bitter Money

του Ουάνγκ Μπινγκ | Wang Bing (Γαλλία, Κίνα, 2016, έγχρωμο, 156')

Στο 21ο ΦΝΘ θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε ένα χαρακτηριστικό δείγμα του σινεμά του που ζουμάρει στους απόκληρους και τα αθέατα θύματα μια χώρας αχανούς και απρόβλεπτης.

Μια ενδοσκοπική ματιά στη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι, στην πλειονότητά τους ανήλικοι και μετανάστες, στην κινεζική βιομηχανία ένδυσης.

Μια κάστα ανθρώπων καταδικασμένη να ζει σε καθεστώς αφάνειας, κάτω από οικτρές συνθήκες εργασίας, χωρίς καμία ελπίδα διεξόδου. Θύματα στυγνής εκμετάλλευσης, οι εργάτες αυτοί συνθλίβονται από τις δυνάμεις ενός πανίσχυρου απρόσωπου μηχανισμού.

Ένα ντοκιμαντέρ που καταγράφει τολμηρά τις εικόνες μιας σκληρής πραγματικότητας, καταθέτοντας μια νότα ανθρωπιάς απέναντι στη βαρβαρότητα της κοινωνικής αδικίας.

 

Bitter Money

9.

«Σε μια κόλλα χαρτί»: το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ανοίγει τον φάκελο «γραφειοκρατία»

5 χαρακτηριστικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο προβάλλονται σε πρεμιέρα στην Ελλάδα και θα παρουσιαστούν με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Ένα από αυτά είναι και το:

 

Ανησυχία / Restless

σε σκηνοθεσία Μπερνάρ Ατάλ

Το 2014, ο Ζοβάνε, ένας νεαρός Βραζιλιάνος από τις φτωχογειτονιές που αφθονούν στη χώρα, συνελήφθη από την αστυνομία και εξαφανίστηκε από προσώπου γης. Έκτοτε, ο πατέρας του κάνει έναν επίμονο αγώνα με σκοπό την απόδοση ευθυνών.

Ένα ντοκιμαντέρ που βουτά στη μαύρη τρύπα των αμέτρητων ανεξιχνίαστων υποθέσεων με θύματα νεαρά παιδιά από τα υποβαθμισμένα προάστια των βραζιλιάνικων μεγαλουπόλεων. Μια μελέτη για τα ιστορικά και κοινωνικά αίτια της αστυνομικής βίας και, παράλληλα, μια αγωνιώδης κραυγή για δικαιοσύνη.

Το αφιέρωμα «Σε μια κόλλα χαρτί» υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

10 λόγοι που δεν πρέπει να χάσετε το φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
«Restless» σε σκηνοθεσία Μπερνάρ Ατάλ

10.

Η συγκλονιστική αληθινή ιστορία ενός Πολωνού δημοσιογράφου που κοίταξε κατάματα τον κίνδυνο στον εμφύλιο της Ανγκόλας

Άλλη μια μέρα ζωής

των Ραούλ ντε λα Φουέντε και Ντάμιαν Νένοβ

Λίγους μήνες πριν από την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της Ανγκόλας, ένας αδυσώπητος και αιματοβαμμένος εμφύλιος βρίσκεται στο απόγειό του.

Ο Πολωνός ρεπόρτερ Ρίσαρντ Καπουσίνσκι παίζει καθημερινά τη ζωή του κορώνα-γράμματα για να γίνει ο μόνος ανταποκριτής στον κόσμο που παρουσιάζει μια καθημερινή καταγραφή των βάναυσων γεγονότων.

Ένα εκρηκτικό μείγμα animation και αρχειακού υλικού, με από πανέμορφη αφήγηση, καθώς και μια τρανταχτή απόδειξη του προφανούς: μόνο αν εμπλακείς προσωπικά σε μια τραγωδία μπορείς να την αποτυπώσεις στην ολότητά της.

 

Another day of life

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καρλ Λάγκερφελντ: O άνθρωπος πίσω από τα μαύρα γυαλιά

Lifo Picks / Καρλ Λάγκερφελντ: O άνθρωπος πίσω από τα μαύρα γυαλιά

Το ντοκιμαντέρ της Deutsche Welle, το οποίο δημιουργήθηκε λίγους μήνες πριν από τον θάνατό του, ακολουθεί τον Λάγκερφελντ σε openings εκθέσεων, στα παρασκήνια επιδείξεων μόδας και σε φωτογραφήσεις στο Παρίσι, καθώς προσπαθεί να αποκαλύψει τον "άνθρωπο πίσω από τη μάσκα"

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ