Απεργία την Πρωτομαγιά

«Η λατρεία της διασημότητας είναι ολέθρια», λέει ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον

«Η λατρεία της διασημότητας είναι ολέθρια», λέει ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον Facebook Twitter
O Μάικλ Τζάκσον με τον Wade Robson
0

Με νέα συνέντευξη επανήλθε, υποστηρίζοντας το ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον, Leaving Neverland και τους συμμετέχοντες σε αυτό, ο σκηνοθέτης του Νταν Ριντ.  

«Η λατρεία της διασημότητας είναι ολέθρια και οδηγεί τους ανθρώπους στην τύφλωση και τους γονείς να κάνουν ηλίθια πράγματα», λέει ο Νταν Ριντ, σκηνοθέτης του νέου ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον.

Η ταινία του, Leaving Neverland, βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας τον Ιανουάριο, όταν θεωρήθηκε τόσο παραστατική όπου επαγγελματίες της ψυχικής υγείας έπρεπε να είναι σε ετοιμότητα κατά τη διάρκεια των προβολών. 

Το διάρκειας τεσσάρων ωρών φιλμ προβλήθηκε στο Sundance Festival.

Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται οι μαρτυρίες των Wade Robson και James Safechuck που ισχυρίζονται πως κακοποιήθηκαν σεξουαλικά από τον καλλιτέχνη κατά τη δεκαετία του 1990, όταν ήταν νεαρά αγόρια. 

«Η λατρεία της διασημότητας είναι ολέθρια», λέει ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον Facebook Twitter
Ο Wade Robson, ο σκηνοθέτης Νταν Ριντ στο κέντρο και δεξιά ο James Safechuck

Οι κληρονόμοι του Τζάκσον αρνούνται τους ισχυρισμούς και έκαναν προσπάθειες να δυσφημίσουν την ταινία αποκαλώντας την «μια εξωφρενική και αξιολύπητη προσπάθεια να εκμετάλλευσης και κερδοσκοπίας».

Ωστόσο, ο σκηνοθέτης δήλωσε στο BBC πως ελπίζει ότι «η ταινία θα κάνει τους γονείς να σκεφτούν διπλά πριν εμπιστευτούν αγνώστους αλλά και τους ανθρώπους [να σκεφτούν διπλά] πριν αναδείξουν σε είδωλο μια διασημότητα».

Ο σκηνοθέτης ανέφερε πως του πήρε χρόνο πριν πιστέψει και τους δύο πρωταγωνιστές του. «Πήρα συνέντευξη από τον Wade για τρεις μέρες και από τον James για δύο», αναφέρει. 

«Είναι η συνολική εντύπωση που άφησαν, πόσο ανοιχτοί ήταν, πόσο συνεπείς ήταν οι απολογισμοί τους, πόσο τίποτα από όσα ανακάλυψα αργότερα κατά την εις βάθος έρευνα, δεν ήρθε σε αντίθεση με όσα είπαν».

Ο Ριντ ανέφερε πως διέθεσε αρκετό χρόνο και στις περιπτώσεις των Jordan Chandler και Gavin Arvizo που κινήθηκαν νομικά εναντίον του καλλιτέχνη το 1993 και το 2004. 

Η πρώτη υπόθεση διευθετήθηκε εξωδικαστικά, ενώ για τη δεύτερη ο Τζάκσον κρίθηκε αθώος. 

«Υπήρξαν αρκετά στοιχεία στις ένορκες καταθέσεις του προσωπικού του Τζάκσον και λοιπών, που επιβεβαίωσαν πτυχές των όσον ο Robson και ο Wade μου είπαν», δήλωσε ο σκηνοθέτης αναφέροντας πως για δύο χρόνια ερεύνησε τα όσα του εκμυστηρεύτηκαν. 

Για τις ανάγκες του ντοκιμαντέρ παραχώρησαν συνεντεύξεις και τα μέλη των οικογενειών των δύο ανδρών, ανάμεσά τους οι γονείς τους και τα αδέρφια τους. 

«Βρήκα επίσης πειστικές τις μητέρες τους», δήλωσε ο Ριντ χαιρετώντας το θάρρος που έδειξαν και προέβησαν σε εξομολογήσεις μπροστά στην κάμερα. 

«Δεν μπορώ να φανταστώ οποιεσδήποτε συνθήκες κάτω από τις οποίες μια μητέρα θα δημιουργούσε αυτή την ιστορία. Είναι το πιο ντροπιαστικό και φρικτό πράγμα να πρέπει να ομολογήσεις πως ως μητέρα ήταν στο διπλανό δωμάτιο όσο κάποιος βίαζε το παιδί της για χρόνια», συμπλήρωσε ο σκηνοθέτης. 

Ανέφερε ακόμα πως το ίδιο συναίσθημα είχε για τις εξομολογήσεις των δύο ανδρών. «Δεν θα δημιουργούσες τόσο παραστατικές σεξουαλικές περιγραφές», υπογράμμισε. 

«Η λατρεία της διασημότητας είναι ολέθρια», λέει ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον Facebook Twitter
O Μάικλ Τζάκσον με τον James Safechuck

Σημειώνεται πως η οικογένεια του Τζάκσον έχει καταφύγει στα δικαστήρια ενάντια στο HBO και το Channel 4 που που δημιούργησαν το φιλμ. 

Αναφέρουν πως ο Τζάκσον είναι αθώος γεγονός που έχει αποδειχθεί από τα δικαστήρια. 

Ο σκηνοθέτης υποστηρίζει πως η ταινία του «δεν είναι μονόπλευρη». Όταν ο Τζερμέιν Τζάκσον ρωτήθηκε για την ταινία ζήτησε από τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να «αφήσουν αυτόν τον άνθρωπο [Μάικλ Τζάκσον] να αναπαυθεί» και είπε πως η οικογένειά του έχει κουραστεί να τον υπερασπίζεται. 

«Αυτό που κάνουμε είναι να πούμε τις ιστορίες δύο θυμάτων του που είναι ζωντανοί και σώοι. Αξίζουν να ακουστούν», απαντά ο σκηνοθέτης προσθέτοντας πως το κίνημα του #MeToo έχει αλλάξει το τοπίο. 

Η προβολή της ταινίας συνέπεσε με τις κατηγορίες εναντίον του τραγουδιστή R Kelly. 

«Οι άνθρωποι θαμπώνονται από το ταλέντο, το κύρος, το χρήμα και τη φήμη», είπε ο σκηνοθέτης εξηγώντας γιατί οι υποθέσεις των Τζάκσον και R Kelly δεν εξετάστηκαν εις βάθος. 

«Ειδικά όταν είσαι πολύ νέος και το είδωλό σου είναι ένας καταπληκτικός χορευτής ή τραγουδιστής μεταφράζεις το ταλέντο του σε θεϊκή δύναμη», αναφέρει προσθέτοντας πως υποθέτεις πως είναι [το είδωλό σου] ένας πολύ όμορφος άνθρωπος. 

«Πρέπει να είμαστε περισσότερο σκεπτικιστές και να αμφισβητούμε τη φήμη, τη διασημότητα, και τη δύναμη περισσότερο από ότι στο παρελθόν», υπογραμμίζει ο Ριντ.

Με πληροφορίες από BBC

Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.