Manari: O Άρης Βεζενές έφτιαξε την ταβέρνα που έλειπε από το κέντρο

CHECK Manari: Facebook Twitter
Η νέα παϊδακοταβέρνα της Αθήνας δεν λειτουργεί σε έναν χώρο που θα περιμέναμε ένα τέτοιο μαγαζί. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Ο Άρης Βεζενές τα έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του στην εστίαση αυτής της πόλης: δημιουργεί τάσεις, κάθε του concept στέφεται με επιτυχία και, κυρίως, ξέρει πώς να προσφέρει βαθιά νοστιμιά, είτε αυτό που φτιάχνει είναι το κατά πολλούς –είμαι ανάμεσα σε αυτούς– καλύτερο μπέργκερ της Αθήνας στο Ekiben είτε βγάζει χτένια capesante από τον φούρνο για τα Sunday Roast που στήνονται στο Vezené.

Αυτό το φθινόπωρο έχει όλα τα φώτα στραμμένα πάνω του, είναι σίγουρα η σεζόν του. Μόλις άνοιξε μια νέα σάλα στη Σκούφου προκειμένου να μπορούν περισσότεροι να απολαμβάνουν ταυτόχρονα όσα προσφέρει το Ekiben, το κορυφαίο γευστικά street food concept του που ξεκίνησε με έμπνευση από την παράδοση των bento boxes, των γρήγορων γευμάτων που άνθησαν στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ιαπωνίας κατά τον 19ο αιώνα, επεκτείνεται και μεγαλώνει.

Τις επόμενες μέρες ετοιμάζεται να παρουσιάσει το Birdman records, ένα δισκοπωλείο που θα λειτουργεί ως η άτυπη είσοδος στο Ekiben, θα φιλοξενεί λάιβ, ενώ θα κυκλοφορεί και τα δικά του EP. Σύντομα περιμένουμε να δούμε πώς θα μοιάζει και το Koumkan, το πολλά υποσχόμενο νέο μπαρ του Semiramis, στο οποίο ο ίδιος είναι creative director και ίσως αλλάξει την άποψή μας για το πώς πίνουμε και βγαίνουμε στα αθηναϊκά ξενοδοχεία. Και στις αρχές αυτής της εβδομάδας, στην πλατεία Αγίων Θεοδώρων, σε συνεργασία με τον Λέλο Γεωργόπουλο και τον Σωκράτη Τούλια, άρχισε να υποδέχεται κόσμο σε μία από τις πολυαναμενόμενες αφίξεις της σεζόν. «Πώς ήταν το μανάρι, καλό;» – αυτή η ερώτηση παίζει πολύ στα πηγαδάκια όσων σπεύδουν να τσεκάρουν ό,τι νέο και πολλά υποσχόμενο εμφανίζεται.

To Manari έχει πολλούς λόγους για να συζητιέται. Φέρνει downtown κάτι για το οποίο συνήθως οργανώνουμε ολόκληρη εκδρομή· μπορεί να μας βγάλει ο δρόμος μέχρι τα Βίλια, τη Μάνδρα, τη Χασιά, το Κορωπί, τα Σπάτα, τα Καλύβια για να δοκιμάσουμε παϊδάκια που μας τα πρότειναν.

To Manari, λοιπόν, έχει πολλούς λόγους για να συζητιέται. Φέρνει downtown κάτι για το οποίο συνήθως οργανώνουμε ολόκληρη εκδρομή· μπορεί να μας βγάλει ο δρόμος μέχρι τα Βίλια, τη Μάνδρα, τη Χασιά, το Κορωπί, τα Σπάτα, τα Καλύβια για να δοκιμάσουμε παϊδάκια που μας τα πρότειναν. Η νέα «παϊδακοταβέρνα» της Αθήνας δεν λειτουργεί σε έναν χώρο όπου θα περιμέναμε ένα τέτοιο μαγαζί.

CHECK Manari: Facebook Twitter
O Άρης Βεζενές μένει πιστός στη φιλοσοφία του, κάνει και εδώ ολιστική διαχείριση του κρέατος, αγοράζει και εκμεταλλεύεται ολόκληρα τα αρνιά, τα κατσίκια και τα μοσχάρια - δεν πετάει τίποτα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Έχει στήσει τη σάλα της, την ανοιχτή της κουζίνα και την αυλή της σε ένα κτίριο της πλατείας Αγίων Θεοδώρων στο Μέγαρο Παπαθανασίου που χρονολογείται από το 1936 και ανήκε στον πατέρα του γνωστού διεθνώς Έλληνα συνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου ή πιο απλά Vangelis.

Η στοά αυτού του δείγματος του αθηναϊκού μοντερνισμού ανήκει πλέον στο Manari που έχει κάτι πολύ catchy στο στήσιμό του: έχει και κοσμοπολίτικο αέρα και πολλά φολκλόρ στοιχεία, θα μπορούσε να είναι και ένα ιταλικό στο Παρίσι, την ίδια στιγμή που οι φωτογραφίες της Ιωάννας Τζετζούμη που απλώνονται στους τοίχους, ένας κεντητός πίνακας, κεραμικά τσολιαδάκια και ένα λιβανιστήρι στον χώρο μάς γυρνάνε στο παρελθόν.

Catchy είναι και το όνομά του. «Νονά» του είναι η σύζυγος του Άρη Βεζενέ και η ιδέα ήρθε από τον βοσκό παππού της στην Εύβοια που όλοι και όλα για εκείνον είναι μανάρια. «Μανάρι θα πει το εγγόνι του, μανάρι και τα ζώα του». Έχει πλάκα το όνομα, έχει και κάτι το χαλαρό, όπως χαλαρό είναι το όλο εγχείρημα, παρά τις προσεγμένες του λεπτομέρειες.

Τα τραπέζια στρώνονται με λευκά τραπεζομάντιλα, αλλά από πάνω μπαίνει ένα πάνινο, πιο «ταβερνέ», για να το κατεβάσει, μόνο το καλτ πιαστράκι λείπει  – αλλά έρχεται, το έχουν παραγγείλει. Τα ποτήρια του κρασιού είναι χαμηλά, αλλά Riedel. «Είναι πέντε πράγματα που θέλεις να δεις να αλλάζουν σε μια ταβέρνα σήμερα, όπως το πού πίνεις το κρασί σου».

CHECK Manari: Facebook Twitter
Oι συνταγές, η πρώτη ύλη, όλα αυτήν τη φορά είναι ντόπια - τη μία εβδομάδα μπορεί να έχει κρέατα από τη Βόνιτσα, την άλλη από τη Λήμνο, την παράλλη από την Άρτα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
CHECK Manari: Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
CHECK Manari: Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το ένα από τα δύο μεγάλα δωμάτια της στοάς είναι μια κουζίνα με έναν ενιαίο πάγκο όπου μπορούμε να καθίσουμε και να παρακολουθήσουμε τα ψησίματα πάνω στη θράκα. «Θέλουμε να αναδείξουμε το πώς τρώει η Ελλάδα κρέας. Στο δικό μου το μυαλό, λοιπόν, η επιτομή της ελληνικής κρεατοφαγίας είναι το πολύ λεπτοκομμένο παϊδάκι. Και σε αυτόν τον πάγκο, πέρα από αυτά που θα παραγγείλεις, μπορεί να τσιμπήσεις και από ένα-δυο μπινελίκια που θα προκύπτουν εκείνη την ώρα».

Κατά τον Άρη Βεζενέ, η παϊδακοταβέρνα είναι ένα κάπως παραγνωρισμένο εθνικό προϊόν, «οι ξένοι, όταν ακούνε Ελλάδα, σκέφτονται ήλιο, παραλία και λιαστό χταπόδι, τη στιγμή που στα περισσότερα νησιά τρώνε κατσίκι». Όπως και σε όλα τα άλλα του εστιατορικά concepts, ο Άρης Βεζενές μένει πιστός στη φιλοσοφία του. Κάνει και εδώ ολιστική διαχείριση του κρέατος, αγοράζει και εκμεταλλεύεται ολόκληρα τα αρνιά, τα κατσίκια και τα μοσχάρια, δεν πετάει τίποτα.  Αν και μας έχει συνηθίσει να κινείται σε πιο japanese μονοπάτια τα τελευταία χρόνια, οι τεχνικές, οι συνταγές, η πρώτη ύλη, όλα αυτήν τη φορά είναι ντόπια – τη μια εβδομάδα μπορεί να έχει κρέατα από τη Βόνιτσα, την άλλη από τη Λήμνο, την παράλλη από την Άρτα.

Δεν το έβαλε σκοπό να δημιουργήσει τίποτα το καινούργιο, τίποτα το προχώ, «πέρα από ένα μέρος-φόρο τιμής σε όλα εκείνα τα καλά μαγαζιά που προϋπήρχαν αυτού. Θέλω αυτή η ταβέρνα να είναι ότι το St. John για τους Άγγλους, μια ωδή σε μια nose to tail ελληνική κρεατοφαγία που όμως θα είναι προσιτή και δεν θα έχει τίποτα το εξεζητημένο. Δεν θα έχει εκπλήξεις, δεν πάμε να επανεφεύρουμε κάτι, δεν έχει ανάγκη ο κόσμος να του δείξω εγώ πώς γίνεται το παϊδάκι – πιο πολύ με αυτό εγχείρημα έρχομαι να τιμήσω μια κουλτούρα και ένα είδος μαγαζιού που εμένα μου αρέσει να πηγαίνω και με εκφράζει ως πελάτη. Το set up υπάρχει εδώ και χρόνια και όσοι έρθουν εδώ θα κρίνουν αν το αποτύπωσα σωστά ή όχι».

CHECK Manari: Facebook Twitter
Aρνίσια νεφράκια με θρούμπι. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
CHECK Manari: Facebook Twitter
Άγρια χόρτα εποχής. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
CHECK Manari: Facebook Twitter
Oρφανή μακαρονάδα σε ζωμό από κόκαλα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
CHECK Manari: Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
CHECK Manari: Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το φαγητό του είναι πράγματι απλό, γνώριμο, απόλυτα comfort. Mε τα αρνίσια παϊδάκια και αυτά από πρόβατο και κοτόπουλο να πρωταγωνιστούν, όλα τα γύρω γύρω είναι αυτά που καταναλώνουμε στις ταβέρνες-στέκια μας, δοσμένα στην καλύτερη εκδοχή τους. Βάζει το ψωμί στα κάρβουνα με λάδι και ρίγανη, έχει άγρια χόρτα εποχής, αμπελοφάσουλα με ασπρομύτικα φασόλια, ντομάτα ροδέλα στα ζουμιά της με κρίταμο και ελιά τσακιστή για σαλάτα. Η τυροκαυτερή του είναι δυνατή, τα αρνίσια νεφράκια με θρούμπι είναι μεζές που πρέπει να ζήτησετε, όπως και το συκώτι του σε ξίδι ντομάτας και ελαιόλαδο.

Θα κάνει πίτα ημέρας και μαγειρευτό ημέρας – εγώ πέτυχα παστίτσιο, ήταν κλασικό και άψογο. Οι μερίδες στο Manari είναι πληθωρικές, οπότε η ορφανή μακαρονάδα που βράζει σε ζωμό από κόκαλα και θα διαβάσετε πως είναι για δύο άτομα είναι στ' αλήθεια για τρία, αν έχετε και κάτι άλλο στο τραπέζι – να τη ζητήσετε σίγουρα. Όσο ο καιρός κρυώνει, θα βρίσκουμε σούπες τις καθημερινές και σούβλες τις Κυριακές.

CHECK Manari: Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
CHECK Manari: Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Αν και βρίσκεται τόσο downtown, σε μια πολύ τουριστική πλέον πιάτσα, το Μanari έχει ένα μεγάλο ατού: είναι προσιτό. Aν δύο άτομα πάρετε ένα κιλό παϊδάκια κοτόπουλο, μία σαλάτα και ένα ποτήρι κρασί θα δώσετε από 15 έως 20 ευρώ το άτομο. Είναι εκεί για να τρώμε συνέχεια, όχι για να δούμε τι κάνει μια -δυο φορές και να μην επιστρέψουμε εύκολα.

Πλ. Αγίων Θεοδώρων 3, 215 2153804

Γεύση
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάνος Μακρυγιαννάκης: «Στο Philema, στις Βρυξέλλες, κάνουν ουρά για ξινόμαυρο και ξινόχοντρο»

Το κρασί με απλά λόγια / Μάνος Μακρυγιαννάκης: «Στο Philema κάνουν ουρά για ξινόμαυρο και ξινόχοντρο»

Ο «πρεσβευτής» της ελληνικής κουζίνας στις Βρυξέλλες, αναπολεί τα παιδικά του Χριστούγεννα στην Κρήτη και μιλά για τον ρόλο του Philema – του εστιατορίου που εδώ και έντεκα χρόνια προσφέρει στους «καλεσμένους» του αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα και ελληνικά κρασιά.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Στον «Σήφη» ξέρουν από καλή κρητική κουζίνα

Γεύση / Στον «Σήφη» για γαμοπίλαφο και αυγά με στάκα και απάκι

Εδώ και σχεδόν πέντε δεκαετίες, μια οικογενειακή ταβέρνα στον Άγιο Δημήτριο, με την κυρά-Φωφώ σταθερά στο τιμόνι, σερβίρει φαγητά και μεζέδες όπως ακριβώς θα τους έβρισκες σε ένα αυθεντικό κρητικό καφενείο.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Χριστουγεννιάτικος κορμός, μια γλυκιά ιστορία που συνεχίζεται στα καλύτερα ζαχαροπλαστεία της πόλης

Γεύση / Χριστουγεννιάτικος κορμός, ένα σοκολατένιο έπος. Εδώ οι καλύτεροι

Ξεκίνησε ως ένα ρολό παντεσπάνι με αφράτη σοκολάτα γκανάς και ζάχαρη άχνη, σύμβολο της καλοτυχίας. Πλέον κάθε ζαχαροπλάστης κάνει μια δική του παραλλαγή, μετατρέποντάς το σε γλυκό έργο τέχνης.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
«Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Το κρασί με απλά λόγια / «Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης η εμβληματική προσωπικότητα του ελληνικού κρασιού, ο Άγγελος Ιατρίδης, εξηγεί ότι πήγε στο Αμύνταιο πριν από τριάντα χρόνια επειδή είδε ότι θα άντεχε στην κλιματική αλλαγή και μιλάει για τη μεγάλη ανάπτυξη του Κτήματος Άλφα από τα 4.000 στρέμματα στα 14.000.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Η εποχή του Ευχέλαιου της μεσογειακής διατροφής ή Τα μυστήρια της εποχής της ελιάς

Γεύση / Ελιές με χταπόδι: Στο Αιγαίο τις φτιάχνουν απλά, όπως τις μαντινάδες

Κολυμπάτες, ελίδια, κλαστάδες, σταφιδολιές, ψαρολιές, κουροπολιές, νερατζολιές: όπως και να την πεις, η ελιά παραμένει ένα μικρό σύμβολο του μεσογειακού πολιτισμού. Mε το χταπόδι πώς ταιριάζει;
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ