Οι ''Αισθηματίες'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη είναι το πιο πολυσυλλεκτικό soundtrack της χρονιάς!

 Οι ''Αισθηματίες'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη είναι το πιο πολυσυλλεκτικό soundtrack της χρονιάς! Facebook Twitter
0

 Οι ''Αισθηματίες'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη είναι το πιο πολυσυλλεκτικό soundtrack της χρονιάς! Facebook Twitter

 

Σε όσους είχαμε δει την τελευταία ταινία του Νίκου Τριανταφυλλίδη πριν ακόμη βγει στις αίθουσες, η επικείμενη έκδοση του soundtrack της αναμενόταν με ζωηρό ενδιαφέρον, όχι μόνο για την πρωτότυπη μουσική του The Boy, που δικαίως τιμήθηκε με το ανάλογο βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αλλά κυρίως για τις μουσικές ''εμμονές'' του γνωστού μουσικόφιλου σκηνοθέτη, οι οποίες περιείχαν πολλά και ετερόκλητα πράγματα.

Κατ'αρχάς ο σκόπελος που ξεπεράστηκε τελικά σε ένα τέτοιο πολυσυλλεκτικό soundtrack είναι οι άδειες από εταιρείες - και που να τις βρεις τις άλλες εταιρείες τη σήμερον ημέρα...Εν ολίγοις, χρησιμοποιήθηκαν καλλιτέχνες και ηχογραφήματα από τον κατάλογο της MINOS EMI, των labels της και της ''συγχωνευμένης'' Universal, αλλά και από τον μουσικό διάκοσμο, φυσικά, της ταινίας του Τριανταφυλλίδη.

Διόλου υπερβολικός ο χαρακτηρισμός του soundtrack των ''Αισθηματιών'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη ως το πλέον πολυσυλλεκτικό της χρονιάς που μας αφήνει σε λίγες μέρες.

Έτσι, επιτεύχθηκε η συνύπαρξη του Enrico Caruso με τη θρυλική ηχογράφηση του ''Je crois entendre encore'' από την όπερα ''Αλιείς μαργαριταριών'' του Georges Bizet, με τη Λίτσα Σακελλαρίου, της Τζένης Βάνου με τους Rehearsed Dreams και της Αλέκας Κανελλίδου με τους Yell O Yell! Του Γιάννη Τατασόπουλου επίσης με τους Κόρε.Ύδρο. - οι τελευταίοι συμμετέχουν με το κομμάτι ''Χωρίς επίκληση'' (από το εξαίρετο άλμπουμ ''Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του ΄78''), που ο Τριανταφυλλίδης χρησιμοποίησε με ευφάνταστο τρόπο μεσ' στην ταινία!

Οι δύο καλλιτέχνες, όμως, που ξανάρχονται στην επικαιρότητα με τους ''Αισθηματίες'' επί της οθόνης και με το soundtrack επί του CD-player, είναι αναμφισβήτητα ο Νίκος Γούναρης (1915 - 1965) και ο Λευτέρης Μυτιληναίος. Του πρώτου η μορφή γίνεται σχεδόν εμβληματική μέσω του αγάλματος του που παίζει στην ταινία και κατά ένα τρόπο επηρεάζει την ψυχοσύνθεση των ηρώων της, εκεί που ο δεύτερος εμφανίζεται αυτοπροσώπως να ερμηνεύει play back τη μεγάλη επιτυχία του, ''Συγχώρα με που φεύγω'', των Γιώργου Κατσαρού - Κώστα Ρουβέλα. Για την ακρίβεια, ενώ στην ταινία ακούγονται αρκετά κομμάτια του Γούναρη, το τραγούδι που θα διεκδικούσε το βραβείο...Revival της χρονιάς είναι αυτό του Μτιληναίου!

Άφησα για το τέλος την πρωτότυπη μουσική του The Boy. Εξαιρουμένου του υπέροχου κομματιού ''Staring'' που αποσπάστηκε από το ''Timemachine'', εκείνο το άλμπουμ του με τη Mary και τον Felizol του 2009, ο νέος συνθέτης έγραψε το ατμοσφαιρικό ομότιτλο τραγούδι της ταινίας, παρουσίασε το remix του σε ένα παλιό τραγούδι του Αττίκ με την Κάκια Μένδρη, κατέθεσε το δικό του οργανικό φόρο τιμής στον ''Νίκο Νικολαΐδη'', θυμίζοντας τον καλό κινηματογραφικό Σπανουδάκη, ενώ με το ''Απόψε θέλω παρέα'', το τραγούδι του που ερμήνευσε η Kat Papahristou των Tango With Lions, μας έδωσε ένα από τα ομορφότερα δείγματα μελωδικής τραγουδοποιίας του.

Με όλα αυτά, διόλου υπερβολικός ο χαρακτηρισμός του soundtrack των ''Αισθηματιών'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη ως το πλέον πολυσυλλεκτικό της χρονιάς που μας αφήνει σε λίγες μέρες.

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT