Οι ''Αισθηματίες'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη είναι το πιο πολυσυλλεκτικό soundtrack της χρονιάς!

 Οι ''Αισθηματίες'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη είναι το πιο πολυσυλλεκτικό soundtrack της χρονιάς! Facebook Twitter
0

 Οι ''Αισθηματίες'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη είναι το πιο πολυσυλλεκτικό soundtrack της χρονιάς! Facebook Twitter

 

Σε όσους είχαμε δει την τελευταία ταινία του Νίκου Τριανταφυλλίδη πριν ακόμη βγει στις αίθουσες, η επικείμενη έκδοση του soundtrack της αναμενόταν με ζωηρό ενδιαφέρον, όχι μόνο για την πρωτότυπη μουσική του The Boy, που δικαίως τιμήθηκε με το ανάλογο βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αλλά κυρίως για τις μουσικές ''εμμονές'' του γνωστού μουσικόφιλου σκηνοθέτη, οι οποίες περιείχαν πολλά και ετερόκλητα πράγματα.

Κατ'αρχάς ο σκόπελος που ξεπεράστηκε τελικά σε ένα τέτοιο πολυσυλλεκτικό soundtrack είναι οι άδειες από εταιρείες - και που να τις βρεις τις άλλες εταιρείες τη σήμερον ημέρα...Εν ολίγοις, χρησιμοποιήθηκαν καλλιτέχνες και ηχογραφήματα από τον κατάλογο της MINOS EMI, των labels της και της ''συγχωνευμένης'' Universal, αλλά και από τον μουσικό διάκοσμο, φυσικά, της ταινίας του Τριανταφυλλίδη.

Διόλου υπερβολικός ο χαρακτηρισμός του soundtrack των ''Αισθηματιών'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη ως το πλέον πολυσυλλεκτικό της χρονιάς που μας αφήνει σε λίγες μέρες.

Έτσι, επιτεύχθηκε η συνύπαρξη του Enrico Caruso με τη θρυλική ηχογράφηση του ''Je crois entendre encore'' από την όπερα ''Αλιείς μαργαριταριών'' του Georges Bizet, με τη Λίτσα Σακελλαρίου, της Τζένης Βάνου με τους Rehearsed Dreams και της Αλέκας Κανελλίδου με τους Yell O Yell! Του Γιάννη Τατασόπουλου επίσης με τους Κόρε.Ύδρο. - οι τελευταίοι συμμετέχουν με το κομμάτι ''Χωρίς επίκληση'' (από το εξαίρετο άλμπουμ ''Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του ΄78''), που ο Τριανταφυλλίδης χρησιμοποίησε με ευφάνταστο τρόπο μεσ' στην ταινία!

Οι δύο καλλιτέχνες, όμως, που ξανάρχονται στην επικαιρότητα με τους ''Αισθηματίες'' επί της οθόνης και με το soundtrack επί του CD-player, είναι αναμφισβήτητα ο Νίκος Γούναρης (1915 - 1965) και ο Λευτέρης Μυτιληναίος. Του πρώτου η μορφή γίνεται σχεδόν εμβληματική μέσω του αγάλματος του που παίζει στην ταινία και κατά ένα τρόπο επηρεάζει την ψυχοσύνθεση των ηρώων της, εκεί που ο δεύτερος εμφανίζεται αυτοπροσώπως να ερμηνεύει play back τη μεγάλη επιτυχία του, ''Συγχώρα με που φεύγω'', των Γιώργου Κατσαρού - Κώστα Ρουβέλα. Για την ακρίβεια, ενώ στην ταινία ακούγονται αρκετά κομμάτια του Γούναρη, το τραγούδι που θα διεκδικούσε το βραβείο...Revival της χρονιάς είναι αυτό του Μτιληναίου!

Άφησα για το τέλος την πρωτότυπη μουσική του The Boy. Εξαιρουμένου του υπέροχου κομματιού ''Staring'' που αποσπάστηκε από το ''Timemachine'', εκείνο το άλμπουμ του με τη Mary και τον Felizol του 2009, ο νέος συνθέτης έγραψε το ατμοσφαιρικό ομότιτλο τραγούδι της ταινίας, παρουσίασε το remix του σε ένα παλιό τραγούδι του Αττίκ με την Κάκια Μένδρη, κατέθεσε το δικό του οργανικό φόρο τιμής στον ''Νίκο Νικολαΐδη'', θυμίζοντας τον καλό κινηματογραφικό Σπανουδάκη, ενώ με το ''Απόψε θέλω παρέα'', το τραγούδι του που ερμήνευσε η Kat Papahristou των Tango With Lions, μας έδωσε ένα από τα ομορφότερα δείγματα μελωδικής τραγουδοποιίας του.

Με όλα αυτά, διόλου υπερβολικός ο χαρακτηρισμός του soundtrack των ''Αισθηματιών'' του Νίκου Τριανταφυλλίδη ως το πλέον πολυσυλλεκτικό της χρονιάς που μας αφήνει σε λίγες μέρες.

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ