«Συλλυπητήρια ή σιωπή»: Αλίμονο αν σωπάσουμε για τον θάνατο του Mad Clip

Mad Clip τροχαίο Facebook Twitter
Η σιωπή μπορεί να φέρει μόνο κι άλλα πρόωρα συλλυπητήρια ή ζωές κατεστραμμένες ως τα βαθιά γεράματα. Πηγή φωτογραφίας: ΣΚΑΪ
0

ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ TWITTER ότι δεν χρειάζεται σήμερα να μιλήσουμε για την οδική ασφάλεια και οφείλουμε όλοι να περιοριστούμε είτε σε ειλικρινή συλλυπητήρια είτε σε απόλυτη σιωπή.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για ανθρώπους που δεν έχουν στον κύκλο τους θύματα τροχαίων που επέζησαν – αφού πρώτα χτυπήθηκαν πεζή, καθώς διέσχιζαν μια διάβαση με πράσινο ή ενώ βόλταραν αμέριμνοι με τον σκύλο τους στο πεζοδρόμιο, ακούγοντας δυνατά στα ακουστικά την αγαπημένη τους μουσική.

Και είτε το καταλαβαίνουν είτε όχι, όσοι καλούν σήμερα σε σιωπή, αντιμετωπίζουν την επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά ως μία ακόμα «απλή», ατομική, κακή συνήθεια –όπως το τσιγάρο π.χ.–, σαν μία επιλογή δήθεν πολύ προσωπική, που βλάπτει εγγυημένα και αποκλειστικά το άτομο που την υιοθετεί. 

Όποιος σκοτώνεται σε τροχαίο από υπερβολική ταχύτητα δεν είναι μόνο θύμα του τροχαίου αλλά και θύτης του εαυτού του που, πάρα πολλές φορές, παίρνει μαζί του και άλλα, ανυποψίαστα, τυχαία θύματα.

Όπως όμως θα σας διαβεβαιώσουν οι άνθρωποι που έχουν καθηλωθεί σε αμαξίδια ή κρεβάτια για μια ολόκληρη ζωή από οδηγούς που ίσως δεν παραδέχονταν δημοσίως ότι τους αρέσουν τα γκάζια και στα @@ τους ο ΚΟΚ, ένα αυτοκίνητο με υπερβολική ταχύτητα δεν είναι νικοτίνη που κατεβαίνει στα πνευμόνια, αλλά ένας ανεξέλεγκτος, κινούμενος μεταλλικός τοίχος μέσα στην πόλη, που απειλεί να κοπανήσει και να σκοτώσει ή να κόψει στη μέση οποιονδήποτε βρεθεί στο πέρασμά του.  

Τι θα συνέβαινε αν ένας κάτοικος της περιοχής περπατούσε σε εκείνο το σημείο, εκείνη ακριβώς τη στιγμή; Ή μάλλον ας το κάνουμε πιο προσωπικό: τι θα παθαίναμε εμείς, αν είχαμε σταθεί αμέριμνοι δίπλα στην κολόνα που έμελλε να κοπεί στα δύο, ένα δευτερόλεπτο νωρίτερα; Αν βγαίναμε από το σημείο ζωντανοί μεν, αλλά χωρίς πόδια και με παρά φύσιν έδρα ισοβίως, θα ήμασταν ok με την σημερινή απαίτηση για «συλλυπητήρια ή σιωπή»;

Το να μην μπορείς να ελέγξεις το αυτοκίνητό σου σε στεγνό οδόστρωμα δεν είναι απλώς μία κακή συνήθεια, είναι μία δυνητικά φονική, εγκληματική συμπεριφορά. 

Και όποιος σκοτώνεται σε τροχαίο από υπερβολική ταχύτητα δεν είναι μόνο θύμα του τροχαίου αλλά και θύτης του εαυτού του που, πάρα πολλές φορές, παίρνει μαζί του και άλλα, ανυποψίαστα, τυχαία θύματα.

Δεν είναι λοιπόν έλλειψη σεβασμού η συζήτηση για τα αυτονόητα σήμερα, αντίθετα ίσως αποδειχθεί το πιο εποικοδομητικό μνημόσυνο για έναν 34χρονο που μπορούσε να είναι ακόμα μαζί μας, αν μόνο είχε τηρήσει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Σοβαρά, ήταν το μόνο που χρειαζόταν για να είναι σήμερα στη ζωή. 

Η σιωπή μπορεί να φέρει μόνο κι άλλα πρόωρα συλλυπητήρια ή ζωές κατεστραμμένες ως τα βαθιά γεράματα.

Συλλυπητήρια επομένως, αλλά οπωσδήποτε χωρίς σιωπή. Ποτέ ξανά σιωπή.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ