Προσκύνημα στη Μύκονο των ’90s

Προσκύνημα στη Μύκονο των ’90s Facebook Twitter
Η Μύκονος είναι πίτες στα Ματογιάννια, after στο Cavo Paradiso και μεθυσμένες βουτιές όπου βρεις σημείο χωρίς ξαπλώστρα.
0



ΣTH MYKONO
πήγα πρώτη φορά στα 18. Τότε δηλαδή που ήταν επιβεβλημένο να επισκεφτείς το νησί με ένα σακίδιο στην πλάτη και ό,τι οικονομίες είχες καταφέρει να μαζέψεις –μιλάμε για δραχμές ε;– μαζί με τους συμφοιτητές που εκείνη την εποχή ήταν η οικογένεια που ονειρευόμουν. Ήμασταν οκτώ: Αλίκη, Ματίνα, Νίκη, Βασίλης, Νίκος, Ζαφείρης, Νόλη, Κωνσταντίνος. Αχώριστοι όλο τον χειμώνα, πηγαινοερχόμασταν στο πανεπιστήμιο τη μέρα και τη νύχτα την περνούσαμε ανάμεσα σε Mo Better, Decadence και Κάβουρα για τις σπέσιαλ περιπτώσεις. Εγώ, επαρχιωτάκι που γνώριζα την πρωτεύουσα ψαρωμένη, πριν από Ολυμπιακούς, Αττική Οδό και Μετρό. Μόνο 813 Αβέρωφ - Προύσσης και τρεχάλα για να το προλάβεις στη στάση. Ο πρώτος φοιτητικός χειμώνας ήταν ένα αριστούργημα: ξενύχτια, πορείες, μαθήματα, όλα μαζί σε μια μαγική μείξη που μύριζε ένταση, ενθουσιασμό και παιδιάστικη απόλαυση της πρώτης φοράς.

Παρ’ όλα αυτά, τότε τουλάχιστον, η Μύκονος χωρούσε και τη δική μας ψιλονέρντ περιέργεια, αρκεί να βρίσκαμε τρόπο να συμβιβάσουμε μέσα μας τις βραδιές tribute στους Sisters of Mercy με το electronic house του Super Paradise. Αλλά, πάλι, υπάρχει τίποτα που φαίνεται ασυμβίβαστο όταν είσαι 18;

Φανταζόμασταν ότι εκείνη την ώρα που ξημέρωνε για εμάς μέσα σε μια ατμόσφαιρα που κολλούσε από ιδρώτα, αλκοόλ και ναρκωτικά, κάπου λίγο πιο πέρα υπήρχε μια άλλη Μύκονος που είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε.

Το νησί, μια κούκλα. Δεν είχαμε δει και πολλές Κυκλάδες, αλλά το ένιωθες από την πρώτη στιγμή ότι εδώ υπάρχει μια αύρα που φωνάζει αποδοχή, κραιπάλη και διασκέδαση για όλους. Η έννοια του booking δεν υπήρχε ούτε ως σκέψη και κάθε ιδέα accommodation συνοψιζόταν στις χάρτινες αυτοσχέδιες ταμπέλες «Rooms to let». Οι ντόπιοι μόλις τότε άρχιζαν να ανακαλύπτουν ότι κάθονταν πάνω σε θησαυρό και δειλά ακόμα νοίκιαζαν ό,τι είχε ο καθένας, από υπόγεια με τα έπιπλα της γιαγιάς που πέθανε μέχρι αξιοπρεπή δίκλινα δωματιάκια όπου στριμωχνόμασταν τρεις-τρεις στη ζούλα.

Το πρόγραμμα ήταν πολύ συγκεκριμένο: αυτό που είχαμε ακούσει από παιδιά σε μεγαλύτερα έτη –αυτή ήταν πιο έγκυρη πηγή πληροφόρησης– και το είχαμε εμπεδώσει χωρίς φίλτρο, είτε μας άρεσε είτε όχι. Η Μύκονος είναι πίτες στα Ματογιάννια, after στο Cavo Paradiso και μεθυσμένες βουτιές όπου βρεις σημείο χωρίς ξαπλώστρα. Βόλτες στην Αίγλη, κάποιες extravagant περσόνες που μας έμοιαζαν εξωπραγματικές, κόσμος όλων των ειδών και σφηνάκια να πηγαινοέρχονται σαν να σε κοροϊδεύουν λίγο: «θα πιεις ή κωλώνεις;»

Γενικά κωλώσαμε λίγο στην αρχή, αλλά κανείς δεν το ομολόγησε σε κανέναν. Τελικά, αποφασίσαμε να κάνουμε μια βουτιά, να γυρίσουμε για ύπνο και να ξυπνήσουμε παράωρα για να πάμε για προσκύνημα στο εμβληματικό night life του νησιού. Κάπου εκεί, καθώς ανηφορίζαμε με τα μηχανάκια σε κάτι δρόμους που δεν ξέραμε πού οδηγούν, η Αλίκη κι εγώ χαθήκαμε. Κι όπως συμβαίνει όταν είσαι 18, το να χαθείς είναι μάλλον προνόμιο, οπότε δεν υπήρχε λόγος να αρνηθούμε την τύχη μας. Σταματήσαμε σε ένα ύψωμα απ’ όπου έβλεπες το νησί πιάτο, με τον ήλιο να δύει και τα πρώτα φώτα να ανάβουν ‒ η επιτομή του ελληνικού καλοκαιριού, που δεν ξέρω αν υπάρχει πια. Κατεβήκαμε από το μηχανάκι, βγάλαμε κράνη και μείναμε να χαζεύουμε. Τότε άρχισε να ακούγεται από πίσω μας μια κιθάρα και δυο φωνές που είχαν πιάσει ρεπερτόριο με Μάλαμα, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Θηβαίο τότε που έπαιζε με τους Συνήθεις Υπόπτους, αδελφούς Κατσιμίχα και όλα εκείνα τα μελωδικά άσματα που εμείς είχαμε αφήσει στον δείκτη του ραδιοφώνου στην Αθήνα, αφού στη Μύκονο δεν πήγαινες ως λάτρης του έντεχνου αλλά ως διψασμένος για afro beat – που ανάθεμα κι αν το ξέραμε ως είδος.

Προσκύνημα στη Μύκονο των ’90s Facebook Twitter
Super Paradise στα 90s

Λίγο που η Αλίκη ήταν και είναι ακόμα μια τύπισσα-ξωτικό, λίγο που εγώ ήθελα να ρουφήξω κάθε στιγμή όπως κι αν ερχόταν, καταλήξαμε να τραγουδάμε για ώρα μαζί με δυο αγνώστους, χωρίς να χρειαστεί να ανταλλάξουμε κουβέντα. Απλώς στίχοι αγαπημένων τραγουδιών, από εκείνα που ηρεμούν την ψυχή και σε συγκινούν ακόμα κι όταν είσαι 18. Εκείνοι, ένα ζευγάρι γκέι από αυτά που στα τέλη των ’90s είχαν ήδη στεκιάσει στη Μύκονο όχι για το τρελό nightlife ή τις εξωγήινες κραιπάλες αλλά γιατί εκεί είχαν βρει μια ομορφιά μοναδική, που ίσως να γινόταν ακόμα πιο ελκυστική αν υπήρχε η συμπερίληψη – βέβαια τότε ούτε που είχαμε διανοηθεί τον όρο.

Ήταν μεγάλοι σε ηλικία, κοντά στα 50, και το βλέμμα τους έκρυβε μια ανακούφιση, έτσι όπως τους έβλεπες σε μια αυλίτσα πολύ μακριά από το στερεότυπο που όλοι γνωρίζαμε ως «Μύκονοοοος». Σαν να βρίσκονταν σπίτι τους –και πολύ πιθανό να ήταν όντως–, ένα σπίτι-καταφύγιο, ησυχαστήριο που αντιστεκόταν στο lifestyle του νησιού. Μήπως αυτό ήταν το πραγματικό νησί;

Δεν συστηθήκαμε, απλώς τραγουδήσαμε για λίγη ώρα όλοι μαζί κι αυτό είναι ίσως ένα είδος σύστασης. Ένα «χαίρω πολύ» εντελώς αληθινό, γιατί η χαρά μας εκείνο το απόγευμα ήταν απίστευτη. Γυρίσαμε μετά από ώρα και είπαμε με την Αλίκη ότι αυτή η σύνδεση που μπορείς να νιώσεις με τους ανθρώπους, ακόμα κι όταν είναι άγνωστοι, συμβαίνει μία στο τόσο ‒ για εμάς συνέβη τότε. Μετά κοιμηθήκαμε και πήγαμε στο Cavo Paradiso, αλλά μέσα μας ακόμα γυρόφερναν οι στίχοι των Κατσιμιχαίων («είναι κάτι σταυροδρόμια μαγεμένα, που συναντιόμαστε και ύστερα χανόμαστε»). Φανταζόμασταν ότι εκείνη την ώρα που ξημέρωνε για εμάς μέσα σε μια ατμόσφαιρα που κολλούσε από ιδρώτα, αλκοόλ και ναρκωτικά, κάπου λίγο πιο πέρα υπήρχε μια άλλη Μύκονος που είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα νησιά πριν από τον (πιο πρόσφατο) χαμό

Ταξίδια / Τα νησιά πριν από τον (πιο πρόσφατο) χαμό

Όχι, δεν μιλάμε για την ασπρόμαυρη Ελλάδα με τα γαϊδουράκια και τις ασπρισμένες αυλές, αλλά για τις εποχές που η Μύκονος δεν είχε VIP ζώνες, η Πάρος δεν είχε drones, και η Αστυπάλαια δεν κατακλυζόταν από influencers.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ