Προσκύνημα στη Μύκονο των ’90s

Προσκύνημα στη Μύκονο των ’90s Facebook Twitter
Η Μύκονος είναι πίτες στα Ματογιάννια, after στο Cavo Paradiso και μεθυσμένες βουτιές όπου βρεις σημείο χωρίς ξαπλώστρα.
0



ΣTH MYKONO
πήγα πρώτη φορά στα 18. Τότε δηλαδή που ήταν επιβεβλημένο να επισκεφτείς το νησί με ένα σακίδιο στην πλάτη και ό,τι οικονομίες είχες καταφέρει να μαζέψεις –μιλάμε για δραχμές ε;– μαζί με τους συμφοιτητές που εκείνη την εποχή ήταν η οικογένεια που ονειρευόμουν. Ήμασταν οκτώ: Αλίκη, Ματίνα, Νίκη, Βασίλης, Νίκος, Ζαφείρης, Νόλη, Κωνσταντίνος. Αχώριστοι όλο τον χειμώνα, πηγαινοερχόμασταν στο πανεπιστήμιο τη μέρα και τη νύχτα την περνούσαμε ανάμεσα σε Mo Better, Decadence και Κάβουρα για τις σπέσιαλ περιπτώσεις. Εγώ, επαρχιωτάκι που γνώριζα την πρωτεύουσα ψαρωμένη, πριν από Ολυμπιακούς, Αττική Οδό και Μετρό. Μόνο 813 Αβέρωφ - Προύσσης και τρεχάλα για να το προλάβεις στη στάση. Ο πρώτος φοιτητικός χειμώνας ήταν ένα αριστούργημα: ξενύχτια, πορείες, μαθήματα, όλα μαζί σε μια μαγική μείξη που μύριζε ένταση, ενθουσιασμό και παιδιάστικη απόλαυση της πρώτης φοράς.

Παρ’ όλα αυτά, τότε τουλάχιστον, η Μύκονος χωρούσε και τη δική μας ψιλονέρντ περιέργεια, αρκεί να βρίσκαμε τρόπο να συμβιβάσουμε μέσα μας τις βραδιές tribute στους Sisters of Mercy με το electronic house του Super Paradise. Αλλά, πάλι, υπάρχει τίποτα που φαίνεται ασυμβίβαστο όταν είσαι 18;

Φανταζόμασταν ότι εκείνη την ώρα που ξημέρωνε για εμάς μέσα σε μια ατμόσφαιρα που κολλούσε από ιδρώτα, αλκοόλ και ναρκωτικά, κάπου λίγο πιο πέρα υπήρχε μια άλλη Μύκονος που είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε.

Το νησί, μια κούκλα. Δεν είχαμε δει και πολλές Κυκλάδες, αλλά το ένιωθες από την πρώτη στιγμή ότι εδώ υπάρχει μια αύρα που φωνάζει αποδοχή, κραιπάλη και διασκέδαση για όλους. Η έννοια του booking δεν υπήρχε ούτε ως σκέψη και κάθε ιδέα accommodation συνοψιζόταν στις χάρτινες αυτοσχέδιες ταμπέλες «Rooms to let». Οι ντόπιοι μόλις τότε άρχιζαν να ανακαλύπτουν ότι κάθονταν πάνω σε θησαυρό και δειλά ακόμα νοίκιαζαν ό,τι είχε ο καθένας, από υπόγεια με τα έπιπλα της γιαγιάς που πέθανε μέχρι αξιοπρεπή δίκλινα δωματιάκια όπου στριμωχνόμασταν τρεις-τρεις στη ζούλα.

Το πρόγραμμα ήταν πολύ συγκεκριμένο: αυτό που είχαμε ακούσει από παιδιά σε μεγαλύτερα έτη –αυτή ήταν πιο έγκυρη πηγή πληροφόρησης– και το είχαμε εμπεδώσει χωρίς φίλτρο, είτε μας άρεσε είτε όχι. Η Μύκονος είναι πίτες στα Ματογιάννια, after στο Cavo Paradiso και μεθυσμένες βουτιές όπου βρεις σημείο χωρίς ξαπλώστρα. Βόλτες στην Αίγλη, κάποιες extravagant περσόνες που μας έμοιαζαν εξωπραγματικές, κόσμος όλων των ειδών και σφηνάκια να πηγαινοέρχονται σαν να σε κοροϊδεύουν λίγο: «θα πιεις ή κωλώνεις;»

Γενικά κωλώσαμε λίγο στην αρχή, αλλά κανείς δεν το ομολόγησε σε κανέναν. Τελικά, αποφασίσαμε να κάνουμε μια βουτιά, να γυρίσουμε για ύπνο και να ξυπνήσουμε παράωρα για να πάμε για προσκύνημα στο εμβληματικό night life του νησιού. Κάπου εκεί, καθώς ανηφορίζαμε με τα μηχανάκια σε κάτι δρόμους που δεν ξέραμε πού οδηγούν, η Αλίκη κι εγώ χαθήκαμε. Κι όπως συμβαίνει όταν είσαι 18, το να χαθείς είναι μάλλον προνόμιο, οπότε δεν υπήρχε λόγος να αρνηθούμε την τύχη μας. Σταματήσαμε σε ένα ύψωμα απ’ όπου έβλεπες το νησί πιάτο, με τον ήλιο να δύει και τα πρώτα φώτα να ανάβουν ‒ η επιτομή του ελληνικού καλοκαιριού, που δεν ξέρω αν υπάρχει πια. Κατεβήκαμε από το μηχανάκι, βγάλαμε κράνη και μείναμε να χαζεύουμε. Τότε άρχισε να ακούγεται από πίσω μας μια κιθάρα και δυο φωνές που είχαν πιάσει ρεπερτόριο με Μάλαμα, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Θηβαίο τότε που έπαιζε με τους Συνήθεις Υπόπτους, αδελφούς Κατσιμίχα και όλα εκείνα τα μελωδικά άσματα που εμείς είχαμε αφήσει στον δείκτη του ραδιοφώνου στην Αθήνα, αφού στη Μύκονο δεν πήγαινες ως λάτρης του έντεχνου αλλά ως διψασμένος για afro beat – που ανάθεμα κι αν το ξέραμε ως είδος.

Προσκύνημα στη Μύκονο των ’90s Facebook Twitter
Super Paradise στα 90s

Λίγο που η Αλίκη ήταν και είναι ακόμα μια τύπισσα-ξωτικό, λίγο που εγώ ήθελα να ρουφήξω κάθε στιγμή όπως κι αν ερχόταν, καταλήξαμε να τραγουδάμε για ώρα μαζί με δυο αγνώστους, χωρίς να χρειαστεί να ανταλλάξουμε κουβέντα. Απλώς στίχοι αγαπημένων τραγουδιών, από εκείνα που ηρεμούν την ψυχή και σε συγκινούν ακόμα κι όταν είσαι 18. Εκείνοι, ένα ζευγάρι γκέι από αυτά που στα τέλη των ’90s είχαν ήδη στεκιάσει στη Μύκονο όχι για το τρελό nightlife ή τις εξωγήινες κραιπάλες αλλά γιατί εκεί είχαν βρει μια ομορφιά μοναδική, που ίσως να γινόταν ακόμα πιο ελκυστική αν υπήρχε η συμπερίληψη – βέβαια τότε ούτε που είχαμε διανοηθεί τον όρο.

Ήταν μεγάλοι σε ηλικία, κοντά στα 50, και το βλέμμα τους έκρυβε μια ανακούφιση, έτσι όπως τους έβλεπες σε μια αυλίτσα πολύ μακριά από το στερεότυπο που όλοι γνωρίζαμε ως «Μύκονοοοος». Σαν να βρίσκονταν σπίτι τους –και πολύ πιθανό να ήταν όντως–, ένα σπίτι-καταφύγιο, ησυχαστήριο που αντιστεκόταν στο lifestyle του νησιού. Μήπως αυτό ήταν το πραγματικό νησί;

Δεν συστηθήκαμε, απλώς τραγουδήσαμε για λίγη ώρα όλοι μαζί κι αυτό είναι ίσως ένα είδος σύστασης. Ένα «χαίρω πολύ» εντελώς αληθινό, γιατί η χαρά μας εκείνο το απόγευμα ήταν απίστευτη. Γυρίσαμε μετά από ώρα και είπαμε με την Αλίκη ότι αυτή η σύνδεση που μπορείς να νιώσεις με τους ανθρώπους, ακόμα κι όταν είναι άγνωστοι, συμβαίνει μία στο τόσο ‒ για εμάς συνέβη τότε. Μετά κοιμηθήκαμε και πήγαμε στο Cavo Paradiso, αλλά μέσα μας ακόμα γυρόφερναν οι στίχοι των Κατσιμιχαίων («είναι κάτι σταυροδρόμια μαγεμένα, που συναντιόμαστε και ύστερα χανόμαστε»). Φανταζόμασταν ότι εκείνη την ώρα που ξημέρωνε για εμάς μέσα σε μια ατμόσφαιρα που κολλούσε από ιδρώτα, αλκοόλ και ναρκωτικά, κάπου λίγο πιο πέρα υπήρχε μια άλλη Μύκονος που είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα νησιά πριν από τον (πιο πρόσφατο) χαμό

Ταξίδια / Τα νησιά πριν από τον (πιο πρόσφατο) χαμό

Όχι, δεν μιλάμε για την ασπρόμαυρη Ελλάδα με τα γαϊδουράκια και τις ασπρισμένες αυλές, αλλά για τις εποχές που η Μύκονος δεν είχε VIP ζώνες, η Πάρος δεν είχε drones, και η Αστυπάλαια δεν κατακλυζόταν από influencers.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Οπτική Γωνία / Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί τι κρύβεται πίσω από την πρόωρη προσμονή των Χριστουγέννων αλλά και γιατί για πολλούς η γιορτινή περίοδος γίνεται πηγή άγχους αντί χαράς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ξενάγηση στο νέο Ωνάσειο, στο πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Υγεία / Νέο Ωνάσειο: Το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό μιλούν στη LiFO για τη λειτουργία του καινούργιου κέντρου με τα υβριδικά χειρουργεία, την υπερσύγχρονη παιδιατρική μονάδα, τα ρομποτικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας αλλά και το «Δωμάτιο Δύναμης», έναν διαφορετικό χώρο αναμονής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Κλιματική Αλλαγή / «Περιμένουμε καρτερικά και αποσβολωμένοι την επόμενη καταστροφή»

Με αφορμή την COP30 που φιλοξενείται φέτος στην καρδιά του Αμαζονίου, συνομιλούμε με τον Γιώργο Δικαίο, κύριο ερευνητή της Έδρας UNESCO για την Κλιματική Διπλωματία (ΕΚΠΑ) και του ΕΛΙΑΜΕΠ, για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τα φαντάσματα του 2015 και οι ανοιχτοί λογαριασμοί 

Οπτική Γωνία / Τα φαντάσματα του 2015 και οι ανοιχτοί λογαριασμοί 

Η κυβέρνηση επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει στο εσωτερικό τις πρόσφατες συμφωνίες με τις ΗΠΑ και να κλείσει ανοιχτά μέτωπα, ενώ στην αντιπολίτευση μεγαλώνει ο ανταγωνισμός με τους νέους παίκτες που έρχονται από το παρελθόν. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Πυρόπληκτος Έβρος, πράσινα σχέδια: H αιολική πίεση στα καμένα / Τα πράσινα σχέδια στον πυρόπληκτο Έβρο

Ρεπορτάζ / Τα «πράσινα» σχέδια στον πυρόπληκτο Έβρο

Η πρόσφατη απόρριψη αιτήσεων για εγκατάσταση αιολικών σταθμών στις καμένες εκτάσεις του Έβρου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης ανέδειξε την ανάγκη για σαφές θεσμικό πλαίσιο στη χωροθέτησή τους· η πολιτεία το υποσχέθηκε, αλλά, όπως καταγγέλλεται, δεν το έχει κάνει ακόμη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η πολιτική σαπουνόπερα του Αλέξη Τσίπρα

Οπτική Γωνία / Η πολιτική σαπουνόπερα του Αλέξη Τσίπρα

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε να ξεδιπλώνεται σχεδόν σαν διαφημιστική καμπάνια, με καθημερινά επεισόδια, το λεγόμενο rebranding του πρώην πρωθυπουργού, που επιστρέφει με το βιβλίο «Ιθάκη», κάτι σαν απόπειρα σκηνοθεσίας του παρελθόντος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι σημαίνουν οι συμφωνίες για την ενέργεια με τις ΗΠΑ και πόσο συμφέρουν την Ελλάδα 

Οπτική Γωνία / Explainer: Οι συμφωνίες για την ενέργεια με τις ΗΠΑ και πόσο συμφέρουν την Ελλάδα 

Η Ελλάδα αποκτά βασικό ρόλο στην υλοποίηση του αμερικανικού σχεδίου για την αντικατάσταση του ρωσικού αερίου με αμερικανικό LNG στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μαμντάνι είναι ο αντίπαλος που θέλει ο Τραμπ

Οπτική Γωνία / Ο Μαμντάνι είναι ο αντίπαλος που θέλει ο Τραμπ

Ο Ζοχράν Μαμντάνι θα ορκιστεί στο δημαρχείο της Νέας Υόρκης την 1η Ιανουαρίου. Οι κάτοικοι των πέντε μεγάλων διαμερισμάτων θα τον παρακολουθούν. Το ίδιο κι ένας πρώην Νεοϋορκέζος, περίπου 200 μίλια νοτιότερα.
THE LIFO TEAM
Λειψυδρία: ο οδικός χάρτης για την υδατική ασφάλεια της Αττικής

Ρεπορτάζ / Το νερό τελειώνει. Πώς θα αντιμετωπίσει τη λειψυδρία η Αττική;

Υπό την πίεση της σταδιακής μείωσης των υδατικών αποθεμάτων, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι η υδροδότηση της Αττικής τις επόμενες δεκαετίες θα διασφαλιστεί με τεχνικά έργα και θεσμικές παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του συστήματος.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ