Πού πάνε οι «Μονίκ» όταν δραπετεύουν;

Πού πάνε οι «Μονίκ» όταν δραπετεύουν; Facebook Twitter
Διατηρώ το δικαίωμα της αντίστασης σε μια εκδοχή της ιστορίας της πόλης και της καύλας, σε αυτό το fade out στις ταυτότητες, στις κοινότητες. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΕΧΩ ΜΑΘΕΙ ΚΑΛΗ ισορροπία πάνω σε πλατφόρμες και μπότες με δεκάποντο τακούνι αναγκαστικά. Μπορώ να σαλτάρω πάνω από λακκούβες οπτικών ινών, να πηδήξω τα λασπόνερα, να στριμωχτώ ανάμεσα σε δύο παρκαρισμένα αυτοκίνητα χωρίς να σκιστούν οι over the knee κάλτσες μου, να ανεβοκατέβω σκάλες και σίγουρα μπορώ να κάνω ένα refill στο λιπ γκλος μου όρθια μέσα στο 035 «Ταύρος - Πετράλωνα - Ά. Κυψέλη».

Έφτασα στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας για την παράσταση «Η Μονίκ δραπετεύει»¹ ενώ λίγες μέρες πριν είχα αρχίσει να διαβάζω το ομώνυμο βιβλίο του Εντουάρ Λουί² στο οποίο βασίζεται η παράσταση. Η οθόνη στο μετρό Μοναστηράκι γράφει 13 λεπτά, οπότε προλαβαίνω να καπνίσω ένα τσιγάρο και να διαβάσω και μια δυο σελίδες στα όρθια.

Παρίσι καλεί Αθήνα εδώ και τώρα! H Μονίκ πρέπει να δραπετεύσει και να σωθεί από τον αλκοολικό, βίαιο σύζυγό της και ο γιος της ο Εντουάρ είναι παραπάνω από πρόθυμος να χρησιμοποιήσει όλες τις πολυμήχανες μεθόδους και όλα τα προνόμια που διαθέτει για να τη βοηθήσει. Πόσο υπέροχη ιστορία! Πόσο υπέροχη δραπέτευση! Όσο τη διάβαζα, χαιρόμουν και θυμόμουν τις «Μονίκ» που γνωρίζω προσωπικά, τις φίλες μου, τις γειτόνισσές μου, τα συγγενικά μου πρόσωπα. Πόσο υπέροχο θα ήταν να έχουν έναν γιο σαν αυτόν. Μια κόρη σαν αυτόν. Μια φιλενάδα σαν αυτόν.

Πριν και μετά τις πορείες, τις συναυλίες, τα θέατρα και τα πάρτι συναναστρέφομαι «Μονίκ» που δεν έχουν καταφέρει να δραπετεύσουν και θέλω να ξέρω τι απέγινε κάθε «Μονίκ», ακόμα κι αν κατάφερε να δραπετεύσει.

Τρέχοντας φτάνω στο θέατρο. Εκεί, στην αγαπημένη σκηνή με τις τέσσερις κολόνες, ο Δ. Φουρλής υποδύεται μια απροσδόκητα ερωτεύσιμη εκδοχή του Εντουάρ: ένας κακοποιημένος κουίρ γιος μιλάει με το σώμα ενός ενήλικα πετυχημένου vanilla dom που οργανώνει και πληρώνει με μαεστρία τη δραπέτευση της κακοποιημένης αλλά και κακοποιητικής προς αυτόν μητέρας του (Θ. Μπαζάκα) από τον σύζυγό της.

Μέσα σε ένα φαστφουντάδικο, μητέρα και γιος θα εξομολογηθούν ιστορίες ανείπωτης βίας που τους ενώνουν ακόμα. Η Μονίκ σχεδόν θα τον καταραστεί. Θα τον καταστήσει αιώνιο φορέα της βίας που υπέστη ως παιδί. Οι μέρες ανάμεσα στην Παγκόσμια Ημέρα Τρανς Μνήμης και την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών είναι πάντα φορτισμένες· αναρωτιέμαι πόση οργή, πόσο πένθος, πόση φροντίδα μπορούν να χωρέσουν σε μια πορεία, σε μια σελίδα ή σε μια παράσταση.

Η Μονίκ δραπετεύει και φυτεύει λουλούδια στον κήπο της. Λήξη συναγερμού. Πορεύομαι στην Ημέρα Τρανς Μνήμης του αυτοοργανωμένου Pride, κουβεντιάζω με φιλενάδες για το πώς και πόσο άλλαξε η Αθήνα, γκρινιάζω για τον «θόρυβο» της γερμανικής γλώσσας που ακούω παντού γύρω μου. Όπως και για τον «θόρυβο» των σις φωνών σε μια πορεία τρανς μνήμης. Αναρωτιέμαι τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες «Μονίκ», τις σις και τις τρανς, αυτές που δεν έχουν σε ποιον να τηλεφωνήσουν, που δεν πρόλαβαν να τηλεφωνήσουν, που τηλεφώνησαν και γνώρισαν τη ματαίωση. Αυτές που δεν επέζησαν για να δουν την ιστορία τους σε βιβλίο, σε ταινία, σε παράσταση.

Στρέφομαι στο ίνμποξ μου. «Από πότε έχεις να κάνεις σεξ;», ρωτάει ο Μήτσος. Δεν μπορώ να δραπετεύσω από το σεξ, σκέφτομαι, ενώ δραπετεύω και συνεχίζω τρέχοντας τη νύχτα μου για να φτάσω στο αποχαιρετιστήριο live του Mazoha στο Gagarin. Εκεί ο ερωτισμός ρέει άφθονος, δεν χρειάζεται να ειπωθεί τίποτα, οι στίχοι του και η κιθάρα του τα λένε όλα, από το «Αρρενωτίποτα»³, τις «Φρίκες», το «Λούτρινο» και τα «Κανονικά παιδιά»4 με τον Eddie Dark, που είπε και το «Πλαστικό»5 –αν και διατηρώ αμφιβολίες για το αν έχει φάει πλαστικό–, μέχρι τα «Γάμησέ με» και «Ρίγη».

Μετά το live στέλνω στον Μήτσο: «Μέχρι πού φτάνει η αγάπη σου για μένα;». Μπορεί να μη διαθέτω απαντήσεις αλλά διαθέτω ερωτήσεις, αυτοπροσδιορίζομαι ως ανεπιτήδευτη και ανεξέλεγκτη και διατηρώ το δικαίωμα της αντίστασης σε μια εκδοχή της ιστορίας της πόλης και της καύλας, σε αυτό το fade out στις ταυτότητες, στις κοινότητες, αντιστέκομαι σε αυτό το συμπεριληπτικό «είμαστε όλα μαζί». Γιατί πριν και μετά τις πορείες, τις συναυλίες, τα θέατρα και τα πάρτι συναναστρέφομαι «Μονίκ» που δεν έχουν καταφέρει να δραπετεύσουν και θέλω να ξέρω τι απέγινε κάθε «Μονίκ», ακόμα κι αν κατάφερε να δραπετεύσει.


[1]. Σκηνοθεσία - Διασκευή: Γ. Σουλεϊμάν
[2]. Εκδόσεις Αντίποδες, μτφρ. Σ. Ζουμπουλάκη

[3]. Στίχοι - Μουσική: Mazoha

[4]. Μουσική: Γ. Καρράς, Στίχοι: Γ. Αγγελάκας

[5]. Στίχοι - Μουσική: Eddie Dark

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή. Η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οπτική Γωνία / Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή, η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οι ατυχείς δηλώσεις, οι δημόσιες εκρήξεις και οι άστοχες τοποθετήσεις. Την ώρα που Αντετοκούνμπο, Μανόλο και Τεντόγλου δείχνουν το πρότυπο, ο κορυφαίος Έλληνας τενίστας μοιάζει να παλεύει όχι με τους αντιπάλους του αλλά με το βάρος της ίδιας του της λάμψης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Οπτική Γωνία / Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Η εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στις αμερικανικές προτάσεις, την ασφάλεια της Ευρώπης και το μέλλον της Ουκρανίας. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και πρόεδρος του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σωτήρης Ντάλης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Οπτική Γωνία / Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Ο Μπέος έχει τον λαό του. Όχι μόνο στον Βόλο. Είναι ο ίδιος κόσμος που γελάει με emoticon κάτω από τις «λουλούδες» και τα «πουστρόνια». Ο ίδιος λαός που βλέπει τον Μπέο ως μια λιγάκι άξεστη πλην ίσως αναγκαία απάντηση στον woke κίνδυνο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Οπτική Γωνία / Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Από το Qatargate και τους δεσμούς με το περιβάλλον Τραμπ μέχρι τις δωρεές σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το sporstwashing και τις υποθέσεις στην Ελλάδα, το Κατάρ χτίζει ένα αόρατο δίκτυο επιρροής που εκτείνεται από την Ουάσιγκτον έως τις Βρυξέλλες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Οδήγηση / Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Η αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης στους ελληνικούς δρόμους θα ενισχυθεί με ελέγχους μέσω drugwipe test. Ποιες ναρκωτικές ουσίες θα ανιχνεύουν και πότε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι έλεγχοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Βασιλική Σιούτη / Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Σύννεφα πάνω από τις Βρυξέλλες: H σύλληψη της Φεντερίκα Μογκερίνι, το σκάνδαλο του Qatargate, οι γεωπολιτικές αναταράξεις σε Ε.Ε. και Ελλάδα αλλά και πώς ο Κάθετος Διάδρομος μπορεί να επηρεάσει το πολιτικό παιχνίδι.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Ακροβατώντας / Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Μια μεγάλη έρευνα αποτυπώνει αυτή την αρνητική πραγματικότητα. Tο 17,5% των ερωτηθέντων δείχνει προτίμηση «σε ορισμένες περιπτώσεις» στη δικτατορία, ενώ το 28,4% του γενικού πληθυσμού αναγνωρίζει «καλές πλευρές στη δικτατορία της 21ης Απριλίου του 1967»!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Οπτική Γωνία / Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρία Γαβουνέλη, μιλά στη LiFO για την πιθανότητα ευρύτερης σύρραξης μεταξύ της Ευρώπης και της Ρωσίας, την κλιμάκωση υβριδικών επιθέσεων και τη χρήση drones που παραβιάζουν κατάφωρα το διεθνές δίκαιο, ενώ εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για την επιτυχία των συνομιλιών σχετικά με την «επόμενη μέρα» της Ουκρανίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι για την Ελλάδα και το ευρώ.

Έρευνα / Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι

Το ηθικo-πολιτικό ζήτημα γύρω από την υπόθεση Έπσταϊν, το ενδιαφέρον για το οικονομικό δράμα που ζούσε η Ελλάδα το 2015 και ο «αριστερός φίλος» για τον οποίο έλεγε ότι έστειλε το ιδιωτικό του αεροπλάνο στην Αθήνα για να τον μεταφέρει στη Νέα Υόρκη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους

Οπτική Γωνία / Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους. H δολοφονία του Μεχντί Κεσασί

Ο μόνος τρόπος να τιμήσει κανείς τα θύματα δολοφονιών είναι αποφεύγοντας τη συμβατική μιντιακή και πολιτική ρητορική, τον ευπώλητο εξωτισμό του κακού ή την υπερ-αστυνομική δημαγωγία.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Οπτική Γωνία / Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Από πρώην «ριζοσπάστης μαρξιστής» ο Αλέξης Τσίπρας αυτοπαρουσιάζεται στο βιβλίο του ως ένας πολιτικός που παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις του με βάση ουρανόσταλτα σημάδια της μοίρας και την «κραυγή ενός περιστεριού». Οι παλιοί του σύντροφοι διαψεύδουν πλήθος περιστατικών που περιγράφει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Οπτική Γωνία / Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί τι κρύβεται πίσω από την πρόωρη προσμονή των Χριστουγέννων αλλά και γιατί για πολλούς η γιορτινή περίοδος γίνεται πηγή άγχους αντί χαράς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ