Πολύχρωμα τσαλακωμένα post-it πάνω στο γραφείο

Πολύχρωμα τσαλακωμένα post -it πάνω στο γραφείο Facebook Twitter
Στην ποπ κουλτούρα οι γυναίκες δεν περνάνε κρίση μέσης ηλικίας, συνήθως ο ρόλος τους είναι να συνεφέρουν τον «τρελάκια» που πίνει μόνος του ουίσκι και έχει υπαρξιακές αναζητήσεις. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

ΚΑΠΟΤΕ Η ΚΡΙΣΗ μέσης ηλικίας ήταν κάτι που αφορούσε κυρίως λευκούς άντρες της μεσαίας τάξης. Στη δεκαετία του ’80 και του ’90, μάλιστα, είχε και συγκεκριμένο σενάριο: ένα πρωί σηκώνονταν από το κρεβάτι με τη μέση τους να τους σκοτώνει, τα λιγοστά πλέον μαλλιά τους κολλημένα στο κεφάλι, κοίταζαν τη σύντροφό τους κι έλεγαν «ως εδώ». Έβαφαν τα μαλλιά τους κομοδινί, αγόραζαν ένα κάμπριο κόκκινο αμάξι και τα έφτιαχναν με τη γραμματέα τους. 

Mια παλιά μου γνωστή άρχισε να εξαφανίζεται τα βράδια, μέχρι που κάποια στιγμή κάτι μέσα της έκανε ένα «κρακ». Γύρισε σπίτι της κι άρχισε να φωνάζει στον σύντροφό της επαναλαμβανόμενα: «Εγώ δεν είμαι η κότα με τα χρυσά αυγά». Μετά γέμισε μια βαλίτσα με ρούχα κι έφυγε. Ξεκίνησε personal training· έκανε μπότοξ· μέσα σε δύο μήνες βρέθηκε να έχει τέσσερα τατουάζ.

Η γυναικεία κρίση μέσης ηλικίας θυμίζει προθάλαμο νοσοκομείου: πρακτικοί οδηγοί, ιατρικά sites, χάπια για την εμμηνόπαυση.

Πρόσφατα βρέθηκα σε ένα ανοιξιάτικο μπάρμπεκιου στην Κερατέα ‒ τριάντα ενήλικές και δέκα παιδάκια σε έναν κήπο με μαργαρίτες. Τρώγαμε μπριζόλες ανάμεσα στα παιδιά μας που στρίγκλιζαν ‒ είχαν βρει έναν κουβά γεμάτο νερό με μπογιά και μια βούρτσα και τσακωνόντουσαν ποιος θα πρωτολερωθεί. Τα ηχεία έπαιζαν λαϊκά από playlist σε λούπα. «Πρέπει να γράψεις ένα κείμενο για το ότι κρίση μέση ηλικίας είναι να βρίσκεσαι να κάνεις μπάρμπεκιου με ανθρώπους με τους οποίους πριν από δεκαπέντε χρόνια σερνόσασταν στα πατώματα μαζί. Τώρα βρίσκεστε μια Κυριακή απόγευμα στην Κερατέα με στοίβες από κρέατα μπροστά σας να ακούτε τον “Αετό που πεθαίνει στον αέρα ελεύθερο και δυνατό”», είπε ο Π.

«Μου φαίνεται σαν μια φυσική συνέχεια της ζωής», είπα. «Θέλω να πω, νομίζω πως περνάω κρίση μέσης ηλικίας, αλλά δεν μοιάζει με τη δική σου».

Ο όρος «κρίση μέσης ηλικίας» πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1965 από τον ψυχαναλυτη Elliott Jaques. H ιδέα έγινε πιο δημοφιλής τη δεκαετία του ’70, χωρίς όμως να έχει ιδιαίτερη επιστημονική βάση, όπως εξηγεί το πρόσφατο αφιέρωμα των «New York Times» με τίτλο «Millennials are hitting middle age ‒ Αnd it doesn’t look like what we were promised». Το αφιέρωμα αναλύει πώς μοιάζει μια κρίση μέσης ηλικίας: ματαίωση, η αίσθηση πως τώρα ξεκινάς, τη στιγμή που έχεις ήδη πατήσει τα 40, πως θα έπρεπε να ’σαι τακτοποιημένος, αλλά δεν έχεις ιδέα τι σου γίνεται και πως ακόμα τους εξαπατάς όλους. Προφανώς αναφέρει και το σημαντικότερο πρόβλημα των ηλικιωμένων millennials, το γεγονός πως είμαστε φτωχότεροι από τους γονείς μας.

Στην ποπ κουλτούρα οι γυναίκες δεν περνάνε κρίση μέσης ηλικίας, συνήθως ο ρόλος τους είναι να συνεφέρουν τον «τρελάκια» που πίνει μόνος του ουίσκι και έχει υπαρξιακές αναζητήσεις ‒«ποιοι είμαστε, πού πάμε, γιατί πεθαίνουμε, γιατί με πιάνει σφάχτης κάθε φορά που παίζω 5x5»‒ που οι ίδιες είχαν στην εφηβεία.

Το ίντερνετ βρίθει από πνευματώδη κείμενα γεμάτα κατανόηση για τους άντρες. Η γυναικεία κρίση μέσης ηλικίας θυμίζει προθάλαμο νοσοκομείου: πρακτικοί οδηγοί, ιατρικά sites, χάπια για την εμμηνόπαυση.

Στην πραγματικότητα, αν υπήρχε μια γυναικεία κρίση μέσης ηλικίας, θα θύμιζε μια ατέλειωτη λίστα με tasks, ένα τηλέφωνο γεμάτο λίστες: μια λίστα με τα tasks της δουλειάς, μια άλλη με επισκευές, δώρα για παιδικά πάρτι, ψώνια από το σούπερ μάρκετ, προϊόντα φαρμακείου ‒ πολύχρωμα τσαλακωμένα post-it πάνω στο γραφείο.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Delivery

Οπτική Γωνία / Οι αόρατοι ντελιβεράδες της Wolt και του efood:  Μια νέα «Μανωλάδα» έξω από την πόρτα σου

Πίσω από την ταχύτητα των παραδόσεων και την ευελιξία της gig economy ξεδιπλώνεται ένα αθέατο δίκτυο εκμετάλλευσης, μαύρης και υποδηλωμένης εργασίας: διανομείς που δουλεύουν με εξαντλητικά ωράρια, πίεση και απειλές. Τι ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι διανομείς και τι απαντούν οι ψηφιακές πλατφόρμες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Βασιλική Σιούτη / Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Η εμφάνιση του «Φραπέ» στη Βουλή, η αλαζονεία και η έλλειψη φόβου απέναντι σε θεσμούς που θα έπρεπε να τον ελέγχουν αναδεικνύουν την ύπαρξη ενός άτυπου συστήματος ισχύος που θεωρεί ότι μπορεί να μη λογοδοτεί πουθενά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Οπτική Γωνία / «Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Ο έγκριτος διευθυντής της «Milliyet», Οζάι Σεντίρ, αποδομεί τα στερεότυπα που συντηρούν την ένταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, μιλά για την ευθύνη των ΜΜΕ και των πολιτικών και εξηγεί γιατί πιστεύει ότι οι δύο λαοί είναι έτοιμοι για ένα νέο μοντέλο κοινών συμφερόντων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Ρεπορτάζ / Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Σε πλειοδοτική δημοπρασία αποφάσισε να βγάλει ο δήμος Αθηναίων το Αναπαυτήριο Πικιώνη, εγκρίνοντας μέσω του δημοτικού συμβουλίου την εκμίσθωσή του σε ιδιώτη. Μάλιστα, στο έγγραφο της ημερήσιας διάταξης με το οποίο εισήχθη το θέμα προς συζήτηση το Αναπαυτήριο εμφανίζεται με τον χαρακτηρισμό «τουριστικό περίπτερο».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή. Η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οπτική Γωνία / Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή, η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οι ατυχείς δηλώσεις, οι δημόσιες εκρήξεις και οι άστοχες τοποθετήσεις. Την ώρα που Αντετοκούνμπο, Μανόλο και Τεντόγλου δείχνουν το πρότυπο, ο κορυφαίος Έλληνας τενίστας μοιάζει να παλεύει όχι με τους αντιπάλους του αλλά με το βάρος της ίδιας του της λάμψης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Οπτική Γωνία / Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Η εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στις αμερικανικές προτάσεις, την ασφάλεια της Ευρώπης και το μέλλον της Ουκρανίας. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και πρόεδρος του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σωτήρης Ντάλης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Οπτική Γωνία / Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Ο Μπέος έχει τον λαό του. Όχι μόνο στον Βόλο. Είναι ο ίδιος κόσμος που γελάει με emoticon κάτω από τις «λουλούδες» και τα «πουστρόνια». Ο ίδιος λαός που βλέπει τον Μπέο ως μια λιγάκι άξεστη πλην ίσως αναγκαία απάντηση στον woke κίνδυνο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Οπτική Γωνία / Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Από το Qatargate και τους δεσμούς με το περιβάλλον Τραμπ μέχρι τις δωρεές σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το sporstwashing και τις υποθέσεις στην Ελλάδα, το Κατάρ χτίζει ένα αόρατο δίκτυο επιρροής που εκτείνεται από την Ουάσιγκτον έως τις Βρυξέλλες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Οδήγηση / Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Η αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης στους ελληνικούς δρόμους θα ενισχυθεί με ελέγχους μέσω drugwipe test. Ποιες ναρκωτικές ουσίες θα ανιχνεύουν και πότε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι έλεγχοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Βασιλική Σιούτη / Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Σύννεφα πάνω από τις Βρυξέλλες: H σύλληψη της Φεντερίκα Μογκερίνι, το σκάνδαλο του Qatargate, οι γεωπολιτικές αναταράξεις σε Ε.Ε. και Ελλάδα αλλά και πώς ο Κάθετος Διάδρομος μπορεί να επηρεάσει το πολιτικό παιχνίδι.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Ακροβατώντας / Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Μια μεγάλη έρευνα αποτυπώνει αυτή την αρνητική πραγματικότητα. Tο 17,5% των ερωτηθέντων δείχνει προτίμηση «σε ορισμένες περιπτώσεις» στη δικτατορία, ενώ το 28,4% του γενικού πληθυσμού αναγνωρίζει «καλές πλευρές στη δικτατορία της 21ης Απριλίου του 1967»!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ