Ο Απόστολος Λύτρας εμφανίζεται ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω

CHECK Ο Απόστολος Λύτρας είναι ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω Facebook Twitter
Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον ένα κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη “gossip”, τίτλους όπως “ποια ομάδα κερδίζει στο Survivor”, “νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα” και “γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;”.
0


ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ο τίτλος «O Απόστολος Λύτρας μιλά για πρώτη φορά για τη νέα του σύντροφο» ταιριάζει σε ηθοποιό, δημόσιο πρόσωπο ή αγαπητό τραγουδιστή. Δεν ταιριάζει σε πρόσωπο που απασχόλησε ελάχιστους μήνες πριν την ειδησεογραφία επειδή κακοποίησε τη σύζυγό του. 

Το θέμα δεν είναι αν ένας εγκληματίας μπορεί να έχει ζωή μετά το έγκλημα αλλά για ποιον λόγο η συγκεκριμένη είδηση είναι διατυπωμένη έτσι ώστε να παραπέμπει σε κοσμικά νέα για έναν άνθρωπο ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να μείνει στη σκιά. Εξάλλου, η Ελλάδα έχει πολλά πρόσωπα που θα μπορούσαν να δώσουν περιεχόμενο τέτοιου είδους.

Η είδηση της σχέσης του, οι φωτογραφίες της ευτυχίας του, τα σχόλια για το πόσο ερωτευμένος είναι με τη νέα του σύντροφο δεν είναι απλώς περιττά. Ανάλογα με το πόσο πολύ θέλουμε να το σκεφτούμε, είναι από συνειδητά «ξεπλυματικά» μέχρι κατά λάθος αναίσθητα. Και δεν ξέρω τι είναι χειρότερο, καθότι το συνειδητό ξέπλυμα κρύβει, τουλάχιστον, κάποιο συμφέρον. Η σκέτη αναισθησία έχεις συστημικές ρίζες και ως εκ τούτου είναι πολύ πιο αποδεκτή κοινωνικά. 

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ την στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Ένας άλλος τίτλος έγραφε «Η ζωή μετά την αποφυλάκιση - Νέος έρωτας για τον γνωστό ποινικολόγο», λες και είναι η φυλακή ασθένεια, διαζύγιο ή μετακόμιση, μια κοινή ανθρώπινη εμπειρία, μια συνθήκη φυσιολογική και μεταβατική. Το διάβασα δύο φορές για να βεβαιωθώ γιατί είπα, εντάξει, μπορεί να είναι συνωνυμία, κάποιος που δεν ξέρω. Αλλά όχι, είναι το ίδιο πρόσωπο.

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ τη στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Χάνονται τα όρια μεταξύ ριάλιτι και σοβαρού. Χάνεται το «εκεί δεν πάω, αυτό δεν θα το πω, θα με πάρουν με τις πέτρες αν γράψω κάτι τόσο αναίσθητο». Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον έναν κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη «gossip», τους τίτλους «ποια ομάδα κερδίζει στο "Survivor"», «νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα» και «γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;».

Κάθε μέσο έχει τον σκοπό του και αυτές οι στήλες εκπληρώνουν τον δικό τους, αλλά μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι υπήρχε μια νοητή γραμμή την οποία δεν περνούσαν· ότι μένουν στο star system, σε ανερχόμενα πρόσωπα, σε influencers και φιγούρες που πρόθυμα πιάνονται στον ιστό τους. Αυτή η απουσία κάθε διαφοροποίησης όσον αφορά τα πρόσωπα, είτε λεκτικά είτε αισθητικά, δημιουργεί την εντύπωση μιας εξίσωσης. Εγώ που το διαβάζω συγκρατώ «survivor, Τούνη, Λύτρας» στο ίδιο συννεφάκι σκέψης. Στο ανάλαφρο, που λέει «άκουσες ότι συνέβη το τάδε;».

Προσπαθώ να σκεφτώ αν μετά τη δίκη Πελικό θα υπάρξει κάποιος τίτλος του στυλ «ερωτευμένος ο Dominique, στη Μασσαλία, με νέα σύντροφο!». «Μπάμπης Αναγνωστόπουλος - Ποιο είναι το μοντέλο που του στέλνει στη φυλακή;», «Ο 53χρονος του Κολωνού μόλις αποφυλακίστηκε, δείτε εδώ την Κολωνιώτισσα που του έχει κλέψει την καρδιά!». Δεν σκοπεύω να εξισώσω πρόσωπα και εγκλήματα, μόνο να δείξω, ελπίζω, ότι αυτό το λεξιλόγιο δεν ταιριάζει σε πρόσωπα που έχουν απασχολήσει το ποινικό δικαστήριο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Ρεπορτάζ / Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Με τους μισθούς καθηλωμένους και τα κόστη των διακοπών να έχουν ξεφύγει, οι μεγάλες καλοκαιρινές εξορμήσεις που συνηθίζαμε μέχρι πρόσφατα, κατέληξαν σε «long weekends» για πολλούς, ενώ για άλλους ούτε καν αυτό δεν είναι πια επιλογή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Αθήνα / Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Δήμου Αθηναίων βρίσκεται πλέον το θέμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προχωρήσει, κατά πλειοψηφία, στην επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και στη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Ρεπορτάζ / Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Κάποιοι ελπίζουν στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και άλλοι ζητάνε την επιστροφή του Γρηγόρη Δημητριάδη. Οι πληροφορίες της LiFO επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις για την επιστροφή του Δημητριάδη, αλλά στο κόμμα και όχι στο Μαξίμου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ