Ο Απόστολος Λύτρας εμφανίζεται ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω

CHECK Ο Απόστολος Λύτρας είναι ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω Facebook Twitter
Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον ένα κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη “gossip”, τίτλους όπως “ποια ομάδα κερδίζει στο Survivor”, “νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα” και “γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;”.
0


ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ο τίτλος «O Απόστολος Λύτρας μιλά για πρώτη φορά για τη νέα του σύντροφο» ταιριάζει σε ηθοποιό, δημόσιο πρόσωπο ή αγαπητό τραγουδιστή. Δεν ταιριάζει σε πρόσωπο που απασχόλησε ελάχιστους μήνες πριν την ειδησεογραφία επειδή κακοποίησε τη σύζυγό του. 

Το θέμα δεν είναι αν ένας εγκληματίας μπορεί να έχει ζωή μετά το έγκλημα αλλά για ποιον λόγο η συγκεκριμένη είδηση είναι διατυπωμένη έτσι ώστε να παραπέμπει σε κοσμικά νέα για έναν άνθρωπο ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να μείνει στη σκιά. Εξάλλου, η Ελλάδα έχει πολλά πρόσωπα που θα μπορούσαν να δώσουν περιεχόμενο τέτοιου είδους.

Η είδηση της σχέσης του, οι φωτογραφίες της ευτυχίας του, τα σχόλια για το πόσο ερωτευμένος είναι με τη νέα του σύντροφο δεν είναι απλώς περιττά. Ανάλογα με το πόσο πολύ θέλουμε να το σκεφτούμε, είναι από συνειδητά «ξεπλυματικά» μέχρι κατά λάθος αναίσθητα. Και δεν ξέρω τι είναι χειρότερο, καθότι το συνειδητό ξέπλυμα κρύβει, τουλάχιστον, κάποιο συμφέρον. Η σκέτη αναισθησία έχεις συστημικές ρίζες και ως εκ τούτου είναι πολύ πιο αποδεκτή κοινωνικά. 

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ την στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Ένας άλλος τίτλος έγραφε «Η ζωή μετά την αποφυλάκιση - Νέος έρωτας για τον γνωστό ποινικολόγο», λες και είναι η φυλακή ασθένεια, διαζύγιο ή μετακόμιση, μια κοινή ανθρώπινη εμπειρία, μια συνθήκη φυσιολογική και μεταβατική. Το διάβασα δύο φορές για να βεβαιωθώ γιατί είπα, εντάξει, μπορεί να είναι συνωνυμία, κάποιος που δεν ξέρω. Αλλά όχι, είναι το ίδιο πρόσωπο.

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ τη στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Χάνονται τα όρια μεταξύ ριάλιτι και σοβαρού. Χάνεται το «εκεί δεν πάω, αυτό δεν θα το πω, θα με πάρουν με τις πέτρες αν γράψω κάτι τόσο αναίσθητο». Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον έναν κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη «gossip», τους τίτλους «ποια ομάδα κερδίζει στο "Survivor"», «νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα» και «γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;».

Κάθε μέσο έχει τον σκοπό του και αυτές οι στήλες εκπληρώνουν τον δικό τους, αλλά μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι υπήρχε μια νοητή γραμμή την οποία δεν περνούσαν· ότι μένουν στο star system, σε ανερχόμενα πρόσωπα, σε influencers και φιγούρες που πρόθυμα πιάνονται στον ιστό τους. Αυτή η απουσία κάθε διαφοροποίησης όσον αφορά τα πρόσωπα, είτε λεκτικά είτε αισθητικά, δημιουργεί την εντύπωση μιας εξίσωσης. Εγώ που το διαβάζω συγκρατώ «survivor, Τούνη, Λύτρας» στο ίδιο συννεφάκι σκέψης. Στο ανάλαφρο, που λέει «άκουσες ότι συνέβη το τάδε;».

Προσπαθώ να σκεφτώ αν μετά τη δίκη Πελικό θα υπάρξει κάποιος τίτλος του στυλ «ερωτευμένος ο Dominique, στη Μασσαλία, με νέα σύντροφο!». «Μπάμπης Αναγνωστόπουλος - Ποιο είναι το μοντέλο που του στέλνει στη φυλακή;», «Ο 53χρονος του Κολωνού μόλις αποφυλακίστηκε, δείτε εδώ την Κολωνιώτισσα που του έχει κλέψει την καρδιά!». Δεν σκοπεύω να εξισώσω πρόσωπα και εγκλήματα, μόνο να δείξω, ελπίζω, ότι αυτό το λεξιλόγιο δεν ταιριάζει σε πρόσωπα που έχουν απασχολήσει το ποινικό δικαστήριο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ