Ντίσκο Ορέστεια

Ντίσκο Ορέστεια Facebook Twitter
Εγώ και η βότκα μου περιπλανιόμαστε ανάμεσα σε spank από άγνωστες χερούκλες και χειραψίες με γνωστούς από την Αθήνα. Έχω τρακάρει πάνω από είκοσι άτομα και δεν είναι πια έκπληξη, είναι σχεδόν απογοήτευση. Πουθενά δεν μπορώ να ξεφύγω από το μάτι τους το καλιαρντό! Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0

ΕΙΝΑΙ 5:30 ΤΟ ΠΡΩΙ στέκομαι σε ένα πάσο γεμάτο ερείπια στο κέντρο της ισοπεδωμένης ντίσκο. Με τον φακό του κινητού ρίχνω άπλετο φως μέσα στο λεοπάρ τσαντάκι μου, αναζητώντας χαρτάκια, φιλτράκια, πιπάκια, τζιβάνες. Μια παρέα απέναντι με παρατηρεί ανήσυχα, μάλλον τους έχω ξενερώσει με τον φακό. Βγάζω τα χαρτάκια, πέφτουν και δύο προφυλακτικά μαζί. Δεν είχα σκοπό να τα χρησιμοποιήσω, αλλά μου αρέσει να τηρώ την παράδοση. Επίσης, δεν θα μου έρθει ποτέ περίοδος, αλλά στην τσάντα μου μπορεί να βρω ταμπόν. Μου αρέσει να προσφέρω βοήθεια σε δύσκολες στιγμές. 

Μια άγνωστη νεαρή κοπέλα δίπλα μου:

«Θέλω να σε ρωτήσω κάτι».

«Δύσκολη ώρα για χρησμούς, μπέμπα».

«Κάτι προσωπικό».

Εκπαιδευμένη σε αυτές τις ερωτήσεις τέτοιες ώρες σε ισοπεδωμένες ντίσκο, μαντεύω ότι θέλει να με ρωτήσει αν είμαι τρανς ή να μου εξομολογηθεί κάτι άκυρο δικό της. Όσο βάζω λιπ γκλος χωρίς καθρεφτάκι, της απαντώ: «Η Κασσάνδρα σχόλασε και ο Απόλλωνας απαιτεί θυσία στον βωμό».

Ένας πρώην μου που τα τελευταία τριάμισι χρόνια έχει γίνει σύζυγος, μπαμπάς και πυροσβέστης. Μου στέλνει και μια dick pic, έτσι για την υπενθύμιση. Από τα θεϊκά κορμιά της «Ορέστειας» του Τερζόπουλου προσγειώνομαι στην μπάρα του Βάγγου.

Συνεχίζει:

«Μπορεί να σου φανεί χαζή η ερώτηση».

«Ας μην υποτιμάμε τη νοημοσύνη των Θεών τέτοια ώρα».

Την έτζασα χωρίς ενοχές, προσφέροντάς της ένα προφυλακτικό και ένα ταμπόν για παν ενδεχόμενο.

Η ατμόσφαιρα στην ντίσκο μυρίζει ντουμάνι φρυκτωρίας, αλκοόλ, LSD και ετεροκανονική διασκέδαση με μια δόση «disco partizani» στα ηχεία και καύλα στα ρηχά νερά. Βλέμματα, λικνίσματα, χαμόγελα, όλα από απόσταση ασφαλείας. Στην πίστα ένα πλήθος φασέων όλων των ηλικιών μετά το διπλό sold out αριστούργημα του Αισχύλου χορεύουν εκστασιασμένα κάτι σαν ρεγκετόν-τσάμικο, το «Αριστούργημα» της Φουρέιρα.

Θυμάμαι μια παραμονή 28ης Οκτωβρίου στο αφτεράδικο Fou στο Γκάζι. Ήταν ντάλα μεσημέρι έξω όταν ο DJ αποφάσισε να μας διώξει παίζοντας το «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του». Αντισταθήκαμε χορεύοντας σαν να περνούσαμε οντισιόν για το Λύκειο των Ελληνίδων.

Πίσω στην ισοπεδωμένη ντίσκο οι παντόφλες κάνουν κρότο στο dance floor. Κατά βάθος ζηλεύω αυτή την άνεση στα ξενυχτάδικα, συνήθως παραπατάω μεθυσμένη πάνω σε δεκάποντα με ένα ποτήρι σφηνωμένο στο ντεκολτέ. Μετρώντας τα κουράγια μου, αποφασίζω να διανύσω την απόσταση μέχρι το μπαρ. Ανάμεσα στα κορμιά που προσπερνάω ένα νεαρό άγνωστο αγόρι μού πιάνει το χέρι και μου ψιθυρίζει κάτι ανάμεσα σε «μπράβο» και «cis straight άνδρας». Δεν καταλαβαίνω τι εννοεί, αλλά φλυαρώ μαζί του όπως κάνω πάντα στις ουρές των μπαρ, των σούπερ μάρκετ κ.λπ. Συνειδητοποιώ ότι πριν από δέκα χρόνια αυτήν τη γλώσσα τη μιλούσαμε ελάχιστα άτομα στην Αθήνα και τώρα υποψιάζομαι ότι λειτουργεί ως «δόλωμα».

Εγώ και η βότκα μου περιπλανιόμαστε ανάμεσα σε spank από άγνωστες χερούκλες και χειραψίες με γνωστούς από την Αθήνα. Έχω τρακάρει πάνω από είκοσι άτομα και δεν είναι πια έκπληξη, είναι σχεδόν απογοήτευση. Πουθενά δεν μπορώ να ξεφύγω από το μάτι τους το καλιαρντό!

Η ζέστη είναι αφόρητη και η βότκα μού άνοιξε την όρεξη για παγωμένο καρπούζι και δροσερά φιλιά. Σκάει dm στο insta από ψεύτικο προφίλ, σαν αυτά που διαθέτουν όλοι οι πολυγαμικοί που δεσμεύτηκαν ενώπιον Θεού και ανθρώπων στη μονογαμία.

«T kns kvl m?»

Ένας πρώην μου που τα τελευταία τριάμισι χρόνια έχει γίνει σύζυγος, μπαμπάς και πυροσβέστης. Μου στέλνει και μια dick pic, έτσι για την υπενθύμιση. Από τα θεϊκά κορμιά της «Ορέστειας» του Τερζόπουλου προσγειώνομαι στην μπάρα του Βάγγου. Παρεμπιπτόντως, δεν μου δήλωσε ποτέ «cis straight» ούτε εγώ του δήλωσα ποτέ «queer trans και παν». Θα κρατήσω τον «μεζέ» ζεστό, θα τον καυλαντίσω λίγο και μετά θα του πω ότι είμαι εκτός Αθήνας.

Θέλω να βάλω γυαλιά ηλίου, να σπρώξω ηρωικά τη βαριά πόρτα «exit» και να διακτινιστώ στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Είναι επτά το πρωί και μου λείπει η μυρωδιά της φρεσκοψημένης βουτυρένιας σφολιάτας. Μου λείπει το γατί μου. Το ταξί μου. Το γοριλάκι μου. Και ο Ρομά καρπουζάς με την καρότσα που πάντα σχολιάζει: 

«Μόνη σου θα το πάρεις; Το καρπούζι πρέπει να το κουβαλάει ο άντρας στο σπίτι».

Την επόμενη φορά δεν θα του πω ότι «ο άντρας της ζωής μου είμαι εγώ», θα του πω αυτά που έμαθα στην Επίδαυρο. Ότι ο Ορέστης δεν κουβαλάει καρπούζια γιατί είναι ο ευνοημένος της θεάς Αθηνάς και όλων των θεών του Ολύμπου. Εδώ αθωώθηκε για τη μητροκτονία της Κλυταιμνήστρας, θα καταδεχτεί να κουβαλήσει το δικό μου καρπούζι από τον Άρειο Πάγο στην Κυψέλη;

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τέλος είναι εδώ (και ο Αισχύλος το είχε προβλέψει)

Θέατρο / Το τέλος είναι εδώ (και ο Αισχύλος το είχε προβλέψει)

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου που έκανε πρεμιέρα στην Επίδαυρο από το Εθνικό Θέατρο δεν συνομιλεί μονάχα με το υπαρξιακό έρεβος του τραγικού, σμιλεύοντας τα πετρώματα του ασυνειδήτου σε εκθαμβωτικές εικόνες. Αφηγείται ταυτόχρονα την ιστορία του θεάτρου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ευτυχισμένες μέρες στην Επίδαυρο και τον «Λεωνίδα»: Ιστορίες και φωτογραφίες από ένα νέο λέυκωμα

Βιβλίο / Ευτυχισμένες μέρες στην Επίδαυρο και τον «Λεωνίδα»: Ιστορίες και φωτογραφίες από ένα νέο λέυκωμα

«Η Κάλλας, ο Μινωτής, ο Κουν και τα μαγειρευτά της Κάκιας»: Ένα λεύκωμα 200 σελίδων με ιστορίες καλλιτεχνών από την αυλή του «Λεωνίδα» στο Λυγουριό, που έμειναν αξέχαστες πρόκειται να κυκλοφορήσει τις επόμενες μέρες. Προδημοσιεύουμε τις αφηγήσεις της Κατερίνας Ευαγγελάτου, του Δημήτρη Λιγνάδη και της Αμαλίας Μουτούση.
«Ορέστεια» του Αισχύλου: Ο αγώνας για δικαιοσύνη

Αρχαίο Δράμα Explained / «Ορέστεια» του Αισχύλου: Ο αγώνας για δικαιοσύνη

Ποια είναι εκείνη η μορφή δικαιοσύνης που θα ξεδιψάσει όλες τις διεκδικήσεις, αρχαίες και σύγχρονες; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα κάνει μια θεωρητική ανάλυση της «Ορέστειας» του Αισχύλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Επίδαυρος: Τι θυμάμαι από το πιο ωραίο θέατρο του κόσμου

Θέατρο / Επίδαυρος: Τι θυμάμαι από το πιο ωραίο θέατρο του κόσμου

Σπουδαίες παραστάσεις, μεγάλες απογοητεύσεις, εντάσεις και μαγικές στιγμές. Ερμηνείες που έμειναν ανεξίτηλες στη μνήμη. Ποίηση στη σκηνή. Όλα μπορούν να συμβούν κάθε καλοκαίρι στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Guest Editors / Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Η πατριαρχία είναι παντού: στην οικονομία, στην κοινωνία, στην ψυχολογία, στην αισθητική, στον πολιτισμό, σε ολόκληρη την ανθρώπινη κατάσταση. Όταν σκεφτόμαστε το πολιτικό, δεν γίνεται να μη σκεφτόμαστε το φεμινιστικό.
ΝΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
«Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οπτική Γωνία / «Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οι παγκόσμιες και περιφερειακές επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Γάζα και τα αδιέξοδα του Παλαιστινιακού. Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασε ρομπότ που καθαρίζει τις θάλασσες

Περιβάλλον / Πώς μια ομάδα μαθητών από τον Άλιμο έφτιαξε ρομπότ που καθαρίζει τον βυθό;

Το Greek Seabot είναι το υποβρύχιο ρομπότ που δημιούργησε μια μαθητική ομάδα από το ΕΠΑΛ Αλίμου για να βοηθήσει στον καθαρισμό των βυθών από πλαστικά και απορρίμματα. Μιλούν στη LIFO οι μαθητές για τα κίνητρά τους και το όραμά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι αλλαγές που φέρνουν στο μεταναστευτικό η πρόσφατη απόφαση της Λειψίας και η νέα πολιτική του Μερτς/ Μεταναστευτικό: Από τη Μέρκελ στον Μερτς και η αλλαγή που φέρνει η απόφαση της Λειψίας

Βασιλική Σιούτη / Μεταναστευτικό: Πώς επηρεάζει την Ελλάδα η αλλαγή πολιτικής της Γερμανίας;

Μετά την εκλογή του Φρίντριχ Μερτς, η Γερμανία αυστηροποιεί τη μεταναστευτική πολιτική της και αναζητά τρόπους για να εξαιρεθεί από την υποχρέωση εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ώστε να μην κάνει δεκτά νέα αιτήματα ασύλου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες; 

Οπτική Γωνία / Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες ενώ δεν έχουμε να φάμε;

Αν νομίζετε ότι η επίδειξη πλούτου προκαλεί σήμερα κοινωνική κατακραυγή, πλανάστε. Άνθρωποι που δυσκολεύονται οικονομικά, αντί να βιώσουν ταξική αφύπνιση, βλέποντας πώς ζει η δισεκατομμυριούχος σταρ του TikTok, θέλουν να μάθουν τα πάντα γι' αυτήν.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανήλικοι στην πρώτη γραμμή: Το νέο πρόσωπο της ακροδεξιάς στη Θεσσαλονίκη

Ελλάδα / 13χρονα παιδιά σε νεοναζιστικές συμμορίες: Πώς φτάσαμε εδώ;

Όλο και περισσότεροι έφηβοι και νέοι φαίνεται να γοητεύονται από ακροδεξιές ιδεολογίες. Τι σηματοδοτεί η έκρηξη αυτού του επικίνδυνου φαινομένου; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Άρης Στυλιανού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
« Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Οπτική Γωνία / «Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Ο επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας της Θρησκείας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ και διδάκτορας των πανεπιστημίων Βοστώνης και Λουβέν Χαράλαμπος Βέντης μιλά για την εκλογή του νέου Πάπα, την «επιστροφή» της θρησκείας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα η Καθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η αντιπολίτευση που υποδύεται πως δεν καταλαβαίνει…

Οπτική Γωνία / Η αντιπολίτευση που υποδύεται πως δεν καταλαβαίνει

Την τελευταία δεκαετία, όλα σχεδόν έχουν αλλάξει στην ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα σε εκείνο το κομμάτι της που βρισκόταν παραδοσιακά και ιστορικά απέναντι στη συντηρητική παράταξη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Επίδομα ανεργίας: Όταν το κράτος αποφασίζει πως θα το ξοδέψεις

Ρεπορτάζ / Επίδομα ανεργίας: Όταν το κράτος αποφασίζει πώς θα το ξοδέψεις

Η απόφαση της κυβέρνησης να καταβάλλεται το επίδομα ανεργίας και άλλες κοινωνικές παροχές σε προπληρωμένη κάρτα, με πλαφόν 50% στην ανάληψη μετρητών, προκαλεί την αγανάκτηση των δικαιούχων. Σχολιάζουν στη LIFO άνεργοι πολίτες, ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και εκπρόσωποι κλάδων που πλήττονται.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Empty the Tanks»: Σώστε τα δελφίνια!

Ρεπορτάζ / «Empty the Tanks»: Πότε θα σταματήσει η αιχμαλωσία των δελφινιών;

Η παγκόσμια καμπάνια «Empty the Tanks» εναντιώνεται στην αιχμαλωσία και την εκμετάλλευση των δελφινιών. Πώς εκφράζεται η κινητοποίηση στην Ελλάδα και ποια η τύχη των δελφινιών του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου; Μιλούν στη LIFO εκπρόσωποι οργανώσεων, αλλά και ο ιδρυτής του Αττικού Πάρκου.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Υψηλοί τόνοι για τα Τέμπη, χαμηλοί για τα ελληνοτουρκικά 

Οπτική Γωνία / Υψηλοί τόνοι για τα Τέμπη, χαμηλοί για τα ελληνοτουρκικά 

Τα Τέμπη συνεχίζουν να πυροδοτούν εντάσεις μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, αντιθέτως στα ελληνοτουρκικά και στο θέμα της πώλησης των Eurofighter στην Τουρκία που απασχόλησε την επικαιρότητα, η κριτική για τη στάση της κυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ είναι σε χαμηλούς τόνους.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Οδός Βύρωνος: Ένας δρόμος-ντροπή για τον δημόσιο χώρο

Aθήνα / Οδός Βύρωνος: Ένας δρόμος-ντροπή για τον δημόσιο χώρο

Τα πεζοδρόμια στην καρδιά της πόλης έχουν παραδοθεί στα τουριστικά καταστήματα, αποκλείοντας τους πιο ευάλωτους πολίτες, ενώ η Αθήνα χάνει τον βασικό λόγο ύπαρξής της: να είναι μια πόλη για ανθρώπους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Έχετε «επιστροφή φόρου»: Οι συχνότερες περιπτώσεις phishing

Οπτική Γωνία / «Έχετε επιστροφή φόρου, πατήστε εδώ»: Πώς να γλιτώσεις από το phishing

Παραπλανητικά μηνύματα, αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων, χακάρισμα τραπεζικών λογαριασμών. Το phishing είναι πιο συχνό και πολύ πιο επικίνδυνο πιο επικίνδυνο απ' ό,τι νομίζουμε. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Κυβερνοασφάλειας στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και επικεφαλής της Εθνικής Ομάδας Κυβερνοασφάλειας, Χρήστος Ξενάκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το χρονικό των χαμένων βίντεο των Τεμπών

Οπτική Γωνία / Το χρονικό των χαμένων βίντεο των Τεμπών

Η υπόθεση των χαμένων βίντεο των Τεμπών αναδεικνύει, για ακόμη μία φορά, λανθασμένους χειρισμούς που έγιναν σε κρίσιμες φάσεις της ανακριτικής διαδικασίας, αφήνοντας πλήθος αναπάντητων ερωτημάτων.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ