Καλώς λοιπόν κηρύχθηκαν «ανεπιθύμητοι» στο Athens Pride οι ένστολοι αστυνομικοί;

POLICE PRIDE Facebook Twitter
Ο αυταρχισμός, ο ρατσισμός, η ομοφοβία και ο σεξισμός παραμένουν ενδημικά φαινόμενα στην ΕΛ.ΑΣ. και οι καταγγελίες για προσβλητικές και κακοποιητικές συμπεριφορές εκ μέρους αστυνομικών οργάνων κατά ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων δεν σπανίζουν. Εικονογράφηση: Ατελιέ/LIFO
0


«H ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΣΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ,
είτε με στολή είτε με οποιοδήποτε διακριτικό στοιχείο που την υποδηλώνει, δεν έχει ακόμη χώρο στο Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας». Αυτή ήταν, συνοπτικά, η απάντηση του Athens Pride στο αίτημα της European LGBT Police Association (EGPA) για συμμετοχή στην παρέλαση-πορεία της 17ης Ιουνίου με χαιρετισμό, περίπτερο και δικό της μπλοκ, αίτημα που προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στο εσωτερικό της κοινότητας και μεγάλο πονοκέφαλο στην Επιτροπή και την πολιτική της ομάδα που, όσο θετικά διακείμενες κι αν υποθέσουμε ότι μπορεί να ήταν αρχικά, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, σαφώς και δεν θα ρίσκαραν να «ναρκοθετηθεί» η φετινή διοργάνωση και να βρεθούν επίσης στο στόχαστρο.

Γι’ αυτό και το Athens Pride ευχαρίστησε μεν την EGPA για τη «διάθεση στήριξης», ευχόμενο κάθε επιτυχία στο συνέδριό της (Τεχνόπολη, 16-17/6), επικαλούμενο όμως «τις πολύπαθες σχέσεις της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας με την αστυνομία, αλλά και τις πρόσφατες δραματικές εξελίξεις στην υπόθεση της δολοφονίας του ακτιβιστή Ζακ Κωστόπουλου» αρνήθηκε συμμετοχή στις εκδηλώσεις του. 

Είναι πράγματι πολύπαθες οι σχέσεις ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας με την αστυνομία και στην Ελλάδα και διεθνώς, κι αυτό δεν αφορά μόνο κάποιο μακρινό παρελθόν που οι μεγαλύτεροι ηλικιακά θυμόμαστε πολύ καλά.

Ο αυταρχισμός, ο ρατσισμός, η ομοφοβία και ο σεξισμός παραμένουν ενδημικά φαινόμενα στην ΕΛ.ΑΣ. και οι καταγγελίες για προσβλητικές και κακοποιητικές συμπεριφορές εκ μέρους αστυνομικών οργάνων κατά ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων δεν σπανίζουν. Δεν έχουν καν καταργηθεί οι αστυνομικές παρενοχλήσεις σε υπαίθριους χώρους γνωριμιών, απλώς αποφεύγονται πλέον οι προσαγωγές με πρόσχημα την εξακρίβωση στοιχείων, που σε παλιότερες εποχές σήμαινε ξημέρωμα στο κρατητήριο συνοδεία λεκτικής, καμιά φορά και σωματικής βίας. Ούτε βέβαια οι περιοδικές «επιχειρήσεις αρετής» κατά τρανς σεξεργατριών που γίνονται κυρίως για εισπρακτικούς λόγους και επίδειξη «έργου», απλώς πια δεν τις σαπίζουν στο ξύλο, που κι αυτό δεν είναι πάντα εγγυημένο.  

Το θέμα καταρχήν δεν είναι να έχουμε και «καλούς» αστυνομικούς» –πάντα υπήρχαν και τέτοιοι–, είναι η ίδια η ΕΛ.ΑΣ. να απολογηθεί δημόσια για την έως τώρα στάση της, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της, όπως έπραξε το 2019 η Μητροπολιτική Αστυνομία της Νέας Υόρκης αναφορικά με την εξέγερση του Stonewall τον Ιούνιο του 1969, η οποία σηματοδότησε και τη δημιουργία του σύγχρονου ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος.

Το ίδιο το ΛΟΑΤΚΙ+ κίνημα στην Ελλάδα φούντωσε ξανά μετά την αστυνομική έφοδο στο κλαμπ Spices στο Γκάζι το 2003 με –εντελώς ανυπόστατο, όπως αποδείχθηκε– πρόσχημα την καταπολέμηση της παιδοφιλίας και της παιδικής πορνογραφίας, που είχε συνέπεια την αυτοκτονία ενός εκ των συλληφθέντων μέσα στο κελί του.

Αλλά το χειρότερο ίσως από όλα, πράγμα που αποδεικνύει πόσο άκυρο ήταν το αίτημα συμμετοχής ένστολων αστυνομικών στο Pride σε αυτήν ειδικά τη χρονική στιγμή, ήταν η με πολλά ερωτηματικά αθώωση των τεσσάρων αστυνομικών στην πρόσφατη δίκη των κατηγορούμενων για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. Είχε προηγηθεί όχι μόνο η εξωφρενική «αμέλεια» της ΕΛ.ΑΣ. να αφήσει τον εγκληματία κοσμηματοπώλη να συγυρίζει ανενόχλητος τη σκηνή του εγκλήματος αλλά και μια συστηματική, επίμονη προσπάθεια συγκάλυψης και απέκδυσης ευθυνών, με τον ίδιο τον σημερινό υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη να έχει αναλάβει αρχικά, ως βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος τότε, την υπεράσπισή τους. Και φυσικά όλοι θυμόμαστε την προκλητική στάση του προέδρου του Σωματείου Ειδικών Φρουρών στο Εφετείο στην αυλαία της δίκης και τον προπηλακισμό τόσο της δικηγόρου Άννυς Παπαρούσου όσο και της Μάγδας Φύσσα από αστυνομικούς της συνοδείας του.  

Ναι, ξέρω τις ενστάσεις, ότι δεν είναι όλοι οι αστυνομικοί ίδιοι, ότι ένστολοι με δικαιωματικές ανησυχίες ή και ανοικτά ΛΟΑΤΚΙ+ έχουν κάνει πράγματι μεγάλη προσπάθεια –και με αρκετό προσωπικό κόστος– τα τελευταία χρόνια να αλλάξουν τα πράγματα «από τα μέσα», ότι πλέον γίνονται μέχρι και σεμινάρια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στις αστυνομικές σχολές, ότι το Τμήμα Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας ασχολείται και με διακρίσεις απέναντι σε ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, ότι το εν λόγω συνέδριο ήταν σε πρώτη φάση να γίνει το 2020 αλλά «έφαγε πόρτα» από τον τότε υπουργό Προ.Πο. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη (υπουργός Προ.Πο. και στην υπόθεση Spices), ότι ένστολοι αστυνομικοί συμμετέχουν εδώ και πολλά χρόνια σε Pride του εξωτερικού, ότι δεν μπορείς ως διοργάνωση να έχεις ως κεντρικό σύνθημα το «Άνευ Όρων» και ταυτόχρονα να θέτεις όρους συμμετοχής (καθότι οι αστυνομικοί είναι μεν ευπρόσδεκτοι στο Pride αλλά χωρίς στολές, διακριτικά και ξεχωριστό μπλοκ).

Ότι οι ΛΟΑΤΚΙ+ αστυνομικοί νιώθουν περιθωριοποιημένοι τόσο στο σώμα όσο και στην κοινότητα, ότι έτσι αποθαρρύνονται και όσοι άλλοι-ες προτίθενται να βγουν προς τα έξω. Ότι δεν είναι καν η πρώτη φορά που αστυνομικοί με διακριτικά συμμετέχουν στο Athens Pride, στην παρέλαση μάλιστα του ’17 υπήρξαν έντονοι διαπληκτισμοί ανάμεσα στο εν λόγω μπλοκ και άτομα που αντιδρούσαν στην παρουσία τους. 

ΕΠΕΞ Καλώς λοιπόν κηρύχθηκαν «ανεπιθύμητοι» στο Athens Pride οι ένστολοι αστυνομικοί; Facebook Twitter
Ένστολοι με δικαιωματικές ανησυχίες ή και ανοικτά ΛΟΑΤΚΙ+ έχουν κάνει πράγματι μεγάλη προσπάθεια –και με αρκετό προσωπικό κόστος- τα τελευταία χρόνια να αλλάξουν τα πράγματα «από τα μέσα». Φωτογραφία από το Athens Pride του 2017. Φωτ.: Eurokinissi

Όμως, όμως: το θέμα καταρχήν δεν είναι να έχουμε και «καλούς» αστυνομικούς» –πάντα υπήρχαν και τέτοιοι–, είναι η ίδια η ΕΛ.ΑΣ. να απολογηθεί δημόσια για την έως τώρα στάση της, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της, όπως έπραξε το 2019 η Μητροπολιτική Αστυνομία της Νέας Υόρκης αναφορικά με την εξέγερση του Stonewall τον Ιούνιο του 1969, η οποία σηματοδότησε και τη δημιουργία του σύγχρονου ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος. Αυτή θα ήταν μια ουσιαστική χειρονομία καλής θέλησης που θα αναγνώριζαν, πιστεύω, ακόμα και άνθρωποι που δεν συμπαθούν την αστυνομία γενικά και έχουν πολλούς καλούς λόγους γι’ αυτό.

Υπόψη, έπειτα, ότι ακόμα και στις «πιο πολιτισμένες» εκείνες χώρες, όπου η αστυνομία είναι ή εμφανίζεται περισσότερο προοδευτική και φιλική προς τον πολίτη, χρειάστηκαν κάποια χρόνια –περισσότερα από όσα διεξάγεται το Athens Pride– για να γίνουν αποδεκτοί οι ένστολοι στα Pride. Κάτι που, επειδή όχι μόνο δεν είμαστε πια στην αθώα εποχή των Village People, ένας εκ των οποίων ντυνόταν αστυνομικός ώστε να δείξει ότι υπάρχουν και «gay cops», αλλά σε εκείνη μιας αστυνομίας που θυμίζει ολοένα και περισσότερο παραστρατιωτικό σώμα με ολοένα πιο ενισχυμένες εξουσίες, ήδη αρχίζει να αναθεωρείται με καταγγελίες για τη στάση της απέναντι στις πιο ευάλωτες ομάδες, τις μειονότητες, τους «εκτός των τειχών», ΛΟΑΤΚΙ+ και μη· οι νεότεροι ειδικά ακτιβιστές έχουν μια ευρύτερη αίσθηση κοινωνικής αλληλεγγύης και καλά κάνουν. 

Από το ξέσπασμα του Black Lives Matter και μετά, τα Pride της Νέας Υόρκης, του Σαν Φρανσίσκο και άλλων αμερικανικών πόλεων κήρυξαν ανεπιθύμητη τη συμμετοχή ένστολων αστυνομικών, ενώ σε μεγάλα ευρωπαϊκά Pride όπως του Λονδίνου οι ένστολοι συνεχίζουν μεν να παίρνουν το «πράσινο φως», με τις ενστάσεις και τις διαφωνίες να είναι εντούτοις διαρκώς εντονότερες, ανάμεσά τους αυτές του παλαίμαχου ακτιβιστή Πίτερ Τάτσελ.

Να θυμίσω επίσης ότι ζούμε σε μια χώρα όπου η αστυνομική βία και αυθαιρεσία είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, όπως αποδεικνύουν και οι καταδίκες διεθνών δικαστηρίων.

ΩΡΑΙΑ, ΚΙ ΕΣΥ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ; Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω πια εύκολες απαντήσεις στο οτιδήποτε και, καλώς ή κακώς, δεν εμπιστεύομαι πια μόνο το θυμικό μου.

Από τη μία, σαφώς και συμμερίζομαι τις παραπάνω ενστάσεις και ενώ ισχύει πράγματι ότι, μιλώντας για τη μεγάλη εικόνα, κάθε κοινωνική και επαγγελματική ομάδα θα πρέπει να είναι αποδεκτή στα Pride, η αστυνομία δεν είναι απλώς μια ακόμα επαγγελματική ομάδα αλλά ένας συγκεκριμένος κρατικός θεσμός με βεβαρημένο παρελθόν, πώς να το κάνουμε.

Σωστή, λοιπόν, με βάση τα δεδομένα, η τελική απόφαση του Athens Pride, παρότι η επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος θα μπορούσε να είναι καλύτερη και η στάση πιο ξεκάθαρη εξαρχής. Διότι ναι μεν η EGPA δεν είναι η ΕΛΑΣ, είναι πιθανόν ό,τι προοδευτικότερο σε αστυνομία στην Ευρώπη και να τους βλέπεις με δική τους βάρκα στο Boat Parade του Άμστερνταμ π.χ. δεν ξενίζει, όμως η παρουσία ένστολων στην παρέλαση της Αθήνας, στην παρούσα ειδικά συγκυρία, θα προκαλούσε μάλλον αρνητικά συναισθήματα και συνειρμούς σε πολύ κόσμο.

Από την άλλη, αντιλαμβάνομαι ότι επειδή δεν ζούμε σε μια ουτοπική κοινωνία, μοιάζει προτιμότερη μια έστω προσχηματικά «LGBTQ+ friendly» αστυνομία από μια ευθέως εχθρική, και αυτό ισχύει πολύ περισσότερο όχι για εκείνα τα προνομιούχα άτομα με την κοντή μνήμη και τις επιλεκτικές περί δικαιωμάτων αντιλήψεις αλλά για τα πιο ευάλωτα της κοινότητας.

Κατανοώ επομένως απόλυτα κάποια άτομα τα οποία, παρότι νεότερα ζήσανε για τα καλά στο πετσί τους την αστυνομική βία και αυθαιρεσία, όπως τα προερχόμενα από την τρανς κοινότητα ειδικά, βλέπουν εντούτοις θετικά τη συμμετοχή ΛΟΑΤΚΙ+ αστυνομικών στο Pride γιατί τη δύσκολη στιγμή στην αστυνομία θα απευθυνθούν –όπως άλλωστε και τα θύματα ομοφοβικών επιθέσεων– και όχι σε κάποια επαναστατική πολιτοφυλακή, έχει σημασία επομένως πόσο «δίπλα» ή «απέναντι» θα είναι. Αλλά βέβαια το «δίπλα» αυτό δεν γίνεται να είναι μόνο με τους αστυνομικούς όρους.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα της συμμετοχής ή όχι ένστολων αστυνομικών στα Pride εξελίσσεται διεθνώς σε μεγάλη «σπαζοκεφαλιά», στο πλαίσιο μιας αυξανόμενης κριτικής που αφορά επίσης την υπερβολική εμπορικοποίηση, τη «συστημικότητα», τη διαχείριση, τα «στεγανά» κ.λπ. Αλλά ποιος είπε ότι είμαστε εδώ μόνο για τα εύκολα; Αν, έπειτα, δεν σε χωράει κάπου ο τόπος, δεν χρειάζεται να το κουράζεις πολύ, απλώς βρίσκεις ή φτιάχνεις έναν δικό σου.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O πρώτος ανοιχτά gay Έλληνας αστυνομικός μιλά στο LIFO.gr

Lgbtqi+ / O πρώτος ανοιχτά gay Έλληνας αστυνομικός μιλά στο LIFO.gr

Ο αξιωματικός του Τμήματος Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας, Μιχάλης Λώλης, μιλά για τα καθήκοντά του, την απόφασή του να βγει μπροστά κάνοντας coming out στην πιο συντηρητική υπηρεσία, καθώς και για την παθογένεια της Ελληνικής Αστυνομίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οι Υπερήφανοι Γονείς κατάφεραν να βγουν από τη δική τους ντουλάπα

Lgbtqi+ / Οι Υπερήφανοι Γονείς κατάφεραν να βγουν από τη δική τους ντουλάπα

Μια ομάδα που έχει ως στόχο την ενδυνάμωση και την πληροφόρηση των γονέων, την παύση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων γύρω από τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου είναι η απάντηση στους 160 που εκφράζουν τη διαφωνία στη θεσμοθέτηση του γάμου των ομοφυλοφίλων εν έτει 2021.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΟΑΤΚΙ+ στην ελληνική επαρχία: «Mission impossible»;

Lgbtqi+ / Η διπλή ζωή των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην ελληνική επαρχία

Το τραγικό περιστατικό με τον πατέρα που αυτοκτόνησε στην Κάρπαθο, μην αντέχοντας τις αντιδράσεις του κοινωνικού του περίγυρου όταν αποκαλύφθηκε η ομοφυλοφιλία του γιου του, ξανάφερε στην επιφάνεια μια δύσκολη, αλλά όχι άλυτη εξίσωση τόσο για νέα ή και μεγαλύτερα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά όσο και για τους γονείς τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί κανείς δεν μας προστατεύει από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν μας προστατεύει κανείς από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Η Κομισιόν στέλνει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έχει υιοθετήσει τα απαραίτητα σχέδια δράσης για την ηχορρύπανση. Τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά μας; Μιλά στη LiFO ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γεώργιος Παπανικολάου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας κανονικός αφελληνισμός

Οπτική Γωνία / Ένας κανονικός αφελληνισμός

Στη θέση εκείνων των ξένων που καλλιεργούσαν μια αληθινή σχέση με την Ελλάδα, πολλαπλασιάζονται τα φιμέ τζάμια των υπερπολυτελών τζιπ, αόρατοι και αδιάφοροι μεσάζοντες, αγοραστές επαύλεων που υπενοικιάζονται ή έχουν γίνει φρούρια με μικρούς ιδιωτικούς στρατούς τραμπούκων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός και θεωρητικός φυσικός μιλά για την προέλευση της συνείδησης, τoν εγκέφαλο ως κβαντική μηχανή και το μέλλον του ανθρώπου ως υβριδίου τεχνολογίας και βιολογίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Οπτική Γωνία / «Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Ένα 13χρονο παιδί δεν άντεξε την ομοφοβία και έδωσε τέλος στη ζωή του. Ο ψυχίατρος-ψυχαναλυτής Σάββας Σαββόπουλος εξηγεί πώς μπορούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν έγκαιρα τα σημάδια της αυτοκτονικής διάθεσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Antinero: Καταγγελία-μαμούθ για το μεγαλύτερο πρόγραμμα δασικής πρόληψης

Ρεπορτάζ / Antinero: Πώς το «μεγαλύτερο πρόγραμμα δασικής πρόληψης» έγινε πεδίο καταγγελιών

Με εκατομμύρια ευρώ να έχουν ήδη διατεθεί, το πρόγραμμα Antinero μπαίνει στο στόχαστρο: 213 φορείς και πολίτες υπέβαλαν αναφορά στην Ε.Ε., αμφισβητώντας τη νομιμότητα και την αποτελεσματικότητά του.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ