NEO VIDCAST

Η Πρώτη Κυρία, η Vogue και το μαρτύριο του κακού timing

Η Πρώτη Κυρία, η Vogue και το μαρτύριο του κακού timing Facebook Twitter
Η εικόνα, που τραβήχτηκε από τον διάσημο Καναδό πορτρετίστα Norman Jean Roy, προβάλλει μια τυπική Vogue περσόνα.
0

Η χρονική στιγμή ήταν εξαιρετικά ατυχής. Μόλις λίγες ημέρες αφότου παρακολούθησε τον σύζυγό της, τον 81χρονο Τζο Μπάιντεν, να «χάνεται» στο προεδρικό ντιμπέιτ, στο στούντιο του CNN στην Ατλάντα, η δρ Τζιλ Μπάιντεν εμφανίστηκε στο τεύχος Αυγούστου της αμερικανικής Vogue. Το εξώφυλλο την παρουσιάζει αγέρωχη, μακάρια, λουσμένη με την ευεργετική λάμψη της Άνα Γουίντουρ. Η ατάκα που συνοδεύει τη φωτογραφία της είναι επίσης εντυπωσιακή: «Εμείς θα αποφασίσουμε για το μέλλον μας» (We will decide our future).

Έχει γίνει σχεδόν ιεροτελεστία για τις Πρώτες Κυρίες να φωτογραφίζονται για το εξώφυλλο της Vogue. Με την αξιοσημείωτη εξαίρεση της Μελάνια Τραμπ, στην οποία δεν δόθηκε ποτέ το προνόμιο, για τις περισσότερες Πρώτες Κυρίες είναι θέμα χρόνου το πότε θα δεχτούν την κλήση από το περιοδικό. Αυτή ήταν η τρίτη εμφάνιση της Μπάιντεν. Μάλιστα πρόκειται για το δεύτερο εξώφυλλό της κατά τη διάρκεια της πρώτης προεδρικής θητείας του συζύγου της, δείγμα του ενθουσιασμού της Γουίντουρ για την ομάδα Μπάιντεν, προς χάρη της οποίας διοργάνωσε fundraiser στο Λονδίνο τον περασμένο μήνα.

Η εικόνα, που τραβήχτηκε από τον διάσημο Καναδό πορτρετίστα Norman Jean Roy, προβάλλει μια τυπική Vogue περσόνα: το μαλλί της κυρίας Μπάιντεν είναι τέλειο στο στυλ της ιδανικής δασκάλας-μαμάς και από τα αυτιά της κρέμονται δύο τιρκουάζ μπάλες. Φοράει λευκό ταγιέρ Ralph Lauren που αποπνέει δύναμη αλλά συγχρόνως και ικεσία. Μοιάζει «προεδρική» και αναδύει αυτοπεποίθηση.

Ακόμα κι έτσι όμως, μετά τις πρόσφατες καταστροφικές εμφανίσεις του συζύγου της, είναι δύσκολο να μην την παρομοιάσει κανείς με κάποιο είδος ιατρικής βοηθού –«η γυναίκα με τη λευκή ρόμπα»– ή, ακόμα χειρότερα, με την καλοκάγαθη διευθύντρια μιας πολυτελούς δομής ηλικιωμένων. Οι αντιδράσεις υπήρξαν συγκλονιστικά αρνητικές. Οι Ρεπουμπλικάνοι ήταν βιτριολικοί στα σχόλια τους. Οι Δημοκρατικοί εντελώς σαστισμένοι.

Μετά την πανωλεθρία στο προεδρικό debate, η Vogue έσπευσε να επικοινωνήσει με την κυρία Μπάιντεν για μια απαραίτητη συμπλήρωση, για το διαδίκτυο έστω. «Δεν θα αφήσουμε αυτά τα 90 λεπτά να καθορίσουν τα τέσσερα χρόνια που είναι Πρόεδρος», δήλωσε εκείνη. «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε». Ο Πρόεδρος Μπάιντεν «θα κάνει πάντα το καλύτερο για τη χώρα», πρόσθεσε.

Εν τω μεταξύ, η μικρή πρόσβαση στα ενδότερά τους που επέτρεψαν οι Μπάιντεν στο περιοδικό βρίσκει την Τζιλ να αναβλύζει δημοκρατική πεποίθηση, να τα δίνει όλα στην καριέρα της ως εκπαιδευτικός, να μάχεται για την αναπαραγωγική υγεία των γυναικών και για την προεκλογική εκστρατεία του συζύγου της.

«Η δημοκρατία κινδυνεύει», επαναλαμβάνει στις διάφορες συγκεντρώσεις, ενώ συγχρόνως εμφανίζεται απολύτως αποφασισμένη να κάνει το μήνυμα να ακουστεί. Δεδομένης της συγκυρίας όμως, το μήνυμα μοιάζει ξεκούδουνο και ανειλικρινές. Δύσκολα συγκρατεί κανείς το αυθόρμητο γέλιο διαβάζοντας: «Ο Τζο είναι πραγματικά ο ομιλητής ανάμεσά μας, εγώ ακούω κυρίως».

Η συνέντευξη ολοκληρώνεται μάλλον πρόωρα για να μπορέσει να περάσει η Τζιλ χρόνο με τον Potus [President of the US] στο σπίτι τους στο Γουίλμινγκτον. Εκεί, το ζεύγος «περνάει ένα ολόκληρο πρωινό μαζί, μόνο με καφέ, ξέρετε, μιλώντας...», όπως μας λέει η Flotus [First Lady of the US] με τρόπο που θυμίζει επίσκεψη σε παππού ή γιαγιά σε ίδρυμα.

Μια εβδομάδα είναι πολύς χρόνος στην πολιτική – στον κόσμο των μηνιαίων εκδόσεων, μπορεί να είναι μια αιωνιότητα. Η Vogue έχει ένα ιστορικό σε ό,τι αφορά τον ατυχή και κακομελετημένο συγχρονισμό. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το «Ρόδο της ερήμου», όπως ήταν ο τίτλος του προφίλ που είχε κάνει το περιοδικό το 2010 για την «αγρίως δημοκρατική», όπως την χαρακτήριζε, Άσμα αλ Άσαντ, σύζυγο του δικτάτορα Μπασάρ Άσαντ, το καθεστώς του οποίου θα ξεκινούσε μια άγρια καταστολή του μη βίαιου κινήματος διαμαρτυρίας της Συρίας λίγο μετά τη δημοσίευση; Αυτό το άρθρο έχει διαγραφεί από το διαδίκτυο και ελάχιστα αντίτυπα του τεύχους κυκλοφορούν ακόμη εκεί έξω.

Αλλά στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι πολύ πιο δύσκολο να εξαλειφθεί ένας τόσο ατυχής τίτλος στο εξώφυλλο. Μετά την πανωλεθρία στο προεδρικό debate, η Vogue έσπευσε να επικοινωνήσει με την κυρία Μπάιντεν για μια απαραίτητη συμπλήρωση, για το διαδίκτυο έστω. «Δεν θα αφήσουμε αυτά τα 90 λεπτά να καθορίσουν τα τέσσερα χρόνια που είναι Πρόεδρος», δήλωσε εκείνη. «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε». Ο Πρόεδρος Μπάιντεν «θα κάνει πάντα το καλύτερο για τη χώρα», πρόσθεσε.

Μπαίνει κανείς στον πειρασμό να νιώσει κάποια συμπάθεια για τη Γουίντουρ, από την άλλη όμως η schadenfreude [χαιρεκακία] είναι πιο έντονο συναίσθημα. Σε αυτή την εποχή των υπερ-ελεγχόμενων συνεντεύξεων (και μπορεί κανείς μόνο να φανταστεί τις ατελείωτες διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν πριν από αυτήν τη διείσδυση στα «άδυτα» του Λευκού Οίκου) είναι απολαυστικό να βλέπεις κάτι τόσο πολύ σκηνοθετημένο να πηγαίνει τόσο στραβά. Λιγότερο ενθουσιασμό προκαλεί το αφήγημα της Πρώτης Κυρίας. Και μόνο η ιδέα ότι η Τζιλ Μπάιντεν είναι κάποιου είδους θηλυκός Μακιαβέλι που ψιθυρίζει στο αυτί του Προέδρου, αποτελεί ένα αβάσταχτα βαρετό και μισογυνικό σενάριο.

Με στοιχεία από The Financial Times

Οπτική Γωνία
0

NEO VIDCAST

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκληρό εξώφυλλο από τον Economist καλεί τον Μπάιντεν να παραιτηθεί με ένα «πι» στο πρωτοσέλιδο

Διεθνή / O Economist καλεί τον Μπάιντεν να αποσυρθεί: Το σκληρό πρωτοσέλιδο με το «πι» του προέδρου των ΗΠΑ

«Αυτός δεν είναι τρόπος να διοικήσεις μια χώρα» ο τίτλος του Economist - «Αν τον αγαπάει, θα σταματήσει να τον πιέζει» λέει η WSJ για την Τζιλ Μπάιντεν που παροτρύνει τον Αμερικανό πρόεδρο να διεκδικήσει επανεκλογή
LIFO NEWSROOM
Το κλειδί στον γάμο μου είναι το καλό σεξ, λέει ο 81χρονος Τζο Μπάιντεν

Διεθνή / Το κλειδί στον γάμο μου είναι το καλό σεξ, λέει ο 81χρονος Τζο Μπάιντεν

Νέο βιβλίο αποκαλύπτει την τρυφερή σχέση του Αμερικανού προέδρου με την σύζυγό του, το μυστικό της επιτυχίας του μακροχρόνιου γάμου τους και τον δυναμικό ρόλο της Πρώτης Κυρίας στον Λευκό Οίκο
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απειλείται η Ευρώπη από μια νέα οικονομική κρίση;

Οπτική Γωνία / Θ' αντέξει η Ευρώπη την επερχόμενη κρίση στη Γαλλία;

Η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε., αντιμετωπίζει πολιτική αστάθεια και το ενδεχόμενο οικονομικού εκτροχιασμού. Γιατί υπάρχει φόβος για ντόμινο στις αγορές; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο University of Liverpool Κώστας Μήλας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Ρεπορτάζ / Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Με τους μισθούς καθηλωμένους και τα κόστη των διακοπών να έχουν ξεφύγει, οι μεγάλες καλοκαιρινές εξορμήσεις που συνηθίζαμε μέχρι πρόσφατα, κατέληξαν σε «long weekends» για πολλούς, ενώ για άλλους ούτε καν αυτό δεν είναι πια επιλογή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Αθήνα / Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Δήμου Αθηναίων βρίσκεται πλέον το θέμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προχωρήσει, κατά πλειοψηφία, στην επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και στη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Ρεπορτάζ / Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Κάποιοι ελπίζουν στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και άλλοι ζητάνε την επιστροφή του Γρηγόρη Δημητριάδη. Οι πληροφορίες της LiFO επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις για την επιστροφή του Δημητριάδη, αλλά στο κόμμα και όχι στο Μαξίμου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ