Η Πρώτη Κυρία, η Vogue και το μαρτύριο του κακού timing

Η Πρώτη Κυρία, η Vogue και το μαρτύριο του κακού timing Facebook Twitter
Η εικόνα, που τραβήχτηκε από τον διάσημο Καναδό πορτρετίστα Norman Jean Roy, προβάλλει μια τυπική Vogue περσόνα.
0

Η χρονική στιγμή ήταν εξαιρετικά ατυχής. Μόλις λίγες ημέρες αφότου παρακολούθησε τον σύζυγό της, τον 81χρονο Τζο Μπάιντεν, να «χάνεται» στο προεδρικό ντιμπέιτ, στο στούντιο του CNN στην Ατλάντα, η δρ Τζιλ Μπάιντεν εμφανίστηκε στο τεύχος Αυγούστου της αμερικανικής Vogue. Το εξώφυλλο την παρουσιάζει αγέρωχη, μακάρια, λουσμένη με την ευεργετική λάμψη της Άνα Γουίντουρ. Η ατάκα που συνοδεύει τη φωτογραφία της είναι επίσης εντυπωσιακή: «Εμείς θα αποφασίσουμε για το μέλλον μας» (We will decide our future).

Έχει γίνει σχεδόν ιεροτελεστία για τις Πρώτες Κυρίες να φωτογραφίζονται για το εξώφυλλο της Vogue. Με την αξιοσημείωτη εξαίρεση της Μελάνια Τραμπ, στην οποία δεν δόθηκε ποτέ το προνόμιο, για τις περισσότερες Πρώτες Κυρίες είναι θέμα χρόνου το πότε θα δεχτούν την κλήση από το περιοδικό. Αυτή ήταν η τρίτη εμφάνιση της Μπάιντεν. Μάλιστα πρόκειται για το δεύτερο εξώφυλλό της κατά τη διάρκεια της πρώτης προεδρικής θητείας του συζύγου της, δείγμα του ενθουσιασμού της Γουίντουρ για την ομάδα Μπάιντεν, προς χάρη της οποίας διοργάνωσε fundraiser στο Λονδίνο τον περασμένο μήνα.

Η εικόνα, που τραβήχτηκε από τον διάσημο Καναδό πορτρετίστα Norman Jean Roy, προβάλλει μια τυπική Vogue περσόνα: το μαλλί της κυρίας Μπάιντεν είναι τέλειο στο στυλ της ιδανικής δασκάλας-μαμάς και από τα αυτιά της κρέμονται δύο τιρκουάζ μπάλες. Φοράει λευκό ταγιέρ Ralph Lauren που αποπνέει δύναμη αλλά συγχρόνως και ικεσία. Μοιάζει «προεδρική» και αναδύει αυτοπεποίθηση.

Ακόμα κι έτσι όμως, μετά τις πρόσφατες καταστροφικές εμφανίσεις του συζύγου της, είναι δύσκολο να μην την παρομοιάσει κανείς με κάποιο είδος ιατρικής βοηθού –«η γυναίκα με τη λευκή ρόμπα»– ή, ακόμα χειρότερα, με την καλοκάγαθη διευθύντρια μιας πολυτελούς δομής ηλικιωμένων. Οι αντιδράσεις υπήρξαν συγκλονιστικά αρνητικές. Οι Ρεπουμπλικάνοι ήταν βιτριολικοί στα σχόλια τους. Οι Δημοκρατικοί εντελώς σαστισμένοι.

Μετά την πανωλεθρία στο προεδρικό debate, η Vogue έσπευσε να επικοινωνήσει με την κυρία Μπάιντεν για μια απαραίτητη συμπλήρωση, για το διαδίκτυο έστω. «Δεν θα αφήσουμε αυτά τα 90 λεπτά να καθορίσουν τα τέσσερα χρόνια που είναι Πρόεδρος», δήλωσε εκείνη. «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε». Ο Πρόεδρος Μπάιντεν «θα κάνει πάντα το καλύτερο για τη χώρα», πρόσθεσε.

Εν τω μεταξύ, η μικρή πρόσβαση στα ενδότερά τους που επέτρεψαν οι Μπάιντεν στο περιοδικό βρίσκει την Τζιλ να αναβλύζει δημοκρατική πεποίθηση, να τα δίνει όλα στην καριέρα της ως εκπαιδευτικός, να μάχεται για την αναπαραγωγική υγεία των γυναικών και για την προεκλογική εκστρατεία του συζύγου της.

«Η δημοκρατία κινδυνεύει», επαναλαμβάνει στις διάφορες συγκεντρώσεις, ενώ συγχρόνως εμφανίζεται απολύτως αποφασισμένη να κάνει το μήνυμα να ακουστεί. Δεδομένης της συγκυρίας όμως, το μήνυμα μοιάζει ξεκούδουνο και ανειλικρινές. Δύσκολα συγκρατεί κανείς το αυθόρμητο γέλιο διαβάζοντας: «Ο Τζο είναι πραγματικά ο ομιλητής ανάμεσά μας, εγώ ακούω κυρίως».

Η συνέντευξη ολοκληρώνεται μάλλον πρόωρα για να μπορέσει να περάσει η Τζιλ χρόνο με τον Potus [President of the US] στο σπίτι τους στο Γουίλμινγκτον. Εκεί, το ζεύγος «περνάει ένα ολόκληρο πρωινό μαζί, μόνο με καφέ, ξέρετε, μιλώντας...», όπως μας λέει η Flotus [First Lady of the US] με τρόπο που θυμίζει επίσκεψη σε παππού ή γιαγιά σε ίδρυμα.

Μια εβδομάδα είναι πολύς χρόνος στην πολιτική – στον κόσμο των μηνιαίων εκδόσεων, μπορεί να είναι μια αιωνιότητα. Η Vogue έχει ένα ιστορικό σε ό,τι αφορά τον ατυχή και κακομελετημένο συγχρονισμό. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το «Ρόδο της ερήμου», όπως ήταν ο τίτλος του προφίλ που είχε κάνει το περιοδικό το 2010 για την «αγρίως δημοκρατική», όπως την χαρακτήριζε, Άσμα αλ Άσαντ, σύζυγο του δικτάτορα Μπασάρ Άσαντ, το καθεστώς του οποίου θα ξεκινούσε μια άγρια καταστολή του μη βίαιου κινήματος διαμαρτυρίας της Συρίας λίγο μετά τη δημοσίευση; Αυτό το άρθρο έχει διαγραφεί από το διαδίκτυο και ελάχιστα αντίτυπα του τεύχους κυκλοφορούν ακόμη εκεί έξω.

Αλλά στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι πολύ πιο δύσκολο να εξαλειφθεί ένας τόσο ατυχής τίτλος στο εξώφυλλο. Μετά την πανωλεθρία στο προεδρικό debate, η Vogue έσπευσε να επικοινωνήσει με την κυρία Μπάιντεν για μια απαραίτητη συμπλήρωση, για το διαδίκτυο έστω. «Δεν θα αφήσουμε αυτά τα 90 λεπτά να καθορίσουν τα τέσσερα χρόνια που είναι Πρόεδρος», δήλωσε εκείνη. «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε». Ο Πρόεδρος Μπάιντεν «θα κάνει πάντα το καλύτερο για τη χώρα», πρόσθεσε.

Μπαίνει κανείς στον πειρασμό να νιώσει κάποια συμπάθεια για τη Γουίντουρ, από την άλλη όμως η schadenfreude [χαιρεκακία] είναι πιο έντονο συναίσθημα. Σε αυτή την εποχή των υπερ-ελεγχόμενων συνεντεύξεων (και μπορεί κανείς μόνο να φανταστεί τις ατελείωτες διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν πριν από αυτήν τη διείσδυση στα «άδυτα» του Λευκού Οίκου) είναι απολαυστικό να βλέπεις κάτι τόσο πολύ σκηνοθετημένο να πηγαίνει τόσο στραβά. Λιγότερο ενθουσιασμό προκαλεί το αφήγημα της Πρώτης Κυρίας. Και μόνο η ιδέα ότι η Τζιλ Μπάιντεν είναι κάποιου είδους θηλυκός Μακιαβέλι που ψιθυρίζει στο αυτί του Προέδρου, αποτελεί ένα αβάσταχτα βαρετό και μισογυνικό σενάριο.

Με στοιχεία από The Financial Times

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκληρό εξώφυλλο από τον Economist καλεί τον Μπάιντεν να παραιτηθεί με ένα «πι» στο πρωτοσέλιδο

Διεθνή / O Economist καλεί τον Μπάιντεν να αποσυρθεί: Το σκληρό πρωτοσέλιδο με το «πι» του προέδρου των ΗΠΑ

«Αυτός δεν είναι τρόπος να διοικήσεις μια χώρα» ο τίτλος του Economist - «Αν τον αγαπάει, θα σταματήσει να τον πιέζει» λέει η WSJ για την Τζιλ Μπάιντεν που παροτρύνει τον Αμερικανό πρόεδρο να διεκδικήσει επανεκλογή
LIFO NEWSROOM
Το κλειδί στον γάμο μου είναι το καλό σεξ, λέει ο 81χρονος Τζο Μπάιντεν

Διεθνή / Το κλειδί στον γάμο μου είναι το καλό σεξ, λέει ο 81χρονος Τζο Μπάιντεν

Νέο βιβλίο αποκαλύπτει την τρυφερή σχέση του Αμερικανού προέδρου με την σύζυγό του, το μυστικό της επιτυχίας του μακροχρόνιου γάμου τους και τον δυναμικό ρόλο της Πρώτης Κυρίας στον Λευκό Οίκο
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί κανείς δεν μας προστατεύει από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν μας προστατεύει κανείς από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Η Κομισιόν στέλνει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έχει υιοθετήσει τα απαραίτητα σχέδια δράσης για την ηχορρύπανση. Τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά μας; Μιλά στη LiFO ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γεώργιος Παπανικολάου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας κανονικός αφελληνισμός

Οπτική Γωνία / Ένας κανονικός αφελληνισμός

Στη θέση εκείνων των ξένων που καλλιεργούσαν μια αληθινή σχέση με την Ελλάδα, πολλαπλασιάζονται τα φιμέ τζάμια των υπερπολυτελών τζιπ, αόρατοι και αδιάφοροι μεσάζοντες, αγοραστές επαύλεων που υπενοικιάζονται ή έχουν γίνει φρούρια με μικρούς ιδιωτικούς στρατούς τραμπούκων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός και θεωρητικός φυσικός μιλά για την προέλευση της συνείδησης, τoν εγκέφαλο ως κβαντική μηχανή και το μέλλον του ανθρώπου ως υβριδίου τεχνολογίας και βιολογίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Οπτική Γωνία / «Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Ένα 13χρονο παιδί δεν άντεξε την ομοφοβία και έδωσε τέλος στη ζωή του. Ο ψυχίατρος-ψυχαναλυτής Σάββας Σαββόπουλος εξηγεί πώς μπορούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν έγκαιρα τα σημάδια της αυτοκτονικής διάθεσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ