Φτωχοί και χοντροί και αυτόν τον Γενάρη

trivoli Facebook Twitter
Φέτος αποφάσισα πως δεν θα βάλω στόχους για τη νέα χρονιά. Eικονογράφηση: bianka/LIFO
0

ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ από βίντεο στο TikTok με θέμα το body transformation. Ο πρωταγωνιστής κοιτάζεται στον καθρέφτη, το γκρι δέρμα του και οι δίπλες του ξεχειλίζουν από το κολάν του. Μετά ακολουθούν οι εξής σκηνές: ιδρωμένος σηκώνει βάρη στο γυμναστήριο, τρώει διάφορες σαλάτες με μαρούλια και κινόα ή μαγειρεύει τα γεύματα της εβδομάδας: σοταρισμένα φιλέτα κοτόπουλου μπαίνουν σε τετράγωνα διάφανα τάπερ μαζί με μπρόκολο.

Στο τέλος του βίντεο ο πρωταγωνιστής είναι πια αδύνατος και επιτυχημένος, και κάνει ασκήσεις ανάποδα σε κάποιο μονόζυγο. Όλη αυτή την ώρα η μουσική υπόκρουση είναι κάποιο επικό anthem, π.χ. «Τhey told me I couldn’t do it. I said watch me». Όλο αυτό παρουσιάζεται ως μια μεγαλειώδης ηρωική πράξη, σαν ο πρωταγωνιστής μας να σώζει ορφανά στη ζούγκλα.

Φέτος αποφάσισα πως δεν θα βάλω στόχους για τη νέα χρονιά. Δεν θέλω να κάνω αποτοξίνωση, ας κοιμάμαι σαν παρατημένο ζωάκι στον καναπέ από τις 10, ας κοιτάω TikTok 120 ώρες την ημέρα, ας τηγανίσει κάποιος άλλος μπακαλιαράκια.

Αν ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας του ηδονισμού και της κατανάλωσης, ο Γενάρης είναι ο μήνας που έρχεται ο λογαριασμός. Πρέπει να ξαναρχίσουμε σεμνά από την αρχή, χοντροί και φτωχοί, κάνοντας δίαιτα αποτοξίνωσης με φρέσκους χυμούς και «θρεπτική σούπα παντζαριού» και σημειώνοντας στο σημειωματάριό μας τους «στόχους μας για τη χρονιά που μόλις ήρθε».

Για χρόνια έγραφα τους στόχους της χρονιάς σε διάφορα ημερολόγια. Ένα, μάλιστα, που είχα παιδί, στο οποίο έγραφα ατάκες όπως «η μαμά δεν ξέρει τι σημαίνει να τρως μόνο ένα αυγό για βραδινό», ήταν γαλάζιο με χρυσή κλειδαριά. Στο εξώφυλλο πόζαρε ένα ρομαντικό κοριτσάκι που φορούσε φουφούλες.

Τα τελευταία χρόνια τοποθετούσα τους στόχους της χρονιάς σε διαγράμματα, μέσα σε κύκλους και χρωματιστά μπαλονάκια, ένιωθα έτσι κάποιου είδους εσωτερική γαλήνη. «Να μάθω να μαγειρεύω ψάρι» / «Να χάσω 20 κιλά» / «Να ξεκινήσω πάλι πιλάτες» / «Nα μην κοιμάμαι στον καναπέ» / «Να μην μπαίνω με τις ώρες στο TikTok». Δεν αναφέρομαι στις προτεραιότητες ούτε σε θέματα σωματικής ή ψυχικής υγείας. Αναφέρομαι στο μάρκετινγκ της καινούργιας χρονιάς. Πριν από έναν μήνα έπρεπε να πάρεις γαλλικά τυριά και ένα φόρεμα με παγέτες. Αυτόν τον μήνα πρέπει να πάρεις βαράκια και ένα νέο κολάν γυμναστικής.

Φέτος αποφάσισα πως δεν θα βάλω στόχους για τη νέα χρονιά. Δεν θέλω να κάνω αποτοξίνωση, ας κοιμάμαι σαν παρατημένο ζωάκι στον καναπέ από τις 10, ας κοιτάω TikTok 120 ώρες την ημέρα, ας τηγανίσει κάποιος άλλος μπακαλιαράκια. Ίσως να φταίει πως ο κόσμος πάει κατά διαόλου – εν μέσω πολέμου και κλιματικής κρίσης υπάρχει κάτι μάταιο σε όλη αυτή την αγωνιώδη προσπάθεια για αυτοβελτίωση. Μεγαλώνοντας συνειδητοποιείς πως ζωή σημαίνει φθορά, πως όλα αρρωσταίνουν και φεύγουν. Πόση σημασία έχει αν θα κάνεις πιλάτες ή όχι;

Και είναι και κάτι ακόμα: αν για χρόνια ισχυρίζεσαι πως αυτή είναι η χρονιά που θα αλλάξεις τη ζωή και τις συνήθειές σου, και τελικά είναι άλλη μια χρονιά που δεν άλλαξες απολύτως τίποτα και απλά πάλευες σαν χταπόδι με είκοσι πλοκάμια να τα βολέψεις όλα, τι νόημα έχει αυτό το μόνιμο αυτομαστίγωμα με τις λιστούλες της χρονιάς; Αργά ή γρήγορα, η ζωή θα νικήσει κι εσύ θα ’σαι πάλι χοντρoύλης και φτωχούλης. Ενίοτε και καπνιστής.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέλιος Νέστωρ: «Ό,τι έκανα, δεν το έκανα για να ρίξω τη δικτατορία αλλά γιατί ντρεπόμουνα» 

Θεσσαλονίκη / Στέλιος Νέστωρ: «Δεν ήμουν από αυτούς που κάθονται σπίτι τους, βγάζουν λεφτά, τρώνε και πίνουνε» 

Μια πολιτική φυσιογνωμία που έδινε πάντα ηχηρό «παρών» στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στη LiFO, ζωντανεύει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της πόλης, από την Κατοχή και τη χούντα μέχρι την ίδρυση του Μεγάρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ