Φτωχοί και χοντροί και αυτόν τον Γενάρη

trivoli Facebook Twitter
Φέτος αποφάσισα πως δεν θα βάλω στόχους για τη νέα χρονιά. Eικονογράφηση: bianka/LIFO
0

ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ από βίντεο στο TikTok με θέμα το body transformation. Ο πρωταγωνιστής κοιτάζεται στον καθρέφτη, το γκρι δέρμα του και οι δίπλες του ξεχειλίζουν από το κολάν του. Μετά ακολουθούν οι εξής σκηνές: ιδρωμένος σηκώνει βάρη στο γυμναστήριο, τρώει διάφορες σαλάτες με μαρούλια και κινόα ή μαγειρεύει τα γεύματα της εβδομάδας: σοταρισμένα φιλέτα κοτόπουλου μπαίνουν σε τετράγωνα διάφανα τάπερ μαζί με μπρόκολο.

Στο τέλος του βίντεο ο πρωταγωνιστής είναι πια αδύνατος και επιτυχημένος, και κάνει ασκήσεις ανάποδα σε κάποιο μονόζυγο. Όλη αυτή την ώρα η μουσική υπόκρουση είναι κάποιο επικό anthem, π.χ. «Τhey told me I couldn’t do it. I said watch me». Όλο αυτό παρουσιάζεται ως μια μεγαλειώδης ηρωική πράξη, σαν ο πρωταγωνιστής μας να σώζει ορφανά στη ζούγκλα.

Φέτος αποφάσισα πως δεν θα βάλω στόχους για τη νέα χρονιά. Δεν θέλω να κάνω αποτοξίνωση, ας κοιμάμαι σαν παρατημένο ζωάκι στον καναπέ από τις 10, ας κοιτάω TikTok 120 ώρες την ημέρα, ας τηγανίσει κάποιος άλλος μπακαλιαράκια.

Αν ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας του ηδονισμού και της κατανάλωσης, ο Γενάρης είναι ο μήνας που έρχεται ο λογαριασμός. Πρέπει να ξαναρχίσουμε σεμνά από την αρχή, χοντροί και φτωχοί, κάνοντας δίαιτα αποτοξίνωσης με φρέσκους χυμούς και «θρεπτική σούπα παντζαριού» και σημειώνοντας στο σημειωματάριό μας τους «στόχους μας για τη χρονιά που μόλις ήρθε».

Για χρόνια έγραφα τους στόχους της χρονιάς σε διάφορα ημερολόγια. Ένα, μάλιστα, που είχα παιδί, στο οποίο έγραφα ατάκες όπως «η μαμά δεν ξέρει τι σημαίνει να τρως μόνο ένα αυγό για βραδινό», ήταν γαλάζιο με χρυσή κλειδαριά. Στο εξώφυλλο πόζαρε ένα ρομαντικό κοριτσάκι που φορούσε φουφούλες.

Τα τελευταία χρόνια τοποθετούσα τους στόχους της χρονιάς σε διαγράμματα, μέσα σε κύκλους και χρωματιστά μπαλονάκια, ένιωθα έτσι κάποιου είδους εσωτερική γαλήνη. «Να μάθω να μαγειρεύω ψάρι» / «Να χάσω 20 κιλά» / «Να ξεκινήσω πάλι πιλάτες» / «Nα μην κοιμάμαι στον καναπέ» / «Να μην μπαίνω με τις ώρες στο TikTok». Δεν αναφέρομαι στις προτεραιότητες ούτε σε θέματα σωματικής ή ψυχικής υγείας. Αναφέρομαι στο μάρκετινγκ της καινούργιας χρονιάς. Πριν από έναν μήνα έπρεπε να πάρεις γαλλικά τυριά και ένα φόρεμα με παγέτες. Αυτόν τον μήνα πρέπει να πάρεις βαράκια και ένα νέο κολάν γυμναστικής.

Φέτος αποφάσισα πως δεν θα βάλω στόχους για τη νέα χρονιά. Δεν θέλω να κάνω αποτοξίνωση, ας κοιμάμαι σαν παρατημένο ζωάκι στον καναπέ από τις 10, ας κοιτάω TikTok 120 ώρες την ημέρα, ας τηγανίσει κάποιος άλλος μπακαλιαράκια. Ίσως να φταίει πως ο κόσμος πάει κατά διαόλου – εν μέσω πολέμου και κλιματικής κρίσης υπάρχει κάτι μάταιο σε όλη αυτή την αγωνιώδη προσπάθεια για αυτοβελτίωση. Μεγαλώνοντας συνειδητοποιείς πως ζωή σημαίνει φθορά, πως όλα αρρωσταίνουν και φεύγουν. Πόση σημασία έχει αν θα κάνεις πιλάτες ή όχι;

Και είναι και κάτι ακόμα: αν για χρόνια ισχυρίζεσαι πως αυτή είναι η χρονιά που θα αλλάξεις τη ζωή και τις συνήθειές σου, και τελικά είναι άλλη μια χρονιά που δεν άλλαξες απολύτως τίποτα και απλά πάλευες σαν χταπόδι με είκοσι πλοκάμια να τα βολέψεις όλα, τι νόημα έχει αυτό το μόνιμο αυτομαστίγωμα με τις λιστούλες της χρονιάς; Αργά ή γρήγορα, η ζωή θα νικήσει κι εσύ θα ’σαι πάλι χοντρoύλης και φτωχούλης. Ενίοτε και καπνιστής.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ