Τα πιο βαρετά κι αμήχανα Όσκαρ που είδαμε ποτέ

Τα πιο βαρετά κι αμήχανα Όσκαρ που είδαμε ποτέ Facebook Twitter
Tο ετήσιο «πανηγύρι λάμψης και ματαιοδοξίας» (ούτε αυτό δεν είναι πια) έμοιαζε να σέρνεται διεκπεραιωτικά, αργά και βασανιστικά, δοκιμάζοντας τις αντοχές των θεατών. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΣΥΝΗΘΕΙΑ, λίγο από βίτσιο, λίγο από αϋπνία, έκατσα για άλλη μια φορά –θα ήθελα να δηλώσω ότι αυτή ήταν και η τελευταία, αλλά ας μη λέμε μεγάλες κουβέντες– να χαζέψω ζωντανά (σε «πεθαμένη» ώρα) την απονομή των βραβείων Όσκαρ, έχοντας ενθαρρυνθεί από τη διάρκεια της περσινής τελετής, που είχε ξεκινήσει νωρίς σχετικά και ήταν η πιο σύντομη όλων των εποχών.

Φέτος όμως, το ετήσιο «πανηγύρι λάμψης και ματαιοδοξίας» (ούτε αυτό δεν είναι πια) έμοιαζε να σέρνεται διεκπεραιωτικά, αργά και βασανιστικά, δοκιμάζοντας τις αντοχές των θεατών από μέρη σαν τα δικά μας με μεγάλη διαφορά ώρας από το Λος Άντζελες, που είχαν μείνει ξάγρυπνοι για να παρακολουθήσουν την 97η τελετή των Όσκαρ (τουλάχιστον φέτος, η επόμενη έπεφτε αργία).  

«Αν ακόμα απολαμβάνετε το σόου, τότε πάσχετε από κάτι που λέγεται Σύνδρομο της Στοκχόλμης», είπε λίγο αργότερα ο παρουσιαστής, απευθυνόμενος σε μας, τους ηρωικούς τηλεθεατές μιας εκδήλωσης και ενός θεσμού που σε τρία χρόνια θα κλείσει τα εκατό.

Κάποια στιγμή, και ενώ η διαδικασία είχε ήδη ξεπεράσει τις τρεις ώρες, ο παρουσιαστής Κόναν Ο’ Μπράιαν δήλωσε ότι την τελετή παρακολουθούν ένα δισεκατομμύριο θεατές ανά την υφήλιο. Λόγω και της προχωρημένης (στην Ελλάδα) ώρας, μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον πλανήτη να γλαρώνουν την ίδια ώρα μπροστά από τις συσκευές τους ή να μην βρίσκονται καν στο δωμάτιο την ώρα που εκείνες είναι συντονισμένες στην τελετή.

Τα πιο βαρετά κι αμήχανα Όσκαρ που είδαμε ποτέ Facebook Twitter
Ο θριαμβευτής της προχθεσινής βραδιάς ήταν ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος, διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ του “Anora” Σον Μπέικερ. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

«Αν ακόμα απολαμβάνετε το σόου, τότε πάσχετε από κάτι που λέγεται Σύνδρομο της Στοκχόλμης», είπε λίγο αργότερα ο παρουσιαστής, απευθυνόμενος σε μας, τους ηρωικούς τηλεθεατές μιας εκδήλωσης και ενός θεσμού που σε τρία χρόνια θα κλείσει τα εκατό. Έκανε χιούμορ, αλλά δεν είχε κι άδικο. Κανείς δεν μας έφταιγε που καθόμαστε σαν υπνωτισμένοι ή σαν όμηροι να παρακολουθούμε ένα σόου τόσο βαρετό που σε έκανε να νοσταλγείς εκείνο το αξέχαστο «μπουκέτο» που είχε ρίξει πάνω στη σούρα του ο Γουίλ Σμιθ στον παρουσιαστή Κρις Ροκ, και ένιωθες συγκλονιστικά προνομιούχος που είχες την τύχη να το δεις σε ζωντανή μετάδοση.

Ο θριαμβευτής της προχθεσινής βραδιάς, ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και μοντέρ του Anora Σον Μπέικερ, ο οποίος κέρδισε από ένα Όσκαρ μόνο για την πάρτη του για καθεμιά από τις παραπάνω ιδιότητές του, έκανε λόγο για την σημασία του ανεξάρτητου κινηματόγραφου αλλά και για την «μοναδική κοινοτική εμπειρία της αίθουσας που απλά δεν μπορεί να έχει κανείς στο σπίτι».

Πιο πριν, σ’ ένα κλιπ που είχε φτιαχτεί για την τελετή, ο Κόναν Ο’ Μπράιαν εμφανιζόταν να προωθεί στη νεολαία… τη νέα τάση στο streaming, μια υπηρεσία που λέγεται «CinemaStreams», και αποτελείται από ένα ολόκληρο κτίριο όπου η οθόνη είναι τεράστια και το streaming το κάνουν άλλοι για λογαριασμό του θεατή. Ένας παραδοσιακός κινηματογράφος δηλαδή.

Το πιο άκυρο και ξεκούδουνο κομμάτι ίσως της όλης σεμνής (μέχρι κατατονίας) και δειλής τελετής (ελάχιστες έως καθόλου πολιτικές αιχμές ακούστηκαν χθες) ήταν ένα μουσικοχορευτικό αφιέρωμα στις ταινίες Τζέιμς Μποντ, παρά το γεγονός ότι οι διαχειριστές του μυθικού franchise προέβησαν πρόσφατα σε μια εντελώς «αντι-κινηματογραφική» κίνηση, παραχωρώντας τον έλεγχο της οικογενειακής επιχείρησης στις υπηρεσίες streaming της Amazon.

Αντιθέτως, κανένα αφιέρωμα δεν έγινε στη μνήμη του πρόσφατα χαμένου Ντέιβιντ Λιντς, παρότι αλλιώς μας είχε προδιαθέσει η κοινή εμφάνιση των Λόρα Ντερν και Ιζαμπέλα Ροσελίνι, η οποία ήταν ντυμένη με Μπλε Βελούδο. Μόνο στο «In Memoriam» σκέλος της χθεσινής τελετής –υπό τους υποβλητικούς, ειδικά στις πέντε το πρωί, ήχους του «Lacrimosa» από το ρέκβιεμ του Μότσαρτ– είδαμε το όνομά του ανάμεσα στους «απελθόντες» της προηγούμενης χρονιάς, εκεί που δεν χώρεσε καν να μπει ο Αλέν Ντελόν.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τρολάροντας προς τον Ναζισμό 

Daily / Τρολάροντας προς τον ναζισμό 

Πριν από λίγες μέρες ο Kanye West κυκλοφόρησε ένα αγρίως προβοκατόρικο, ακόμα και για τα δικά του στάνταρ, τραγούδι που λέγεται «Heil Hitler» και καταλήγει με έναν προεκλογικό λόγο του Φίρερ από το –προφανώς όχι και τόσο μακρινό– 1936. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Daily / You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Μάλλον άδοξα έληξε μετά από πέντε κύκλους και πενήντα επεισόδια μια από τις πιο ψυχαγωγικές σειρές των τελευταίων χρόνων, παρότι είχε να κάνει με τις αιμοσταγείς περιπλανήσεις ενός νοσηρά ρομαντικού κατά συρροή δολοφόνου — SPOILER ALERT.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ