Πού είσαι Φρίντα Κάλο; Ποια ήσουν πραγματικά;

Πού είσαι Φρίντα Κάλο; Ποια ήσουν πραγματικά;  Facebook Twitter
Η Φρίντα Κάλο δεν θα μπορούσε να φανταστεί ίσως ότι μια μέρα θα ήταν μία από τα πιο αναγνωρίσιμες μορφές στον πλανήτη.
0

ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕ Η ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ, λίγες μέρες αφού είχε κλείσει τα 47 της χρόνια, δεν θα μπορούσε να φανταστεί ίσως ότι μια μέρα θα ήταν μία από τα πιο αναγνωρίσιμες μορφές στον πλανήτη – πανταχού παρούσα και ανεξίτηλα ραμμένη εδώ και πολλές δεκαετίες στο ύφασμα της μαζικής κουλτούρας. Ή μήπως θα μπορούσε;

Σε αυτό το νέο (ακόμα ένα) ντοκιμαντέρ για τη ζωή και την τέχνη της, που προβάλλεται στην πλατφόρμα Amazon Prime και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ημερολόγια, τις επιστολές  και τα σημειωματάριά της, την «ακούμε» να δηλώνει λίγο πριν από το τέλος: «Δεν φοβάμαι τον θάνατο. Πρέπει ωστόσο να αντιμετωπίσω το πικρό γεγονός ότι ακόμα κι αν είχα πολλές ζωές να ζήσω, και πάλι δεν θα ήταν αρκετές για να ζωγραφίσω όλα αυτά που θέλω… Τι είναι χαρά; Είναι η δημιουργία που γεννιέται από την ανακάλυψη. Πιστεύω ότι μετά τον θάνατό μου, θα γίνω το μεγαλύτερο "σκατό" [caca] στον κόσμο…». 

Το σώμα της θα αποτελούσε μια μόνιμη πηγή πόνου για όλη της την ζωή, αλλά το ελεύθερο πνεύμα και η ψυχή της παγιδεύτηκαν μόνο προσωρινά.

Η φωνή που ακούγεται σε όλη τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ δεν ανήκει στη σπουδαία Μεξικάνα ζωγράφο αλλά στην ηθοποιό Φερνάντα Ετσεβαρία ντελ Ριβέρο και αποδίδει με συναισθηματική αμεσότητα τις χαρές, τις λύπες, τους καημούς, τους πόθους, την άγρια ευφυΐα και το αθυρόστομο πνεύμα της Κάλο, σε μια εξαιρετική δουλειά που συνδυάζει το πλούσιο, ασπρόμαυρο αρχειακό υλικό (η Φρίντα στην Αμερική, με ή χωρίς τον Ντιέγκο Ριβέρα, η Φρίντα με τον Τρότσκι, η Φρίντα στο Παρίσι, η Φρίντα στο εργαστήριό της, ένα με τα έργα της) με την πολύχρωμη φαντασμαγορία της ζωγραφικής της, η οποία εδώ ζωντανεύει με ευαισθησία και κομψότητα μέσα από τις τεχνικές του animation: η ουρά ενός τσιουάουα κουνιέται, τα φύλλα ενός φυτού ξεδιπλώνονται και λικνίζονται, η γη ραγίζει.

Καθ' όλη τη διάρκεια της ταινίας, υπάρχει μια ζωηρή αλληλεπίδραση μεταξύ των vintage ασπρόμαυρων πλάνων και της αιώνιας ακτινοβολίας της παλέτας της. 

Η αφήγηση είναι γραμμική και ξεκινά από την αρχή. Από τον άθεο, καλλιεργημένο πατέρα και την βαθιά θρησκευόμενη μητέρα, από την πολιομυελίτιδα που την χτύπησε μικρή, με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και ημιπαράλυτο και από το σφοδρότατο ατύχημα που της συνέβη το 1925 και παραλίγο να την αποτελειώσει στα 18 της.

Το σώμα της θα αποτελούσε μια μόνιμη πηγή πόνου για όλη της την ζωή, αλλά το ελεύθερο πνεύμα και η ψυχή της παγιδεύτηκαν μόνο προσωρινά. Θα ακολουθούσε η αγάπη για τη ζωγραφική, η πολυκύμαντη σχέση με τον Ριβέρα, ο ακόρεστος ερωτικός της οίστρος, η επαναστατική φλόγα που δεν έσβησε ποτέ, οι μικροί θρίαμβοι, οι μεγάλες απογοητεύσεις, η βαθιά δυσανεξία προς τους πάσης φύσεως προνομιούχους έχοντες και κατέχοντες, από τους «πλούσιους και ηλίθιους gringos» μέχρι τους επαναστάτες της πολυθρόνας και την «παρακμιακή μπουρζουαζία» των πιο επιφανών εκπροσώπων του Σουρεαλισμού.

FRIDA - Official Trailer | Prime Video

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ