Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ

Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ Facebook Twitter
Ο ίδιος ο Ράιαν Ο’ Νιλ είχε σημειώσει ότι το σερί των προβληματικών μπαμπάδων που έχει υποδυθεί στην οθόνη μπορεί να ήταν μια αντανάκλαση των δικών του ελλειμμάτων. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images
0

O ΡΑΪΑΝ Ο' ΝΙΛ έγινε διάσημος στη δεκαετία του ’70 ως αξιοθαύμαστος πρωταγωνιστής σε μια σειρά από ταινίες διαφορετικών ειδών που καθόρισαν εκείνη την περίοδο, όπως το Love Story, το Barry Lyndon του Κιούμπρικ, το What's Up Doc πλάι στην Μπάρμπρα Στρέιζαντ και  το Paper Moon πλάι στη 8χρονη τότε κόρη του, Τέιτουμ Ο'Νιλ.

Η φήμη του όμως εξασθένησε με την πάροδο των ετών, επισκιασμένη από μια χαοτική και καταστροφική προσωπική ζωή, την υψηλού προφίλ αλλά εξαιρετικά ασταθή σχέση του με τη Φάρα Φόσετ και διάφορες κατηγορίες για χρήση ναρκωτικών και σωματική κακοποίηση που τον οδήγησαν σε πλήρη αποξένωση από πολλούς από τους πιο κοντινούς του ανθρώπους. Τα τελευταία του χρόνια τα πέρασε προσπαθώντας να διορθώσει ό,τι δεν ήταν αργά πλέον για να διορθωθεί.

Μέχρι τον θάνατό του, την περασμένη Παρασκευή, σε ηλικία 82 ετών, είχε καταφέρει να αποκαταστήσει κάποιες προσωπικές σχέσεις. Ήταν ο γιος του, ο Πάτρικ Ο' Νιλ, εκείνος που ανακοίνωσε την είδηση με ανάρτηση στο Instagram, γράφοντας: «Ο πατέρας μου Ράιαν Ο' Νιλ ήταν πάντα ο ήρωάς μου».

Το 2007, ο Ράιαν συνελήφθη επειδή πυροβόλησε με όπλο κατά τη διάρκεια ενός καυγά με τον Γκρίφιν σε ένα πάρτι γενεθλίων της Φόσετ. «Όταν έκλεισε τα 60 της, κάναμε μια γιορτή όπου πυροβόλησα τον γιο μου», έλεγε ο Ο' Νιλ. «Θα μπορούσα να τον είχα πετύχει, αλλά αστόχησα».

Ήταν μια ιδιαίτερη χειρονομία από την πλευρά του Πάτρικ, αν αναλογιστεί κανείς πόσο καταστροφικές υπήρξαν συχνά οι σχέσεις του ηθοποιού με την οικογένειά του. Ο ίδιος ο Ράιαν Ο’ Νιλ είχε σημειώσει μάλιστα ότι το σερί των προβληματικών μπαμπάδων που έχει υποδυθεί στην οθόνη μπορεί να ήταν μια αντανάκλαση των δικών του ελλειμμάτων. «Υπήρξα κακός πατέρας», δήλωνε στο Vanity Fair το 2009. «Δεν ξέρω γιατί. Μάλλον δεν  έπρεπε να έχω γίνει πατέρας».  

Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ Facebook Twitter
Με τη Φάρα Φόσετ δεν παντρεύτηκαν ποτέ, αλλά ήταν μαζί σε πρώτη φάση από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images

Με τη Φάρα Φόσετ δεν παντρεύτηκαν ποτέ, αλλά ήταν μαζί σε πρώτη φάση από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η σχέση τους διαλύθηκε όταν εκείνη ανακάλυψε ότι ο Ο' Νιλ είχε κρυφό ειδύλλιο με την ηθοποιό Λέσλι Στέφανσον, η οποία ήταν 30 χρόνια νεότερή του. Η Φόσετ τους έπιασε μαζί στο σπίτι του στο Μαλιμπού την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

«Ήταν τρομερό», είπε ο Ο'Νιλ τότε. «Δεν περίμενα να τη δω εκεί. Προσπάθησα να βάλω το παντελόνι μου, αλλά έβαλα και τα δύο πόδια στο ίδιο μπατζάκι». Το ζεύγος επανασυνδέθηκε το 2001, όταν ο Ο’ ΝΙλ διαγνώστηκε με χρόνια μυελογενή λευχαιμία. «Η Λέσλι είχε φύγει και η Φάρα γύρισε πάλι σε μένα», έλεγε. «Ξεκινήσαμε από την αρχή και αυτή τη φορά το χτίσαμε με τρόπο που είχε θεμέλια και εμπιστοσύνη».

Πολύ πιο δύσκολο να αποκατασταθούν ήταν οι σχέσεις του με τα τέσσερα παιδιά του: την Τέιτουμ και τον Γκρίφιν από την πρώτη του σύζυγο, την ηθοποιό Τζοάνα Μουρ, με την οποία χώρισε το 1967, τον Πάτρικ από τη δεύτερη, την ηθοποιό Λι Τέιλορ-Γιανγκ με την οποία χώρισε το 1971, και τέλος, τον Ρέντμοντ, από την Φάρα Φόσετ.

Στην ταινία Paper Moon («Χάρτινο Φεγγάρι») του 1973, ο Ράιαν Ο’ Νιλ είχε μια παιχνιδιάρικη χημεία με την κόρη του, Τέιτουμ, η οποία κέρδισε το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της και έγινε η μέχρι σήμερα νεότερη κάτοχος Όσκαρ όλων των εποχών. Στο παρασκήνιο όμως υπήρξαν καταγγελίες για κακοποίηση και παραμέληση. Στην αυτοβιογραφία της, με τίτλο A Paper Life («Χάρτινη Ζωή»), η Τέιτουμ Ο’ Νιλ ισχυρίστηκε ότι είχε υποστεί σωματική και συναισθηματική κακοποίηση ως αποτέλεσμα της κατάχρησης ναρκωτικών από τον πατέρα της.

Ο Γκρίφιν επίσης κατηγόρησε τον πατέρα του για κακομεταχείριση που οδήγησε σε μια ζωή που σημαδεύτηκε από θλίψη και τραγωδία. Ο ίδιος οδηγούσε το ταχύπλοο σκάφος στο ατύχημα του 1986 που προκάλεσε τα σοβαρά τραύματα στο κεφάλι που στοίχισαν τη ζωή στον γιο του Φράνσις Φορντ Κόπολα, Τζιανκάρλο. Οι ένορκοι τον απάλλαξαν από την κατηγορία της ανθρωποκτονίας, αλλά τον καταδίκασαν για αμελή οδήγηση σκάφους. Εξέτισε ποινή φυλάκισης μόνο αφού παρέλειψε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις κοινωνικής εργασίας μετά την καταδίκη του.

Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ Facebook Twitter
Με την κόρη του, Τέιτουμ, στο «Χάρτινο Φεγγάρι» το 1973

Το 2007, ο Ράιαν συνελήφθη επειδή πυροβόλησε με όπλο κατά τη διάρκεια ενός καυγά με τον Γκρίφιν σε ένα πάρτι γενεθλίων της Φόσετ. «Όταν έκλεισε τα 60 της, κάναμε μια γιορτή όπου πυροβόλησα τον γιο μου», έλεγε ο Ο' Νιλ. «Θα μπορούσα να τον είχα πετύχει, αλλά αστόχησα». Οι κατηγορίες αποσύρθηκαν αλλά ο Γκρίφιν τον κατηγόρησε αργότερα ως καταστροφική δύναμη στη ζωή του.

«Ο πατέρας μου μού έδωσε κοκαΐνη όταν ήμουν 11 ετών», δήλωσε ο Griffin στο Vanity Fair το 2009. «Ήταν βίαιος σε όλη τη διάρκεια της ανατροφής μου. Ήταν ένας άνθρωπος κακοποιητικός, ένας ψυχοπαθής νάρκισσος. Θυμώνει τόσο πολύ που δεν μπορεί να ελέγξει τίποτα από όσα κάνει».

Το 2008, ο Ο’ Νιλ συνελήφθη μαζί με τον μικρότερο γιο του, τον Ρέντμοντ, αφού η αστυνομία βρήκε μεθαμφεταμίνη στο σπίτι τους στο Μαλιμπού. Ο Ρέντμοντ είχε μακροχρόνια προβλήματα με τα ναρκωτικά και επίσης κατηγορούσε τους γονείς του για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε.

Στην κηδεία της Φάρα Φόσετ το 2009, ο Ο’ Νιλ, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε, είχε μια συγκλονιστικά αμήχανη συνάντηση με την Τέιτουμ, την οποία δεν αναγνώρισε: «Είχαμε μόλις βάλει το φέρετρο στη νεκροφόρα και το έβλεπα να απομακρύνεται, όταν μια όμορφη ξανθιά γυναίκα έρχεται και με αγκαλιάζει. Της είπα: "Έχεις ένα ποτό πάνω σου; Έχεις αυτοκίνητο;". Εκείνη έκπληκτη μου απάντησε: "Μπαμπά, εγώ είμαι, η Τέιτουμ!". Είναι τόσο αρρωστημένο». Η ίδια η Τέιτουμ θυμόταν την ίδια συνάντηση με έναν βαθύ αναστεναγμό: «Αυτή είναι η σχέση μας, συνοπτικά. Βγάλτε ό,τι συμπεράσματα θέλετε».

Πατέρας και κόρη επανασυνδέθηκαν όμως λίγα χρόνια αργότερα και η προσπάθεια αποκατάστασης της σχέσης τους καταγράφηκε μάλιστα σ’ ένα τηλεοπτικό ριάλιτι με τίτλο Ryan and Tatum: The O' Neals. Ο Πάτρικ και ο Γκρίφιν δεν έλαβαν μέρος στην εκπομπή, αλλά ο Ρέντμοντ, που εκείνη τη χρονιά αντιμετώπιζε νέες κατηγορίες για όπλα και ναρκωτικά, συμμετείχε.

«Αισθάνομαι μεγάλη θλίψη με τον θάνατο του πατέρα μου», δήλωσε η Τέιτουμ στο περιοδικό People το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. «Σήμαινε τα πάντα για μένα. Τον αγαπούσα πάρα πολύ και ξέρω ότι και εκείνος με αγαπούσε. Θα μου λείψει για πάντα και νιώθω πολύ τυχερή που τελειώσαμε με τόσο καλές σχέσεις».

Με στοιχεία από Vanity Fair

Απώλειες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ