ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ

Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ Facebook Twitter
Ο ίδιος ο Ράιαν Ο’ Νιλ είχε σημειώσει ότι το σερί των προβληματικών μπαμπάδων που έχει υποδυθεί στην οθόνη μπορεί να ήταν μια αντανάκλαση των δικών του ελλειμμάτων. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images
0

O ΡΑΪΑΝ Ο' ΝΙΛ έγινε διάσημος στη δεκαετία του ’70 ως αξιοθαύμαστος πρωταγωνιστής σε μια σειρά από ταινίες διαφορετικών ειδών που καθόρισαν εκείνη την περίοδο, όπως το Love Story, το Barry Lyndon του Κιούμπρικ, το What's Up Doc πλάι στην Μπάρμπρα Στρέιζαντ και  το Paper Moon πλάι στη 8χρονη τότε κόρη του, Τέιτουμ Ο'Νιλ.

Η φήμη του όμως εξασθένησε με την πάροδο των ετών, επισκιασμένη από μια χαοτική και καταστροφική προσωπική ζωή, την υψηλού προφίλ αλλά εξαιρετικά ασταθή σχέση του με τη Φάρα Φόσετ και διάφορες κατηγορίες για χρήση ναρκωτικών και σωματική κακοποίηση που τον οδήγησαν σε πλήρη αποξένωση από πολλούς από τους πιο κοντινούς του ανθρώπους. Τα τελευταία του χρόνια τα πέρασε προσπαθώντας να διορθώσει ό,τι δεν ήταν αργά πλέον για να διορθωθεί.

Μέχρι τον θάνατό του, την περασμένη Παρασκευή, σε ηλικία 82 ετών, είχε καταφέρει να αποκαταστήσει κάποιες προσωπικές σχέσεις. Ήταν ο γιος του, ο Πάτρικ Ο' Νιλ, εκείνος που ανακοίνωσε την είδηση με ανάρτηση στο Instagram, γράφοντας: «Ο πατέρας μου Ράιαν Ο' Νιλ ήταν πάντα ο ήρωάς μου».

Το 2007, ο Ράιαν συνελήφθη επειδή πυροβόλησε με όπλο κατά τη διάρκεια ενός καυγά με τον Γκρίφιν σε ένα πάρτι γενεθλίων της Φόσετ. «Όταν έκλεισε τα 60 της, κάναμε μια γιορτή όπου πυροβόλησα τον γιο μου», έλεγε ο Ο' Νιλ. «Θα μπορούσα να τον είχα πετύχει, αλλά αστόχησα».

Ήταν μια ιδιαίτερη χειρονομία από την πλευρά του Πάτρικ, αν αναλογιστεί κανείς πόσο καταστροφικές υπήρξαν συχνά οι σχέσεις του ηθοποιού με την οικογένειά του. Ο ίδιος ο Ράιαν Ο’ Νιλ είχε σημειώσει μάλιστα ότι το σερί των προβληματικών μπαμπάδων που έχει υποδυθεί στην οθόνη μπορεί να ήταν μια αντανάκλαση των δικών του ελλειμμάτων. «Υπήρξα κακός πατέρας», δήλωνε στο Vanity Fair το 2009. «Δεν ξέρω γιατί. Μάλλον δεν  έπρεπε να έχω γίνει πατέρας».  

Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ Facebook Twitter
Με τη Φάρα Φόσετ δεν παντρεύτηκαν ποτέ, αλλά ήταν μαζί σε πρώτη φάση από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Images

Με τη Φάρα Φόσετ δεν παντρεύτηκαν ποτέ, αλλά ήταν μαζί σε πρώτη φάση από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η σχέση τους διαλύθηκε όταν εκείνη ανακάλυψε ότι ο Ο' Νιλ είχε κρυφό ειδύλλιο με την ηθοποιό Λέσλι Στέφανσον, η οποία ήταν 30 χρόνια νεότερή του. Η Φόσετ τους έπιασε μαζί στο σπίτι του στο Μαλιμπού την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

«Ήταν τρομερό», είπε ο Ο'Νιλ τότε. «Δεν περίμενα να τη δω εκεί. Προσπάθησα να βάλω το παντελόνι μου, αλλά έβαλα και τα δύο πόδια στο ίδιο μπατζάκι». Το ζεύγος επανασυνδέθηκε το 2001, όταν ο Ο’ ΝΙλ διαγνώστηκε με χρόνια μυελογενή λευχαιμία. «Η Λέσλι είχε φύγει και η Φάρα γύρισε πάλι σε μένα», έλεγε. «Ξεκινήσαμε από την αρχή και αυτή τη φορά το χτίσαμε με τρόπο που είχε θεμέλια και εμπιστοσύνη».

Πολύ πιο δύσκολο να αποκατασταθούν ήταν οι σχέσεις του με τα τέσσερα παιδιά του: την Τέιτουμ και τον Γκρίφιν από την πρώτη του σύζυγο, την ηθοποιό Τζοάνα Μουρ, με την οποία χώρισε το 1967, τον Πάτρικ από τη δεύτερη, την ηθοποιό Λι Τέιλορ-Γιανγκ με την οποία χώρισε το 1971, και τέλος, τον Ρέντμοντ, από την Φάρα Φόσετ.

Στην ταινία Paper Moon («Χάρτινο Φεγγάρι») του 1973, ο Ράιαν Ο’ Νιλ είχε μια παιχνιδιάρικη χημεία με την κόρη του, Τέιτουμ, η οποία κέρδισε το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της και έγινε η μέχρι σήμερα νεότερη κάτοχος Όσκαρ όλων των εποχών. Στο παρασκήνιο όμως υπήρξαν καταγγελίες για κακοποίηση και παραμέληση. Στην αυτοβιογραφία της, με τίτλο A Paper Life («Χάρτινη Ζωή»), η Τέιτουμ Ο’ Νιλ ισχυρίστηκε ότι είχε υποστεί σωματική και συναισθηματική κακοποίηση ως αποτέλεσμα της κατάχρησης ναρκωτικών από τον πατέρα της.

Ο Γκρίφιν επίσης κατηγόρησε τον πατέρα του για κακομεταχείριση που οδήγησε σε μια ζωή που σημαδεύτηκε από θλίψη και τραγωδία. Ο ίδιος οδηγούσε το ταχύπλοο σκάφος στο ατύχημα του 1986 που προκάλεσε τα σοβαρά τραύματα στο κεφάλι που στοίχισαν τη ζωή στον γιο του Φράνσις Φορντ Κόπολα, Τζιανκάρλο. Οι ένορκοι τον απάλλαξαν από την κατηγορία της ανθρωποκτονίας, αλλά τον καταδίκασαν για αμελή οδήγηση σκάφους. Εξέτισε ποινή φυλάκισης μόνο αφού παρέλειψε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις κοινωνικής εργασίας μετά την καταδίκη του.

Κομμάτια και θρύψαλα: Η άστατη ζωή του Ράιαν Ο’ Νιλ Facebook Twitter
Με την κόρη του, Τέιτουμ, στο «Χάρτινο Φεγγάρι» το 1973

Το 2007, ο Ράιαν συνελήφθη επειδή πυροβόλησε με όπλο κατά τη διάρκεια ενός καυγά με τον Γκρίφιν σε ένα πάρτι γενεθλίων της Φόσετ. «Όταν έκλεισε τα 60 της, κάναμε μια γιορτή όπου πυροβόλησα τον γιο μου», έλεγε ο Ο' Νιλ. «Θα μπορούσα να τον είχα πετύχει, αλλά αστόχησα». Οι κατηγορίες αποσύρθηκαν αλλά ο Γκρίφιν τον κατηγόρησε αργότερα ως καταστροφική δύναμη στη ζωή του.

«Ο πατέρας μου μού έδωσε κοκαΐνη όταν ήμουν 11 ετών», δήλωσε ο Griffin στο Vanity Fair το 2009. «Ήταν βίαιος σε όλη τη διάρκεια της ανατροφής μου. Ήταν ένας άνθρωπος κακοποιητικός, ένας ψυχοπαθής νάρκισσος. Θυμώνει τόσο πολύ που δεν μπορεί να ελέγξει τίποτα από όσα κάνει».

Το 2008, ο Ο’ Νιλ συνελήφθη μαζί με τον μικρότερο γιο του, τον Ρέντμοντ, αφού η αστυνομία βρήκε μεθαμφεταμίνη στο σπίτι τους στο Μαλιμπού. Ο Ρέντμοντ είχε μακροχρόνια προβλήματα με τα ναρκωτικά και επίσης κατηγορούσε τους γονείς του για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε.

Στην κηδεία της Φάρα Φόσετ το 2009, ο Ο’ Νιλ, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε, είχε μια συγκλονιστικά αμήχανη συνάντηση με την Τέιτουμ, την οποία δεν αναγνώρισε: «Είχαμε μόλις βάλει το φέρετρο στη νεκροφόρα και το έβλεπα να απομακρύνεται, όταν μια όμορφη ξανθιά γυναίκα έρχεται και με αγκαλιάζει. Της είπα: "Έχεις ένα ποτό πάνω σου; Έχεις αυτοκίνητο;". Εκείνη έκπληκτη μου απάντησε: "Μπαμπά, εγώ είμαι, η Τέιτουμ!". Είναι τόσο αρρωστημένο». Η ίδια η Τέιτουμ θυμόταν την ίδια συνάντηση με έναν βαθύ αναστεναγμό: «Αυτή είναι η σχέση μας, συνοπτικά. Βγάλτε ό,τι συμπεράσματα θέλετε».

Πατέρας και κόρη επανασυνδέθηκαν όμως λίγα χρόνια αργότερα και η προσπάθεια αποκατάστασης της σχέσης τους καταγράφηκε μάλιστα σ’ ένα τηλεοπτικό ριάλιτι με τίτλο Ryan and Tatum: The O' Neals. Ο Πάτρικ και ο Γκρίφιν δεν έλαβαν μέρος στην εκπομπή, αλλά ο Ρέντμοντ, που εκείνη τη χρονιά αντιμετώπιζε νέες κατηγορίες για όπλα και ναρκωτικά, συμμετείχε.

«Αισθάνομαι μεγάλη θλίψη με τον θάνατο του πατέρα μου», δήλωσε η Τέιτουμ στο περιοδικό People το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. «Σήμαινε τα πάντα για μένα. Τον αγαπούσα πάρα πολύ και ξέρω ότι και εκείνος με αγαπούσε. Θα μου λείψει για πάντα και νιώθω πολύ τυχερή που τελειώσαμε με τόσο καλές σχέσεις».

Με στοιχεία από Vanity Fair

Απώλειες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM