Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μουσική

Οι Bonnie Nettles είναι το νέο συγκρότημα που θες να ακούσεις

Η πενταμελής μπάντα με το φανατικό κοινό αντιδρά καχύποπτα στις συγκρίσεις με άλλους (σημαντικούς) καλλιτέχνες.

Μας έχεις δει live;» Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που λέει ο Διονύσης, ο οποίος κάνει τα φωνητικά στους Bonnie Nettles, όταν τους συναντώ ένα βράδυ σε γνωστό μπαρ στου Ψυρρή. Είναι κάπως περασμένη η ώρα για συνέντευξη, αλλά τα παιδιά δουλεύουν το πρωί. O Διονύσης δουλεύει σερβιτόρος και ο Ανέστης, που παίζει κιθάρα στο γκρουπ, δουλεύει σε ένα e-shop. Αποφάσισαν να φτιάξουν την μπάντα πριν από δύο χρόνια, μετά από συζητήσεις που έκαναν στο περίπτερο όπου δούλευε ο Διονύσης και ήταν δίπλα στο σπίτι του Ανέστη. Γνωριζόντουσαν από παλιά, όταν πήγαιναν στο ίδιο φροντιστήριο.


Οι Bonnie Nettles είναι ένα πενταμελές συγκρότημα από την Αθήνα. Ξεκίνησαν να κάνουν συναυλίες μόλις πέρσι και ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι γύρω στα 25. Ξεπήδησαν από τη νεο-ψυχεδελική σκηνή της πόλης – αν μπορείς, φυσικά, να μιλήσεις για σκηνή. Οι ίδιοι δεν πιστεύουν ότι ισχύει κάτι τέτοιο. «Πενήντα μαλάκες είμαστε παντού. Μόνο θέσεις αλλάζουμε, πάνω ή κάτω από τη σκηνή» μου λέει αφοπλιστικά ο Διονύσης.


Φαίνεται να παραπονιούνται, αλλά έχουν την πολυτέλεια να είναι από εκείνες τις ιδιαίτερες ροκ περιπτώσεις που έχουν αποκτήσει ένα αρκετά μεγάλο και σταθερό κοινό, το οποίο τους ακολουθεί στις συναυλίες τους, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Είναι κάπως σπάνιο αυτό που συμβαίνει στην περίπτωσή τους για τα ελληνικά δεδομένα. Ειδικά από τη στιγμή που δεν έχουν κυκλοφορήσει τίποτα επίσημα, παρά μόνο ένα ντέμο με τρία τραγούδια στο SoundCloud. Τους ζητάω να μου μιλήσουν γι' αυτό το φαινόμενο.

 

«Τι Μανώλης Αγγελόπουλος, τι Liam Gallagher! Ίδια αλητεία, αλλά δεν εμπνεόμαστε από αυτά, όπως γινόταν στο ρεμπέτικο. Δεν τα ζήσαμε. Ο κόσμος τότε πείναγε κι έβγαζε αυτά που έβγαζε. Εμείς τι να ζήσουμε με το iΡhone; Τι να τραγουδάμε, ότι πονέσαμε;»


«Ψάρωσε ο κόσμος μάλλον με τη σκηνική μας παρουσία. Αν περάσει λίγος χρόνος, νομίζω θα μας βαρεθούν, επειδή έτσι είναι στην Ελλάδα το κοινό. Πού είναι π.χ. αυτοί που έπαιζαν stoner πέρσι; Σήμερα δεν υπάρχουν ούτε οι μισοί. Στην Ελλάδα, πριν από δύο χρόνια, έλεγες stoner και ήταν σαν να έλεγες Πλούταρχος» τονίζει ο Ανέστης.

 

Το μυστικό της επιτυχίας είναι στο attitude. Έχουμε χιπ-χοπ attitude και rave ήχο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Το μυστικό της επιτυχίας είναι στο attitude. Έχουμε χιπ-χοπ attitude και rave ήχο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η μουσική τους είναι μια μείξη της ψυχεδέλειας των Brian Jonestown Massacre και τoυ baggy acid house των Happy Mondays. Ο Ανέστης δείχνει μια επιφυλακτικότητα σε σχέση με τα όσα γράφονται γι' αυτούς. Αντιδρούν λίγο καχύποπτα όταν τους το αναφέρω. Οι συγκρίσεις, όμως, είναι αναπόφευκτες από τη στιγμή που έχουν έναν τύπο που παίζει ντέφι πάνω στη σκηνή. Και οι δύο μπάντες έχουν μείνει στην Ιστορία για τα μέλη που έπαιζαν ντέφι και μαράκα στις συναυλίες τους. Με τους BJΜ τους συνδέει κάπως και το όνομα, που έχει να κάνει με αμερικανικές αιρέσεις. Οι Nettles το έχουν δανειστεί από τον ιδρυτή της Heaven's Gate που πίστευε στα UFO, τα μέλη της οποίας στο τέλος αυτοκτόνησαν.

 

Όσον αφορά τους παραλληλισμούς με το Madchester, οι ίδιοι τους αποδίδουν στις «μουσικάρες» που βγάζει η εργατική τάξη, στην οποία πιστεύουν ότι ανήκουν. «Τι Μανώλης Αγγελόπουλος, τι Liam Gallagher! Ίδια αλητεία, αλλά δεν εμπνεόμαστε από αυτά, όπως γινόταν στο ρεμπέτικο. Δεν τα ζήσαμε. Ο κόσμος τότε πείναγε κι έβγαζε αυτά που έβγαζε. Εμείς τι να ζήσουμε με το iΡhone; Τι να τραγουδάμε, ότι πονέσαμε;» Μου σχολιάζουν επίσης ότι οι Έλληνες είναι κολλημένοι κυρίως με Καζαντζίδη, Χατζιδάκι και με τον Theodoreκαι ότι «δεν καταλαβαίνουν γενικά τι παίζουμε».


Δεν τους ενδιαφέρει καθόλου να μιλήσουν για τα πολιτικά. Περισσότερο ασχολούνται με το ποδόσφαιρο, σαν βέροι Βαλκάνιοι. «Ξεκόλλα, τι είμαστε; Πώς θα χαρούμε διαφορετικά;»


Με ενδιαφέρει, όμως, να ακούσω την άποψή τους για τη μουσική τα χρόνια του Διαδικτύου. «Το πρώτο πράγμα στο Ίντερνετ είναι η λέζα. Εδώ στην Ελλάδα την τρώμε πάρα πολύ. Αλλά είτε γράφεις καλή μουσική είτε όχι, κυρίως λέζα θέλουν. Τώρα, τι σημαίνει αυτό στην πράξη, είναι μια άλλη ιστορία» λέει ο Ανέστης. Αυτό υποθέτω πως εξηγεί εν μέρει το γεγονός ότι ο Διονύσης εμφανίζεται τις περισσότερες φορές γυμνόστηθος πάνω στη σκηνή, ο Βαγγέλης με το ντέφι ή ότι καμιά φορά τους συνοδεύει και μια χορεύτρια.

 

Δεν τους ενδιαφέρει καθόλου να μιλήσουν για τα πολιτικά. Περισσότερο ασχολούνται με το ποδόσφαιρο, σαν βέροι Βαλκάνιοι. «Ξεκόλλα, τι είμαστε; Πώς θα χαρούμε διαφορετικά;». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Δεν τους ενδιαφέρει καθόλου να μιλήσουν για τα πολιτικά. Περισσότερο ασχολούνται με το ποδόσφαιρο, σαν βέροι Βαλκάνιοι. «Ξεκόλλα, τι είμαστε; Πώς θα χαρούμε διαφορετικά;». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Όταν συζητάμε πιο ουσιαστικά για τις επιρροές τους, δεν δίνουν την εντύπωση ότι αυτά που παίζουν είναι προϊόν αναβίωσης ή νοσταλγίας. «Στο γυμνάσιο δεν άκουγα Placebo, ΖΝ άκουγα. Δεν μου άρεσαν αυτοί που άκουγαν ροκ. Ήθελα να είμαι στη γωνία μαζί με αυτούς που καπνίζανε και φορούσαν φαρδιά ρούχα. Δεν ήθελα να είμαι με τα παιδάκια που έκαναν μπάντες» λέει ο Διονύσης. «Καλά, και πώς από τους ΖΝ αποφάσισες να το ρίξεις στο ροκ;» τον ρωτάω.

 

«Το ίδιο πράγμα είναι. Το μυστικό της επιτυχίας είναι στο attitude. Έχουμε χιπ-χοπ attitude και rave ήχο. Οι μόνοι που ζουν πραγματικό ροκ-σταριλίκι στην Αθήνα αυτήν τη στιγμή κάνουν χιπ-χοπ. Ο Υποχθόνιος πάει μόνο με το swag του στο μικρόφωνο, παίρνει χίλια ευρώ και φεύγει. Προσωπικά, δεν νομίζω ότι θα πάρω ποτέ χίλια ευρώ. Πιστεύουμε σε κάτι κι ας μη γίνει ποτέ» τονίζει πριν κλείσουμε τη συζήτηση. «Εμένα μου αρέσει να ζω μέσα στο ψέμα».


Είναι αλήθεια, πάντως, όσα λέγονται για τον χαμό που γίνεται στα live τους. Το διαπιστώνω και μόνη μου. Φτάνω γύρω στις 9 στον συναυλιακό χώρο που τυχαίνει να ανοίγουν για μια χιπ-στεροαμερικάνικη μπάντα και είναι τίγκα από κόσμο που δεν βλέπεις συχνά έξω. Η συναυλία είναι σχεδόν sold-out από νωρίς, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν πάει εκεί για να μην τους χάσουν. Δεν έχω ξαναδεί κάτι ανάλογο. Αργότερα πετυχαίνω στα πεταχτά τον Διονύση, που μου κάνει όλο νόημα «σ' τα 'λεγα εγώ!».

 

 

Τhe Bonnie Nettles - Bonnie

 

 

Τhe Bonnie Nettles - Crawling in the Desert

 

Info:

Αυτή την περίοδο οι Bonnie Nettles βρίσκονται στο στούντιο και ετοιμάζουν τον πρώτο τους δίσκο.
www.facebook.com/thebonnienettles

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι οι Shame οι νέοι Oasis;
Ποιο είναι το ροκ συγκρότημα από τη Βρετανία που απασχολεί τα media και, όπως φαίνεται, έχει κάτι να πει.
Υποχθόνιος: Ο πιο δημοφιλής μουσικός στην Ελλάδα του 2016 δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ στα mainstream media! Μιλάει στο LIFO.gr
Από τη Σιάτιστα και τους Ζωντανούς Νεκρούς μέχρι το DAB και τα σχέδιά του να πολιτευτεί με τον Σύριζα, αυτό είναι το success story της χρονιάς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Grimes επιστρέφει στη θνητή πραγματικότητα
Ποπ υψηλών προδιαγραφών με τραγούδια που μιλάνε για τον αφανισμό του ανθρώπινου είδους.
Τα 10+1 καλύτερα άλμπουμ από γυναίκες που ακούσαμε πρόσφατα
Mainstream, πειραματικές, σούπερ σταρ, γυναικείες φωνές με άποψη που ξεχωρίζουν στη μουσική του σήμερα.
Ο FY κάνει τις εμπειρίες του αυθεντική ποπ για τις μάζες
Με το καινούργιο του άλμπουμ ο νεαρός ράπερ σπάει κάθε καλούπι που έχει υπάρξει μέχρι τώρα στην ελληνική μουσική.
Η Venus Volcanism τραγουδάει τα ριζίτικα με έναν σύγχρονο τρόπο και τα κάνει διεθνείς επιτυχίες
Στο άλμπουμ της «Ριζίτικο», η νεαρή μουσικός συνδυάζει με έναν τρόπο μοναδικό την ηλεκτρονική μουσική με τα ριζίτικα τραγούδια της πατρίδας της, της Κρήτης.
«No Man’s Land»: Το multimedia έργο ενός Έλληνα της διασποράς για τη ματαιότητα του πολέμου
O Νεοζηλανδός, ελληνικής καταγωγής, πολυβραβευμένος συνθέτης John Psathas μιλά στη LiFO για τον μεγαλειώδη ύμνο στην ειρήνη που παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής.
O Metaman συνεργάζεται με τη Λένα Πλάτωνος σε έναν δίσκο ηλεκτρονικής αστικής ποίησης
Το «Iρίνα» είναι ο πρώτος σημαντικός ελληνικός ηλεκτρονικός δίσκος για το 2020 – κι έχει εντυπωσιακό εξώφυλλο.
Movement (1920-2020): Ένα φεστιβάλ για τη μετανάστευση πληθυσμών έρχεται στη Στέγη
Ας φανταστούμε έναν κόσμο πέρα από συνοριακούς, φυλετικούς και έμφυλους διαχωρισμούς.
Η συναισθηματική retrofuture καρδιά των Μechanimal
Το νέο «international» άλμπουμ των Mechanimal, το «Crux», είναι γεμάτο συγκινήσεις, επιθετικές εικόνες που θέλουν να σε ταρακουνήσουν, αλλά και good feeling με έναν δικό του, ξεχωριστό τρόπο.
Εισβολέας: «Μου λέει ο άλλος ότι κυκλοφορεί με Πόρσε κι εγώ τον βλέπω στο 5, να πηγαίνει Πατήσια»
Ο Εισβολέας λίγο πριν σαρανταρίσει διαβάζει Καμί, ετοιμάζει ένα μεγάλο live στο Gagarin 205 και ξαναβρήκε τον Λιάκο.
 Isengard: Ένα νέο black metal στέκι στον Πειραιά
Έχει πάρει το όνομά του από ένα φρούριο του μυθικού κόσμου της Μέσης Γης του Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν και είναι ιδανικό για τις extreme μουσικές που παίζει.
Πολλή και καλή μουσική στην Αθήνα τον φετινό χειμώνα
Συναυλίες, μίνι φεστιβάλ, όπερα, παρουσιάσεις δίσκων και ό,τι ακόμα θα μας απασχολήσει μουσικά το προσεχές δίμηνο.
Sugahspank!  is back for good
Ανανεωμένη, με νέο δίσκο, μια περιοδεία με τραγούδια του Λέοναρντ Κοέν που «έσκισε» και ένα live με τους Swing Shoes που έρχεται στο Ρομάντσο, η Sugahspank! κάνει σχέδια για το μέλλον και ονειρεύεται (επιτέλους) στα ελληνικά.
20 άλμπουμ από ξένους καλλιτέχνες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019
Από τους Daft Punk και τον Weeknd μέχρι τον Burial και φυσικά την Beyoncé, οι μουσικοί συντάκτες της LiFO επιλέγουν τα 20 ξένα άλμπουμ που καθόρισαν μουσικά τη δεκαετία.
20 ελληνικά μουσικά άλμπουμ που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019
Οι μουσικοί συντάκτες της LiFO σταχυολογούν τις τάσεις της δεκαετίας και επιλέγουν τα αγαπημένα τους άλμπουμ από όλα τα είδη.
O Floating Points θα ήθελε περισσότερος κόσμος να ξεσηκώνεται με τη μουσική
Μία αποκλειστική συνέντευξη με τον πρωτοπόρο μουσικό λίγο πριν εμφανιστεί στο Winter Plisskën Festival.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή