«Υπακούω τον χρόνο»: Η καλλιτέχνις που πέρασε πάνω από τρεις δεκαετίες σε έναν πίνακα

'I obey time': The artist who spent three decades on a single painting Facebook Twitter
Η Myonghi Kang μπροστά σε ένα από τα αιθέρια έργα της - Πηγή φωτογραφίας: Villepin Art Gallery
0

Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του '80 όταν η Νοτιοκορεάτισσα καλλιτέχνης Myonghi Kang άρχισε να φιλοτεχνεί τον πίνακά της «Le temps des camélias». 

Ζώντας εκείνη την εποχή στο 19ο διαμέρισμα του Παρισιού, περιοδικά πρόσθετε πινελιές χρώματος στον τότε κάθετο πίνακα. 

«Επέστρεφα στον πίνακα με όλα αυτά τα ερωτήμτα στο μυαλό μου και τις αναμνήσεις από τα ταξίδια» θυμάται η ίδια στην τηλεφωνική συνέντευξη. 

Ωστόσο, με το πέρασμα των χρόνων, το έργο ποτέ δεν έδινε την αίσθηση του ολοκληρωμένου οπότε κάποια στιγμή η Κανγκ εγκατέλειψε τη δημιουργία της.


Μέχρι το 2007. Όταν η καλλιτέχνης πήρε τον πίνακα στο νησί Τζεζού της Νότιας Κορέας, τον επανεμπνεύστηκε και άλλαξε τον προσανατολισμό του σε οριζόντιο τοπίο. 

Πλέον, το έργο αυτό δεν αποτυπώνει μόνο τη ζωηρότητα της άνθησης, όπως υποδεικνύει ο τίτλος του, αλλά και το ίδιο το πέρασμα του χρόνου. 

«Μόνο όταν έφερα τον πίνακα στο Τζετζού την άνοιξη είχα τη δύναμη, μετά από 10 χρόνια, να τον δουλέψω ξανά. Είχα πολλές καμέλιες στο στούντιό μου οπότε άρχισα να ενσωματώνω όλα τα στοιχεία που με περιέβαλαν» εξηγεί η ίδια.

Όμως, οι καμέλιες θα έπρεπε να περιμένουν ακόμη πολύ.

Θα μεσολαβούσε άλλη μία δεκαετία προτού το αιθέριο έργο -που τώρα εκτίθεται στη γκαλερί Villepin στο Χονγκ Κονγκ- ολοκληρωνόταν. 


Πλέον, το έργο αυτό δεν αποτυπώνει μόνο τη ζωηρότητα της άνθησης, όπως υποδεικνύει ο τίτλος του, αλλά και το ίδιο το πέρασμα του χρόνου. 


«Δεν μπορώ να το εξηγήσω. Πραγματικά ένιωθα πως ο πίνακας έπρεπε να γίνει έτσι. Εμπιστεύτηκα τη στιγμή - το να γνωρίζω την κατάλληλη στιγμή να ζωγραφίζω τα διαφορετικά μέρη μέχρι να τελειώσω» λέει η ίδια. 

'I obey time': The artist who spent three decades on a single painting Facebook Twitter
Το ατελιέ της 74χρονης στο νησάκι που πλέον αποτελεί το ησυχαστήριο και τον καλλιτεχνικό της παράδεισο - Πηγή φωτογραφίας: Villepin Art Gallery


Και προσθέτει: «Δεν τολμώ να ισχυριστώ πως ζωγράφισα τον χρόνο, αυτό θα ήταν ιδιαζόντως αλαζονικό, ωστόσο ο χρόνος βρίσκεται μέσα σε αυτό που ζωγράφισα. Αφήνομαι στα χέρια του χρόνου. Υπακούω τον χρόνο, όμως δεν προσπαθώ να τον χειραγωγήσω».

Παρότι η τέχνη τής Κανγκ φαίνεται εκ πρώτης όψεως αφηρημένη, συχνά εδράζεται στον κόσμο που την περιβάλλει. Κι αν και οι δημιουργίες της αποτυπώνουν τοπία δεν αναπαριστούν ποτέ μια συγκεκριμένη σκηνή, αλλά ένα αμάλγαμα τοπίων, αναμνήσεων και αισθήσεων. 


«Κάθε στιγμή, από τότε που ξυπνάω μέχρι που αρχίζω να δουλεύω, είναι μέρος του πίνακα. Και οι αναμνήσεις -ίσως και από δέκα χρόνια πριν- της παρατήρησης καμελιών, για παράδειγμα, ίσως ενσωματώνονται ανεπαίσθητα» παραδέχεται. 

'I obey time': The artist who spent three decades on a single painting Facebook Twitter
Η Myonghi στο ατελιέ της στη Τζετζού το 2021 - Πηγή φωτογραφίας: Villepin Art Gallery
'I obey time': The artist who spent three decades on a single painting Facebook Twitter
H 74χρονη με τους καμβάδες της στο νησί Τζετζού - Πηγή φωτογραφίας: Villepin Art Gallery

Με πληροφορίες από CNN

 


 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM
Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» που αφήνει τους θεατές συγκλονισμένους, η τελευταία παράσταση του Μάικλ Κέιν και της Γκλέντα Τζάκσον, μια ελληνική διασκευή της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» και μια ιρλανδική ιστορία ενηλικίωσης, υποψήφια για βραβείο LUX, στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Πολιτισμός / 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Με 77 ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ, 32 ταινίες μικρού μήκους και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Καλαμάτα το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (21-30/11).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Πολιτισμός / Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Με τον τίτλο «Μουσεία και Ελπίδα», το πετυχημένο διεθνές συνέδριο θα διερευνήσει τον ρόλο των μουσείων στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού, δημοκρατικού και με περισσότερη ενσυναίσθηση κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Σκάρλετ Γιόχανσον δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Πολιτισμός / Σκάρλετ Γιόχανσον: Δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Η Γιόχανσον ανέφερε ότι κατά τη φάση της προπαραγωγής ένας από τους χρηματοδότες της ταινίας απείλησε να αποσυρθεί, εκτός αν αφαιρούνταν τα στοιχεία της πλοκής που σχετίζονταν με το Ολοκαύτωμα
LIFO NEWSROOM
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: «Η πλευρά Θεοδωράκη καλεί την οργανώτρια εταιρεία να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να λήξει η διαμάχη»

Η πλευρά Θεοδωράκη πήρε θέση για τις νομικές ενέργειες από πλευράς Γιώργου Χατζιδάκι, γιου του Μάνου Χατζιδάκι, σε βάρος της εταιρείας παραγωγής
LIFO NEWSROOM