Τα ηλεκτρικά πατίνια διχάζουν - Ποιες χώρες παίρνουν μέτρα και πού περιορίζονται

Τα ηλεκτρικά πατίνια διχάζουν - Ποιες χώρες παίρνουν μέτρα και πού περιορίζονται Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
0

Δεν είναι μόνο η Αθήνα τελικά που θέλει να βάλει τάξη στα ηλεκτρικά πατίνια καθώς σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν αποφάσεις και νέοι κανόνες για νέο αυτό τρόπο μετακίνησης.

Κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην πόλη σκοπεύει να θεσπίσει το Παρίσι, επιβάλλοντας πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν στα πεζοδρόμια. Ταυτόχρονα, θα ορίσει συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης και θα επιβάλει ένα ετήσιο τέλος στις διαχειρίστριες εταιρείες.

Ενόψει της υιοθέτησης ενός νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια, που αναμένεται να κατατεθεί στο κοινοβούλιο εντός του έτους, το δημοτικό συμβούλιο της πρωτεύουσας αποφάσισε να επιβάλει πρόστιμο ύψους 135 ευρώ σε όποιον κυκλοφορεί στο πεζοδρόμιο.

Το πρόστιμο σε όσους μπλοκάρουν τα πεζοδρόμια παρκάροντας εκεί τα πατίνια τους, θα φτάνει τα 35 ευρώ ενώ δημοτικοί υπάλληλοι θα αναλάβουν να τα απομακρύνουν.

Ο δήμος, μολονότι στηρίζει τους νέους τρόπους μετακίνησης που αντικαθιστούν τα ρυπογόνα οχήματα, τόνισε ότι η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, που αυξάνεται ραγδαία, θέτει σε κίνδυνο τους πεζούς, ιδίως τους ηλικιωμένους και τα μικρά παιδιά. Η στάθμευσή τους οπουδήποτε εμποδίζει τους γονείς με καροτσάκια και τους ανθρώπους με αναπηρίες.

Μέχρι τα τέλη του έτους η πόλη θα δημιουργήσει περίπου 2.500 χώρους στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια (τα "τροτινέτ" στα γαλλικά) και εξετάζει το ενδεχόμενο να γίνει υποχρεωτικό για τους χρήστες να τα αφήνουν μόνο στα καθορισμένα σημεία.

Εννέα εταιρείες –μεταξύ των οποίων και οι καλιφορνέζικες Lime και Bird– λειτουργούν σήμερα περίπου 15.000 ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 40.000 μέχρι το τέλος του έτους. Εταιρείες όπως οι Bolt, Wind και Voi έχουν επίσης ρίξει στην κυκλοφορία εκατοντάδες πατίνια.

Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν ετήσιο τέλος ύψους τουλάχιστον 50 ευρώ ανά ηλεκτρικό πατίνι για τα πρώτα 499. Το τέλος θα φτάνει τα 65 ευρώ ανά πατίνι για τις εταιρείες που έχουν περισσότερα από 3.000.

Τον Δεκέμβριο, ο δήμος της Μαδρίτης διέταξε τις εταιρείες Voi, Wind και Lime να απομακρύνουν τα ηλεκτρικά πατίνια τους από τους δρόμους, με το σκεπτικό ότι δεν τηρούσαν τον κανονισμό που όριζε σε ποιες περιοχές επιτρεπόταν να κυκλοφορούν.

Στη Γερμανία πάντως η κυβέρνηση ενέκρινε σήμερα την κυκλοφορία όχι μόνο των οχημάτων με ηλεκτροκίνηση χωρίς κάθισμα αλλά και των ηλεκτρικών μονόκυκλων στους δρόμους, που θα μπορούν να "συμβιώνουν" στο εξής με τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

«Θέλουμε να ανοίξουμε νέους δρόμους για μια πιο σύγχρονη, υγιεινή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, τονίζοντας το "τεράστιο δυναμικό" των ηλεκτρικών πατινιών. Σύμφωνα με τον υπουργό, πρόκειται για "μια πραγματική εναλλακτική λύση, ιδανική για να καλύψει κανείς το τελευταίο χιλιόμετρο από τον σταθμό του μετρό ή τη στάση του λεωφορείου μέχρι το σπίτι του ή την εργασία του».

Το ρυθμιστικό πλαίσιο που εγκρίθηκε σήμερα διαχωρίζει τα πατίνια η ταχύτητα των οποίων δεν υπερβαίνει τα 12 χιλιόμετρα (επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν και παιδιά, από 12 ετών και άνω, αλλά μόνο στα πεζοδρόμια) και εκείνα που φτάνουν τα 20 χιλιόμετρα (για άτομα άνω των14 ετών και μπορούν να κυκλοφορούν στους ποδηλατόδρομους).

«Αν τα ηλεκτρικά πατίνια επιτραπούν στα πεζοδρόμια, θα αυξηθούν τα δυστυχήματα», προέβλεψε ωστόσο στην εφημερίδα Neuen Osnabrucker Zeitung ένα στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας. Η ταχύτητα των 11,9 χιλιομέτρων την ώρα, εξήγησε, είναι "τουλάχιστον διπλάσια από εκείνη με την οποία κυκλοφορούν οι πεζοί" και επομένως για τους τελευταίους συνιστά κίνδυνο.

«Τα ηλεκτρικά πατίνια θα προκαλέσουν μια νέα ζώνη συγκρούσεων" στο αστικό τοπίο που "είναι ήδη επιβαρυμένο», σχολίασε εξάλλου ο Όλιβερ Μάλτσοβ, του αστυνομικού συνδικάτου GdP.

Από τα τέλη του 2017 τουλάχιστον 1.500 άνθρωποι νοσηλεύτηκαν στις ΗΠΑ εξαιτίας ατυχήμάτων με ηλεκτρικά πατίνια, ανέφερε τον Φεβρουάριο ο οργανισμός Consumer Reports ενώ αμερικανικά μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο για τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι επιθέσεις του Ισραήλ στο Ιράν δείχνουν ότι ο Τραμπ δεν είναι σε θέση να συγκρατήσει τον Νετανιάχου

Διεθνή / Οι επιθέσεις του Ισραήλ στο Ιράν δείχνουν ότι ο Τραμπ δεν είναι σε θέση να συγκρατήσει τον Νετανιάχου

Οι αεροπορικές επιθέσεις του Ισραήλ στο Ιράν προκαλούν ρήγμα στις σχέσεις ΗΠΑ–Ισραήλ, με την Ουάσιγκτον να προσπαθεί να αποφύγει ευρύτερη σύρραξη στη Μέση Ανατολή και κατάρρευση της διπλωματίας με την Τεχεράνη
LIFO NEWSROOM
Εκτοξεύεται η τιμή του πετρελαίου μετά τα πλήγματα του Ισραήλ στο Ιράν

Διεθνή / Εκτοξεύεται η τιμή του πετρελαίου μετά τα πλήγματα του Ισραήλ στο Ιράν

Οι επιθέσεις του Ισραήλ σε στρατιωτικούς στόχους του Ιράν προκαλούν ανησυχίες για διακοπή των πετρελαϊκών ροών μέσω των Στενών του Ορμούζ και άνοδο της τιμής του πετρελαίου παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη καθοδήγησε τα drone της Ουκρανίας να χτυπήσουν ρωσικά αεροδρόμια

Διεθνή / Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη καθοδήγησε τα drone της Ουκρανίας να χτυπήσουν ρωσικά αεροδρόμια

Η Ουκρανία επιδεικνύει την τεχνολογική της υπεροχή με drones AI στην επιχείρηση «Ιστός Αράχνης», καταστρέφοντας ρωσικές βάσεις και αεροσκάφη. Ανακαλύψτε πώς η τεχνητή νοημοσύνη και οι οπτικές ίνες αναδιαμορφώνουν τον πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Επίθεση στο Ιράν: Γιατί έγινε τώρα και ποιοι ήταν οι στόχοι

Διεθνή / Επίθεση στο Ιράν: Γιατί έγινε τώρα και ποιοι ήταν οι στόχοι - Για «κήρυξη πολέμου» κάνει λόγο η Τεχεράνη

Η επιχείρηση του Ισραήλ, που ονομάστηκε "Rising Lion", σκότωσε τον διοικητή των Φρουρών της Επανάστασης και τον αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Δομινικανή Δημοκρατία: Συνελήφθη ο ιδιοκτήτης του «Jet Set» για τον θάνατο 236 ατόμων μετά την κατάρρευση της οροφής

Διεθνή / Δομινικανή Δημοκρατία: Συνελήφθη ο ιδιοκτήτης του «Jet Set» για τον θάνατο 236 ατόμων μετά την κατάρρευση της οροφής

Η σύλληψη του ιδιοκτήτη του νυχτερινού κέντρου έγινε μετά από κατάθεση εργαζόμενου, ο οποίος προσκόμισε αποδεικτικά στοιχεία ότι είχε προειδοποιήσει τους ιδιοκτήτες για την επικίνδυνη κατάσταση της οροφής και είχε ζητήσει την ακύρωση της συναυλίας.
LIFO NEWSROOM