'The Netflix effect': Γιατί όλο και πιο πολλές γυναίκες από τη Δύση ταξιδεύουν στη Ν. Κορέα αναζητώντας την αγάπη

'The Netflix effect': Γιατί όλο και περισσότερες γυναίκες από δυτικές χώρες ταξιδεύουν στη Νότια Κορέα αναζητώντας την αγάπη Facebook Twitter
0

Υπήρχε κάτι τόσο ασυνήθιστο όσο και αινιγματικό στις νεαρές τουρίστριες από δυτικές χώρες που διέμεναν σε χόστελ της Σεούλ, σύμφωνα με την ερευνήτρια Min Joo Lee. 

Σε αντίθεση με τις ασιάτισσες επισκέπτριες της νοτιοκορεατικής πρωτεύουσας που η ίδια έβλεπε να συνωστίζονται σε όλο και περισσότερα αξιοθέατα και μουσεία κατά τη διαμονή τους εκεί, εκείνες οι γυναίκες, κυρίως στα 20 τους, φαίνονταν να μην έχουν ενδιαφέρον για αυτά που θα θεωρούσε κανείς παραδοσιακά τουριστικά αξιοθέατα. 

Εκείνες θα παρέμεναν, το μεγαλύτερο μέρος της μέρας τους, στα χόστελ τους, για ύπνο ή κορεατικές σειρές, ξεμυτίζοντας μόνο αφότου έπεφτε το σκοτάδι. 

Το φαινόμενο αυτό υπέπεσε στην προσοχή της Λι που, ως μεταδιδακτορική υπότροφος στο πανεπιστήμιο της Ιντιάνα, βρέθηκε στη Σεούλ για να ερευνήσει την επιρροή της ήδη εξαιρετικά επιδραστικής Κ-pop κουλτούρας στον τουρισμό

Αφού επισκέφτηκε οκτώ χόστελ και μίλησε με 123 γυναίκες, κυρίως από τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, η Λι κατέληξε στο συμπέρασμα πως πολλές είχαν πάει στη Σεούλ προσελκυόμενες από αυτό που η ίδια χαρακτηρίζει «the Netflix effect». 

Όπως εκτιμά η ίδια, το λεγόμενο Κ-drama, οι κορεατικές σειρές με τρομακτική απήχηση διεθνώς, «πουλά» κάτι παραπάνω από ρομάντζο, ιντριγκαδόρικη πλοκή και αψεγάδιαστα πρόσωπα και σώματα: Προσφέρει μια ματιά σε ένα κόσμο όπου οι άνδρες είναι ρομαντικοί και υπομονετικοί, σε αντίθεση με την «εμμονική με το σεξ κουλτούρα» στις δικές τους χώρες

Τις γυναίκες από τις οποίες πήρε συνεντεύξεις η Λι, συνάρπαζαν οι Κορεάτες άνδρες που παρουσιάζονταν στα σίριαλ καθώς φαίνονταν «να βρίσκονται σε επαφή με τα συναισθήματά τους και να είναι πρόθυμοι να αποδεχτούν τη θηλυκή πλευρά τους» ανέφερε η ίδια. 

Θεωρούσαν τους Κορεάτες πολιτισμένους και ρομαντικούς ενώ διαμαρτύρονταν για τους άνδρες στις χώρες τους που συχνά παραμελούσαν την εμφάνισή τους και είχαν μονοδιάστατη σκέψη. 

Η Γκρέις Θόρντον, μια 25χρονη κηπουρός από το Ηνωμένο Βασίλειο, ταξίδεψε στη Σεούλ του 2021 όταν είδε το K-drama "Crash Landing on You" στο Netflix.

Εντυπωσιάστηκε με το ότι οι άνδρες στην Κορέα δεν φλέρταραν επιθετικά τις γυναίκες στους δρόμους, όπως συμβαίνει στη χώρα της. Στα δικά της μάτια οι Κορεάτες ήταν «τζέντλμεν, ευγενείς, γοητευτικοί, ρομαντικοί, ιπποτικοί, με σεβασμό, σαν βγαλμένοι από παραμύθι». Επιπλέον, για εκείνη ήταν ιδιαίτερης σημασίας πως οι Νοτιοκορεάτες περιποιούνταν τους εαυτούς τους και ντύνονταν κομψά. 

«Σε σύγκριση οι Άγγλοι είναι μισομεθυσμένοι, κρατάνε μια μπίρα και ένα νεκρό ψάρι» λέει η ίδια αναφερόμενη στη συνήθεια των Βρετανών να βάζουν φωτογραφίες με ψάρια στα προφίλ των εφαρμογών διαδικτυακών ραντεβού. 

Αλλά δεν είναι μόνο οι άλλοι που κάνουν τη διαφορά. Όπως το θέτει η Θόρντον «την Αγγλία είμαι μια γυναίκα με κοινή εμφάνιση. Στην Κορέα είμαι διαφορετική, συναρπαστική και ξένη. Οι άνθρωποι με προσέχουν. Νιώθω ιδιαίτερη». 

Η δημοφιλία των νοτιοκορεάτικων σειρών με τρομακτική απήχηση σε διεθνές κοινό συμπίπτει με μια σταθερή αύξηση στον αριθμό γυναικών τουριστριών στη Νότια Κορέα. 

Το 2005, 2,3 εκατομμύρια γυναίκες επισκέφτηκαν τη χώρα -σε σύγκριση με 2,9 άνδρες, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία. Το 2019, την τελευταία χρονιά προτού η τότε αναδυόμενη πανδημία κορωνοϊού επιφέρει διεθνές lockdown στις παγκόσμιες μεταφορές, περίπου 10 εκατομμύρια γυναίκες επισκέφτηκαν τη χώρα, έναντι των (μόλις) 6,7 εκατομμυρίων ανδρών

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ