Influencers με αναπηρία κατακτούν τα social media αλλάζοντας τον κόσμο (και) της διαφήμισης

Influencers με αναπηρία κατακτούν τα social media αλλάζοντας τον κόσμο (και) της διαφήμισης Facebook Twitter
0

«Πρέπει να εργαστείς σκληρά για να είσαι ο αληθινός σου εαυτός και να πιστέψεις στα brands που προωθείς», συμβουλεύει η Tess Daly, που διαφημίζει tutorial ομορφιάς και εταιρίες καλλυντικών στους περισσότερους από 200.000 followers της στο Instagram.

Η 32χρονη από το Σέφιλντ, που πάσχει από Νωτιαία Μυϊκή Ατροφία (SMA) και χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο, έχει δουλέψει σε πολλές διαφημιστικές καμπάνιες, ωστόσο δεν της αρέσει ο όρος «social influencer», λέγοντας πως απλώς εύχεται να υπήρχαν κι άλλοι όπως εκείνη όταν μεγάλωνε. 

«Τόσοι άνθρωποι με αναπηρίες μού έχουν πει ότι τους έδωσα την αυτοπεποίθηση, όχι μόνο να αγκαλιάσουν την αναπηρία τους αλλά να κυνηγήσουν επίσης την δική τους αγάπη για το μακιγιάζ», λέει. 

Η Tess είναι μία μόνο από τους πολλούς influencers με αναπηρίες που συνεργάζονται με τον Martyn Sibley και την εταιρία του Purple Goat, η οποία ξεκίνησε πέρυσι να δραστηριοποιείται στο μάρκετινγκ. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Tess Daly ♿️💋 (@tess.daly)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Tess Daly ♿️💋 (@tess.daly)


«Πιστεύω πως βοηθώντας μεγάλες επιχειρήσεις να βγάλουν κέρδος προσελκύοντας καταναλωτές με αναπηρίες μέσα από influencers με αναπηρίες, θα πετύχουμε πιο γρήγορα τον σκοπό μας για περισσότερο inclusiveness», εξηγεί ο Martyn, που γεννήθηκε επίσης με SMA. «Με το συγκεκριμένο μοντέλο, βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι». 

Η Purple Goat έχει δουλέψει με πάνω από 75 influencers μέχρι στιγμής, αλλά ο Martyn λέει πως δεν είναι απλώς ένα πρακτορείο με κόσμο στα αρχεία του. «Εργαζόμαστε για τον πελάτη και βρίσκουμε τον κατάλληλο influencer για κάθε καμπάνια», σημειώνει. 

  

Περίπου 14.1 εκατομμύρια κόσμου στη Βρετανία έχουν κάποιου είδους αναπηρία και τέτοια νούμερα αποτελούν υπολογίσιμη δύναμη σε επίπεδο εξόδων, ήτοι περίπου 273 εκατ. λίρες ετησίως. Ωστόσο, αν και συνιστούν περίπου το 22% του πληθυσμού, αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στις διαφημίσεις, στις οποίες εμφανίζεται μόλις ένα 0.06%. 


Αυτή ήταν και η κινητήριος δύναμη πίσω από τη δημιουργία της Purple Goat. Ο Martyn θεωρεί ότι ο κόσμος της διαφήμισης και του μάρκετινγκ έχει αρχίσει να γίνεται πιο ευαίσθητος κι ενημερωμένος σε κοινωνικό επίπεδο, άρα έτοιμος για «αναστάτωση». 

«Πιστεύω πως οφείλεται εν μέρει στην βελτίωση της κοινής γνώμης γύρω από την διαφορετικότητα. Τα brands φοβούνταν μην προβάλλουν λάθος την αναπηρία, αλλά πλέον φοβούνται μην τα κατακρίνουν επειδή δεν έκαναν τίποτα», σημειώνει. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Martyn Sibley (@martynsibley)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Martyn Sibley (@martynsibley)


Η Tess σίγουρα έχει δει άνοδο στις δουλειές της στα social media. Μέχρι πέρυσι, ήταν κάτι που έκανε ως δεύτερη δουλειά, αλλά ως το τέλος του 2020 έφτασε να γίνει influencer πλήρους απασχόλησης και πλέον έχει ατζέντη για να μπορεί να διαχειρίζεται τον φόρτο εργασίας. 

Αλλά δεν ήταν τόσο εύκολο όσο πιστεύει ο κόσμος, λέει η ίδια. «Δεν μπορείς απλώς να ξυπνήσεις ένα πρωί και να αποφασίσεις ότι θέλεις να γίνεις influencer», προσθέτει. 

Πέρυσι, το brand υποδημάτων Kurt Geiger, με έδρα το Λονδίνο, ξεκίνησε να συνεργάζεται με την Bernadette Hagans, influencer και μοντέλο από τη Βόρεια Ιρλανδία, που έχει υποστεί ακρωτηριασμό. 



Ο διευθυντής της εταιρίας, Neil Clifford, αποδίδει την άνοδο των influencers με αναπηρία στην αλλαγή της κοινής γνώμης. 

«Η έκρηξη στα social media έδωσε φωνή σε όσους παλαιότερα υποτιμούνταν από τον κόσμο, και πλέον απαιτούν να γίνουν ορατοί και να ακουστούν», τονίζει. «Ο κόσμος περιμένει από τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την επιρροή τους ως αντίδραση απέναντι την ανισότητα και πολλά brands ανταποκρίνονται σε αυτήν την ανάγκη». 

Η 26χρονη Pippa Stacey από το Γιορκ δουλεύει στον τομέα της φιλανθρωπίας και γράφει σε ένα μπλογκ για την ζωή με χρόνια πάθηση. Η Pippa, που ζει με Μυαλγική Εγκεφαλομυελίτιδα (ME), γνωστή επίσης ως Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης, έχει εργαστεί και αυτή με την Purple Goat κάνοντας καμπάνιες για brands όπως η Tesco. 

«Μια σχέση με τέτοιους influencers σε συνδυασμό με την κατανόηση του κοινού τους, μπορεί να βοηθήσει τις εταιρίες να φτιάξουν περισσότερο αποτελεσματικές καμπάνιες με πιο κοινωνικά ευαίσθητο τρόπο», αναφέρει η ίδια. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pippa Stacey (@lifeofpippa)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pippa Stacey (@lifeofpippa)


Η αυθεντικότητα είναι «η πεμπτουσία ενός brand», σύμφωνα με την Dr Annmarie Hanlon, καθηγήτρια Ψηφιακού Μάρκετινγκ στο Cranfield School of Management.

«Χωρίς αυτή είναι απλώς ένα κέλυφος χωρίς ουσία. Στο διαδικτυακό μας κόσμο όπου οι καταναλωτές μπορούν να ελέγξουν, να επαληθεύσουν και να επιβεβαιώσουν λεπτομέρειες εντός λεπτών, είναι βασικό τα brands να παραμείνουν αληθινά και να παρουσιάζουν τον αυθεντικό εαυτό τους», εξηγεί. 

Και προσθέτει: «Οι influencers με αναπηρία χρειάζονται σύνδεση με το brand που προωθούν για να έχει νόημα. Το να έχεις έναν εκπρόσωπο που ζει με αναπηρία, προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας για το brand». 

Η Caroline Casey έχει ιδρύσει το Valuable 500, μια παγκόσμια πρωτοβουλία που προωθεί τις ανάγκες των ΑμεΑ σε διοικητικό επίπεδο. Η ίδια πιστεύει ότι τα πράγματα ήδη αλλάζουν και πως μεγάλες εταιρίες συνειδητοποιούν ότι έχει εμπορικό νόημα, όχι μόνο να αφουγκράζονται τους πελάτες τους με αναπηρία αλλά και να τους αναζητούν ενεργά. 

«Τα brands βλέπουν πλέον την ευκαιρία για καινοτομία, ανάπτυξη και ταλέντο σε μια αγορά 8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων», λέει αναφερόμενη στην εκτιμώμενη αγοραστική δύναμη των ΑμεΑ παγκοσμίως. «Δεν είναι μόνο να σε βλέπουν να κάνεις το καλό. Είναι σωστό και επιχειρηματικά να επεκτείνεις της αγορά σου», προσθέτει. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Valuable 500 (@thevaluable500)

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Valuable 500 (@thevaluable500)


Την ίδια άποψη μοιράζεται και η Laura Johnson, συνιδρύτρια του Zebedee Management, ενός πρακτορείου που εκπροσωπεί μοντέλα και influencers με αναπηρία. 

Το πρακτορείο έχει στο δυναμικό του την Bernadette Hagans, που εργάστηκε για την Kurt Geiger, αλλά και την Ellie Goldstein, το μοντέλο από το Έσεξ που γεννήθηκε με σύνδρομο Down και πέρυσι η φωτογραφία της έγινε η ανάρτηση της Gucci Beauty στο Instagram με τα περισσότερα likes.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gucci Official (@gucci)


Η Laura λέει πως είδαν τεράστια αύξηση σε εταιρίες που ψάχνουν να χρησιμοποιήσουν influencers με αναπηρίες για να κατακτήσουν διαφορετικές αγορές.

«Από εκεί που κάποτε οι εταιρίες φοβούνταν μήπως κατηγορηθούν για προσχηματική υποστήριξη έχοντας ένα μοντέλο ή influencer με αναπηρία ως μέρος του μάρκετινγκ, πλέον έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι influencers με αναπηρίες μπορούν όντως να επηρεάσουν. Είναι κοινή εμπορική λογική», καταλήγει.

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τσάρλι Κερκ: Η ρητορική του ακροδεξιού ακτιβιστή που ενέπνευσε υποστηρικτές και εξόργισε αντιπάλους

Διεθνή / Τσάρλι Κερκ: Η ρητορική του ακροδεξιού ακτιβιστή που ενέπνευσε υποστηρικτές και εξόργισε αντιπάλους

Ένας προκλητικός ρήτορας, που τα τελευταία χρόνια έγινε διάσημος στους κύκλους του κινήματος MAGA και ενέπνευσε μια γενιά φοιτητών να πολιτικοποιηθούν και να στηρίξουν τον Ντόναλντ Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Επιστολή Τραμπ στο ΝΑΤΟ: Είμαι έτοιμος για κυρώσεις στη Ρωσία αν όλα τα μέλη του συμφωνήσουν να κάνουν το ίδιο

Διεθνή / Επιστολή Τραμπ στο ΝΑΤΟ: Είμαι έτοιμος για κυρώσεις στη Ρωσία αν όλα τα μέλη συμφωνήσουν να κάνουν το ίδιο

Ζητά από τα μέλη του ΝΑΤΟ να σταματήσουν να αγοράζουν πετρέλαιο από τη Ρωσία και να επιβάλουν δασμούς έως και 100% στην Κίνα, για την οποία θεωρεί ότι «ασκεί κυριαρχία» πάνω στη Ρωσία
LIFO NEWSROOM
Τζέφρι Έπσταϊν: Το Υπουργείο Οικονομικών θα κοινοποιήσει τα οικονομικά αρχεία του στο Κογκρέσο

Διεθνή / Τζέφρι Έπσταϊν: Το Υπουργείο Οικονομικών θα κοινοποιήσει τα οικονομικά αρχεία του στο Κογκρέσο

Το υπουργείο δεσμεύτηκε να παραδώσει έγγραφα που αναμένεται να περιλαμβάνουν αναφορές ύποπτης δραστηριότητας σχετικά με τον Τζέφρι Έπσταϊν και την πρώην σύντροφό του και συνεργό του, Γκιζλέιν Μαξγουέλ
LIFO NEWSROOM
Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Απόλυτο σκάνδαλο» - Ο άγνωστος καυγάς με τον βασιλιά Κάρολο στη Νέα Ζηλανδία

Διεθνή / Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Απόλυτο σκάνδαλο» - Ο άγνωστος καυγάς με τον βασιλιά Κάρολο στη Νέα Ζηλανδία

«Περίμενα να πάω να της βάλω την τιάρα και άκουγα τον πρίγκιπα που ωρυόταν και φώναζε στο διπλανό δωμάτιο» θυμάται ο κομμωτής της αείμνηστης πριγκίπισσας
LIFO NEWSROOM
«Προδοτική επίθεση» του Ισραήλ: Σαουδική Αραβία και Εμιράτα ξεσπούν - Κίνδυνος για τις «Συμφωνίες του Αβραάμ»

Διεθνή / «Προδοτική επίθεση» του Ισραήλ: Σαουδική Αραβία και Εμιράτα ξεσπούν - Κίνδυνος για τις «Συμφωνίες του Αβραάμ»

Η αεροπορική επιδρομή του Ισραήλ σε στελέχη της Χαμάς στη Ντόχα προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στον Περσικό Κόλπο - Σαουδική Αραβία, Εμιράτα και Κατάρ καταγγέλλουν παραβίαση διεθνούς δικαίου, ενώ οι Συμφωνίες του Αβραάμ κινδυνεύουν να τιναχτούν στον αέρα
LIFO NEWSROOM
«Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Διεθνή / «Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Ο διορισμός της Σουσίλα Κάρκι ήταν απαίτηση των φοιτητών που βγήκαν μαζικά στους δρόμους καταγγέλλοντας τη διαφθορά και την απαγόρευση των social media.
LIFO NEWSROOM
Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει εκατοντάδες περιστέρια που είχαν κατακλύσει μία πολυκατοικία

Διεθνή / Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει περιστέρια γιατί είχαν κατακλύσει ολόκληρη πολυκατοικία

Η απαγόρευση επιβλήθηκε μετά από την οργή των ενοίκων της πολυκατοικίας, που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν ζούσαν μία «κόλαση» από τα φτερά και τα περιττώματα
LIFO NEWSROOM