Η πρωτεύουσα της Ευρώπης δεν έχει ανοιχτές πισίνες

Η πρωτεύουσα της Ευρώπης δεν έχει ανοιχτές πισίνες Facebook Twitter
0

Ένα πρότζεκ που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα στο Βέλγιο, έχει δημιουργήσει ο 41χρονος Γερμανός αρχιτέκτονας Πάουλ Στάινμπρουκ, που βρίσκεται ανάμεσα στους φιναλίστ για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Αστικού Δημόσιου Χώρου 2022.

Ενώ για τους περισσότερους Ευρωπαίους - από την Ελλάδα ως τη Γερμανία - το κολύμπι σε μια υπαίθρια πισίνα θεωρείται αυτονόητο, στις Βρυξέλλες είναι σχεδόν αδύνατο. Όμως φέτος το θερμόμετρο έχει χτυπήσει κόκκινο στο Βέλγιο, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με τον υδράργυρο να φθάνει έως τους 38 βαθμούς Κελσίου.

Και η ιδέα του αρχιτέκτονα προσφέρει μια ανάσα δροσιάς στους κατοίκους των Βρυξελλών.  

Στην Ευρώπη τους καλοκαιρινούς μήνες όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία μία δημόσια ή ιδιωτική πισίνα είναι μια λύση για όσους ψάχνουν να δροσιστούν. 

«Pool is Cool»

Στις  Βρυξέλλες ωστόσο δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις που να επιτρέπουν σε όσους θέλουν να κολυμπήσουν και να απολαύσουν τον ήλιο. Ο Γερμανός αρχιτέκτονας Πάουλ Στάινμπρουκ θέλει να αλλάξει τα πράγματα και για αυτό ξεκίνησε την καμπάνια «Pool is Cool» το 2016, η οποία έχει ως στόχο να κατασκευαστούν πάλι στις Βρυξέλλες εγκαταστάσεις για πισίνες.

Ο Στάινμπρουκ μέσω αυτού του μη κερδοσκοπικού προγράμματος κατάφερε να δημιουργήσει την πρώτη εξωτερική πισίνα μετά από 40 χρόνια στον δήμο Άντερλεχτ των Βρυξελλών, ακριβώς δίπλα από το κανάλι. Με διαστάσεις 17 επί 7 μέτρα, ξύλινες εξέδρες και εγκαταστάσεις όπου μπορεί κανείς να χαλαρώσει, η πισίνα «Flow» έχει γίνει αρκετά δημοφιλής.

Άτομα όλων των ηλικιών την επισκέπτονται με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια ζήτηση καθώς η είσοδος είναι δωρεάν αλλά απαιτείται εκ των προτέρων κράτηση. Όπως σημειώνει ο Στάινμπρουκ, οι εξωτερικές πισίνες αποτελούν υπέροχα μέρη που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στην κοινωνία και δεν αφορούν μόνο το κολύμπι αυτό καθαυτό. Αντίθετα είναι μέρη κοινωνικοποίησης και δημόσιων δραστηριοτήτων για μικρούς και μεγάλους. 

Κάτι αρχίζει να αλλάζει

Η πισίνα «Flow» χρηματοδοτείται κατά 80% από το δημόσιο ταμείο, ενώ το υπόλοιπο 20% προέρχεται από χορηγούς και πωλήσεις εισιτηρίων. Η λειτουργία της κοστίζει 200.000 ευρώ ετησίως. Ο δημιουργός της αναγνωρίζει όμως πως η πισίνα αυτή δεν είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων. Αποτελεί περισσότερο μια πρωτοβουλία για να αναδειχθούν οι δυνατότητες της πόλης.

Άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έχουν αντίστοιχα υπαίθριες εγκαταστάσεις για το κοινό, όπως η Μαδρίτη για παράδειγμα όπου υπάρχουν 22 δημόσιες πισίνες, δωρεάν μάλιστα για παιδιά ηλικίας κάτω των πέντε ετών. Το ίδιο ισχύει για την Κοπεγχάγη, ενώ στο Άμστερνταμ σε συγκεκριμένες περιοχές οι κάτοικοι μπορούν να κολυμπήσουν ανάμεσα στις πλωτές κατοικίες της πόλης.

Ο Στάινμπρουκ δηλώνει πως οι υπαίθριες πισίνες στις Βρυξέλλες ήταν πάντοτε αποτέλεσμα ιδιωτικών πρωτοβουλιών αλλά αυξημένοι κανόνες υγιεινής, μεγαλύτερη κινητικότητα με το αυτοκίνητο και αρκετά καλοκαίρια με κακοκαιρία είναι μερικοί από τους λόγους που εδώ και 40 χρόνια δεν λειτουργεί καμιά εξωτερική πισίνα. Ωστόσο τονίζει πως είναι αναγκαίο η πρωτεύουσα της Ευρώπης να αποκτήσει υπαίθριους χώρους για κολύμπι.

Όπως ανακοίνωσε η τοπική διοίκηση τον Ιούλιο, υπάρχουν τρία έργα για τη δημιουργία ανάλογων χώρων: μια τεχνητή λίμνη, μια πισίνα πάνω σε στέγη και - ίσως το πιο φιλόδοξο έργο- μια πισίνα διαστάσεων 355 επί 13 μέτρων κατά μήκος του καναλιού που αντιστοιχεί σε επτά Ολυμπιακές πισίνες.

Ο αρχιτέκτονας, ο οποίος έχει παρατήσει το κύριο επάγγελμα του ώστε να ασχοληθεί εξ ολοκλήρου με αυτό το εγχείρημα, προσπαθεί τώρα να συγκεντρώσει χρήματα για ένα βιολογικό φίλτρο νερού και τη δημιουργία σάουνας ή χαμάμ για τους κρύους μήνες του χειμώνα.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ