Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία

Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία, παρακάμπτοντας θαλάσσιες οδούς Facebook Twitter
Φωτογραφία: Unsplash
0

Η ορεινή πόλη Chongqing στην Κίνα έχει γίνει ένας σημαντικός κόμβος για μια χερσαία εμπορική οδό που κάποιοι λένε ότι θα μπορούσε να γίνει η «νέα Διώρυγα του Σουέζ».

Η διαδρομή εξυπηρετείται από σιδηροδρομικές συνδέσεις και αναμένεται να γίνει ο πιο σημαντικός εφοδιαστικός κόμβος της Ασίας.

Η εφημερίδα South China Morning Post ανέφερε ότι η πόλη έχει αναδειχθεί γρήγορα σε στρατηγικό σημείο στο εμπορικό δίκτυο της Κίνας και ότι το μοντέλο της – αν συνεχίσει να αποδίδει – θα μπορούσε να εμπνεύσει την κυβέρνηση για παρόμοιες επενδύσεις στη δυτική Κίνα.

Κάθε μέρα, η πόλη διαχειρίζεται εκατοντάδες αποστολές, συνδέοντας χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Σιγκαπούρη, με την Ευρώπη, μέσω εμπορευματικών τρένων ταχείας ταχύτητας.

Σύντομος χρόνος αποστολής

Ο χρόνος παράδοσης μέσω χερσαίας οδού είναι 10 - 20 ημέρες συντομότερος από τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές και απλοποιεί σημαντικά τα τελωνειακά θέματα.

Εκτός από τη στρατηγική της θέση, η Chongqing είναι μεγάλη βιομηχανική δύναμη, υπεύθυνη για την κατασκευή περίπου ενός τρίτου των laptops παγκοσμίως, αποτελεί σημαντική βάση παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κέντρο εξαγωγών για το ένα τέταρτο των αυτοκινήτων της Κίνας.

Ορισμένοι παρατηρητές πιστεύουν ότι τα κίνητρα της Κίνας για τη χρήση αυτής της πόλης δεν είναι μόνο λογιστικά, αλλά και γεωπολιτικά. Ο εμπορικός πόλεμος με τις Ηνωμένες Πολιτείες επί προεδρίας Ντόναλντ Τραμπ έδειξε τον κίνδυνο της εξάρτησης από διεθνείς θαλάσσιες οδούς υπό δυτική επιρροή, όπως η Διώρυγα του Σουέζ και τα Στενά του Χορμούζ και της Μαλάκκα. Η πανδημία του κορονοϊού ενίσχυσε τους κινδύνους, αναδεικνύοντας την ευθραυστότητα των θαλάσσιων αλυσίδων εφοδιασμού.

Με τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία και με ορισμένες κινεζικές αποστολές να υπόκεινται σε κατάσχεση το 2023, η διέλευση μέσω Ρωσίας έγινε πιο επικίνδυνη, παρόλο που το διμερές εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών έφτασε τα 240 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Για αυτό, το Πεκίνο προωθεί την ανάπτυξη μιας «Μεσαίας Διάβασης» μέσω Καζακστάν και Κασπίου για να αποφύγει τη Ρωσία και τα θαλάσσια στενά.

Ωστόσο, το Πεκίνο αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις όσον αφορά καθυστερήσεις στα τελωνεία, υψηλό κόστος, κακή υποδομή και οικονομική βιωσιμότητα. Πολλές διαδρομές, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road, στηρίζονται σε κυβερνητικές επιδοτήσεις για να γίνουν πιο εύκολες για τους εξαγωγείς.

Με πληροφορίες από euronews.com

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκυλί ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Διεθνή / Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκύλο ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Πάνω στο πανό υπήρχε το λογότυπο του Κινήματος Ελευθερίας του Ιράν, ενός φιλοδημοκρατικού κόμματος που τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού κράτους και θρησκείας και είναι απαγορευμένο από την κυβέρνηση της Τεχεράνης
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Διεθνή / Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Συμπεριλαμβάνονται η Βίβλος του Γουσταύου Βάσα από το 1541, η Πίπη Φακιδομύτη, η ΙΚΕΑ και το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης στη φύση, μεταξύ άλλων
LIFO NEWSROOM
Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Διεθνή / Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Οι έφεδροι διαμαρτυρήθηκαν για το κάλεσμα της ισραηλινής κυβέρνησης, αμφισβητώντας αν η επιχείρηση έχει πολιτικά κίνητρα και αν θα βοηθούσε το Ισραήλ να επιτύχει τον στόχο του να πλήξει τις στρατιωτικές δυνατότητες της Χαμάς στη Γάζα
LIFO NEWSROOM