Ο Ali Ghodsi, CEO της Databricks με τους συνιδρυτές της δεν ενδιαφέρονταν να ξεκινήσουν επιχείρηση, και ακόμη λιγότερο να βγάλουν κέρδος. Οκτώ χρόνια αργότερα, τουλάχιστον τρεις από αυτούς είναι δισεκατομμυριούχοι

 

Η Databricks διοχετεύει τεράστιες ποσότητες δεδομένων σε αλγόριθμους, προκειμένου να εκπαιδεύσει μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης να τα αναλύουν και να κάνουν προβλέψεις για το μέλλον.

 

Αυτό που έκανε ουσιαστικά η Databricks ήταν να δημιουργήσει ένα λογισμικό που μπορεί να προβλέπει το μέλλον. Για παράδειγμα, η John Deere τοποθετεί αισθητήρες στα γεωργικά της μηχανήματα, που καταγράφουν δεδομένα όπως η θερμοκρασία της μηχανής και οι ώρες χρήσης. Η Databricks στη συνέχεια χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα δεδομένα για να προβλέψει πότε θα χαλάσει το τρακτέρ. 

 

Το λογισμικό της Databricks χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων σε εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, που θέλουν να προβούν σε αλλαγές στις ιστοσελίδες τους για να αυξήσουν τις πωλήσεις, καθώς επίσης στα χρηματιστήρια και τα social media, όπου εντοπίζει κακόβουλους χρήστες. 

 

Ωστόσο οι ιδρυτές της ήταν τόσο αφοσιωμένοι στην ακαδημαϊκή καριέρα τους, που στην αρχή πρόσφεραν το λογισμικό τους σε εταιρείες, χωρίς να ζητούν χρήματα αλλά εκείνες τους παρότρυναν να μπουν στο εμπορικό κομμάτι, προκειμένου να καταφέρουν να τελειοποιήσουν την τεχνολογία τους.

 

«Ήμασταν απλά ένα τσούρμο από χίπηδες του Μπέρκλεϊ και θέλαμε να αλλάξουμε τον κόσμο. Τους λέγαμε "απλά πάρτε το λογισμικό δωρεάν" και εκείνοι μας έλεγαν "όχι, πρέπει να σας δώσουμε 1 εκατομμύριο δολάρια"», εξηγεί Ali Ghodsi σε συνέντευξη στο Forbes.

 

Σήμερα η Databricks αποτιμάται στα 28 δισ. δολάρια και διαθέτει περισσότερους από 5.000 πελάτες, έχοντας ήδη δημιουργήσει τρεις δισεκατομμυριούχους- τον Ali Ghodsi, τον Ion Stoica και τον Matei Zaharia. «Πάντα θεωρούσαμε τους εαυτούς μας τη μαφία του Μπέρκλεϊ», λέει ο Ghodsi.

 

Σύμφωνα με το Forbes, η Databricks αναμένεται να πραγματοποιήσει τζίρο 500 εκατ. δολαρίων το 2021.