Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο ηλικίας 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά

Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
To 1.300 ετών ναυάγιο είναι τόσο εύθραυστο που ο αέρας θα μπορούσε να το καταστρέψει και οι αρχαιολόγοι έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου ενάντια στον χρόνο για να αποκαλύψουν τα μεσαιωνικά μυστικά του. © Patrick Ernaux, Inrap
0

Αρχαιολόγοι στη Γαλλία ανακάλυψαν ένα «εξαιρετικά σπάνιο» αλλά εύθραυστο ναυάγιο στη Γαλλία ,που πιστεύεται ότι είναι ηλικίας 1.300 ετών.

To Γαλλικό Εθνικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Inrap (French National Institute for Preventive Archaeological Research) αποκάλυψε για πρώτη φορά στο κοινό το πλοίο μήκους 12 μέτρων, στο Villenave-d'Ornon, στις όχθες του ποταμού Γκαρόν στη νοτιοδυτική Γαλλία.

Ωστόσο, το ξύλινο σκαρί του πλοίου από βελανιδιά, καστανιά και πεύκο είναι αρκετά ευαίσθητό σε βαθμό που ο αέρας θα μπορούσε να το καταστρέψει, αφού δεν έχει έρθει σε επαφή με οξυγόνο ή φως από τότε που βυθίστηκε.

Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter

Ο Laurent Grimber, επικεφαλής των ανασκαφών, δήλωσε στο NBC News ότι οι εργάτες «βρέχουν» τα ξύλινα κομμάτια «κάθε 30 λεπτά», σε μια προσπάθεια να «περιορίσουν την αποδόμηση του ξύλου».

Όπως εξήγησε, κάτι τέτοιο είναι «ιδιαίτερα» σημαντικό αυτή τη στιγμή, καθώς η νοτιοδυτική Γαλλία βιώνει κύμα καύσωνα.

Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter

Το Inrap περιέγραψε το πλοίο ως μια «εξαιρετική μαρτυρία της ναυτικής αρχιτεκτονικής του Μεσαίωνα», με χρονολόγηση μεταξύ 680 μ.Χ. και 720 μ.Χ.

Το κομμάτι ανασκαφής και αποσυναρμολόγησης εκτελείται σύμφωνα με χρονοδιάγραμμα και «θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου», δήλωσε ο Laurent Grimber.

Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter

Στη διάρκεια του καθαρισμού, το ναυάγιο θα «συνοδεύεται με φωτογραφικές έρευνες, τρισδιάστατη αποκατάσταση [και] τοπογραφία», σύμφωνα με το Γαλλικό Εθνικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο. Τα κομμάτια ξύλου θα καταγράφονται επίσης «και θα αριθμούνται ένα προς ένα» καθώς το πλοίο θα αποσυναρμολογείται.

Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter

Το Inrap χαρακτήρισε το ναυάγιο «εξαιρετική μαρτυρία μιας ελάχιστα γνωστής περιόδου της ιστορίας, της ναυσιπλοΐας και της ναυπηγικής» και ελπίζει να μάθει περισσότερα για το περιβάλλον του πλοίου «και τους λόγους παρουσίας του».

«Η αποσυναρμολόγηση θα επιτρέψει μια λεπτομερή ανάλυση της κατασκευής του», ανέφερε στην ιστοσελίδα του, χαρακτηρίζοντας το ναυάγιο «μια αναγκαία επιχείρηση για τον προσδιορισμό της ναυτικής αρχιτεκτονικής παράδοσης στην οποία εντάσσεται"».

Επιπλέον πρόσθεσε ότι το ναυάγιο «βρίσκεται σε καλή κατάσταση διατήρησης», με ορισμένα αντικείμενα, όπως σχοινιά, «να υπάρχουν ακόμη στο εσωτερικό του».

Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter
Αρχαιολόγοι εξετάζουν «εξαιρετικά σπάνιο» πλοίο 1.300 ετών και το βρέχουν κάθε 30 λεπτά Facebook Twitter

Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι το πλοίο «θα μπορούσε να μεταφέρει κυρίως εμπορεύματα» λόγω «της παρουσίας ενός δαπέδου» ανάμεσα στα συντρίμμια.

«Κάθε κομμάτι ξύλου που αποσυναρμολογείται μας διδάσκει περισσότερα για τις ναυπηγικές τεχνικές του πρώιμου Μεσαίωνα», δήλωσε ο Laurent Grimber.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Rob και Michele Reiner: Ο λόγος που ο γιος τους μπορεί να αντιμετωπίσει θανατική ποινή

Διεθνή / Rob και Michele Reiner: Ο λόγος που ο γιος τους μπορεί να αντιμετωπίσει ακόμη και θανατική ποινή

Οι δύο κατηγορίες για φόνο πρώτου βαθμού περιλαμβάνουν έναν επιβαρυντικό παράγοντα, που σημαίνει ότι αν κριθεί ένοχος, μπορεί να του επιβληθεί η αυστηρότερη δυνατή ποινή
THE LIFO TEAM
Οι Φιλιππίνες διαψεύδουν ότι υπάρχουν στρατόπεδα εκπαίδευσης τζιχαντιστών στη χώρα

Διεθνή / Επίθεση στο Σίδνεϊ: Οι Φιλιππίνες διαψεύδουν ότι υπάρχουν στρατόπεδα εκπαίδευσης τζιχαντιστών στη χώρα

Ο πρόεδρος Μάρκος «απορρίπτει κατηγορηματικά την περιγραφή των Φιλιππινών ως κέντρου εκπαίδευσης του Ισλαμικού Κράτους», μετά τη σύνδεση της χώρας με την τρομοκρατική επίθεση στο Σίδνεϊ
THE LIFO TEAM
Ρόμαν Αμπράμοβιτς: 2,5 δισ. λίρες από την πώληση της Chelsea θα μεταφερθούν σε ταμείο για την Ουκρανία

Διεθνή / Ρόμαν Αμπράμοβιτς: Το Ηνωμένο Βασίλειο θα μεταφέρει 2,5 δισ. λίρες από την πώληση της Chelsea σε ταμείο για την Ουκρανία

Ο Στάρμερ δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στα χρήματα του Ρώσου ολιγάρχη
THE LIFO TEAM
Νότια Αφρική DJ Δολοφονία

Διεθνή / Δολοφονήθηκε γνωστός ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ στο κέντρο του Γιοχάνεσμπουργκ

Yλικό από κάμερες ασφαλείας φέρεται να καταγράφει έναν άνδρα με ράστα, ντυμένο με στολή που έμοιαζε με στολή εταιρείας ασφαλείας, να πυροβολεί το θύμα πριν τραπεί σε φυγή
THE LIFO TEAM
Λούβρο: Κλειστό και σήμερα το μουσείο - Παρατείνεται η απεργία των εργαζομένων

Διεθνή / Λούβρο: Κλειστό «εν μέρει» το μουσείο παρά την παράταση της απεργίας των εργαζομένων

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κάνουν λόγο για μια ολοένα και μεγαλύτερη λίστα προβλημάτων, που περιλαμβάνει χρόνια υποστελέχωση, φθορές στις υποδομές, επιδείνωση των συνθηκών εργασίας
THE LIFO TEAM