Αγόρασε με £65 αντίγραφο του Βαν Ντάικ - 50 χρόνια μετά αποδείχτηκε αυθεντικό

Αγόρασε με £65 αντίγραφο του Βαν Ντάικ - 50 χρόνια μετά αποδείχτηκε αυθεντικό Facebook Twitter
Πηγή φωτογραφίας: George Mavroedis/Guardian
0

Ο ιστορικός τέχνης Κρίστοφερ Ράιτ είχε αγοράσει ένα αντίγραφο πίνακα του Βαν Ντάικ το 1970, όμως, στην πραγματικότητα εν αγνοία του κατείχε το αυθεντικό έργο του Φλαμανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα. 


«Το αγόρασα από έναν ανεξάρτητο έμπορο τέχνης στο δυτικό Λονδίνο. Το αγόραζα ως αντίγραφο, με την ιδιότητα του ιστορικού τέχνης. Δεν τον πρόσεξα, κατά κάποιο περίεργο τρόπο. Όπως λένε, τα παιδιά του τσαγκάρη έχουν τα χειρότερα παπούτσια. Οπότε, έτσι και με'μένα, η συλλογή τού ιστορικού τέχνης είναι η λιγότερο προσεγμένη» παραδέχεται ο Ράιτ που εκτιμά πως η αξία του πίνακα κυμαίνεται σε περίπου 40.000 λίρες - αν και κάποιοι Βαν Ντάικ πωλούνται σε επταψήφια τιμή. 


Ο πίνακας -ένα πορτρέτο της Ισαβέλλα Κλάρα Ευγενίας, ηγεμόνα των Ισπανικών Κάτω Χωρών στις Κάτω Χώρες και στη βόρεια Γαλλία- κρεμόταν στο καθιστικό του εδώ και χρόνια. 

Τώρα, μετά τη διαπίστωση τής αυθεντικότητάς του, ο Ράιτ θέλει να δώσει εν είδει μόνιμου δανείου το έργο σε δημόσιο ίδρυμα και συγκεκριμένα στο μουσείο Cannon Hall του Μπάρσλεϊ που φιλοξενεί μια συλλογή σπουδαίων έργων Ολλανδών και Φλαμανδών ζωγράφων του 17ου αιώνα. 

Το έργο ανακάλυψε ένας επισκέπτης τού Ράιτ, ο Κόλιν Χάρισον, επικεφαλής επιμελητής Ευρωπαϊκής Τέχνης στο μουσείο Ashmolean της Οξφόρδης. «Ήρθε να με δει. Συζητούσαμε. Μου λέει "πραγματικά πιστεύω πως ο πίνακάς είναι από τον Βαν Ντάικ"» θυμάται ο Ράιτ. 


Κι ο Χάρισον επιβεβαιώνει «είναι ο νορμάλ τρόπος για έναν επιμελητή μουσείου να αρχίσει να κοιτάζει γύρω τους τοίχους. Μου φάνηκε πως ο συγκεκριμένος ήταν ένας ενδιαφέρων πίνακας και, αν δεν έκανα λάθος, ήταν ο Βαν Ντάικ που τον είχε ζωγραφίσει». 

Ο Ράιτ αναγνωρίζει πως η ηγεμονική φυσιογνωμία που απεικονίζεται στο έργο ήταν αφοσιωμένη στις τέχνες καλή ηγέτις, αλλά ο ίδιος δεν συμπαθούσε το πορτρέτο. Παρακινημένος από τον Χάρισον, όμως, το πήγε στο Ινστιτούτο Τέχνης Courtauld στο κεντρικό Λονδίνο, όπου αποτιμήθηκε και αποκαταστάθηκε. 


«Ήταν βρώμικο και είχε κιτρινίσει, αλλά βρισκόταν σε αξιοπρεπή κατάσταση. Πλέον, το έργο είναι απολύτως θαυμάσιο» λέει ο ίδιος. 

Το έργο, διαστάσεων 81.5 εκατ. επί 70.5 εκατ., πιστεύεται πως χρονολογείται μεταξύ 1628 και 1632.

Με πληροφορίες από Guardian 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ

Διεθνή / Σλοβενία: Το κοινοβούλιο νομιμοποίησε την υποβοηθούμενη αυτοκτονία

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, όσοι πάσχουν από ανίατη ασθένεια, έχουν διαύγεια και η κατάσταση της υγείας τους είναι τέτοια που δεν μπορούν πλέον να αντέξουν τους πόνους, έχουν το δικαίωμα να βάλουν τέλος στη ζωή τους
LIFO NEWSROOM
«Είμαστε εμείς οι ίδιοι και η κοινωνία σε δίκη»: Η υπόθεση Πελικό γίνεται θεατρικό έργο

Διεθνή / «Είμαστε εμείς οι ίδιοι και η κοινωνία σε δίκη»: Η υπόθεση Πελικό έγινε θεατρικό έργο

Το έργο έχει την υποστήριξη των δικηγόρων της Πελικό και φεμινιστικών ομάδων - Δημοσιογράφοι και ερευνητές έδωσαν πρόθυμα χιλιάδες σελίδες από τα σημειωματάριά τους για τη δίκη
LIFO NEWSROOM
Βραζιλία: Με ηλεκτρονικό βραχιόλι εντοπισμού ο Μπολσονάρου - Του απαγορεύτηκε η χρήση των social media

Διεθνή / Βραζιλία: Με ηλεκτρονικό βραχιόλι εντοπισμού ο Μπολσονάρου - Του απαγορεύτηκε η χρήση των social

Στον πρώην πρόεδρο της Βραζιλίας επιβλήθηκε και απαγόρευση επικοινωνίας με άλλα πρόσωπα που βρίσκονται υπό έρευνα, μεταξύ των οποίων και ο γιος του, ο οποίος ζει πλέον στις ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM