Αγόρασε με £65 αντίγραφο του Βαν Ντάικ - 50 χρόνια μετά αποδείχτηκε αυθεντικό

Αγόρασε με £65 αντίγραφο του Βαν Ντάικ - 50 χρόνια μετά αποδείχτηκε αυθεντικό Facebook Twitter
Πηγή φωτογραφίας: George Mavroedis/Guardian
0

Ο ιστορικός τέχνης Κρίστοφερ Ράιτ είχε αγοράσει ένα αντίγραφο πίνακα του Βαν Ντάικ το 1970, όμως, στην πραγματικότητα εν αγνοία του κατείχε το αυθεντικό έργο του Φλαμανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα. 


«Το αγόρασα από έναν ανεξάρτητο έμπορο τέχνης στο δυτικό Λονδίνο. Το αγόραζα ως αντίγραφο, με την ιδιότητα του ιστορικού τέχνης. Δεν τον πρόσεξα, κατά κάποιο περίεργο τρόπο. Όπως λένε, τα παιδιά του τσαγκάρη έχουν τα χειρότερα παπούτσια. Οπότε, έτσι και με'μένα, η συλλογή τού ιστορικού τέχνης είναι η λιγότερο προσεγμένη» παραδέχεται ο Ράιτ που εκτιμά πως η αξία του πίνακα κυμαίνεται σε περίπου 40.000 λίρες - αν και κάποιοι Βαν Ντάικ πωλούνται σε επταψήφια τιμή. 


Ο πίνακας -ένα πορτρέτο της Ισαβέλλα Κλάρα Ευγενίας, ηγεμόνα των Ισπανικών Κάτω Χωρών στις Κάτω Χώρες και στη βόρεια Γαλλία- κρεμόταν στο καθιστικό του εδώ και χρόνια. 

Τώρα, μετά τη διαπίστωση τής αυθεντικότητάς του, ο Ράιτ θέλει να δώσει εν είδει μόνιμου δανείου το έργο σε δημόσιο ίδρυμα και συγκεκριμένα στο μουσείο Cannon Hall του Μπάρσλεϊ που φιλοξενεί μια συλλογή σπουδαίων έργων Ολλανδών και Φλαμανδών ζωγράφων του 17ου αιώνα. 

Το έργο ανακάλυψε ένας επισκέπτης τού Ράιτ, ο Κόλιν Χάρισον, επικεφαλής επιμελητής Ευρωπαϊκής Τέχνης στο μουσείο Ashmolean της Οξφόρδης. «Ήρθε να με δει. Συζητούσαμε. Μου λέει "πραγματικά πιστεύω πως ο πίνακάς είναι από τον Βαν Ντάικ"» θυμάται ο Ράιτ. 


Κι ο Χάρισον επιβεβαιώνει «είναι ο νορμάλ τρόπος για έναν επιμελητή μουσείου να αρχίσει να κοιτάζει γύρω τους τοίχους. Μου φάνηκε πως ο συγκεκριμένος ήταν ένας ενδιαφέρων πίνακας και, αν δεν έκανα λάθος, ήταν ο Βαν Ντάικ που τον είχε ζωγραφίσει». 

Ο Ράιτ αναγνωρίζει πως η ηγεμονική φυσιογνωμία που απεικονίζεται στο έργο ήταν αφοσιωμένη στις τέχνες καλή ηγέτις, αλλά ο ίδιος δεν συμπαθούσε το πορτρέτο. Παρακινημένος από τον Χάρισον, όμως, το πήγε στο Ινστιτούτο Τέχνης Courtauld στο κεντρικό Λονδίνο, όπου αποτιμήθηκε και αποκαταστάθηκε. 


«Ήταν βρώμικο και είχε κιτρινίσει, αλλά βρισκόταν σε αξιοπρεπή κατάσταση. Πλέον, το έργο είναι απολύτως θαυμάσιο» λέει ο ίδιος. 

Το έργο, διαστάσεων 81.5 εκατ. επί 70.5 εκατ., πιστεύεται πως χρονολογείται μεταξύ 1628 και 1632.

Με πληροφορίες από Guardian 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρίγκιπας Άντριου: Παρά την αφαίρεση των τίτλων του παραμένει στη γραμμή διαδοχής για τον θρόνο

Διεθνή / Πρίγκιπας Άντριου: Παρά την αφαίρεση των τίτλων του παραμένει στη γραμμή διαδοχής για τον θρόνο

Μπορεί ο βασιλιάς Κάρολος να αφαίρεσε από τον μικρότερο αδελφό του όλους τους βασιλικούς τίτλους και τις διακρίσεις, αλλά παραμένει στη γραμμή διαδοχής για τον βρετανικό θρόνο
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ για την επίθεση σε μέλη της Εθνοφορυράς: «Ήταν πράξη τρομοκρατίας, το κτήνος θα πληρώσει»

Διεθνή / Ο Τραμπ για την επίθεση σε μέλη της Εθνοφρουράς: «Ήταν πράξη τρομοκρατίας, το κτήνος θα πληρώσει»

Με αφορμή τη δημοσίευση των στοιχείων του φερόμενου ως δράστη, ο πρόεδρος των ΗΠΑ ξεσπά εναντίον της μετανάστευσης, που λέει ότι αποτελεί τη «μεγαλύτερη απειλή για την εθνική ασφάλεια»
LIFO NEWSROOM
ΑΡΚΤΙΚΗ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΙΝΑ ΡΩΣΙΑ

Διεθνή / Αρκτική: «Μετατρέπεται σε στρατηγικό θέατρο γεωπολιτικού ανταγωνισμού» προειδοποιεί το Ευρωκοινοβούλιο

Οι ευρωβουλευτές καταδικάζουν την αυξανόμενη στρατιωτικοποίηση της Αρκτικής, επισημαίνοντας την εκτεταμένη στρατιωτική αναδιάρθρωση της Ρωσίας και το ενδιαφέρον της Κίνας
LIFO NEWSROOM