Οι ΗΠΑ μηνύουν την Adobe για εξαπάτηση καταναλωτών

Οι ΗΠΑ μηνύουν την Adobe για εξαπάτηση καταναλωτών Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατέθεσε μήνυση κατά της Adobe υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία εξαπατά τους καταναλωτές, καθώς αποκρύπτει το τέλος πρόωρης λήξης και δυσκολεύει τους χρήστες να ακυρώσουν τις συνδρομές τους.

Στη μήνυση που κατατέθηκε σήμερα, Δευτέρα (17/7), το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ισχυρίζεται ότι «η Adobe ζημίωσε τους καταναλωτές εγγράφοντάς τους στο προεπιλεγμένο, πιο επικερδές συνδρομητικό της πρόγραμμα χωρίς να γνωστοποιεί με σαφήνεια σημαντικούς όρους του προγράμματος».

Η αμερικανική κυβέρνηση λέει ότι η Adobe έσπρωξε τους καταναλωτές προς την «ετήσια συνδρομή με μηνιαία πληρωμή» χωρίς να τους ενημερώσει ότι η ακύρωση του προγράμματος κατά τον πρώτο χρόνο θα κόστιζε εκατοντάδες δολάρια.

Η Adobe αποκαλύπτει τα τέλη πρόωρης τερματισμού μόνο όταν οι συνδρομητές προσπαθούν να τα ακυρώσουν, και μετατρέπει το τέλος πρόωρης τερματισμού σε «ισχυρό εργαλείο διατήρησης» παγιδεύοντας τους καταναλωτές σε συνδρομές που δεν θέλουν πλέον, αναφέρει η μήνυση.

«Κατά τη διάρκεια της εγγραφής, η Adobe κρύβει ουσιώδεις όρους του προγράμματος APM στα ψιλά γράμματα και πίσω από πλαίσια κειμένου επιλογών και υπερσυνδέσμους, αποδεικνύοντας γνωστοποιήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να περνούν απαρατήρητες και που οι περισσότεροι καταναλωτές δεν βλέπουν ποτέ», σύμφωνα με την καταγγελία. «Στη συνέχεια, η Adobe αποτρέπει τις ακυρώσεις χρησιμοποιώντας μια επαχθή και περίπλοκη διαδικασία ακύρωσης» υποστηρίζει το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης.

Η Adobe λέει ότι σχεδιάζει να αντικρούσει τους ισχυρισμούς στο δικαστήριο.

«Οι συνδρομητικές υπηρεσίες είναι βολικές, ευέλικτες και οικονομικά αποδοτικές, ώστε να επιτρέπουν στους χρήστες να επιλέγουν το πρόγραμμα που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους, στο χρονοδιάγραμμα και στον προϋπολογισμό τους», δήλωσε η Γενική Σύμβουλος και Διευθύντρια Εμπιστοσύνης της Adobe, Ντάνα Ράο, σε δήλωσή της. «Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίζουμε πάντα ότι οι πελάτες μας θα έχουν μια θετική εμπειρία. Είμαστε διαφανείς με τους όρους και τις προϋποθέσεις των συμφωνιών συνδρομής μας και διαθέτουμε μια απλή διαδικασία ακύρωσης» σημείωσε.

Η καταγγελία του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης αναφέρει ότι η Adobe παραβίασε τους ομοσπονδιακούς νόμους που έχουν σχεδιαστεί για την προστασία των καταναλωτών. Η κυβέρνηση ζητά "ασφαλιστικά μέτρα, αστικές κυρώσεις, δίκαιη χρηματική αποζημίωση, καθώς και άλλες ελαφρύνσεις".

Η Adobe μεταπήδησε σε ένα συνδρομητικό μοντέλο το 2012 και άρχισε να απαιτεί από τους καταναλωτές να πληρώνουν για την πρόσβαση στο λογισμικό της εταιρείας σε επαναλαμβανόμενη βάση. Στο παρελθόν, οι χρήστες μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο λογισμικό της εταιρείας μετά την καταβολή μιας εφάπαξ αμοιβής. Οι συνδρομές αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας, σημειώνει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου.

Με πληροφορίες από techcrunch

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM