Ο δημιουργός του διάσημου «Like» στο Facebook διέγραψε εντελώς την εφαρμογή

Ο δημιουργός του διάσημου «Like» στο Facebook διέγραψε εντελώς την εφαρμογή Facebook Twitter
1

Ο άνθρωπος που το 2007 δημιούργησε το «Like» στο Facebook διέγραψε εντελώς την εφαρμογή από το κινητό του τηλέφωνο.

Ο Justin Rosenstein μπορεί να κρύβεται πίσω από διασημότερο κουμπί του app, αλλά σήμερα δηλώνει πως φοβάται πολύ για τις ψυχολογικές επιπτώσεις που έχουν οι εφαρμογές πάνω στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τον Guardian, ανησυχεί σε τέτοιο βαθμό που μπλόκαρε τον εαυτό του από Reddit και Snapchat επίσης, βάζοντας ταυτόχρονα πολύ αυστηρούς περιορισμούς στο πόσο χρησιμοποιεί το Facebook. Μάλιστα ζήτησε στο βοηθό του να φτιάξει μια ρύθμιση που θα τον εμποδίζει εντελώς να «κατεβάζει» οποιαδήποτε εφαρμογή στο νέο iPhone που έχει αγοράσεις. 

Ο 34χρονος χαρακτηρίζει τα «Likes» στο Facebook ως «λαμπερά κουδουνίσματα ψευδο-απόλαυσης», έναν από τους πολλούς παράγοντες οι οποίοι συντελούν σε αυτό που οι κριτικοί της Σίλικον Βάλεϊ περιγράφουν ως τη νέα «οικονομία προσοχής». «Είναι πολύ συνηθισμένο οι άνθρωποι θα φτιάχνουν πράγματα με τις καλύτερες προθέσεις και αυτά να έχουν άθελά τους, αρνητικές συνέπειες», σχολίασε ο Rosenstein, σε συνέντευξή του στη βρετανική εφημερίδα. «Οι πάντες είναι αφηρημένοι. Όλη την ώρα», καταλήγει.

Ο δημιουργός του διάσημου «Like» στο Facebook διέγραψε εντελώς την εφαρμογή Facebook Twitter
«Οι πάντες είναι αφηρημένοι. Όλη την ώρα», λέει ο Justin Rosenstein, πρώην μηχανικός σε Google και Facebook, που βοήθησε στη δημιουργία του Like. (Courtesy of Asana Communications)

Σύμφωνα με έρευνα το 2016, όσο περισσότερο χρόνο περνούν οι νέοι στα social media, τόσο πιο πιθανό είναι να πάθουν κατάθλιψη. Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, εκείνοι που τσέκαραν τις εφαρμογές του περισσότερο είχαν 2.7 περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη συγκριτικά με όσους δεν τις κοιτούσαν πολύ συχνά. Το Instagram αποδείχθηκε η εφαρμογή με τις χειρότερες συνέπειες στην πνευματική και ψυχική υγεία της νεολαίας, συμπέρανε άλλη έρευνα.

Τον Ιανουάριο, ειδικοί προειδοποίησαν πως η αναπαραγωγή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ψευδείς ειδήσεις (fake news) σε θέματα υγείας απειλούν άμεσα πλέον και την σωματική υγεία των χρηστών. Τελευταία δε, έχει αρχίσει να πιστεύεται πως τα social media κάνουν «πιο χαζούς» τους ανθρώπους. Το φαινόμενο της «διαρκούς μερικής προσοχής», θεωρείται πως μειώνει την ικανότητά μας να εστιάζουμε και δυνητικά σε χαμηλότερο IQ. 

Τech & Science
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα και από το ChatGPT

Τech & Science / Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα από το ChatGPT

Πολλά από τα βίντεο που παράγονται μέσω της Sora περιλαμβάνουν χαρακτήρες από ταινίες, τηλεοπτικές σειρές ή βιντεοπαιχνίδια, προκαλώντας νέα ερωτήματα γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα
LIFO NEWSROOM
TikTok: Η επιστήμη πίσω από τον αλγόριθμο που μας κρατά κολλημένους

Τech & Science / TikTok: Η επιστήμη πίσω από τον αλγόριθμο που μας κρατά κολλημένους

Μια νέα μελέτη δείχνει πώς το TikTok δημιουργεί εθιστικές συνήθειες στους χρήστες, αυξάνοντας τον χρόνο παρακολούθησης, την συχνότητα ανοίγματος της εφαρμογής και την ταχύτητα scrolling, με σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή
LIFO NEWSROOM
«Ξιφόδρακος του Ντόρσετ»: Ανακαλύφθηκε νέο είδος ιχθυόσαυρου στη Βρετανία

Τech & Science / «Ξιφόδρακος του Ντόρσετ»: Ανακαλύφθηκε νέο είδος ιχθυόσαυρου στη Βρετανία

Ένα εντυπωσιακό απολίθωμα ιχθυόσαυρου στην Ιουρασική Ακτή του Ντόρσετ αποδείχθηκε νέο είδος, το Xiphodracon goldencapensis ή «Ξιφόδρακος του Ντόρσετ», φωτίζοντας ένα χαμένο κεφάλαιο της εξέλιξης των θαλάσσιων ερπετών
LIFO NEWSROOM
Η αλήθεια για το θρυλικό ναυάγιο του Endurance: Ο Σάκλετον ήξερε ότι το πλοίο του ήταν ακατάλληλο

Τech & Science / Η αλήθεια για το θρυλικό ναυάγιο του Endurance: Ο Σάκλετον ήξερε ότι το πλοίο του ήταν ακατάλληλο

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι το ιστορικό πλοίο Endurance του Έρνεστ Σάκλετον βυθίστηκε όχι εξαιτίας των πάγων, αλλά λόγω σχεδιαστικών αδυναμιών που ο ίδιος ο εξερευνητής γνώριζε
LIFO NEWSROOM
Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Τech & Science / Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Tο AI Mode χρησιμοποιεί την τεχνική "query fan-out" (διασπορά ερωτημάτων) της Google, η οποία αναλύει την ερώτηση των χρηστών σε επιμέρους θέματα και εκτελεί ταυτόχρονα πληθώρα αναζητήσεων για λογαριασμό του
LIFO NEWSROOM
Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Τech & Science / Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Η μελέτη αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολλαπλές εξηγήσεις για τη διαφορά στα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ ανδρών και γυναικών - από συμπεριφορικούς και περιβαλλοντικούς, έως βιολογικούς παράγοντες
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

Τech & Science / Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για τοξικά χημικά PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

«Πρόκειται για μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση» τόνισε ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος, στο αίμα του οποίου βρέθηκαν τρεις ουσίες τοξικές για την αναπαραγωγή
LIFO NEWSROOM
AI στα σχολεία: Όταν οι μαθητές διδάσκουν τους δασκάλους για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τech & Science / Αυτοί οι έφηβοι από τη Silicon Valley ορίζουν πώς θα μπει η AI στα σχολεία όλου του κόσμου

Μαθητές στη Σίλικον Βάλεϊ αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να καθορίσουν οι ίδιοι –μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς– τους κανόνες χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
LIFO NEWSROOM
ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Τech & Science / ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Το ChatGPT παρουσίασε νέους γονικούς ελέγχους, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν: τα παιδιά μπορούν να τους παρακάμψουν εύκολα - Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και την ψυχική υγεία των εφήβων φουντώνουν, ενώ οι αρχές ζητούν αυστηρότερη νομοθεσία για την τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM