O Aibo επέστρεψε για να μας πάρει τα μυαλά

O Aibo επέστρεψε για να μας πάρει τα μυαλά Facebook Twitter
0

Έχουν περάσει δώδεκα χρόνια από την στιγμή που τα τελευταία πακέτα με τον σκούρο Αibo, το θρυλικό ρομπότ σκύλο της Sony, χάθηκαν ξαφνικά από τα ευρωπαϊκά καταστήματα. Όσοι πρόλαβαν να τον αγοράσουν τότε, πιθανώς να τον έχουν κρατήσει ακόμα, αχρηστευμένο διακοσμητικό σε κάποιο σημείο του σπιτιού τους, αφού η Sony δεν φάνηκε να επενδύει τόσο όσο αρχικά είχε υποσχεθεί. Πρίν δύο μήνες είχαν ακουστεί κάποιες φήμες ότι η ιαπωνική εταιρεία σχεδίαζε να επαναφέρει το αγαπημένο ρομποτάκι της στο προσκήνιο. Και όντως, από χθες το βράδυ, το εικονικό σκυλάκι-ρομπότ της δεκαετίας των '00s αναστήθηκε σε μια πολύ εξελιγμένη μορφή και ξεκίνησε η διάθεσή του, αρχικά μόνο για τη ιαπωνική αγορά με αριθμό μοντέλου ERS-1000.

Η ιστορία του πρώτου Aibo (μοντέλο ERS-110) μπήκε στις ζωές μας λίγο πριν ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του. H Sony είχε ξεκινήσει να τον διαφημίζει σε πολλά events πριν τον βγάλει στο εμπόριο. Έμοιαζε με ένα ασημένιο beagle με μακριά αυτιά, το οποίο τελικά ξεκίνησε να πωλείται την 1 Ιουνίου 1999 σε μια προγραμματισμένη παραγωγή 3.000 κομματιών για την Ιαπωνία και 2.000 για τις ΗΠΑ. Αρχικά, το σχέδιο της Sony έλεγε να διατεθεί μόνο από το διαδίκτυο. Κι έτσι έγινε, και δεν χρειάστηκε κιόλας να γίνει κάτι άλλο, αφού όλα τα κομμάτια στην Ιαπωνία πουλήθηκαν μέσα σε 20 λεπτά μετά την εμφάνισή τους. Ο πρώτος Aibo (1999-2001) τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο Good Design Award, είχε τετράποδη κίνηση αν και μπορούσε να εκτελεί και άλλες πιο σύνθετες κινήσεις χρησιμοποιώντας το στόμα, την ουρά και το κεφάλι του. Το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του όμως ήταν ότι αυτό το παιχνίδι-ρομπότ είχε ενσωματωμένους αισθητήρες που του επέτρεπαν να συμπεριφέρεται σαν ένα ζωντανό πλάσμα, να αντιδρά σε εξωτερικά (από εκείνο) ερεθίσματα και να ενεργεί σύμφωνα με τη δική του κρίση.

O Aibo επέστρεψε για να μας πάρει τα μυαλά Facebook Twitter
Διαφημιστικό φυλλάδιο από την κυκλοφορία του πρώτου Aibo στην Ιαπωνία, ο οποίος έγινε sold-out μέσα σε 20 λεπτά από το λανσάρισμά του, αποκλειστικά, στο διαδίκτυο.

Ακολουθώντας την επιτυχία του πρώτου «ανεξάρτητου» ρομπότ ψυχαγωγίας, η Sony κυκλοφόρησε για τα επόμενα δύο χρόνια (2001-2003) το δεύτερης γενιάς Aibo ERS-210, το οποίο είχε μεγαλύτερη ικανότητα έκφρασης συναισθημάτων και μια πιο οικεία επικοινωνία με τους ανθρώπους, μπορούσε να τους ακούει και να αναγνωρίζει το όνομά του, να παρουσιάζει μια πληθώρα συναισθημάτων (όπως χαρά ή οργή) και μπορούσε να βγάζει φωτογραφίες, ό,τι έβλεπε με τα μάτια του. Για χιλιάδες Ιάπωνες οι Aibo ήταν ό,τι πιο κοντινό υπήρχε σε πραγματικό σκύλο-σύντροφο. Γι' αυτό, λίγο αργότερα ο Aibo άρχισε να μοιάζει περισσότερο με σκύλο (με το μοντέλο ERS MACRON) ενώ το σκούρο μοντέλο ERS-7 (2001-2005) ήταν το πιο σοφιστικέ απ' όλα: εξαιρετικά επιδέξιος, μπορούσε να συνδεθεί ασύρματα με άλλες συσκευές, να μεταφέρει φωτογραφίες, ηχητικά αρχεία και μηνύματα. Μπορούσε να θυμάται τις αγαπημένες αναμνήσεις που είχε κάποιος μαζί του, μπορούσε να τον διασκεδάζει ή να τον παρηγορεί, αντανακλώντας ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων μέσα από τα ζωηρά LED μάτια του.

Όταν η ιαπωνική εταιρεία σταμάτησε την υποστήριξη των Aibo (8 χρόνια μετά την παραγωγή τους), οι ιδιοκτήτες τους συνειδητοποίησαν ότι και αυτoί οι σύντροφοι τους θα «γεράσουν» μαζί για τα καλά. Μια εταιρεία που έχει μάθει να πουλάει σε δεκάδες εκατομμύρια πελάτες δεν ήθελε να επενδύσει άλλο σε ένα προϊόν το οποίο έμοιαζε σαν side-project κάποιων προγραμματιστών της. Επιπλέον, οι αντιγραφές άρχισαν να γίνονται τόσο μαζικές που από το 2005 η Sony έχανε χρήματα λόγω του φτηνού ανταγωνισμού (ο οποίος κατασκεύαζε χιλιάδες παιχνίδια-σκύλους που έμοιαζαν με ρομπότ) με αποτέλεσμα ο Aibo να πέσει θύμα της αναδιάρθρωσης μιας εταιρείας που προσπαθεί με κάθε τρόπο να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρες λύσεις. Το επισκευαστικό τμήμα για τα Aibo σταμάτησε να λειτουργεί, τα ανταλλακτικά άρχισαν να σπανίζουν, οι παροχές προς τους πελάτες σταμάτησαν και αυτές.

O Aibo επέστρεψε για να μας πάρει τα μυαλά Facebook Twitter
Χάρη στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) ο νέος Aibo μπορεί πλέον να αναγνωρίζει πρόσωπα και να αποφεύγει τα εμπόδια σε ένα δωμάτιο. Μαθαίνει από τις αλληλεπιδράσεις με τον ιδιοκτήτη του και αναπτύσσει μια ξεχωριστή προσωπικότητα με την πάροδο του χρόνου.

Aπό χτες το βράδυ ο νέος Aibo πωλείται στην Ιαπωνία. Τα μάτια του (δύο OLED οθόνες) επιτρέπουν πάρα πολλές εκφράσεις, οι κάμερες fisheye βλέπουν, αναγνωρίζουν και ξεχωρίζουν μεμονωμένα πρόσωπα και φωνές, ενώ οι νέοι αισθητήρες του επιτρέπουν στο σώμα του να μετακινείται ομαλά κατά μήκος 22 αξόνων. Μέσα του κρύβει τετραπύρηνο CPU, ενσωματωμένο LTE και WiFi, κινητήρες και γυροσκόπια, ηχείο και τέσσερα μικρόφωνα. Έχει και μια καταπληκτική, νέα ουρά που κουνιέται σαν τρελή. Μια πολύ εξελιγμένη σειρά από κινήσεις και ήχους έχει ως στόχο να κάνει τον Aibo πιο ζωντανό αλλά και πιο ικανό να ανταποκρίνεται στις φωνητικές εντολές και να πλησιάζει ή να χαϊδεύει για να μάθει τι κάνει τον ιδιοκτήτη του ευτυχισμένο. Χάρη στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) μπορεί πλέον να αναγνωρίζει πρόσωπα και να αποφεύγει τα εμπόδια σε ένα δωμάτιο. Μαθαίνει από τις αλληλεπιδράσεις με τον βασικό ιδιοκτήτη του και αναπτύσσει μια ξεχωριστή προσωπικότητα με την πάροδο του χρόνου. Με την άδεια του ιδιοκτήτη (και μόνο αυτού) μπορεί να συλλέγει δεδομένα από τις αλληλεπιδράσεις μαζί του ώστε να γίνει ακόμα πιο έξυπνος. Επίσης, είναι εφικτή η διαχείριση του με φωνητικές εντολές και η αποθήκευση φωτογραφιών στο cloud. Ο ιδιοκτήτης του μπορεί να δώσει την εντολή για τη λήψη της φωτογραφίας, η οποία εκτελείται από τον Aibo και στη συνέχεια ανεβάζει το υλικό στο cloud με τη βοήθεια της συνοδευτικής συνδρομητικής εφαρμογής (μέσω WiFi ή 4G LTE). Με τον καιρό, ο Aibo εκπαιδεύεται και εκτελεί με μεγαλύτερη ακρίβεια τις εντολές του "αφεντικού" του. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι η αυτονομία του διαρκεί περίπου 2 ώρες και η πλήρης φόρτιση του 3 ώρες. 

Ο νέος Aibo είναι διαθέσιμος μόνο στην Ιαπωνία και επίσης είναι το πιο ακριβό μοντέλο στην ιστορία όλων των πρηγούμενων, με την τιμή του να φτάνει στα 198.000 γεν (περίπου 1.740 δολάρια), ενώ θα χρειάζετε 2.500 γεν (21 δολάρια) επιπλέον το μήνα για την cloud συνδρομή του. Αν πάλι κάποιος θέλει και το Aibone θα χρειαστεί να πληρώσει 2980 γεν (22 δολάρια) ακόμα. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

O Aibo επέστρεψε για να μας πάρει τα μυαλά Facebook Twitter
Υπάρχει και μια νέα εφαρμογή που ονομάζεται My Aibo η οποία χρησιμοποιείται για πρόσβαση στις ρυθμίσεις και προβολή φωτογραφιών που λαμβάνονται από τη φωτογραφική μηχανή του σκύλου.
O Aibo επέστρεψε για να μας πάρει τα μυαλά Facebook Twitter
Μια πολύ εξελιγμένη σειρά από κινήσεις και ήχους έχει ως στόχο να κάνει το Aibo πιο ζωντανό αλλά και πιο ικανό να ανταποκρίνεται στις φωνητικές εντολές και να πλησιάζει ή να χαϊδεύει για να μάθει τι κάνει τον ιδιοκτήτη του ευτυχισμένο.
O Aibo επέστρεψε για να μας πάρει τα μυαλά Facebook Twitter
O νέος Aibo κρύβει μέσα του τετραπύρηνο CPU, ενσωματωμένο LTE και WiFi, κινητήρες και γυροσκόπια, ηχείο και τέσσερα μικρόφωνα.
 
Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από το Πάρκινσον μέχρι την κατάθλιψη: Νέα συσκευή υπερήχων υπόσχεται θεραπείες χωρίς χειρουργείο

Τech & Science / Από το Πάρκινσον μέχρι την κατάθλιψη: Νέα συσκευή υπερήχων υπόσχεται θεραπείες χωρίς χειρουργείο

Xρησιμοποιεί υπερηχητικούς παλμούς που κατευθύνονται με ακρίβεια σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου, προσφέροντας εναλλακτική λύση στη χειρουργική εμφύτευση ηλεκτροδίων
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι στο Διάστημα μπορεί να επιταχύνει τη γήρανση, σύμφωνα με μελέτη της NASA

Τech & Science / Το ταξίδι στο Διάστημα μπορεί να επιταχύνει τη γήρανση, σύμφωνα με μελέτη της NASA

Ανθρώπινα αιμοσφαίρια που στάλθηκαν στο Διάστημα άρχισαν να χάνουν την ικανότητά τους να παράγουν υγιή νέα κύτταρα, ένδειξη επιταχυνόμενης γήρανσης, σύμφωνα με τη μελέτη
LIFO NEWSROOM
Ερευνητές του Cambridge «παγώνουν» μόριο-κλειδί και δίνουν μεγάλη ελπίδα για την αντιμετώπιση του καρκίνου στον εγκέφαλο

Τech & Science / Ερευνητές του Cambridge «παγώνουν» μόριο-κλειδί και δίνουν μεγάλη ελπίδα για την αντιμετώπιση του καρκίνου στον εγκέφαλο

«Θα μπορούσε να είναι μια πραγματική ευκαιρία να επιβραδύνουμε την εξέλιξη του γλοιοβλαστώματος», υποστηρίζουν με συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς απαιτείται περαιτέρω δοκιμών
LIFO NEWSROOM
Αλτσχάιμερ: Εγκρίθηκε φάρμακο που χορηγείται αποκλειστικά στο σπίτι

Τech & Science / Αλτσχάιμερ: Εγκρίθηκε θεραπεία που μπορεί να χορηγηθεί στο σπίτι από τον ίδιο τον ασθενή

Η έκδοση για χρήση στο σπίτι εγκρίθηκε ως θεραπεία συντήρησης που οι ασθενείς μπορούν να χορηγούν στον εαυτό τους αφού ολοκληρώσουν τον κύκλο της ενδοφλέβιας θεραπείας
LIFO NEWSROOM
«Νέα γενιά εθισμένων»: Τι κινδύνους κρύβει το άτμισμα για τον εγκέφαλο των εφήβων

Τech & Science / «Νέα γενιά εθισμένων»: Τι κινδύνους κρύβει το άτμισμα για τον εγκέφαλο των εφήβων

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα δημιουργούν νέους εθισμούς στη νικοτίνη και προκαλούν σοβαρούς κινδύνους για την καρδιά, τους πνεύμονες και τον εγκέφαλο των παιδιών και των εφήβων
LIFO NEWSROOM
«Είναι κάπως σαν νίκη για τη Google»: Πώς κατάφερε να γλιτώσει από το να πουλήσει το Chrome

Τech & Science / «Είναι κάπως σαν νίκη για τη Google»: Πώς κατάφερε να γλιτώσει από το να πουλήσει το Chrome

Η απόφαση αυτή θεωρείται μια από τις σημαντικότερες των τελευταίων 20 ετών - Η Google διατηρεί πάντως κάποιες «ανησυχίες» για την υποχρέωσή της να μοιράζεται δεδομένα διαδικτυακών αναζητήσεων
LIFO NEWSROOM
Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική ια πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Τech & Science / Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι ίσως ανήκει σε μία κατηγορία αντικειμένων που είχε θεωρητικά προβλέψει ο Στίβεν Χόκινγκ, αλλά που μέχρι σήμερα δεν είχε ποτέ εντοπιστεί
LIFO NEWSROOM