«Μπορείς να ποστάρεις ένα meme;»- Το κόλπο του Μπλούμπεργκ που ανάγκασε το Facebook να αλλάξει κανόνες

«Μπορείς να ποστάρεις ένα meme;»- Το κόλπο του Μπλούμπεργκ που ανάγκασε το Facebook να αλλάξει κανόνες Facebook Twitter
Ο Μάικλ Μπλούμπεργκ βρήκε παραθυράκι στους κανόνες του Facebook (Πηγή φωτό EPA)
0

Ο Μάικλ Μπλούμπεργκ κατάφερε να ξεφύγει τους κανόνες των social media για τις πολιτικές διαφημίσεις, αναγκάζοντας το Facebook να προβεί σε αλλαγές.

Ο Μπλούμπεργκ, που διεκδικεί το χρίσμα των Δημοκρατικών για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, εκμεταλλεύτηκε ένα παραθυράκι στους κανόνες, κάνοντας καμπάνια με χιουμοριστικά μηνύματα τα οποία εμφανίστηκαν σε δημοφιλείς λογαριασμούς του Instagram, τους οποίους ακολουθούν εκατομμύρια νέοι.

Η ομάδα του Μπλούμπεργκ πλήρωσε πάνω από 10 influencers, προκειμένου να δημοσιεύσουν meme του υποψήφιου στους λογαριασμούς του. Συγκεκριμένα, στις αναρτήσεις αυτές, ο 78χρονος υποτίθεται ότι συνομιλεί με χρήστες δημοφιλών λογαριασμών, ζητώντας τους να δημοσιεύσουν ένα meme του και να τον βοηθήσουν να φτιάξει τον τρόπο που τον βλέπουν οι νέοι.

«Μπορείς να δημοσιεύσεις ένα meme για να μάθουν όλοι ότι είμαι cool υποψήφιος;», έγραψε σε έναν από αυτούς τους διαλόγους που δημοσίευσε ο λογαριασμός FuckJerry, που έχει περίπου 15 εκατ. ακολούθους στο Instagram. Στη συνέχεια του έστειλε μια φωτογραφία του με βερμούδα.

View this post on Instagram

Great job Mike... (Yes this is really sponsored by @mikebloomberg)

A post shared by Tank.Sinatra (@tank.sinatra) on

Ανάγκασε το Facebook να αλλάξει τους κανόνες

Με αυτή την καμπάνια, ο Μάικλ Μπλούμπεργκ κατάφερε να παρακάμψει πολλούς από τους κανόνες που έχουν βάλει τα social media για τις πολιτικές διαφημίσεις, στο πλαίσιο της διαφύλαξης των αμερικανικών εκλογών από την παραπληροφόρηση και τις κακόβουλες παρεμβάσεις.

Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα φλέγον στις ΗΠΑ, κυρίως μετά την αποκάλυψη ότι η Ρωσία χρησιμοποίησε τις διαδικτυακές πολιτικές διαφημίσεις, στην προσπάθεια να επηρεάσει τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016.

Έπειτα από το «κόλπο» του Μπλούμπεργκ, το Facebook άλλαξε τους κανόνες του, προκειμένου να μην ξανασυμβεί αυτό. Οι αλλαγές αφορούν αυτό που το Facebook χαρακτηρίζει branded content, δηλαδή χορηγούμενες αναρτήσεις από συνηθισμένους χρήστες που πληρώνονται από εταιρείες ή οργανισμούς.

View this post on Instagram

He does look pretty cool (and yes this is really #sponsored by @mikebloomberg)

A post shared by FUCKJERRY (@fuckjerry) on

Το Facebook δεν βγάζει χρήματα απευθείας από αυτές τις αναρτήσεις και δεν τις θεωρεί διαφημιστικές. Αποτέλεσμα αυτού να μην υπόκεινται στους κανόνες του μέσου για τη διαφήμιση, που απαιτούν από υποψήφιους και καμπάνιες να επιβεβαιώνουν την ταυτότητά τους και να αποκαλύπτουν πόσα δαπανούν για κάθε διαφήμιση.

Μέχρι την Παρασκευή, το Facebook προσπαθούσε να αποτρέψει τις καμπάνιες να βάζουν τέτοιο περιεχόμενο, μη επιτρέποντάς τους να χρησιμοποιούν ένα εργαλείο σχεδιασμένο να βοηθά διαφημιστές να βάζουν ανάλογες αναρτήσεις τόσο σε αυτό το μέσο, όσο και στο Instagram.

Με την αλλαγή των κανόνων, επιτρέπεται σε καμπάνιες στις ΗΠΑ να χρησιμοποιούν το εν λόγω εργαλείο, με την προϋπόθεση ότι έχουν εξουσιοδότηση από το Facebook για να βάζουν πολιτικές διαφημίσεις και με τον όρο ότι αποκαλύπτουν ποιος πλήρωσε τις χορηγούμενες αναρτήσεις. Όσες καμπάνιες δεν χρησιμοποιούν αυτό το εργαλείο, όπως έκανε ο Μπλούμπεργκ, ρισκάρουν να «παγώσουν» οι λογαριασμοί τους.

Με πληροφορίες από τον Guardian

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM