Καύσωνας - Κλιματισμός στο αυτοκίνητο: Άνεση και ασφάλεια, σύμφωνα με έρευνα

Καύσωνας - Κλιματισμός στο αυτοκίνητο: Άνεση και ασφάλεια, σύμφωνα με έρευνα Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Η χρήση του κλιματισμού είναι απαραίτητη τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, όχι μόνο για να προσφέρει άνεση στον οδηγό, αλλά και για παρέχει την ανάλογη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Αμβούργου έδειξε πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία στην καμπίνα υπερβαίνει τους 35 βαθμούς Κελσίου ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα του οδηγού. Επίσης όταν στην καμπίνα υπάρχουν 35 βαθμοί Κελσίου, αντί για 25, τότε η θερμοκρασία μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%. Υπάρχει δηλαδή σημαντική επίδραση στον χρόνο αντίδρασης του οδηγού. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν πολλούς μήνες κατά τη διάρκεια της παραγωγής ενός μοντέλου αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού.

Εάν οι πίσω επιβάτες δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αεραγωγοί μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Αυτοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Το τελευταίο μάλιστα αποτελεί ένα σημαντικό λάθος που το κάνουν αρκετοί οδηγοί. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες βρίσκονται πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα στο εσωτερικό τους μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει έως 25 βαθμούς απλά ανοίγοντας τις πόρτες και τα παράθυρα, λίγο πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό.

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», όπου το αυτοκίνητο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση καθώς και την ένταση. Επίσης μερικά καλοκαιρινά πρωινά που μπορεί να είναι δροσερά είναι καλό να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων.

Το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση κάθε 10.000 με 15.000 χιλιόμετρα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό, δεν τον λειτουργούμε στο ταξίδι με ανοικτά παράθυρα και δεν επιλέγουμε εσωτερική θερμοκρασία που να έχει μεγάλη διαφορά με την εξωτερική. Σημαντικό, επίσης, είναι να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και τον χειμώνα για να μην μένει για μεγάλο διάστημα ανενεργός.

Για να διατηρήσουμε δροσερό το αυτοκίνητό μας, καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα προστατευτικό κάλυμμα σκίασης. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σκίαστρα και στα πλαϊνά παράθυρα. Βοηθάει η τοποθέτηση ενός καλύμματος στο ταμπλό του αυτοκινήτου, όπως και μια πετσέτα στο τιμόνι. Θα πρέπει να τοποθετήσουμε τα εύθραυστα πράγματα όπως CD ή ηλεκτρονικές συσκευές σε σκιερό μέρος ή στο ντουλαπάκι.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το χρώμα του αυτοκινήτου. Η διαφορά ενός ανοικτόχρωμου από ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο μπορεί να είναι και 5 βαθμοί Κελσίου στην καμπίνα. Η χρήση ημικουκούλας βοηθάει, ενώ η στάθμευση κάτω από ένα δέντρο έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Η εφαρμογή φιμέ τζαμιών πλάι και πίσω κατεβάζει αισθητά την θερμοκρασία της καμπίνας και είναι μια επιλογή που πλέον την κάνει μεγάλο ποσοστό οδηγών.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Τech & Science / Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Tο AI Mode χρησιμοποιεί την τεχνική "query fan-out" (διασπορά ερωτημάτων) της Google, η οποία αναλύει την ερώτηση των χρηστών σε επιμέρους θέματα και εκτελεί ταυτόχρονα πληθώρα αναζητήσεων για λογαριασμό του
LIFO NEWSROOM
Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Τech & Science / Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Η μελέτη αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολλαπλές εξηγήσεις για τη διαφορά στα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ ανδρών και γυναικών - από συμπεριφορικούς και περιβαλλοντικούς, έως βιολογικούς παράγοντες
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

Τech & Science / Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για τοξικά χημικά PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

«Πρόκειται για μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση» τόνισε ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος, στο αίμα του οποίου βρέθηκαν τρεις ουσίες τοξικές για την αναπαραγωγή
LIFO NEWSROOM
AI στα σχολεία: Όταν οι μαθητές διδάσκουν τους δασκάλους για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τech & Science / Αυτοί οι έφηβοι από τη Silicon Valley ορίζουν πώς θα μπει η AI στα σχολεία όλου του κόσμου

Μαθητές στη Σίλικον Βάλεϊ αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να καθορίσουν οι ίδιοι –μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς– τους κανόνες χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
LIFO NEWSROOM
ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Τech & Science / ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Το ChatGPT παρουσίασε νέους γονικούς ελέγχους, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν: τα παιδιά μπορούν να τους παρακάμψουν εύκολα - Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και την ψυχική υγεία των εφήβων φουντώνουν, ενώ οι αρχές ζητούν αυστηρότερη νομοθεσία για την τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
VIOLOGIKA OPLA VIOTROMOKRATIA TEHNITI NOIMOSINI

Τech & Science / Βιοτρομοκρατία: Ερευνητές προειδοποιούν για επικίνδυνες παραλλαγές πρωτεϊνών μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Ερευνητές προειδοποιούν για αυξανόμενες απειλές βιοτρομοκρατίας λόγω AI και συνθετικής βιολογίας, εντοπίζοντας κρίσιμη ευπάθεια σε λογισμικό βιοασφάλειας
LIFO NEWSROOM