ΗΠΑ: Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά από την Google να πωλήσει το Chrome

ΗΠΑ: Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά από την Google να πουλήσει το Chrome Facebook Twitter
0

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών προχωρά σε μια ιστορική κίνηση κατά της Alphabet Inc., ζητώντας από δικαστή να διατάξει την πώληση του Chrome, του δημοφιλέστερου διαδικτυακού περιηγητή παγκοσμίως. 

Η ενέργεια αυτή εντάσσεται σε μια εκτεταμένη προσπάθεια περιορισμού του μονοπωλίου της Google στις αγορές διαδικτυακής αναζήτησης και τεχνητής νοημοσύνης.

Η πρωτοβουλία βασίζεται σε απόφαση του δικαστή Άμιτ Μέτα τον Αύγουστο, που έκρινε ότι η Google παραβίασε τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού, μονοπωλώντας τις αγορές διαδικτυακής αναζήτησης και διαφημίσεων. Οι αντιμονοπωλιακοί αξιωματούχοι ζητούν επιπλέον μέτρα, όπως η επιβολή υποχρεωτικής αδειοδότησης δεδομένων και η αποσύνδεση του Android από άλλα προϊόντα της Google.

Η σημασία του Chrome για την Google

To Chrome, που κατέχει το 61% της αγοράς περιηγητών στις ΗΠΑ, αποτελεί βασικό εργαλείο της Google για τη συλλογή δεδομένων χρηστών. Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για την πιο αποτελεσματική στόχευση διαφημίσεων, που αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των εσόδων της εταιρείας. Ο περιηγητής προωθεί επίσης προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Gemini, το οποίο φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε έναν ψηφιακό βοηθό που αλληλεπιδρά με τους χρήστες σε ολόκληρο το διαδίκτυο.

Η Lee-Anne Mulholland, αντιπρόεδρος ρυθμιστικών υποθέσεων της Google, χαρακτήρισε τις προτάσεις του Υπουργείου ως «ριζοσπαστική ατζέντα» που «θα βλάψει καταναλωτές, προγραμματιστές και την τεχνολογική ηγεσία των ΗΠΑ». Η Google έχει δηλώσει ότι θα εφεσιβάλει την απόφαση του δικαστή Μέτα, ενώ η τελική απόφαση αναμένεται τον Αύγουστο του 2025.

Προτεινόμενα μέτρα από τους αντιμονοπωλιακούς αξιωματούχους

  • Πώληση του Chrome: Η πώληση του περιηγητή αποτελεί βασική πρόταση για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στις διαδικτυακές αναζητήσεις.
  • Αδειοδότηση δεδομένων: Η υποχρεωτική διάθεση δεδομένων «κλικ και αναζήτησης» σε τρίτους, καθώς και η ευρύτερη χρήση αποτελεσμάτων αναζήτησης από ανταγωνιστές.
  • Αποσύνδεση Android: Η απομάκρυνση του λειτουργικού συστήματος από τα υπόλοιπα προϊόντα της Google, όπως η μηχανή αναζήτησης και το Google Play Store.
  • Περιορισμός συμβολαίων αποκλειστικότητας: Απαγόρευση των συμβάσεων που ευνοούν τη χρήση της Google ως προεπιλεγμένης μηχανής αναζήτησης.

Αν τα μέτρα εφαρμοστούν, η αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης και της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά, επιτρέποντας σε ανταγωνιστές να αποκτήσουν πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα και να ενισχύσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Ωστόσο, η εύρεση αγοραστή για το Chrome, όπως σημείωσαν ειδικοί, μπορεί να αποδειχθεί πρόκληση, δεδομένου ότι πιθανοί ενδιαφερόμενοι, όπως η Amazon, βρίσκονται επίσης υπό αντιμονοπωλιακή πίεση.

Με πληροφορίες από Bloomberg

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Τech & Science / Το YouTube θα εντοπίζει την ηλικία μας με Τεχνητή Νοημοσύνη – Αν κάνει λάθος, θα πρέπει να το αποδείξουμε

Με την Τεχνητή Νοημοσύνη το YouTube θα εντοπίζει ανηλίκους, μόνο που  Αν η πλατφόρμα κατατάξει κάποιον λάθος ως ανήλικο, θα πρέπει να αποδείξει την ηλικία του με ταυτότητα, κάρτα ή selfie
LIFO NEWSROOM
Η Τεχνητή Νοημοσύνη σχεδίασε νέα αντιβιοτικά κατά της γονόρροιας και του υπερμικροβίου MRSA

Τech & Science / Η Τεχνητή Νοημοσύνη σχεδίασε νέα αντιβιοτικά κατά της γονόρροιας και του υπερμικροβίου MRSA

Τα φάρμακα σχεδιάστηκαν εξ ολοκλήρου από την τεχνητή νοημοσύνη και κατέστρεψαν τα παθογόνα τόσο σε εργαστηριακές δοκιμές όσο και σε δοκιμές σε ζώα - Παρ’ όλα αυτά, θα χρειαστούν ακόμη χρόνια βελτιστοποίησης και κλινικών δοκιμών πριν μπορέσουν να χορηγηθούν σε ασθενείς
LIFO NEWSROOM
«Το φως και το μήνυμα μας διαπερνούν»: Ο άνθρωπος που είχε προβλέψει την ψηφιακή μας κάθοδο

Τech & Science / «Το φως και το μήνυμα μας διαπερνούν»: Ο άνθρωπος που είχε προβλέψει την ψηφιακή μας κάθοδο

Ο Μάρσαλ ΜακΛούαν είχε προβλέψει το διαδίκτυο πολύ πριν αυτό εφευρεθεί, καθώς και το πώς τα προσωπικά μας δεδομένα θα συλλέγονταν και θα πωλούνταν — και πιθανώς θα χρησιμοποιούνταν εναντίον μας.
LIFO NEWSROOM