Ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα για 7 μήνες

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται πρίζα για 7 μήνες Facebook Twitter
0

Η ολλανδική εταιρεία Lightyear ανακοίνωσε ότι αυτό το φθινόπωρο θα αρχίσει να κατασκευάζει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που θα είναι πλήρως εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ.

Το "Lightyear 0" θα διαθέτει καμπύλους ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή, το καπό και το πορτμπαγκάζ του, οι οποίοι θα φορτίζουν την ηλεκτρική μπαταρία του καθώς το αυτοκίνητο καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας - είτε κινείται, είτε παραμένει σταθμευμένο.

Οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα μπορούσαν να γίνουν από τον Νοέμβριο.

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται πρίζα για 7 μήνες Facebook Twitter
Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter

Το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορεί να διανύσει περίπου 624 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση και θα έχει επιπλέον εμβέλεια έως και 44 μίλια την ημέρα από τα ηλιακά πάνελ. Συγκριτικά, η εμβέλεια του είναι πολύ μεγαλύτερη από το Tesla Model 3 (441 χιλιόμετρα),

Κάθε ώρα στον ήλιο θα προσθέσει έως και 9,7 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την Lightyear. Η ηλιακή επαναφόρτιση, σημαίνει ότι οι οδηγοί θα περνούν λιγότερο χρόνο στα σημεία φόρτισης - ή μπορεί να υπάρξουν ημέρες που δεν θα τα χρειαστούν καν. Η εταιρεία αναφέρει ότι σε μια ηλιόλουστη χώρα όπως η Ισπανία ή η Πορτογαλία, εάν η καθημερινή σας διαδρομή είναι μικρότερη από 35,4 χιλιόμετρα (σ.σ και το παρκάρετε σε «καλό σημείο» χωρίς πολλές σκιές), δεν θα χρειαστεί να συνδέσετε το αυτοκίνητο στην πρίζα για έως και επτά μήνες. Σε ένα πιο συννεφιασμένο κλίμα, όπως η Ολλανδία, το αυτοκίνητο ίσως χρειάζεται φόρτιση μετά από δύο μήνες.

Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter
Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter

Μικρότερη μπαταρία, ελαφρύτερο αυτοκίνητο

Το μοντέλο "Lightyear 0" έχει πολλά κοινά με το πρωτότυπο Lightyear One που είχε παρουσιαστεί πριν από δύο χρόνια, αλλά είναι σε θέση να κάνει περισσότερα με μικρότερη μπαταρία, λέει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας Lex Hoefsloot. Το σύστημα κίνησης «είναι το πιο αποδοτικό στον κόσμο», προσθέτει, υπογραμμίζοντας ότι το αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου και ο κινητήρας τετρακίνησης επιτρέπουν σε μια μικρότερη μπαταρία να παρέχει την ίδια εμβέλεια.

«Ολόκληρο το αυτοκίνητο είναι ελαφρύτερο και εισέρχεται σε αυτόν τον θετικό κύκλο ανατροφοδότησης όπου όλα μπορούν να γίνουν ελαφρύτερα. Έτσι καταφέραμε να φτάσουμε στα 1.575 κιλά. Αν κοιτάξετε άλλα αυτοκίνητα που προσφέρουν παρόμοια εμβέλεια, είναι όλα περίπου 40% βαρύτερα».

Άλλες εταιρείες αναπτύσσουν αυτοκίνητα με ηλιακούς συλλέκτες, αλλά καμία δεν είναι ακόμη έτοιμη να βγει στην αγορά. Το Sono Sion, που έχει προγραμματιστεί για παραγωγή το 2023, υπόσχεται να παρέχει κατά μέσο όρο 16 χιλιόμετρα «ηλιακής εμβέλειας» ανά ημέρα. Το Aptera Never Charge είναι ένα φουτουριστικής εμφάνισης τρίτροχο που η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα μπορεί να διανύσει περίπου 64 χιλιόμετρα με τη βοήθεια της ηλικιακ΄ής ενέργειας την ημέρα. Η Aptera δήλωσε στο CNN ότι ελπίζει ότι το αυτοκίνητο θα μπει στην παραγωγή το 2023 και ότι έχει ήδη 24.000 κρατήσεις.

Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται πρίζα για 7 μήνες Facebook Twitter

Η όλη ιδέα του "Lightyear 0" μπορεί να βασίζεται στη βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μείωση του χρόνου φόρτισης, και η μέγιστη ταχύτητά του είναι «μόλις» 160 χιλιόμετρα/ώρα. Για να αγγίξει τη μέγιστη ταχύτητα χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα, κάτι που ο Hoefsloot παραδέχεται ότι οφείλεται στο ότι η ομάδα εστίασε στην εμβέλεια.

Είναι επίσης ακριβό: κάθε ένα από τα 946 κομμάτια που θα κατασκευαστούν, σε πρώτη φάση, θα κοστίζει περίπου €250,000 - λίγο περισσότερο από μια Ferrari Roma, σημαντικά πιο ακριβό από τα οικογενειακά ηλεκτροκίνητα οχήματα μεσαίας κατηγορίας, όπως το Nissan Leaf (περίπου 27.000 δολάρια στις ΗΠΑ) ή το Tesla Model 3 (περίπου 50.000 δολάρια).

Η εταιρεία ελπίζει να λανσάρει ένα «φτηνό μοντέλο», το Lightyear Two. μέχρι το 2025, το οποίο θα πωλείται στη λιανική προς 30.000 ευρώ.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέα μελέτη: Η διακοπή του καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Τech & Science / Νέα μελέτη: Η διακοπή του καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Νέα διεθνής μελέτη δείχνει ότι όσοι σταματούν το κάπνισμα στη μέση ηλικία μειώνουν στο μισό τη φθορά του εγκεφάλου και μέσα σε 10 χρόνια έχουν ίδιες πιθανότητες για άνοια με όσους δεν κάπνισαν ποτέ
LIFO NEWSROOM
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Τech & Science / Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Η θεωρία των 150 φίλων του Robin Dunbar δείχνει πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος περιορίζει τον αριθμό των σταθερών κοινωνικών σχέσεων, ενώ η προσωπική επαφή παραμένει απαραίτητη ακόμη και στην ψηφιακή εποχή
LIFO NEWSROOM
Τα μικροπλαστικά φτάνουν μέχρι τον εγκέφαλο - Ίσως συνδέονται με κατάθλιψη και καρδιοπάθειες

Τech & Science / Τα μικροπλαστικά φτάνουν μέχρι τον εγκέφαλο - Ίσως συνδέονται με κατάθλιψη και καρδιοπάθειες

Μικροπλαστικά βρέθηκαν στο αίμα, στον εγκέφαλο και στο έντερο των ανθρώπων - Νέες έρευνες συνδέουν τα πλαστικά σωματίδια με την κατάθλιψη, την άνοια και τον καρκίνο
LIFO NEWSROOM
Εγκεφαλική εξέταση προβλέπει τις σεξουαλικές παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Τech & Science / Εγκεφαλική εξέταση προβλέπει τις σεξουαλικές παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι μια απλή εγκεφαλική εξέταση θα μπορούσε να προβλέψει ποιοι ασθενείς θα εμφανίσουν σεξουαλικές παρενέργειες από αντικαταθλιπτικά φάρμακα, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο εξατομικευμένη θεραπεία κατά της κατάθλιψης
LIFO NEWSROOM
Microsoft: τέλος στην υποστήριξη των Windows 10 από την Τρίτη - Τι πρέπει να κάνουν οι χρήστες

Τech & Science / Microsoft: Τέλος στην υποστήριξη των Windows 10 από την Τρίτη - Τι πρέπει να κάνουν οι χρήστες

Οι υπολογιστές που θα συνεχίσουν να λειτουργούν με Windows 10 δεν θα λαμβάνουν κρίσιμες ενημερώσεις, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο παραβιάσεων και κακόβουλων επιθέσεων
LIFO NEWSROOM
Καρκίνος του μαστού: Αύξηση των περιστατικών καρκίνου σε νεότερες ηλικίες

Τech & Science / Καρκίνος του μαστού: Αύξηση των περιστατικών σε νεότερες ηλικίες

«Το φαινόμενο είναι ανησυχητικό, αφού συχνά οι νεότερες ηλικίες δεν περιλαμβάνοται στα προγράμματα προληπτικού ελέγχου, από την άλλη φαίνεται μία σημαντική μείωση της θνησιμότητας στις ασθενείς αυτών των ηλικιών», εξηγεί ο πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM
Οι φόβοι της Silicon Valley: Γιατί οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας χτίζουν καταφύγια

Τech & Science / Οι φόβοι της Silicon Valley: Γιατί οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας χτίζουν καταφύγια

Από το υπόγειο συγκρότημα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη Χαβάη μέχρι τις επενδύσεις της Silicon Valley στη Νέα Ζηλανδία, η νέα τεχνολογική ελίτ φαίνεται να προετοιμάζεται για το απίθανο
LIFO NEWSROOM
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν την ανθρώπινη φωνή από εκείνη που έχει δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξεχωρίζουν την ανθρώπινη φωνή από εκείνη που έχει δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Φαίνεται πως όσο η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τι είναι αληθινό και τι όχι
LIFO NEWSROOM
Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα και από το ChatGPT

Τech & Science / Sora: Η εφαρμογή AI βίντεο της OpenAI έφτασε τις 1 εκατ. λήψεις πιο γρήγορα από το ChatGPT

Πολλά από τα βίντεο που παράγονται μέσω της Sora περιλαμβάνουν χαρακτήρες από ταινίες, τηλεοπτικές σειρές ή βιντεοπαιχνίδια, προκαλώντας νέα ερωτήματα γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα
LIFO NEWSROOM