PODCAST

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα για 7 μήνες

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται πρίζα για 7 μήνες Facebook Twitter
0

Η ολλανδική εταιρεία Lightyear ανακοίνωσε ότι αυτό το φθινόπωρο θα αρχίσει να κατασκευάζει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που θα είναι πλήρως εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ.

Το "Lightyear 0" θα διαθέτει καμπύλους ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή, το καπό και το πορτμπαγκάζ του, οι οποίοι θα φορτίζουν την ηλεκτρική μπαταρία του καθώς το αυτοκίνητο καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας - είτε κινείται, είτε παραμένει σταθμευμένο.

Οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα μπορούσαν να γίνουν από τον Νοέμβριο.

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται πρίζα για 7 μήνες Facebook Twitter
Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter

Το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορεί να διανύσει περίπου 624 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση και θα έχει επιπλέον εμβέλεια έως και 44 μίλια την ημέρα από τα ηλιακά πάνελ. Συγκριτικά, η εμβέλεια του είναι πολύ μεγαλύτερη από το Tesla Model 3 (441 χιλιόμετρα),

Κάθε ώρα στον ήλιο θα προσθέσει έως και 9,7 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την Lightyear. Η ηλιακή επαναφόρτιση, σημαίνει ότι οι οδηγοί θα περνούν λιγότερο χρόνο στα σημεία φόρτισης - ή μπορεί να υπάρξουν ημέρες που δεν θα τα χρειαστούν καν. Η εταιρεία αναφέρει ότι σε μια ηλιόλουστη χώρα όπως η Ισπανία ή η Πορτογαλία, εάν η καθημερινή σας διαδρομή είναι μικρότερη από 35,4 χιλιόμετρα (σ.σ και το παρκάρετε σε «καλό σημείο» χωρίς πολλές σκιές), δεν θα χρειαστεί να συνδέσετε το αυτοκίνητο στην πρίζα για έως και επτά μήνες. Σε ένα πιο συννεφιασμένο κλίμα, όπως η Ολλανδία, το αυτοκίνητο ίσως χρειάζεται φόρτιση μετά από δύο μήνες.

Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter
Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter

Μικρότερη μπαταρία, ελαφρύτερο αυτοκίνητο

Το μοντέλο "Lightyear 0" έχει πολλά κοινά με το πρωτότυπο Lightyear One που είχε παρουσιαστεί πριν από δύο χρόνια, αλλά είναι σε θέση να κάνει περισσότερα με μικρότερη μπαταρία, λέει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας Lex Hoefsloot. Το σύστημα κίνησης «είναι το πιο αποδοτικό στον κόσμο», προσθέτει, υπογραμμίζοντας ότι το αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου και ο κινητήρας τετρακίνησης επιτρέπουν σε μια μικρότερη μπαταρία να παρέχει την ίδια εμβέλεια.

«Ολόκληρο το αυτοκίνητο είναι ελαφρύτερο και εισέρχεται σε αυτόν τον θετικό κύκλο ανατροφοδότησης όπου όλα μπορούν να γίνουν ελαφρύτερα. Έτσι καταφέραμε να φτάσουμε στα 1.575 κιλά. Αν κοιτάξετε άλλα αυτοκίνητα που προσφέρουν παρόμοια εμβέλεια, είναι όλα περίπου 40% βαρύτερα».

Άλλες εταιρείες αναπτύσσουν αυτοκίνητα με ηλιακούς συλλέκτες, αλλά καμία δεν είναι ακόμη έτοιμη να βγει στην αγορά. Το Sono Sion, που έχει προγραμματιστεί για παραγωγή το 2023, υπόσχεται να παρέχει κατά μέσο όρο 16 χιλιόμετρα «ηλιακής εμβέλειας» ανά ημέρα. Το Aptera Never Charge είναι ένα φουτουριστικής εμφάνισης τρίτροχο που η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα μπορεί να διανύσει περίπου 64 χιλιόμετρα με τη βοήθεια της ηλικιακ΄ής ενέργειας την ημέρα. Η Aptera δήλωσε στο CNN ότι ελπίζει ότι το αυτοκίνητο θα μπει στην παραγωγή το 2023 και ότι έχει ήδη 24.000 κρατήσεις.

Lightyear 0 solar-assisted car will go into production this year Facebook Twitter
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται πρίζα για 7 μήνες Facebook Twitter

Η όλη ιδέα του "Lightyear 0" μπορεί να βασίζεται στη βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μείωση του χρόνου φόρτισης, και η μέγιστη ταχύτητά του είναι «μόλις» 160 χιλιόμετρα/ώρα. Για να αγγίξει τη μέγιστη ταχύτητα χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα, κάτι που ο Hoefsloot παραδέχεται ότι οφείλεται στο ότι η ομάδα εστίασε στην εμβέλεια.

Είναι επίσης ακριβό: κάθε ένα από τα 946 κομμάτια που θα κατασκευαστούν, σε πρώτη φάση, θα κοστίζει περίπου €250,000 - λίγο περισσότερο από μια Ferrari Roma, σημαντικά πιο ακριβό από τα οικογενειακά ηλεκτροκίνητα οχήματα μεσαίας κατηγορίας, όπως το Nissan Leaf (περίπου 27.000 δολάρια στις ΗΠΑ) ή το Tesla Model 3 (περίπου 50.000 δολάρια).

Η εταιρεία ελπίζει να λανσάρει ένα «φτηνό μοντέλο», το Lightyear Two. μέχρι το 2025, το οποίο θα πωλείται στη λιανική προς 30.000 ευρώ.

Τech & Science
0

PODCAST

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με τεχνητές εκλείψεις με δορυφόρους οι επιστήμονες θα μελετήσουν το στέμμα του ήλιου

Τech & Science / Με τεχνητές εκλείψεις με δορυφόρους οι επιστήμονες θα μελετήσουν το στέμμα του ήλιου

Δύο δορυφόροι στην αποστολή Proba-3 αναμένεται να εκτοξευθούν την Τετάρτη στην Ινδία και θα εργαστούν παράλληλα για να μελετήσουν το στέμμα του ήλιου - Οι επιστήμονες προσδοκούν να κατανοήσουν γιατί το στέμμα του ήλιου είναι πολύ πιο ζεστό από τον ίδιο τον ήλιο
LIFO NEWSROOM
Σπεγκέτι Νούμερο... 1000: Επιστήμονες έφτιαξαν τα πιο λεπτά μακαρόνια του κόσμου

Τech & Science / Σπαγκέτι Νούμερο... 1000: Επιστήμονες έφτιαξαν τα πιο λεπτά μακαρόνια του κόσμου

Τα μακαρόνια που έφτιαξαν οι ερευνητές είναι περίπου 1.000 φορές πιο λεπτά από το Su filindeu, το μέχρι πρότινος πιο λεπτό ζυμαρικό στον κόσμο, που αποτελείται από μεμονωμένες κλωστές που έχουν πλάτος μόλις 400 χιλιοστόμετρα
LIFO NEWSROOM
Ευγνωμοσύνη: Το συναίσθημα που επουλώνει τις πληγές της μοναξιάς - Πώς να το κατακτήσουμε

Τech & Science / Ευγνωμοσύνη: Το συναίσθημα που επουλώνει τις πληγές της μοναξιάς - Πώς να το κατακτήσουμε

Τα οφέλη της στη σωματική και την ψυχική υγεία - Τέσσερις τρόποι που προτείνει η επιστήμη, για να μπορέσουμε να αισθανθούμε το καλό που έρχεται από τους άλλους ανθρώπους
LIFO NEWSROOM
Ιπτάμενοι δίσκοι και μυστικά προγράμματα: Όλα όσα άκουσε το Κογκρέσο για τα UFO

Τech & Science / UFO και UAP: Οι καταθέσεις στο Κογκρέσο για ιπτάμενους δίσκους, μυστικά προγράμματα, εξωγήινη ζωή και ανώμαλα «φαινόμενα»

Σε μία νέα σειρά ακροάσεων για τα Άγνωστης Ταυτότητας Ανώμαλα Φαινόμενα, όπως είναι πια γνωστά τα λεγόμενα UFO, αξιωματούχοι του αμερικανικού στρατού υποστήριξαν ότι το Πεντάγωνο γνωρίζει την ύπαρξη εξωγήινης ζωής
LIFO NEWSROOM