Αμφίδρομη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Το «κόλπο» για φτηνότερο ρεύμα στο οικιακό δίκτυο

Η αμφίδρομη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Το «κόλπο» για φτηνότερο ρεύμα στο οικιακό δίκτυο Facebook Twitter
0

Λύση στην ανάγκη για μείωση της μεγάλης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος στα σπίτια, ενδέχεται να δώσει η αμφίδρομη φόρτιση και η ενσωμάτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο οικιακό δίκτυο.

Η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα πλεονεκτήματα, αν συνδυάζονταν με ένα φωτοβολταϊκό σύστημα. Η περίσσεια φωτοβολταϊκή ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο και να χρησιμοποιηθεί αργότερα ανάλογα με τις ανάγκες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των κατασκευαστών πάνελ, μόλις ένα τετραγωνικό μέτρο ηλιακού πάνελ μπορεί να έχει απόδοση κοντά στις 3KWh ημερησίως. Αν υπολογίσουμε ότι ένα κοινό ηλιακό πάνελ έχει περισσότερα τετραγωνικά μέτρα, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό το ενεργειακό κέρδος.

Η ιδέα είναι απλή, αλλά και καινοτόμα. Η μπαταρία υψηλής τάσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου όχι μόνο μπορεί να φορτιστεί μέσω του wallbox στο σπίτι, αλλά μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει με ενέργεια το σπίτι, ως ανεξάρτητο μέσο αποθήκευσης. Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να παρέχει σε ένα σπίτι την απαιτούμενη ενέργεια για περίπου μία εβδομάδα, εφόσον δεν υπάρχουν μεγάλες ανάγκες.

Εάν ο κάτοχος διαθέτει φωτοβολταϊκό σύστημα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμεύει ως προσωρινό μέσο αποθήκευσης για την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Η αμφίδρομη φόρτιση στο σπίτι, γνωστή ως Vehicle to Home (V2H), μπορεί να αποφέρει κέρδος ακόμη και χωρίς τη διάθεση ηλιακών πάνελ, καθώς μπορεί ο κάτοχος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να γεμίζει τις μπαταρίες του το βράδυ, που η τιμή της KWh είναι χαμηλότερη, και να την τροφοδοτεί στο σύστημα όταν η τιμή είναι αυξημένη σε ώρες αιχμής, αποκομίζοντας το επιπλέον κέρδος. Και όλα αυτά χωρίς να είναι αναγκαίο να δίνει όλη την ηλεκτρική ενέργεια, κρατώντας μεγάλο μέρος για τις καθημερινές μετακινήσεις του. Όμως, ένα θετικό σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι δεν έχει παρατηρηθεί απώλεια της χωρητικότητας της μπαταρίας πέραν του φυσιολογικού.

Η αύξηση της σταθερότητας του δικτύου, η μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και η συμβολή στην προστασία του κλίματος είναι τα βασικά στοιχεία που μπορούν να επιτευχθούν από την ενσωμάτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα δίκτυα των διαφόρων παρόχων, εφόσον αυτή η υπηρεσία παρέχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποτελούν παράπλευρα οφέλη της ευρείας διάδοσης της ηλεκτροκίνησης.

Η αμφίδρομη φόρτιση επικεντρώνεται κυρίως σε περιπτώσεις όπου οι ιδιοκτήτες του σπιτιού χρησιμοποιούν το δικό τους φωτοβολταϊκό σύστημα για να επωφεληθούν από τη βελτιστοποιημένη ως προς το κόστος χρέωση με την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποθηκεύει την επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια από το φωτοβολταϊκό σύστημα που δεν χρησιμοποιείται από συσκευές στο σπίτι.

Σημειώνεται, ότι οι επιχειρήσεις που θα μετακομίσουν σε νέα και ανακαινισμένα γραφεία τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να βρίσκουν χώρους στάθμευσης με καλωδίωση για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Η οδηγία ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες με σκοπό να βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τους μακροπρόθεσμους στόχους της για το κλίμα και την ενέργεια. Το όραμα της ΕΕ είναι να επιτύχει ένα κτιριακό απόθεμα μηδενικών εκπομπών και πλήρως απανθρακοποιημένο έως το 2050.

Όλα τα νέα δημόσια κτίρια πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2027 και όλα τα νέα κτίρια στην ΕΕ πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2030. Επιπλέον, αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι «έξυπνα» για να υποστηρίζουν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων όταν υπάρχει άφθονη ανανεώσιμη ενέργεια.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

Τech & Science / Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για τοξικά χημικά PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

«Πρόκειται για μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση» τόνισε ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος, στο αίμα του οποίου βρέθηκαν τρεις ουσίες τοξικές για την αναπαραγωγή
LIFO NEWSROOM
AI στα σχολεία: Όταν οι μαθητές διδάσκουν τους δασκάλους για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τech & Science / Αυτοί οι έφηβοι από τη Silicon Valley ορίζουν πώς θα μπει η AI στα σχολεία όλου του κόσμου

Μαθητές στη Σίλικον Βάλεϊ αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να καθορίσουν οι ίδιοι –μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς– τους κανόνες χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
LIFO NEWSROOM
ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Τech & Science / ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Το ChatGPT παρουσίασε νέους γονικούς ελέγχους, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν: τα παιδιά μπορούν να τους παρακάμψουν εύκολα - Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και την ψυχική υγεία των εφήβων φουντώνουν, ενώ οι αρχές ζητούν αυστηρότερη νομοθεσία για την τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
VIOLOGIKA OPLA VIOTROMOKRATIA TEHNITI NOIMOSINI

Τech & Science / Βιοτρομοκρατία: Ερευνητές προειδοποιούν για επικίνδυνες παραλλαγές πρωτεϊνών μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Ερευνητές προειδοποιούν για αυξανόμενες απειλές βιοτρομοκρατίας λόγω AI και συνθετικής βιολογίας, εντοπίζοντας κρίσιμη ευπάθεια σε λογισμικό βιοασφάλειας
LIFO NEWSROOM
Long Covid: Παιδιά και έφηβοι έχουν διπλάσιο κίνδυνο επιπλοκών μετά από δεύτερη μόλυνση

Τech & Science / Long Covid: Παιδιά και έφηβοι έχουν διπλάσιο κίνδυνο επιπλοκών μετά από δεύτερη μόλυνση

Μεταξύ των παθήσεων που σχετίζονται με τη long Covid στα παιδιά και τους έφηβους, η μυοκαρδίτιδα ήταν η πιο συχνή, με τον κίνδυνο να τριπλασιάζεται έπειτα από τη δεύτερη λοίμωξη Covid
LIFO NEWSROOM