H ΙΚΕΑ εναντίον σάιτ που χρησιμοποιεί το όνομά της

H ΙΚΕΑ εναντίον σάιτ που χρησιμοποιεί το όνομά της Facebook Twitter
2

To σάιτ IKEAhackers.net, δημιουργήθηκε το 2006 και παρουσιάζει στους κατόχους επίπλων και αντικειμένων της ΙΚΕΑ, τρόπους δημιουργικής παρέμβασης -ή απλώς hacking- σε αυτά, ώστε να τα μετατρέψουν σε κάτι άλλο, εξίσου χρηστικό.

Η πρωτότυπη αυτή ιδέα, κέρδισε ένα μεγάλο αριθμό θαυμαστών, δημιούργησε μια κοινότητα χρηστών που επέμβαιναν με έξυπνους τρόπους στα προϊόντα της ΙΚΕΑ και ήταν πολλές οι φορές που ποστ της δημιουργού του σάιτ Jules Yap και μελών που ποστάριζαν τις "χακιές" τους, γίνονταν viral και προωθούνταν σε εκατομμύρια χρήστες. Ήταν μιας πρώτης τάξεως διαφήμιση για το σουηδικό mega-brand.

Όμως οι δικηγόροι της ΙΚΕΑ, είχαν μάλλον αντίθετη άποψη, αφού έστειλαν πριν λίγους μήνες αγωγή "παύσης λειτουργίας" του πετυχημένου σάιτ επειδή η σύνδεση του ονόματος της ΙΚΕΑ με τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, "προκαλεί σύγχυση στους καταναλωτές".

Η δημιουργός του site συμφώνησε τελικά να αποσύρει όλες τις διαφημίσεις από την ιστοσελίδα της και σε αντάλλαγμα να διατηρήσει το domain IKEAhackers.net, χωρίς όμως να έχει πλέον εμπορικό χαρακτήρα. Όπως αναφέρει σε blog post, "είμαι συντετριμμένη. Δεν έχω πρόβλημα που θέλουν να προασπίσουν το όνομα και την πνευματική τους ιδιοκτησία, αλλά θα μπορούσαν να το χειριστούν διαφορετικά. Εγώ είμαι απλώς μια blogger".

Εκπρόσωπος της ΙΚΕΑ δήλωσε στο BBC πως "όταν άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν το όνομα ΙΚΕΑ για οικονομικό οφελος, δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές και τα πνευματικά δικαιώματα χάνονται".

[BBC]

Τech & Science
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Τech & Science / Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Tο AI Mode χρησιμοποιεί την τεχνική "query fan-out" (διασπορά ερωτημάτων) της Google, η οποία αναλύει την ερώτηση των χρηστών σε επιμέρους θέματα και εκτελεί ταυτόχρονα πληθώρα αναζητήσεων για λογαριασμό του
LIFO NEWSROOM
Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Τech & Science / Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Η μελέτη αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολλαπλές εξηγήσεις για τη διαφορά στα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ ανδρών και γυναικών - από συμπεριφορικούς και περιβαλλοντικούς, έως βιολογικούς παράγοντες
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

Τech & Science / Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για τοξικά χημικά PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

«Πρόκειται για μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση» τόνισε ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος, στο αίμα του οποίου βρέθηκαν τρεις ουσίες τοξικές για την αναπαραγωγή
LIFO NEWSROOM
AI στα σχολεία: Όταν οι μαθητές διδάσκουν τους δασκάλους για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τech & Science / Αυτοί οι έφηβοι από τη Silicon Valley ορίζουν πώς θα μπει η AI στα σχολεία όλου του κόσμου

Μαθητές στη Σίλικον Βάλεϊ αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να καθορίσουν οι ίδιοι –μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς– τους κανόνες χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
LIFO NEWSROOM
ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Τech & Science / ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Το ChatGPT παρουσίασε νέους γονικούς ελέγχους, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν: τα παιδιά μπορούν να τους παρακάμψουν εύκολα - Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και την ψυχική υγεία των εφήβων φουντώνουν, ενώ οι αρχές ζητούν αυστηρότερη νομοθεσία για την τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
VIOLOGIKA OPLA VIOTROMOKRATIA TEHNITI NOIMOSINI

Τech & Science / Βιοτρομοκρατία: Ερευνητές προειδοποιούν για επικίνδυνες παραλλαγές πρωτεϊνών μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Ερευνητές προειδοποιούν για αυξανόμενες απειλές βιοτρομοκρατίας λόγω AI και συνθετικής βιολογίας, εντοπίζοντας κρίσιμη ευπάθεια σε λογισμικό βιοασφάλειας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Από αυτό το σάιτ έχω πάρει πολλές ιδέες και έχω στείλει και κάποια hacks. Στην ουσία είναι fansite της Ikea και ίσως θα μπορούσε η εταιρεία να αρκεστεί σε ένα disclaimer, ότι το μπλογκ δεν έχει καμία σχέση με την εταιρία, αν ήθελαν απλώς να προστατεύσουν τα πνευματικά δικαιώματά τους.
Το site το παρακολουθώ πολύ καιρό και μερικές ιδέες είναι καταπληκτικές, αλλά, κατα τη γνώμη μου, προτρέπει τους πελάτες της Ikea να χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα της με τρόπους που μπορεί να μη συμφωνούν με τις προδιαγραφές τους. Αυτό σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι επικίνδυνο. Πχ. παίρνω μια πιατέλα και την κάνω φωτιστικό. Μπορεί να δείχνει όμορφο και design αλλά είναι ασφαλές;