Γιατί σχεδόν κανείς δεν μπορεί να βγάλει πολλά χρήματα από το YouTube

Γιατί σχεδόν κανείς δεν μπορεί να βγάλει πολλά χρήματα από το YouTube Facebook Twitter
0

Ένα από τα (φαινομενικά) γοητευτικά υπέρ του YouTube είναι ότι ο καθένας μπορεί να γίνει σταρ: Δεν υπάρχουν μάνατζερ και πράκτορες ταλέντων ούτε τηλεοπτικά στελέχη που πρέπει να προωθήσουν τους χρήστες και οποιοσδήποτε μπορεί ξαφνικά να δει το όνομά του να φιγουράρει παντού.

Η πρόσφατη λίστα του Forbes για τους πλουσιότερους YouTubers είναι η απόδειξη: Είναι γεμάτη ανθρώπους που δημοσιεύουν κλιπ για το πώς είναι η εμπειρία βιντεοπαιχνιδιών ή παιδιών που παίζουν με παιχνίδια. Κορυφαίος είναι ο Daniel Middleton, γνωστός ως DanTDM, ένας 26χρονος βρετανός gamer που κέρδισε 16,5 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Αλλά μια νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι πιθανότητες να γίνετε πλούσιοι στο YouTube  ή έστω να πετύχετε μια αξιοπρεπή διαβίωση, είναι μικρές- για την ακρίβεια ελάχιστες.

Το να φτάσεις στο 3,5% των πιο προβεβλημένων καναλιών του YouTube - που σημαίνει τουλάχιστον 1 εκατομμύριο προβολές βίντεο το μήνα - αποφέρει μόνο περίπου 12.000 έως 16.000 δολάρια ετησίως σε διαφημιστικά έσοδα, σύμφωνα με τον Mathias Bartl, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών του Offenburg Γερμανία.

Η μελέτη του είναι μία από τις πρώτες που εξετάζουν τα δεδομένα του YouTube για ενδείξεις σχετικά με το πώς ευνοεί δημιουργούς.

Ο Bartl διαπίστωσε ότι έχει γίνει πιο δύσκολο για νέους δημιουργούς να φτάσουν στην κορυφή, καθώς το YouTube - το οποίο ανήκει στην Google - προσθέτει 300 ώρες βίντεο κάθε λεπτό και τα μεγαλύτερα αστέρια γίνονται ακόμη πιο επιτυχημένα.

Όμως τα μεγαλύτερα κανάλια του YouTube κερδίζουν συνεχώς τα περισσότερα views. Το 3% των καναλιών έλαβε το 64% όλων των προβολών το 2006. Μια δεκαετία αργότερα, τα κορυφαία κανάλια έλαβαν το 90%. Πλέον υπάρχει λίγος χώρος για ανάδειξη νέων ταλέντων και είναι πολύ δύσκολο κάποιος να ξεχωρίσει.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας ήταν τα βίντεο ψυχαγωγίας, τα οποία έλαβαν το 24% όλων των προβολών, και ακολουθούν οι κατηγορίες μουσικής και gaming.

Το δημοσίευμα της Washington Post σημειώνει πως ο ανταγωνισμός μεταξύ των δημιουργών στο YouTube είναι έντονος και αυτό έχει επίσης προκαλέσει προβλήματα.

Το Φεβρουάριο, το YouTube ανέστειλε όλες τις διαφημίσεις στα κανάλια του Logan Paul, ενός μεγάλου σταρ του καθώς προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων για ένα βίντεο που είχε δημοσιεύσει.

Τώρα, το YouTube κάνει βήματα τα οποία θα καθιστούν ακόμη πιο δύσκολο για τους δημιουργούς τους να πετύχουν Η εταιρεία δήλωσε πρόσφατα ότι τα κανάλια πρέπει να έχουν φθάσει τους 1.000 συνδρομητές και 4.000 ώρες χρόνου παρακολούθησης τους τελευταίους 12 μήνες πριν μπορέσουν να κερδίσουν χρήματα από διαφημίσεις. Το YouTube δήλωσε ότι η αλλαγή αποσκοπεί στην αποθάρρυνση των βίντεο με δυσάρεστο ή προσβλητικό περιεχόμενο και ότι θα επηρεάσει ένα σημαντικό αριθμό καναλιών.

Η μελέτη του Bartl προσέφερε κάποια ελπίδα στους υποψήφιους σταρ του YouTube με υποδείξεις για το πώς θα ενισχύσουν τις πιθανότητες οικονομικής επιτυχίας. «Το YouTube προσφέρει 18 κατηγορίες ανά είδος και η επιλογή των σωστών είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της επιτυχίας του καναλιού», έγραψε ο Bartl.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας ήταν τα βίντεο ψυχαγωγίας, τα οποία έλαβαν το 24% όλων των προβολών, και ακολουθούν οι κατηγορίες μουσικής και gaming.

Η πιθανότητα ενός καναλιού να φτάσει στο σπάνιο 3% εμφανίζεται αυξημένη για κωμικά βίντεο, ψυχαγωγία, θέματα στιλ και video games.

Χειρότερες επιδόσεις καταγράφουν τα βίντεο για τον αθλητισμό, την εκπαίδευση, τις μη κερδοσκοπικές και ακτιβιστικές ομάδες και τα blogs.

Ο Bartl επεσήμανε επίσης ότι το ανώτερο κλιμάκιο του YouTube εξακολουθούσε να περιλαμβάνει ένα συνδυασμό τόσο επαγγελματικών όσο και δημιουργούμενων από το χρήστη βίντεο, γράφοντας ότι "δεν δίνει ελπίδα ότι η ρητορική του YouTube για την εκπομπή δεν είναι πλήρης μυθοπλασία".

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Meta παρουσίασε τα πρώτα Ray-Ban με ενσωματωμένη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας

Τech & Science / Η Meta παρουσίασε τα πρώτα Ray-Ban με ενσωματωμένη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε τα γυαλιά στο συνέδριο Meta Connect στην Καλιφόρνια, σημειώνοντας ότι «τα γυαλιά είναι το μόνο μέσο όπου η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δει και να ακούσει ό,τι βλέπεις κι ακούς εσύ»
LIFO NEWSROOM
Νέο εργαλείο AI προβλέπει τον κίνδυνο για 1.000 ασθένειες έως και 20 χρόνια πριν

Τech & Science / Νέο εργαλείο AI προβλέπει τον κίνδυνο για 1.000 ασθένειες έως και 20 χρόνια πριν

Λαμβάνει υπόψη το ιατρικό ιστορικό, βασικά δημογραφικά στοιχεία και παράγοντες τρόπου ζωή ώστε να εκτιμήσει αν και πότε μπορεί να εμφανιστούν παθήσεις όπως καρκίνος, διαβήτης και καρδιολογικά ή αναπνευστικά νοσήματα
LIFO NEWSROOM
Η Σελήνη «πωλείται»: Φινλανδική εταιρεία αγόρασε ήδη πόρους - Τι είναι το Ήλιο-3

Τech & Science / Η Σελήνη «πωλείται»: Φινλανδική εταιρεία αγόρασε ήδη πόρους - Τι είναι το Ήλιο-3

Το ηλιακό φως «βομβαρδίζει» το φεγγάρι με Ήλιο-3 εδώ και 4 δισεκατομμύρια χρόνια - Επειδή η Σελήνη δεν έχει μαγνητικό πεδίο, το ισότοπο παραμένει στην επιφάνεια, αντίθετα με τη Γη, όπου απορρίπτεται στο διάστημα
LIFO NEWSROOM
Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Τech & Science / Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Η μελέτη αποδεικνύει ότι το μοντέλο δεν χρησιμοποιείται μόνο για την επιτάχυνση επαγγελματικών διαδικασιών αλλά και για να εμπλουτίσει την καθημερινή ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM
Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

Τech & Science / Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

H λειτουργία «Live Translation with AirPods», που αποτελεί μέρος του Apple Intelligence, δεν θα ενεργοποιείται εάν ο χρήστης βρίσκεται εντός ΕΕ και ο λογαριασμός Apple ανήκει σε περιοχή της ΕΕ
LIFO NEWSROOM