Έρευνα: Το άρωμα κανέλας τονώνει τη δημιουργικότητα- αλλά όχι λόγω μυρωδιάς

Έρευνα: Το άρωμα κανέλας τονώνει τη δημιουργικότητα, αλλά όχι λόγω μυρωδιάς Facebook Twitter
0

Κανέλα: η μυρωδιά της κολοκυθόπιτας, ζεστός καπουτσίνο και δημιουργικότητα; Μόνο αν το πιστεύεις.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο PLOS One, αναφέρει ότι οι συμμετέχοντες στο τεστ παρουσίασαν αυξημένη δημιουργικότητα αφότου τους ζητήθηκε να μυρίσουν ένα φιαλίδιο με κανέλα. Υπάρχει παγίδα: Δεν τους είπαν ότι μυρίζουν το συγκεκριμένο μπαχαρικό.

Επιστήμονες του Weizmann Institute of Science στη Ρεχοβότ του Ισραήλ, χώρισαν τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες σε αυτή τη μελέτη του 2017. Η μια ομάδα ενημερώθηκε για το τι υπήρχε στο φιαλίδιο, ενώ οι υπόλοιποι πληροφορήθηκαν ότι περιείχε μια ουσία που ενίσχυε τη δημιουργικότητα. Αργότερα, ανατέθηκε και στις δύο ομάδες να ολοκληρώσουν μερικά τεστ δημιουργικότητας.

Ενώ η πρώτη ομάδα απέδωσε όπως αναμενόταν, η ομάδα στην οποία είπαν ότι της δόθηκε μια ειδική ουσία διέπρεψε στα τεστ δημιουργικότητας, δίνοντας ιδέες που ήταν πιο πρωτότυπες και επιδεικνύοντας μεγαλύτερη ευελιξία στην επίλυση προβλημάτων.

Κοινώς παρατηρήθηκε μια επίδραση placebo. Πιστεύοντας ότι θα γίνονταν πιο δημιουργικοί, οι άνθρωποι κατέληξαν να έχουν πολύ καλύτερη απόδοση.

«Η δημιουργικότητα θεωρείται συχνά χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός ατόμου. Ωστόσο, μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως μια κατάσταση που επηρεάζεται από τις προσδοκίες και τα κίνητρα», έγραψαν οι ερευνητές.

«Το κίνητρο φαίνεται να αποτελεί κεντρικό παράγοντα στη δημιουργική απόδοση, εύρημα ελπιδοφόρο επειδή τα κίνητρα μπορούν να ενισχυθούν, για παράδειγμα, τονώνοντας την πίστη στη δική του ικανότητα».

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Τech & Science / Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε νομοθεσία που θα απαγορεύει το TikTok στις ΗΠΑ εάν ο ιδιοκτήτης της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με έδρα την Κίνα δεν πουλήσει το μερίδιό του
NEWSROOM