Η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού έδωσε εντολή στο Facebook να πουλήσει το Giphy, καθώς διαπίστωσε ότι η απόκτησή του θα μπορούσε να βλάψει τους χρήστες των social media και τους διαφημιστές στη Βρετανία. 

 

Η απόκτηση της πλατφόρμας θα μπορούσε να επιτρέψει στο Facebook «να αυξήσει την ήδη σημαντική αγοραστική δύναμή του», μέσω της άρνησης ή του περιορισμού της πρόσβασης άλλων πλατφορμών στα GIFs του Giphy, σύμφωνα με την Αρχή Ανταγωνισμού. 

 

Επίσης, η ρυθμιστική αρχή εξέφρασε ανησυχία ότι η συμφωνία στερούσε πιθανό ανταγωνισμό από την ύψους 9,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων βρετανική αγορά display advertising, το 50% της οποίας ελέγχει το Facebook. 

 

Η Meta- όπως έχει μετονομαστεί η εταιρεία του Facebook- ανακοίνωσε ότι διαφωνεί με την απόφαση και ότι εξετάζει όλες τις επιλογές, συμπεριλαμβανομένης μιας έφεσης. 

 

«Τόσο οι καταναλωτές όσο και το Giphy είναι σε καλύτερη κατάσταση με την υποστήριξη των υποδομών, του ταλέντου και των πόρων μας», ανέφερε ανακοίνωση της εταιρείας. «Μαζί, η Meta και το Giphy, μπορούν να βελτιώσουν το προϊόν του Giphy για τους εκατομμύρια ανθρώπους, επιχειρήσεις και τους προγραμματιστές στη Βρετανία και σε όλο τον κόσμο, που χρησιμοποιούν το Giphy κάθε ημέρα, παρέχοντας περισσότερες επιλογές για όλους», ανέφερε ακόμη. 

 

Αφού συμβουλεύτηκε άλλες επιχειρήσεις και ομάδες και έχοντας αξιολογήσει εναλλακτικές επιλογές που πρότεινε το Facebook, η βρετανική Αρχή κατέληξε ότι «οι ανησυχίες για τον ανταγωνισμό μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο αν το Facebook πουλήσει το Giphy σε έναν εγκεκριμένο αγοραστή». 

 

Ο Στιούαρτ Μάκιντος, επικεφαλής της ανεξάρτητης επιτροπής της Αρχής Ανταγωνισμού που διενήργησε την έρευνα, ανέφερε ότι η συμφωνία μεταξύ Facebook και Giphy «ήδη είχε αφαιρέσει έναν πιθανό διεκδικητή στην αγορά του display advertising». 

 

Χωρίς κάποια ενέργεια, αυτό «θα επέτρεπε στο Facebook να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη σημαντική αγοραστική δύναμή του στα social media, ελέγχοντας την πρόσβαση των ανταγωνιστών στα GIFs του Giphy», επεσήμανε ο ίδιος. 

 

«Απαιτώντας από το Facebook να πουλήσει το Giphy προστατεύουμε εκατομμύρια χρήστες social media και προωθούμε τον ανταγωνισμό και την καινοτομία στην ψηφιακή διαφήμιση», τόνισε ακόμη. 

 

Τον περασμένο Αύγουστο η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού είχε αναφέρει σε ότι το Facebook θα πρέπει να αναγκαστεί να πουλήσει το Giphy, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της εταιρείας που έκανε λόγο για «θεμελιώδη λάθη» στην προσωρινή απόφαση. 

 

Τον Οκτώβριο η Αρχή επέβαλε πρόστιμο 67,4 εκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρεία, επειδή απέτυχε να παράσχει πληροφορίες που χρειάζονταν για την έρευνα, κατηγορώντας την ότι αυτή η ενέργεια ήταν εσκεμμένη. 

 

Σύμφωνα με την Αρχή, πριν από τη συμφωνία με το Facebook- ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με πληροφορίες- το Giphy εξέταζε την επέκταση των διαφημιστικών υπηρεσιών του σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας. Αυτό θα πρόσθετε έναν νέο παίκτη στην αγορά και θα ενθάρρυνε την καινοτομία από τα social media και τους διαφημιστές, αλλά το Facebook τερμάτισε τις διαφημιστικές συνεργασίες του Giphy μετά την απόκτησή του, σύμφωνα με την Αρχή. 

 

Με πληροφορίες από ΑP