Η UEFA ζήτησε από τους χορηγούς του Euro 2020 να μην χρησιμοποιήσουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου στις διαφημίσεις στους προημιτελικούς στο Μπακού και την Αγία Πετρούπολη. 

 

Η Volkswagen έκανε γνωστή αυτή την οδηγία, εκφράζοντας τη λύπη της για αυτή την απόφαση της UEFA, καθώς η εταιρεία ανέφερε ότι ήθελε να συνεχίσει να στέλνει «ένα ξεκάθαρο μήνυμα υπέρ της ποικιλομορφίας». 

 

«Λόγω των ανησυχιών της UEFA για το νομικό πλαίσιο για τις αθλητικές εγκαταστάσεις στη Ρωσία και το Αζερμπαϊτζάν, μας ενημέρωσε ότι δεν θα είναι δυνατό να αναρτήσουμε διαφημίσεις στα χρώματα του ουράνιου τόξου στην Αγία Πετρούπολη και το Μπακού», ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε ανακοίνωση. 

 

Αυτού του είδους οι διαφημιστικές πινακίδες θα παραμείνουν γύρω από τον αγωνιστικό χώρο στα ματς στο Μόναχο και τη Ρώμη, όπως και στους ημιτελικούς και τον τελικό του Λονδίνου. 

 

Η UEFA ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει πλήρως την επίδειξη μηνυμάτων αποδοχής και σεβασμού στην ποικιλομορφία, σημειώνοντας ότι αυτά έχουν ήδη παρουσιαστεί σε όλα τα στάδια στη φάση των «16», όπως και ότι η Volkswagen θα έχει τέτοιες διαφημιστικές πινακίδες στους προημιτελικούς στο Μόναχο και τη Ρώμη. 

 

Ακόμη, ανέφερε ότι «απαιτεί από όλους τους χορηγούς της να διασφαλίζουν ότι οι δημιουργίες τους συμμορφώνονται με την τοπική νομοθεσία και καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν ισχύει στο Μπακού και την Αγία Πετρούπολη». 

 

Τέλος σημείωσε ότι όλοι οι υπόλοιποι χορηγοί «αποφάσισαν πλέον να μην χρησιμοποιούν δημιουργίες με το ουράνιο τόξο στο τουρνουά, καθώς ολοκληρώθηκε ο μήνας Υπερηφάνειας». 

 

Τα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο σύμβολο για τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Δεν είναι η πρώτη σχετική απόφαση της UEFA κατά τη διάρκεια του Euro 2020 που προκαλεί αντιδράσεις. 

 

Πριν από λίγες ημέρες η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου απέρριψε το αίτημα του Μονάχου να φωτιστεί στα χρώματα του ουράνιου τόξου το Allianz Arena για το ματς της Γερμανίας με την Ουγγαρία, στους ομίλους της διοργάνωσης. Η UEFA επικαλέστηκε την πολιτική φύση του αιτήματος, αφού αφορμή ήταν το νομοσχέδιο κατά των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας που ψηφίστηκε πρόσφατα στην Ουγγαρία, προκαλώντας ευρωπαϊκή κατακραυγή. 

 

Πολλοί χορηγοί του Euro 2020, ανάμεσά τους η VW, έβαλαν διαφημιστικές πινακίδες με τα χρώματα ουράνιου τόξου στα γήπεδα που φιλοξένησαν ματς για τη φάση των «16», αν και κανένας από αυτούς τους αγώνες δεν έγινε στη Ρωσία ή το Αζερμπαϊτζάν. 

 

Μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε εκείνη η απόφαση, η UEFA «έβαψε» στα χρώματα του ουράνιου τόξου στο λογότυπό της, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για σύμβολο που «αντιπροσωπεύει τις βασικές αξίες μας και προωθεί όλα όσα πιστεύουμε: πιο δίκαια και ισόνομη κοινωνία, αποδοχή για όλους ανεξαρτήτως υποβάθρου, πεποιθήσεων ή φύλου». 

 

Με πληροφορίες από DW, BBC