Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου

Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Υπό επεξεργασία είναι το πλάνο για το άνοιγμα των σχολείων- με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν και τις οδηγίες που θα δοθούν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς- δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Σε ό,τι αφορά το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία, δήλωσε ότι αυτό θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα σταδιακά και όχι ταυτόχρονα για όλες τις βαθμίδες, ενώ προτεραιότητα αποτελούν οι μαθητές της Γ' Λυκείου. Εξάλλου σημείωσε ότι αναμένεται η εισήγηση των ειδικών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει σήμερα διαδοχικές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου για το σχέδιο χαλάρωσης των μέτρων, βασικό στοιχείο του οποίου αποτελούν βέβαια και τα σχολεία.

«Κατά πάσα πιθανότητα, η επαναλειτουργία θα είναι σταδιακή και όχι για όλες τις βαθμίδες ταυτόχρονα. Προτεραιότητά μας οι μαθητές της Γ' Λυκείου: σταθερή επιδίωξή μας είναι οι Πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κοντά στις κανονικές ημερομηνίες διεξαγωγής τους», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξη στο ΑΠΕ.

«Επεξεργαζόμαστε, επίσης, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του Υπουργείου Υγείας, τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές», συμπλήρωσε η υπουργός Παιδείας.

Τι απαντά στις επικρίσεις για το νομοσχέδιο

Στην ίδια συνέντευξη, η Νίκη Κεραμέως κλήθηκε να απαντήσει στις επικρίσεις ότι το νομοσχέδιο για την Παιδεία ήρθε στην πλέον ακατάλληλη στιγμή, όπως και ότι αυτό φέρνει ξανά ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα στο προσκήνιο.

«Ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Το κράτος έχει συνέχεια, και πρέπει να προετοιμαζόμαστε για το μέλλον, ακόμη και σε δύσκολες συγκυρίες», απάντησε σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος η κ. Κεραμέως και σημείωσε ότι οι βασικές ρυθμίσεις είχαν δημοσιοποιηθεί πριν από την κρίση του κορωνοϊού, όπως και ότι η δημόσια διαβούλευση πραγματοποιείται κανονικά, ενώ έκανε λόγο για «αθρόα συμμετοχή ενδιαφερόμενων πολιτών» σε αυτή.

«Η κριτική περί δήθεν εξεταστικοκεντρικού συστήματος είναι αδόκιμη. Εάν όμως εννοείτε ειδικά την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από 4 σε 7, θυμίζω ότι πριν την ισοπεδωτική λογική των νομοθετικών αλλαγών της προηγούμενης Κυβέρνησης, τα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν 11, 12 και 14 αντίστοιχα στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Πιστεύουμε, πράγματι, ότι η εξέταση ορισμένων βασικών μαθημάτων, συνολικά 7 εν προκειμένω, είναι ενδεδειγμένη για την υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και ισορροπημένη», δήλωσε ακόμη η κ. Κεραμέως.

Ρυθμίσεις σε 3 βασικούς άξονες

Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι στόχος τους είναι κυρίως η αναβάθμιση του σχολείου και έκανε λόγο για «καινοτόμες ρυθμίσεις» σε 3 βασικούς άξονες, τους οποίους ανέλυσε ως εξής:

(α) Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο, από τη φετινή κιόλας χρονιά 2020-2021, με νέες θεματικές (εργαστήρια δεξιοτήτων), δραστηριότητες στα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, ανακατανομή ωρών διδασκαλίας με ενίσχυση της πληροφορικής, ξένων γλωσσών, κλασσικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής, πιο συστηματική οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων με ένα συνεκτικότερο πλαίσιο αξιολόγησης, ενίσχυση της σφαιρικής καλλιέργειας των μαθητών και ανάσχεση του λειτουργικού αναλφαβητισμού,

(β) Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, με αξιολόγηση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και επένδυση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με αποτελεσματικότερη κάλυψη των κενών στα σχολεία, με ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού και για τη στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό,

(γ) Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση με ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων και της αυτονομίας τους, ιδίως μέσω της απελευθέρωσης ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών και κοινών/διπλών προγραμμάτων με ξένα ΑΕΙ, αλλαγές στη διαδικασία ανάδειξης πρυτανικών αρχών, αλλά και νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

 

 

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεραπετρίτης προς Φιντάν για το πρόγραμμα SAFE: «Όποιος ενοχλείται, να το αποδεχθεί»

Πολιτική / Γεραπετρίτης προς Φιντάν για το πρόγραμμα SAFE: «Όποιος ενοχλείται, να το αποδεχθεί»

Σύμφωνα με τουρκικά μέσα, οι δύο υπουργοί θα έχουν κατ’ ιδίαν συνάντηση τη Δευτέρα στο περιθώριο του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ, όπου αναμένεται να τεθεί το ζήτημα του προγράμματος SAFE
LIFO NEWSROOM
Δημοσκόπηση MRB: Στο 28% η ΝΔ - Τι λένε οι πολίτες για ενδεχόμενα κόμματα Τσίπρα και Σαμαρά

Πολιτική / Δημοσκόπηση MRB: Στο 28% η ΝΔ - Τι λένε οι πολίτες για ενδεχόμενα κόμματα Τσίπρα και Σαμαρά

Η γνώμη των πολιτών για για τους χειρισμούς της κυβέρνησης και δικαιοσύνης στο θέμα του Πάνου Ρούτσι και τις διαδηλώσεις μπροστά από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη
LIFO NEWSROOM
Live-Βουλή: Η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την εξωτερική πολιτική

Πολιτική / Live-Βουλή: Η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την εξωτερική πολιτική

Η παρέμβασή του επικεντρώνεται στους βασικούς άξονες της κυβερνητικής στρατηγικής, με αναφορές στα ελληνοτουρκικά, τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, τις ευρωπαϊκές προκλήσεις και τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις
LIFO NEWSROOM
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΒΟΥΛΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πολιτική / Συζήτηση στη Βουλή σήμερα για την εξωτερική πολιτική: Τι αναμένεται να πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Τη διεύρυνση της συζήτησης που ζήτησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, για το παλαιστινιακό, σε μια συνολική συζήτηση για θέματα εξωτερικής πολιτικής, αποφάσισε ο πρωθυπουργός, με στόχο «να αναπτύξει όλη τη λογική των ελληνικών χειρισμών» σε αυτόν τον τομέα
LIFO NEWSROOM