Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ

Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Μια νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η επισήμανση των «μοναχικών» φρούτων, όπως των μεμονωμένων μπανανών, με συναισθηματικά φορτισμένα μηνύματα αυξάνει την πιθανότητα να αγοραστούν. 

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αναγραφή της φράσης «είμαστε θλιμμένες μοναχικές μπανάνες και θέλουμε να μας αγοράσετε» μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα συμπόνιας στους καταναλωτές, μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σούπερ μάρκετ μεγάλης γερμανικής αλυσίδας, με τη συμμετοχή 3.810 πελατών για 192 ώρες. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τρία διαφορετικά είδη πινακίδων:

  • Θλιμμένες μπανάνες: Η πώληση μονών μπανανών αυξήθηκε κατά 58%, από 2.02 σε 3.19 την ώρα.
  • Ουδέτερο μήνυμα: Η πώληση αυξήθηκε ελάχιστα, από 2.02 σε 2.13 (5.4%).
  • Χαρούμενες μπανάνες: Αν και η προσέγγιση ήταν πιο αποτελεσματική από το ουδέτερο μήνυμα, υπολειπόταν της θλιμμένης εκδοχής.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychology & Marketing, με τίτλο: Anthropomorphic sad expressions reduce waste of "single" imperfect food.

Η επικεφαλής της μελέτης, Dr. Lisa Eckmann από το Πανεπιστήμιο του Bath, δήλωσε ότι η συναισθηματική προσέγγιση αποτελεί έναν απλό, χαμηλού κόστους και αποδοτικό τρόπο για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Τόνισε επίσης ότι οι μεμονωμένες μπανάνες, που συχνά απομένουν στα ράφια, έχουν σημαντική συμβολή στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Ο Charles Spence, πειραματικός ψυχολόγος από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, εξήγησε ότι οι άνθρωποι μπορούν να νιώσουν συναισθήματα ακόμη και για τα τρόφιμα που αγοράζουν. Όπως σημείωσε, σε μια εποχή όπου πολλοί ζουν και τρώνε μόνοι, ένα "μοναχικό" φρούτο μπορεί να δημιουργήσει ενσυναίσθηση, αυξάνοντας την πιθανότητα αγοράς.

Η μέθοδος αυτή δεν περιορίζεται στις μπανάνες. Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν σε διαδικτυακή έρευνα με ντομάτες, υποδεικνύοντας ότι η στρατηγική μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Με πληροφορίες από Guardian

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συναγερμός για την κλιματική κρίση: 80% των οικοτόπων της Ευρώπης καταρρέουν – Τι σημαίνει για το μέλλον

Περιβάλλον / Συναγερμός για την κλιματική κρίση: 80% των οικοτόπων της Ευρώπης καταρρέουν – Τι σημαίνει για το μέλλον

Έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος προειδοποιεί ότι η κλιματική κρίση και η απώλεια βιοποικιλότητας απειλούν την ευημερία και την ποιότητα ζωής στην Ευρώπη, με το 80% των οικοτόπων σε κακή κατάσταση και τους στόχους του 2030 να ξεφεύγουν από την πορεία τους
LIFO NEWSROOM
Σπάνιος πορτοκαλί αστακός που βρέθηκε σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης επέστρεψε στη θάλασσα

Περιβάλλον / Σπάνιος πορτοκαλί αστακός που βρέθηκε σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης επέστρεψε στη θάλασσα

Ο σπανιότητας «ένας στα 30 εκατομμύρια» αστακός γλίτωσε από το μενού και απελευθερώθηκε στο Long Island, αφού εντοπίστηκε σε ένα παντοπωλείο της βόρειας Νέας Υόρκης
LIFO NEWSROOM
Σικάγο: Εκατοντάδες κολύμπησαν για πρώτη φορά μετά από έναν αιώνα στον ποταμό της πόλης

Περιβάλλον / Σικάγο: Εκατοντάδες κολύμπησαν για πρώτη φορά μετά από έναν αιώνα στον ποταμό της πόλης

Το κολύμπι στον ποταμό Σικάγο έρχεται να προστεθεί σε μια διεθνή τάση, καθώς πόλεις όπως το Παρίσι, το Μόναχο και το Άμστερνταμ επαναφέρουν την κολύμβηση στα αστικά ποτάμια τους
LIFO NEWSROOM
Πρώτο φωτογραφικό ντοκουμέντο για τον «θυμωμένο» και σπάνιο αγριόγατο των Ιμαλαΐων

Περιβάλλον / Πρώτο φωτογραφικό ντοκουμέντο για τον «θυμωμένο» και σπάνιο αγριόγατο των Ιμαλαΐων

Ο αγριόγατος Παλλάς είναι ένα από τα λιγότερο μελετημένα αιλουροειδή στον κόσμο - Μέχρι πρότινος είχαν καταγραφεί εμφανίσεις του μόνο στο Σικίμ, το Μπουτάν και το ανατολικό Νεπάλ
LIFO NEWSROOM