Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ

Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Μια νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η επισήμανση των «μοναχικών» φρούτων, όπως των μεμονωμένων μπανανών, με συναισθηματικά φορτισμένα μηνύματα αυξάνει την πιθανότητα να αγοραστούν. 

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αναγραφή της φράσης «είμαστε θλιμμένες μοναχικές μπανάνες και θέλουμε να μας αγοράσετε» μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα συμπόνιας στους καταναλωτές, μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σούπερ μάρκετ μεγάλης γερμανικής αλυσίδας, με τη συμμετοχή 3.810 πελατών για 192 ώρες. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τρία διαφορετικά είδη πινακίδων:

  • Θλιμμένες μπανάνες: Η πώληση μονών μπανανών αυξήθηκε κατά 58%, από 2.02 σε 3.19 την ώρα.
  • Ουδέτερο μήνυμα: Η πώληση αυξήθηκε ελάχιστα, από 2.02 σε 2.13 (5.4%).
  • Χαρούμενες μπανάνες: Αν και η προσέγγιση ήταν πιο αποτελεσματική από το ουδέτερο μήνυμα, υπολειπόταν της θλιμμένης εκδοχής.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychology & Marketing, με τίτλο: Anthropomorphic sad expressions reduce waste of "single" imperfect food.

Η επικεφαλής της μελέτης, Dr. Lisa Eckmann από το Πανεπιστήμιο του Bath, δήλωσε ότι η συναισθηματική προσέγγιση αποτελεί έναν απλό, χαμηλού κόστους και αποδοτικό τρόπο για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Τόνισε επίσης ότι οι μεμονωμένες μπανάνες, που συχνά απομένουν στα ράφια, έχουν σημαντική συμβολή στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Ο Charles Spence, πειραματικός ψυχολόγος από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, εξήγησε ότι οι άνθρωποι μπορούν να νιώσουν συναισθήματα ακόμη και για τα τρόφιμα που αγοράζουν. Όπως σημείωσε, σε μια εποχή όπου πολλοί ζουν και τρώνε μόνοι, ένα "μοναχικό" φρούτο μπορεί να δημιουργήσει ενσυναίσθηση, αυξάνοντας την πιθανότητα αγοράς.

Η μέθοδος αυτή δεν περιορίζεται στις μπανάνες. Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν σε διαδικτυακή έρευνα με ντομάτες, υποδεικνύοντας ότι η στρατηγική μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Με πληροφορίες από Guardian

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασε ρομπότ που καθαρίζει τις θάλασσες

Περιβάλλον / Πώς μια ομάδα μαθητών από τον Άλιμο έφτιαξε ρομπότ που καθαρίζει τον βυθό;

Το Greek Seabot είναι το υποβρύχιο ρομπότ που δημιούργησε μια μαθητική ομάδα από το ΕΠΑΛ Αλίμου για να βοηθήσει στον καθαρισμό των βυθών από πλαστικά και απορρίμματα. Μιλούν στη LIFO οι μαθητές για τα κίνητρά τους και το όραμά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα οδηγήσει σε «καταστροφική εσωτερική μετανάστευση» των πληθυσμών

Περιβάλλον / Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα οδηγήσει σε «καταστροφική εσωτερική μετανάστευση» των πληθυσμών

Οι επιστήμονες τονίζουν πως ακόμα και μια μικρή μείωση στην αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας είναι πολύ σημαντική καθώς μας δίνει χρόνο να προετοιμαστούμε
LIFO NEWSROOM
Κλιματική αλλαγή: Οι ακτές σε κίνδυνο από το λιώσιμο των πάγων, ακόμη και αν επιτευχθεί ο κλιματικός στόχος

Περιβάλλον / Υπερθέρμανση του πλανήτη: Οι ακτές σε κίνδυνο, ακόμη και αν επιτευχθεί ο κλιματικός στόχος

Ακόμη και εάν η υπερθέρμανση του πλανήτη περιοριστεί στον 1,5°C, οι ακτές ενδέχεται να βυθιστούν λόγω της αύξησης της στάθμης της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
LIFO NEWSROOM
«Πράσινα» ευρωπαϊκά ταμεία επενδύουν 33 δισ. δολάρια σε πετρελαϊκούς κολοσσούς

Περιβάλλον / «Πράσινα» ευρωπαϊκά ταμεία επενδύουν 33 δισ. δολάρια σε πετρελαϊκούς κολοσσούς

Έρευνα αποκαλύπτει ότι ευρωπαϊκά «πράσινα» επενδυτικά ταμεία κατέχουν μετοχές αξίας 33,5 δισ. δολαρίων σε μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες όπως οι Shell, BP και ExxonMobil, παρά τους ισχυρισμούς τους περί βιωσιμότητας
LIFO NEWSROOM
Ισπανία: Η κλιματική αλλαγή χωρίζει τους οινοπαραγωγούς από τους αμπελώνες τους

Περιβάλλον / Ισπανία: Η κλιματική αλλαγή «χωρίζει» τους οινοπαραγωγούς από τους αμπελώνες τους

Η οικογένεια Torres που παράγει κρασί στην Καταλονία από το 1870, δηλώνει ότι ίσως χρειαστεί να μεταφέρει την παραγωγή της σε μεγαλύτερα υψόμετρα μέσα στα επόμενα 30 χρόνια
LIFO NEWSROOM
«Empty the Tanks»: Σώστε τα δελφίνια!

Ρεπορτάζ / «Empty the Tanks»: Πότε θα σταματήσει η αιχμαλωσία των δελφινιών;

Η παγκόσμια καμπάνια «Empty the Tanks» εναντιώνεται στην αιχμαλωσία και την εκμετάλλευση των δελφινιών. Πώς εκφράζεται η κινητοποίηση στην Ελλάδα και ποια η τύχη των δελφινιών του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου; Μιλούν στη LIFO εκπρόσωποι οργανώσεων, αλλά και ο ιδρυτής του Αττικού Πάρκου.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ