Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ

Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Μια νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η επισήμανση των «μοναχικών» φρούτων, όπως των μεμονωμένων μπανανών, με συναισθηματικά φορτισμένα μηνύματα αυξάνει την πιθανότητα να αγοραστούν. 

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αναγραφή της φράσης «είμαστε θλιμμένες μοναχικές μπανάνες και θέλουμε να μας αγοράσετε» μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα συμπόνιας στους καταναλωτές, μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σούπερ μάρκετ μεγάλης γερμανικής αλυσίδας, με τη συμμετοχή 3.810 πελατών για 192 ώρες. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τρία διαφορετικά είδη πινακίδων:

  • Θλιμμένες μπανάνες: Η πώληση μονών μπανανών αυξήθηκε κατά 58%, από 2.02 σε 3.19 την ώρα.
  • Ουδέτερο μήνυμα: Η πώληση αυξήθηκε ελάχιστα, από 2.02 σε 2.13 (5.4%).
  • Χαρούμενες μπανάνες: Αν και η προσέγγιση ήταν πιο αποτελεσματική από το ουδέτερο μήνυμα, υπολειπόταν της θλιμμένης εκδοχής.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychology & Marketing, με τίτλο: Anthropomorphic sad expressions reduce waste of "single" imperfect food.

Η επικεφαλής της μελέτης, Dr. Lisa Eckmann από το Πανεπιστήμιο του Bath, δήλωσε ότι η συναισθηματική προσέγγιση αποτελεί έναν απλό, χαμηλού κόστους και αποδοτικό τρόπο για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Τόνισε επίσης ότι οι μεμονωμένες μπανάνες, που συχνά απομένουν στα ράφια, έχουν σημαντική συμβολή στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

Ο Charles Spence, πειραματικός ψυχολόγος από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, εξήγησε ότι οι άνθρωποι μπορούν να νιώσουν συναισθήματα ακόμη και για τα τρόφιμα που αγοράζουν. Όπως σημείωσε, σε μια εποχή όπου πολλοί ζουν και τρώνε μόνοι, ένα "μοναχικό" φρούτο μπορεί να δημιουργήσει ενσυναίσθηση, αυξάνοντας την πιθανότητα αγοράς.

Η μέθοδος αυτή δεν περιορίζεται στις μπανάνες. Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν σε διαδικτυακή έρευνα με ντομάτες, υποδεικνύοντας ότι η στρατηγική μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Με πληροφορίες από Guardian

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προβληματίζει η οξίνιση των ωκεανών: Η μεγάλη συμφωνία Ebb Carbon και Microsoft ενάντια στο διοξείδιο του άνθρακα

Περιβάλλον / Προβληματίζει η οξίνιση των ωκεανών: Η μεγάλη συμφωνία Ebb Carbon και Microsoft ενάντια στο διοξείδιο του άνθρακα

Η εταιρεία Ebb Carbon συνεργάζεται με τη Microsoft σε μια πρωτοποριακή συμφωνία για την ηλεκτροχημική αύξηση της αλκαλικότητας των ωκεανών, με στόχο την απομάκρυνση διοξειδίου του άνθρακα και την αντιμετώπιση της οξίνισης των θαλασσών
LIFO NEWSROOM
Αφγανιστάν: Η Καμπούλ στα πρόθυρα αφανισμού μέχρι το 2030 λόγω κρίσης νερού

Περιβάλλον / Αφγανιστάν: Η Καμπούλ στα πρόθυρα αφανισμού μέχρι το 2030 λόγω κρίσης νερού

Η Καμπούλ κινδυνεύει να γίνει η πρώτη σύγχρονη πόλη χωρίς καθόλου νερό - Η κλιματική κρίση, η αστικοποίηση και η έλλειψη χρηματοδότησης οδηγούν 7 εκατομμύρια κατοίκους σε ανθρωπιστική καταστροφή
LIFO NEWSROOM
Γιγαντιαία μονστέρα της δεκαετίας του 1970 επανεντάχθηκε σε εσωτερικό ζωολογικό κήπο

Περιβάλλον / Γιγαντιαία μονστέρα της δεκαετίας του 1970 επανεντάχθηκε σε εσωτερικό ζωολογικό κήπο

Το ύψους τριών μέτρων φυτό μεταφέρθηκε σε έναν κοντινό εσωτερικό τροπικό κήπο που φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή τροπικών φυτών στη Βρετανία μετά τους Βασιλικούς Βοτανικούς Κήπους του Kew
LIFO NEWSROOM
Τι είναι η «έκρηξη Strombolian» και τι συμβαίνει στην Αίτνα

Τech & Science / Τι είναι η «έκρηξη Strombolian» και τι συμβαίνει στην Αίτνα

Η Αίτνα εκρήγνυται ξανά, στέλνοντας σύννεφα τέφρας και ροές λάβας στον ουρανό της Σικελίας - Τι λένε οι ηφαιστειολόγοι για το φαινόμενο, πώς ταξινομούνται οι εκρήξεις και τι σημαίνει η πρόσφατη δραστηριότητα για την επιστημονική παρακολούθηση
LIFO NEWSROOM