H ChopValue, μια startup από τον Καναδά, έχει ανακυκλώσει έως σήμερα 32 εκατομμύρια χρησιμοποιημένα chopsticks μετατρέποντάς τα σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης. 

 

Η ιδέα γεννήθηκε από το σούσι. Ο Felix Böck, διδακτορικός φοιτητής σε πανεπιστήμιο του Καναδά, μιλούσε απογοητευμένος για το ελάχιστο ενδιαφέρον γύρω από πρότασή του για τη χρήση απορριμμάτων ξύλου, από κατεδαφίσεις και εργοτάξια και αναρωτιόταν πώς θα πείσει τους ανθρώπους για την κατασπατάληση των πόρων. Με τα chopsticks στο χέρι, η σήμερα αρραβωνιαστικιά του, Thalia Otamendi, του είπε: «Felix ίσως πρέπει να ξεκινήσεις από κάτι μικρό. Και αυτό μπορεί να είναι το chopstick». 

 

Ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στην ιδέα την επόμενη μέρα, σχεδιάζοντας την ChopValue, μία startup που στόχευε στο να προσφέρει μία δεύτερη ζωή ζωή στα χρησιμοποιημένα chopsticks. Τα σχέδια έγιναν σύντομα δράσεις. Κάδοι τοποθετήθηκαν στα εστιατόρια του Βανκούβερ, τελειοποιήθηκαν οι μέθοδοι καθαρισμού. Παράλληλα αναπτύχθηκε η διαδικασία για την μετατροπή των chopsticks, τα περισσότερα από τα οποία είναι κατασκευασμένα από μπαμπού, σε κομψά είδη οικιακής χρήσης.

 

 

 

Τέσσερα χρόνια μετά, η ChopValue έχει ανακυκλώσει περισσότερα από 32 εκατομμύρια chopsticks, τα οποία θα κατέληγαν σε χώρους υγειονομικής ταφής, και έχει δημιουργήσει θέσεις εργασίας για πάνω από 40 άτομα. «Αυτά τα chopsticks ταξίδεψαν 6.000 μίλια και έφτασαν στο τραπέζι σας για (σ.σ. να χρησιμοποιηθούν) 20 έως 30 λεπτά», αναφέρει ο Böck. «Μάλλον δεν μπορείτε να νιώσετε καλά όταν τα πετάτε μετά τη χρήση τους». 

 

 

 

 

Η εταιρεία έχει επεκταθεί στη Βόρεια Αμερική, χρησιμοποιώντας θερμότητα, ατμό και πίεση, μετατρέπει τα chopsticks σε ξύλινα πλακάκια. Η πρώτη ύλη προέρχεται από εκατοντάδες εστιατόρια καθώς και εμπορικά κέντρα, αεροδρόμια και πανεπιστήμια. Υπολογίζεται πως η ChopValue συλλέγει περίπου 350.000 chopsticks την εβδομάδα. 

 

Ανάμεσα στις πρώτες εταιρείες που συνεργάστηκαν με την ChopValue ήταν η Pacific Poke, μία εταιρεία που εδρεύει στον δυτικό Καναδά. «Σκεφτήκαμε ότι ήταν μια υπέροχη ιδέα. Αναρωτηθήκαμε, γιατί δεν το σκέφτηκε κανένας άλλος;» αναφέρει ο συνιδρυτής Dong Lam. «Πουλάμε μερικές εκατοντάδες μπολ την ημέρα, μπορείτε να φανταστείτε πόσα chopsticks συγκεντρώνονται σε βάθος χρόνου.»

 

Η αλυσίδα έχει γίνει ένα καλό παράδειγμα κυκλικής οικονομίας την οποία η ChopValue ενθαρρύνει, έργα τέχνης και τραπέζια είναι φτιαγμένα από chopsticks που κάποτε χρησιμοποιήθηκαν στα εστιατόρια. 

 

 

 

Εξαγωγή του μοντέλου 

 

Η ChopValue επιθυμεί να εξάγει το μοντέλο της. «Δεν θέλουμε μαζική παραγωγή, μόνο σε τοπική κλίμα», λέει ο Böck. Ο ίδιος ευελπιστεί σε ένα δίκτυο από franchises που θα βρίσκουν chopsticks από τα τοπικά εστιατόρια και θα τα μετατρέπουν σε κοντινά μικρά εργαστήρια σε αντικείμενα.

 

Το τελικό προϊόν θα διατίθεται στην τοπική αφορά. Οι δημιουργίες της εταιρείας πωλούνται μέσα από τη σελίδα της και από συνεργαζόμενα καταστήματα. Μαζί με κάθε αντικείμενο που πωλείται δίνονται στοιχεία για την προηγούμενη χρήση του. 

 

«Βγάλαμε λεφτά από την πρώτη ημέρα», λέει ο Böck. «Επανεπενδύσαμε το κάθε δολάριο (...) και πλέον νιώθουμε πως πρέπει να αναπτυχθούμε σε παγκόσμια κλίμακα». 

 

 

Με πληροφορίες από Guardian 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr