Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter

Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου

0

Το διώροφο κατάστημα Daily Paper εκτείνεται σε 106 τετραγωνικά μέτρα και στεγάζεται σε ένα γωνιακό κτήριο στο Lower East Side του Μανχάταν.

Μέχρι τώρα, η μάρκα είχε ως βάση αποκλειστικά το Άμστερνταμ, όπου οι ιδρυτές της, οι παιδικοί φίλοι Hussein Suleiman, Abderrahmane Trabsini και Jefferson Osei, μεγάλωσαν στη γειτονιά Oud-West. Και οι τρεις ιδρυτές είναι αφρικανικής καταγωγής, με την οικογένεια του Suleiman να προέρχεται από τη Σομαλία, του Trabsini από το Μαρόκο και του Osei από την Γκάνα.

Αυτό επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την εμφάνιση του καταστήματος, όπου η Heather Faulding του studio 4plus Design έχει ενσωματώσει διακριτικά αναφορές τόσο στον ολλανδικό όσο και στον αφρικανικό πολιτισμό.

Το κτίριο είχε καλυφθεί με σανίδες και βρισκόταν σε σημείο που σχεδόν δεν μπορούσε να επισκευαστεί, αλλά έχει πλέον αποκατασταθεί πλήρως και διαθέτει μια περίτεχνη οροφή που μοιάζει με αυτές που βλέπουμε στα παραδοσιακά ολλανδικά αρχοντικά.

Για να δημιουργήσουμε αυτό το εφέ, εκτιμάται ότι χρησιμοποιήθηκαν συνολικά μεταξύ 13.500 και 14.000 ανακυκλωμένα δοχεία - όλα κομμένα στο χέρι, συμπιεσμένα, κολλημένα και βιδωμένα σε πάνελ.

Η πρόσοψη διακοσμήθηκε με χιλιάδες ανακυκλωμένα λευκά, πράσινα και μαύρα δοχεία αναψυκτικών τα οποία φαίνεται να έχουν σκουριά.

«Για να δημιουργήσουμε αυτό το εφέ, εκτιμάται ότι χρησιμοποιήθηκαν συνολικά μεταξύ 13.500 και 14.000 ανακυκλωμένα δοχεία – όλα κομμένα στο χέρι, συμπιεσμένα, κολλημένα και βιδωμένα σε πάνελ», εξήγησε ο συνιδρυτής Osei σε μια ανάρτηση του στο Instagram.

Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler

Τα κουτιά τοποθετούνται στη συνέχεια σε ένα περίπλοκο σχέδιο δικτυωτού πλέγματος που σκοπό έχει να θυμίζει παραδοσιακές χάντρες από την Ανατολή και τη Νότια Αφρική.

Κατά την είσοδό τους στο κατάστημα, ένα τεράστιο, κυκλικό μωσαϊκό δαπέδου που υποδηλώνει το όνομα και το λογότυπο της ετικέτας υποδέχεται τους πελάτες.

Με βάση την αφρικανική κοσμολογία, το μωσαϊκό είναι εξοπλισμένο με μικρά φώτα που απεικονίζουν τον αστερισμό που ήταν ορατός στον ουρανό του Άμστερνταμ την ημέρα που η Daily Paper ιδρύθηκε επίσημα, την 1η Απριλίου του 2012.

Το υπόλοιπο ισόγειο έχει φτιαχτεί για να μοιάζει με μουσείο, με φωτεινές άσπρες επιφάνειες και ψηλά γυάλινα ντουλάπια στα οποία υπάρχουν αξεσουάρ της φίρμας. Οι ιδιόμορφες λεπτομέρειες της διακόσμησης περιλαμβάνουν μια σειρά από πουφ και μια τοιχογραφία που αποτελείται από τυλιγμένα κομμάτια της εφημερίδας New York Times και σχηματίζει έναν χάρτη των ΗΠΑ.

Η σκάλα, που είναι διακοσμημένη με έργα τέχνης σε ζωηρά χρώματα, οδηγεί στον πρώτο όροφο του καταστήματος, όπου υπάρχει ένα χαλαρό καφέ μπαρ και ένα σαλόνι. Ένα τμήμα του δαπέδου είναι φτιαγμένο από γυαλί, έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν να ρίχνουν μια ματιά στους ανθρώπους που κινούνται στον κάτω όροφο του καταστήματος. Υπάρχει επίσης χώρος, για να αράξει κάποιος αν επιθυμεί, στην οροφή του κτιρίου.

Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler

Ένα κατάστημα στο Μανχάταν είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένα κουτάκια αλουμινίου Facebook Twitter
Φωτ.: Alec Kugler
 

Mε πληροφορίες από το Dezeen

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR