Η Βραζιλία βύθισε παροπλισμένο αεροπλανοφόρο στον Ατλαντικό - Παρά τον αμίαντο και τα τοξικά υλικά που έφερε

Η Βραζιλία βύθισε παροπλισμένο αεροπλανοφόρο στον Ατλαντικό - Παρά τον αμίαντο και τα τοξικά υλικά που έφερε Facebook Twitter
Φωτ.: Twitter
0

Η Βραζιλία βύθισε ένα παροπλισμένο αεροπλανοφόρο, παρά τις επίμονες προειδοποιήσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων πως το πρώην γαλλικό πλοίο ήταν γεμάτο με τοξικά υλικά

Η «προγραμματισμένη και ελεγχόμενη βύθιση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής» 350 χιλιόμετρα ανοιχτά των βραζιλιάνικων ακτών στον Ατλαντικό Ωκεανό, σε μια περιοχή βάθους περί των 5.000 μέτρων, ανακοίνωσε το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας. 

Η απόφαση να διευθετηθεί έτσι το ζήτημα με το έξι δεκαετιών São Paulo ελήφθη την Πέμπτη, όταν οι αρχές προσπάθησαν μάταια να βρουν λιμάνι να το υποδεχτεί. 

Παρότι οι αξιωματούχοι διαβεβαίωσαν πως θα βύθιζαν το πλοίο «στην πιο ασφαλή περιοχή», οι περιβαλλοντολόγοι επέκριναν την απόφασή τους, υποστηρίζοντας πως το πλοίο έφερε τόνους αμιάντου, βαρέων μετάλλων κι άλλων τοξικών υλικών, πιθανή διαρροή των οποίων στο νερό, θα μπορούσε να προκαλέσει μόλυνση των ντόπιων οικοσυστημάτων, αλλά και της θαλάσσιας τροφικής αλυσίδας.  

Σε κοινή ανακοίνωσή τους The Basel Action Network, Greenpeace και Sea Shepherd, κατήγγειλαν την κυβέρνηση για παραβίαση «τριών διεθνών συμβάσεων» περιβάλλοντος» λόγω της βύθισης που ενδέχεται να προκαλέσει «ανυπολόγιστη» ζημιά στη θαλάσσια ζωή και τις παράκτιες κοινότητες. 

«Θα έπρεπε να έχουν ληφθεί περιβαλλοντικά υπεύθυνα μέτρα, όμως για άλλη μια φορά, η σπουδαιότητα προστασίας των ωκεανών που είναι ουσιώδους σημασίας για τη ζωή στον πλανήτη, αντιμετωπίστηκε με αμέλεια» σημείωσε ο Λεάντρο Ράμος, διευθυντής προγραμμάτων της Greenpeace Brazil.

Οι βραζιλιάνικες αρχές επέμειναν πως ήταν προτιμότερη η ελεγχόμενη βύθιση τού πλοίου, παρά η μετά από καιρό βύθισή του ως αποτέλεσμα παλαιότητας. 

Από τη Γαλλία στη Βραζιλία 

Κατασκευασμένο στα τέλη της δεκαετίας του 1950 στη Γαλλία, της οποίας το Ναυτικό το είχε στο στόλο του για 37 χρόνια, πήρε μέρος στις πρώτες πυρηνικές δοκιμές της Γαλλίας στον Ειρηνικό Ωκεανό το '60. Κι έπειτα, χρησιμοποιήθηκε σε αποστολές σε Αφρική, Μέση Ανατολή και πρώην Γιουγκοσλαβία, από τη δεκαετία του '70 και τα επόμενα τουλάχιστον είκοσι χρόνια. 

Η Βραζιλία αγόρασε το 266 μέτρων πλοίο το 2000 έναντι 12 εκατομμυρίων δολαρίων. 

Το 2005, στο κατάστρωμά του ξέσπασε πυρκαγιά, επιταχύνοντας τη φθορά τού ήδη «ηλικιωμένου» αεροπλανοφόρου. 

Πέρυσι, η Βραζιλία εξουσιοδότησε τουρκική εταιρεία να διαλύσει το πλοίο για σκραπ. Ωστόσο, τον περασμένο Αύγουστο, ενώ ένα ρυμουλκό ετοιμαζόταν να το μεταφέρει στη Μεσόγειο, οι τουρκικές περιβαλλοντικές αρχές μπλόκαραν το σχέδιο. 

Κάπως έτσι, το Σάο Πάολο επέστρεψε στη Βραζιλία, αλλά δεν του επιτράπηκε να ελλιμενιστεί, για λόγους «υψηλού κινδύνου» για το περιβάλλον. 

Με πληροφορίες από Guardian

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαϊκά χέλια: Οικολογική κρίση και λαθρεμπόριο

Περιβάλλον / Το «μαύρο χρυσάφι» των νερών: Πώς η Ευρώπη χάνει τα χέλια της από το παγκόσμιο λαθρεμπόριο

Η παράνομη διακίνηση ευρωπαϊκών χελιών απειλεί το είδος, με λαθρεμπόρους να χρησιμοποιούν σύνθετες διαδρομές για εξαγωγή στην Ασία. Η Ιαπωνία και η Ευρώπη προσπαθούν να σώσουν το χέλι μέσω συντονισμένων δράσεων και τοπικής εκτροφής
LIFO NEWSROOM
Πώς η αποψίλωση απειλεί τον καφέ - Η νέα παγκόσμια κρίση έρχεται από τη Βραζιλία

Περιβάλλον / Πώς η αποψίλωση απειλεί τον καφέ - Η νέα παγκόσμια κρίση έρχεται από τη Βραζιλία

Η αποψίλωση των δασών για την καλλιέργεια καφέ απειλεί να καταστρέψει το ίδιο το ρόφημα που αγαπά ο κόσμος - Νέα έρευνα της Coffee Watch αποκαλύπτει πώς η εξαφάνιση των δασών μειώνει τις βροχοπτώσεις και απειλεί τη βιωσιμότητα της παραγωγής καφέ παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM
Χελώνα Καρέρα: 6.100 φωλιές στον Κυπαρισσιακό Κόλπο - Έκκληση για άμεση εφαρμογή του εθνικού σχεδίου δράσης

Περιβάλλον / Χελώνα Καρέττα: 6.100 φωλιές στον Κυπαρισσιακό Κόλπο - Έκκληση για άμεση εφαρμογή του εθνικού σχεδίου δράσης

Παρά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της ωοτοκίας, οι ανθρωπογενείς πιέσεις (παραβιάσεις, υποβάθμιση οικοτόπων) συνεχίζονται σε ακτή και θάλασσα
LIFO NEWSROOM
Mattias Klum: Η Γη θα επιβιώσει — το θέμα είναι αν εμείς θα παραμείνουμε άξιοι της ομορφιάς της

Περιβάλλον / Mattias Klum: Η Γη θα επιβιώσει — το θέμα είναι αν εμείς θα παραμείνουμε αντάξιοι της ομορφιάς της

Ο διακεκριμένος Σουηδός φωτογράφος και σκηνοθέτης μιλά για τη βιοποικιλότητα, την περιβαλλοντική κρίση και πώς η τέχνη μπορεί να εμπνεύσει δράση και συνείδηση.
ΦΙΛΙΩ ΡΑΓΚΟΥ
Μικροπλαστικά: Τα παπούτσια πεζοπορίας «μολύνουν» τα βουνά – Τι δείχνει νέα έρευνα

Περιβάλλον / Μικροπλαστικά: Τα παπούτσια πεζοπορίας «μολύνουν» τα βουνά – Τι δείχνει νέα έρευνα

Νέα έρευνα στις λίμνες των Adirondack αποκαλύπτει ότι τα παπούτσια και τα ρούχα πεζοπορίας είναι σημαντική πηγή μικροπλαστικών στη φύση. Οι επιστήμονες καλούν τη βιομηχανία και τους λάτρεις της πεζοπορίας να δράσουν
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Η ξηρασία απειλεί τη βρετανική φύση - Σκαντζόχοιροι και πουλιά πεθαίνουν από δίψα

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Η ξηρασία απειλεί τη βρετανική φύση - Σκαντζόχοιροι και πουλιά πεθαίνουν από δίψα

Η Natural England προειδοποιεί ότι η ξηρασία στη Βρετανία έχει προκαλέσει σοβαρή οικολογική κρίση: σκαντζόχοιροι, πουλιά και σολομοί πεθαίνουν, οι υγρότοποι στεγνώνουν και οι πυρκαγιές καταστρέφουν προστατευόμενες περιοχές
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Τα δάση της Αυστραλίας άλλαξαν - Εκπέμπουν περισσότερο άνθρακα απ’ όσο απορροφούν

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Τα δάση της Αυστραλίας άλλαξαν - Εκπέμπουν περισσότερο άνθρακα απ’ όσο απορροφούν

Tο φαινόμενο αυτό στα δάση της Αυστραλίας ξεκίνησε πριν από περίπου 25 χρόνια, όταν οι κορμοί και τα κλαδιά των δέντρων άρχισαν να εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο απ’ ό,τι απορροφούν
LIFO NEWSROOM